مراکزي براي برگزاري تجمعات

استاندار تهران گفت: براساس نظر شورايعالي امنيت ملي ، شوراهاي تامين هر استان بايد نقاطي را تعيين کنند تا تجمعات احتمالي در آنجا صورت گيرد که در تهران نيز بيش از ۶ نقطه انتخاب شده است.

به گزارش تجارت، انوشيروان محسني بندپي در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص اقدامات انجام شده از سوي استانداري تهران براي اجراي اصل 27 قانون اساسي، اظهار داشت: در تمام دنيا اينگونه است که هر گروهي در صورت تقاضا براي برگزاري تجمعات به مکان‌هاي مشخصي مي‌روند تا تجمع کنند و در عين حال نظم و انضباط جامعه نيز بايد رعايت شود.

 

گزارش مونسان به رييس جمهور

مونسان گزارشي از عملکرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به روحاني ارئه کرد

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در تشريح جزئيات ديدار خود با رييس‌جمهور گفت: ايشان ضمن تقدير از تلاش‌هاي انجام شده، بر لزوم توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و به تبع آن اشتغال‌زايي تاکيد کرد.

به گزارش ايلنا، در ادامه ديدارهاي حسن روحاني با اعضاي کابينه، علي‌اصغر مونسان در ديدار با رييس‌جمهور ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري سال ۹۷، به تشريح برنامه‌هاي اين سازمان براي سال ۹۸ پرداخت.

 

دولت کنار سيل زدگان خواهد ماند

محمود واعظي در پيامي‌با تقدير از صبوري و استقبال مردم سيل زده استان‌هاي لرستان، ايلام و خوزستان از رييس جمهوري تاکيد کرد: اطمينان مي‌دهم دولت تا بر طرف شدن همه مشکلات در کنار مردم عزيز سيل زده خواهد ماند.

به گزارش ايرنا رئيس دفتر رئيس جمهوري به بهانه سفر رئيس جمهوري و جمعي از اعضاي هيات دولت به استان‌هاي سيل زده جنوب و غرب ايران در صفحه اينستاگرام خود نوشت:همزمان با ايام و اعياد نوراني و با برکت شعبانيه و در آستانه نيمه شعبان، عيد ولادت حضرت بقيه ا... الاعظم و يگانه منجي عالم، حضرت مهدي (عج)، همراه با رئيس جمهوري محترم از سه استان سيل زده کشور ايلام، لرستان و خوزستان بازديد کرديم.

پروژه‌هايي براي برون رفت از

وضعيت نابسامان اقتصادي

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي‌با بيان اين‌که طرح‌هايي که با سرمايه کم اشتغال بيشتري را ايجاد کنند، بايد مورد حمايت و توجه جدي قرار گيرد، گفت: بايد به دنبال اجراي پروژه‌هايي براي برون رفت از وضعيت نابسامان اقتصادي باشيم.

به گزارش ايسنا، مسعود پزشکيان در نشست شوراي هماهنگي ادارات و سازمان‌هاي تابعه وزارت در آذربايجان شرقي، اظهار کرد: درصورت مديريت صحيح تسهيلات پرداخت شده براي اشتغال، مي‌توانيم در حوزه کسب و کار و اشتغال نقش آفريني کنيم.

نماينده تبريز همچنين گفت: تجارب برخي کشورها در امر تسهيلات به بخش اشتغال نتايج موفقي را به دنبال داشته است.

بودجه سال ۹۸ به عنوان سند مالي

توسط دولت اجرا مي‌شود

معاون پارلماني رئيس جمهور تاکيد کرد که دولت حتما از مصوبات مجلس که تبديل به قانون مي‌شود تبعيت کرده و آن را اجرا مي‌کند.

حسينعلي اميري در گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: يکي از اين مصوبات بودجه سال ۹۸ بود . تغييراتي در مجلس در ارتباط با اين بودجه صورت گرفته است، اما وقتي به قانون تبديل شده دولت تمام سعي خود را مي‌کند تا به نحو احسن آن را اجرا کند.

لزوم پيگيري حقوقي

اقدام متخاصمانه آمريکا عليه سپاه

سخنگوي کميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي‌گفت: بر اساس ماده ۲ قانون سازمان ملل متحد هيچ کشوري نمي‌تواند نيروي نظامي‌کشور ديگر که مدافع مرز و بوم آن کشور است را تحريم کند.

حجت الاسلام حسن نوروزي در گفت‌وگو با ايسنا، بر لزوم پيگيري حقوقي اقدام متخاصمانه آمريکا در خصوص قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در ليست تروريستي تاکيد کرد و گفت: معاون حقوق بشر دستگاه قضايي بايد به اين موضوع به صورت جدي ورود کند و در خصوص اينکه نيروهاي مسلح کشور ما را تحريم کردند نزد سازمان ملل و ديوان لاهه طرح شکايت کند.

روحاني در جلسه شورای هماهنگی مديريت بحران خوزستان تاکيد کرد:

گروه سياسي: رئيس جمهور، اسکان مردمي‌که منازلشان از سيل آسيب ديده را در اولويت برنامه‌ها دانست و تاکيد کرد: روند بازسازي مناطق آسيب ديده از سيل اخير بايد در حرکتي جهادي و با وحدت ملي و ايثار و فداکاري شتاب گيرد تا مردم اين مناطق به سرعت از معضلي که با آن روبرو هستند ، نجات يابند.

به گزارش تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني رييس جمهور، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان خوزستان با بيان اينکه به همه نيروهاي مسلح و مردمي، امداد و اورژانس که در سيل‌هاي اخير خدمات عظيمي‌انجام دادند؛ افتخار مي‌کنيم، گفت: تبعيت همه دستگاهها از وزير کشور به عنوان فرمانده قرارگاه بازسازي، تاکيد رهبر معظم انقلاب است. رئيس جمهور حادثه سيل در آق‌قلا و پلدختر را بسيار اندوهناک و تأثرانگيز توصيف کرد و گفت: زماني که اين حوادث اتفاق افتاد شب بسيار سختي را داشتم و مدام با مسئولين در تماس بودم تا هر چه زودتر بتوانيم از شرايط خطر عبور کنيم. رئيس جمهور با بيان اينکه امروز مسئوليت سنگيني بر دوش دولت، همه نهادها و نيروهاي مسلح گذاشته شده است، اظهار داشت: در حادثه اخير همه مسئولين دستگاه‌هاي اجرايي مشغول تلاش شبانه‌روزي بودند و به وجود مسئولين و مديران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف و سپاه و ارتش افتخار مي‌کنم. رئيس قوه مجريه افزود: در حوادث اخير نيروهاي مسلح، بسيج،‌سپاه، ارتش، هوانيروز، اورژانس و هلال احمر، خدمات و اقدامات بسيار ارزشمندي را در کنار همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي انجام دادند که افتخارانگيز است. روحاني با تأکيد بر اينکه بايد تا پايان در کنار هم بمانيم، گفت: بدون ترديد اگر در کنار هم باشيم، ‌مي‌توانيم به راحتي بر مشکلات غلبه کرده و شرايط مناسبي را براي مردم فراهم آوريم. رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه خوزستان به جان مردم بستگي دارد، اظهار داشت: مردم اين ديار در 8 سال دفاع مقدس و امروز و براي هميشه مرزداران غيور اين مرز و بوم بودند و در دوران دفاع مقدس همه غم ما از دست دادن خرمشهر بود و بالاترين شادماني ما نيز آزادي خرمشهر بود. روحاني در ادامه سخنان خود با تأکيد بر اينکه مبناي محاسبات مسئولين بايد بر اين باشد که روند ترسالي ادامه خواهد يافت، اظهار داشت: بدون ترديد اگر مشکلات کنوني ناشي از سيل سال بعد هم تکرار شود براي هيچ کس پذيرفتني نيست، لذا بايد برنامه‌ريزي‌هاي جامع و کاملي را براي مقابله با حوادث احتمالي در نظر بگيريم. رييس جمهور همچنين برآورد خسارت‌ها و پرداخت آنها در سريع‌ترين زمان ممکن را مورد تأکيد قرار داد و گفت: مردم بايد بدانند که چقدر و چگونه خسارت‌هاي آنها جبران مي‌شود و اگر از اين موضوع اطلاع داشته باشند، شرايط سختي را با اميدواري سپري خواهند کرد. روحاني افزود: همه تلاش مسئولين در زمينه تأمين اثاثيه منزل سيل‌زدگان بايد بر اين باشد که به جاي پول، اثاثيه لازم براي آنها تهيه شود و در اين زمينه همه بايد از توليدکننده تا وزارت صنعت به صحنه بيايند و کاري کنند که مردم کمترين دغدغه را در اين زمينه داشته باشند. رييس جمهور خاطر نشان کرد: بايد نيروهاي مسلح و نهادهاي عمومي‌غيردولتي و همه دستگاه‌ها به صحنه آمده و کاري کنيم تاب‌آوري کشور در برابر حوادث زياد شود.

رييس قوه قضاييه د راجتماع منتظران مهدي (عج)؛

رييس قوه قضاييه گفت: اعتقاد به مهدويت با اميد زندگي کردن است و ياس، القاي شيطان است. به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رييسي در اجتماع منتظران ظهور با طرح اين سوال که آينده از آن کيست؟ گفت: آيا آينده از آن پولدارها، زوردارهاست، آينده از آن وابستگان قدرت‌هاي بزرگ است؟ راستي آينده از آن کيست؟ سوال درستي است. در عالم فساد و تباهي و وابستگي است. زورمداران دنبال کسب قدرت بيشترند و کلاهک‌هاي هسته‌اي درست مي‌کنند و زرمداران عالم دنبال زر اندوزي هستند و جيب ديگران را خالي مي‌کنند. ما چه کنيم؟ آينده جهان از آن کيست؟ وي افزود: قرآن کريم مي‌فرمايد آينده از آن صالحين و متقين است. بناي عالم هستي بر حق مداري است. باطل مي‌آيد و جبلاني هم دارد و يک يا 10 سال و ممکن است سال‌ها در يک جا و در يک منطقه بماند اما همچنان که‌هاضمه شما سم نمي‌پذيرد، باطل نمي‌پذيرد. شما اگر غذاي مسموم ميل کنيد اين سم بايد دور ريخته شود زيرا‌هاضمه انسان بر حق قرار داده شده است و باطل در اين‌هاضمه جاي نمي‌گيرد لذا‌هاضمه عالم بر حق قرار داده شده و هرگز باطل در اين‌هاضمه هستي جاي نمي‌گيرد ولي جبلان دارد.