ضرورت تفويض اختيار به مسئولان محلي

عضو مجمع نمايندگان استان کرمانشاه در مجلس اعتقاد دارد امروزه کشورمان درگير مشکلات کلان است لذا مسئولان کشوري بايد در سطوح کلان درگير امور باشند و مسائل استاني را در استانها حل و فصل کنند. سيدقاسم جاسمي‌ در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: بايد به سمت تحقق دولت الکترونيک حرکت کنيم و در اين ميان زمينه انجام استعلام نامه‌هاي اداري در استان‌ها را فراهم کنيم زيرا امروزه تمرکزگرايي در پايتخت دغدغه‌هايي را فراهم کرده است. جاسمي‌اظهار کرد: بايد به نحوي وظايف در استانها از استانداران تا مسئولان شهرستاني و محلي تقسيم شود که امور در کمترين زمان به ثمر برسد و همچنين ميزان مراجعات افراد از استانها به تهران نيز کاهش يابد.

 

۳۴ ميليارد دلار به خزانه برنگشت

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۴ ميليارد دلار پول به خزانه برنگشته است، اگر اين اعتبارات به خزانه برمي‌گشت، چه کسي مي‌توانست قيمت دلار را افزايش دهد.

به گزارش مهر، ابوالفضل حسن‌بيگي در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌افزود: اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي موجب شده است ثروت ۸۲ ميليون ملت ايران در اختيار عده‌اي محدود قرار گيرد. سال ۹۶ بالغ بر ۳۲ ميليارد دلار صادرات غيرنفتي و نفتي از اين کشور تحت عنوان «بخش خصوصي» خارج شد و به خزانه بازنگشت. در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۳۴ ميليارد دلار از صادرات غيرنفتي و نفتي ايران به خزانه برنگشته است.

 

با تحريم‌هاي يک‌جانبه عليه ايران مخالفيم

سخنگوي وزارت امور خارجه چين تاکيد کرد که اين کشور با تحريم‌هاي يک‌جانبه اعمال شده عليه ايران مخالف است. به گزارش ايسنا، به نقل از العربيه انگليسي وزارت امور خارجه چين و در ميان خبرهايي که مي‌گويند واشنگتن قصد دارد اعلام کند که خريداران نفت ايران بايد واردات از ايران را به زودي متوقف کنند و در غير اين صورت مورد تحريم واقع خواهند شد، اعلام کرد که چين به طور مداوم به تحريم‌هاي يک‌جانبه اعمال شده آمريکا عليه ايران اعتراض مي‌کند.

بنا بر اين گزارش ژنگ شوآنگ، سخنگوي وزارت امور خارجه چين در يک کنفرانس خبري گفت که همکاري دوجانبه چين و ايران مطابق مقررات انجام مي‌شود.

خروجي تصميم درباره لوايح CFT و پالرمو را

همه مي‌پذيرند

يک عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي‌گفت که اقدام اخير آمريکا عليه سپاه موجب شده فضاي مثبتي نسبت به لوايح CFT و پالرمو در مجمع تشخيص وجود نداشته باشد.

علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: در حال حاضر لوايح CFT و پالرمو پس از تصويب مجلس، ايراد شوراي نگهبان و ارجاع به مجمع تشخيص مصلحت نظام مسير قانوني خود را طي مي‌کند و ما نمي‌توانيم در اين باره نظر بدهيم بلکه بايد منتظر باشيم ببينيم مجمع تشخيص چه تصميمي‌در اين رابطه مي‌گيرد.وي افزود: همه ما تابع قانون هستيم و خروجي اين تصميم هر چه باشد همه مي‌پذيرند.بروجردي يادآور شد: آنچه من مطلع هستم اين است که با توجه به مجموعه اتفاقات اخير و اقدام اخير آمريکا عليه سپاه نسبت به اين لوايح فضاي مثبتي در مجمع وجود ندارد.

شوراي هماهنگي اطلاعات کشور برگزار شد

يکصد و هشتاد و پنجمين جلسه شوراي هماهنگي اطلاعات کشور در هفته بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان (عج ) به رياست وزير اطلاعات و با حضور همه روساي جامعه اطلاعاتي کشور در محل وزارت اطلاعات برگزار شد. به گزارش ايرنا از روابط عمومي‌وزارت اطلاعات، در اين جلسه ضمن بزرگداشت روز سرباز گمنام امام زمان (عج) و تبريک ميلاد باسعادت ولي ا... الاعظم حضرت مهدي (عج)، گزارشي از آخرين وضعيت مناطق سيل زده توسط معاون امنيتي- انتظامي‌وزارت کشور و مسئولين ذيربط در ستاد بحران ارائه گرديد و اعضاي جلسه پيرامون ابعاد اقتصادي و اجتماعي آن به تبادل نظر پرداخته و تدابير لازم در رابطه با تمهيدات مورد نياز را اتخاذ کردند.

در ادامه جلسه آثار و تبعات تروريستي قلمداد کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌توسط استکبار جهاني در سطح داخلي و بين المللي توسط فرماندهان عالي سپاه مورد بررسي قرار گرفت و نسبت به پيشنهادات اقدامات مقابله اي، بحث و تبادل نظر شد.

لايحه مديريت بحران کشور اصلاح شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي‌لايحه مديريت بحران کشور را براي تامين نظر شوراي نگهبان بررسي و اصلاح کردند. به گزارش تجارت به نقل از ايرنا، نمايندگان درجلسه علني مجلس شوراي اسلامي‌با اصلاح لايحه مديريت بحران کشور اعاده شده از شوراي نگهبان مقرر کردند: جلسات شوراي عالي مديريت بحران به صورت عادي حداقل هر سه ماه يک بار و جلسات فوق العاده آن بر حسب ضرورت به پيشنهاد رييس سازمان مديريت بحران و تاييد وزير کشور تشکيل شود. براساس اين اصلاحيه اين جلسات با حضور نصف به علاوه يک اعضا رسميت يافته و تصميمات آن با اکثريت نسبي آرا اتخاذ خواهد شد.نمايندگان همچنين تصويب کردند: دبيرخانه شوراي عالي مديريت بحران، مسوول ابلاغ و پيگيري اجراي مصوبات آن است، اين مصوبات با تاييد رييس جلسه و در غياتب وي وزير کشور لازم الاجراست.

براي شنيدن صداي زنان فقط صندوق‌هاي رأي

باقي مانده است

يک عضو فراکسيون زنان مجلس شوراي اسلامي‌گفت که مشارکت فعال زنان در انتخابات مجلس و انتخاب زنان توانمند در حوزه انتخابيه هر استان منجر به وضع قوانين حمايتي بيشتري متناسب با نيازها و ضرورت‌هاي زنان خواهد شد.سيده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: بايد در نظر داشته باشيم که اکنون براي شنيدن صداي زنان فقط صندوق‌هاي راي باقي مانده‌اند که بهترين و در دسترس‌ترين ابزار براي همه جامعه زنان به منظور مقابله با سياستگذاري‌هاي مردسالارانه و به تبع آن افزايش تخصيص کرسي‌هاي مجلس به زنان جهت دفاع از حقوق و مطالبات آنهاست تا در طول زمان به دور از نگاه‌هاي سوگيرانه بتوانيم آنچه که عدالت حقيقي و راستين است و ابزارها، شرايط و قوانين مرتبط با اين موضوع را تامين کنيم.

معافيت‌هاي تحريمي‌براي طرف‌هاي تعامل با سپاه

از سوي آمريکا

مقامات پيشين و کنوني آمريکا گفته‌اند که واشنگتن قصد دارد معافيت‌هاي تحريمي‌براي دولت‌ها و نهادهاي خارجي طرف تعامل با سپاه پاسداران ايران در نظر بگيرد.به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، سه مقام پيشين و سه مقام کنوني آمريکايي گفته‌اند که واشنگتن در نظر دارد معافيت‌هايي را به دولت‌ها، نهادها و سازمان‌هاي خارجي که با سپاه پاسداران تعامل دارند، اعطا کند. بنابراين، پس از قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌هاي تروريستي آنها به‌طور خودکار با تحريم‌هاي آمريکا مواجه نخواهند شد.اين معافيت‌ها توسط مايک پمپئو، وزير امور خارجه آمريکا داده مي‌شود و سخنگوي وزارت امور خارجه اين کشور در پاسخ به سوال رويترز گفت که مقامات کشورهايي همچون عراق که ممکن است با سپاه پاسداران ايران در تعامل باشند ضرورتاً از دريافت ويزاي آمريکا منع نمي‌شوند.

وزير دفاع به روسيه سفر مي‌کند

امير حاتمي‌وزير دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح به منظور شرکت در کنفرانس امنيتي مسکو به روسيه سفر مي‌کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومي‌وزارت دفاع، امير سرتيپ حاتمي‌وزير دفاع جمهوري اسلامي‌ايران به دعوت رسمي‌ارتشبد سرگئي شويگو وزير دفاع فدراسيون روسيه امروز سه شنبه سوم ارديبهشت براي سخنراني در کنفرانس امنيتي روسيه وارد مسکو خواهد شد.وي قرار است در نشست امنيتي و بين‌المللي مسکو که در تاريخ سوم تا پنجم ارديبهشت برگزار مي‌شود، شرکت و سخنراني کند.امير سرتيپ حاتمي‌در اين سفر با همتاي روسي خود ديدار و پيرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي مذاکره خواهد کرد.وزير دفاع کشورمان همچنين در حاشيه اين نشست با وزراي دفاع، مقامات امنيتي و نظامي‌کشور‌هاي مختلف شرکت کننده در کنفرانس امنيتي مسکو ديدار و مذاکره خواهد کرد.هشتمين کنفرانس امنيتي و بين المللي مسکو با حضور وزراي دفاع، روساي ستاد و فرماندهان عاليرتبه نظامي‌و دفاعي و مسئولين سازمان‌هاي بين المللي از بيش ۸۰ کشور جهان طي دو روز برگزار خواهد شد.

 
رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در ديدار نخست وزير پاکستان تاکید کردند؛

گروه سياسي: حضرت آيت ا... خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي‌عصرديروز (دوشنبه) در ديدار عمران خان نخست‌وزير پاکستان و هيئت همراه، ارتباط ملت‌هاي ايران و پاکستان را ارتباطي قلبي و عميق برشمردند و تأکيد کردند: روابط دو کشور برغم دشمني‌ها بايد هر چه بيشتر مستحکم و تقويت شود.

به گزارش تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت ا... خامنه‌اي در اين ديدار با اشاره به ريشه‌هاي تاريخي ارتباطات دو ملت خاطرنشان کردند: اوج عزت و شکوه شبه قاره هند در دوران حکومت مسلمانان بر آن بوده است و بزرگ‌ترين ضربه استعمارگران انگليسي به اين منطقه مهم، نابود کردن تمدن برجسته اسلامي‌در آن بود.

رهبر انقلاب اسلامي‌با تجليل از شخصيت‌هاي بزرگ پاکستاني همچون اقبال لاهوري و محمدعلي جناح، گفتند: روابط خوب، به نفع هر دو کشور است اما اين روابط دشمنان جدي دارد که بايد بر خلاف ميل آنها، همکاري‌ها و ارتباطات در بخشهاي مختلف تقويت شود.

ايشان، مسائل امنيتي در مرزهاي دو کشور را مهم خواندند و افزودند: گروههاي تروريستي که عامل ناامني در مرزها هستند با پول و سلاح دشمنان تغذيه مي‌شوند و يکي از اهداف حرکتهاي ضدامنيتي در مرزهاي ايران و پاکستان، آلوده کردن روابط دو کشور است.

رهبر انقلاب اسلامي‌همچنين با تشکر از کمکهاي دولت پاکستان در قضيه سيل اخير، آغاز سفر آقاي عمران خان به کشورمان از مشهد و زيارت حرم مطهر حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه‌السلام را نشانه‌اي خوب برشمردند و ابراز اميدواري کردند با عنايات آن حضرت، اين سفر براي هر دو کشور مفيد و سازنده باشد.

در اين ديدار که آقاي روحاني رئيس جمهوري نيز حضور داشت، آقاي عمران خان نخست‌وزير پاکستان، مذاکرات خود در تهران را خوب خواند و گفت: در اين مذاکرات بسياري از مسائل حل شد و وزراي پاکستاني نيز مذاکرات خوبي با همتايان ايراني خود داشتند.

نخست‌وزير پاکستان با اشاره به روابط تاريخي ايران و هند، گفت: مسلمانان ۶۰۰ سال بر هند حکومت کردند و تأثير ايران بر آنها چنان بود که زبان رسمي‌حکومت هند، فارسي شد.

آقاي عمران خان بزرگترين غارت ثروت هند را مربوط به دوره حضور انگليس در اين کشور خواند و افزود: انگليسي‌ها همه ثروت هند را غارت کردند، نظام آموزشي آن را نابود و هند را به عنوان مستعمره جواهرنشان نامگذاري کردند.

نخست‌وزير پاکستان با بيان اينکه برخي نمي‌خواهند روابط تهران و اسلام آباد به يکديگر نزديک شود اما مي‌توانيم بر مشکلات فائق آييم، خاطرنشان کرد: تلاش مي‌کنيم روابط دو کشور مستحکم‌تر از قبل شود و با دولت جمهوري اسلامي‌ايران در تماس مستمر خواهيم بود.

  • گسترش روابط تجاري و اقتصادي تهران- اسلام آباد دردستور کار

در خبري ديگر، ايران و پاکستان توافق کردند که يک نيروي واکنش سريع مشترک براي مقابله با تروريست‌ها در مرزهاي خود ايجاد کنند.به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسليمن حسن روحاني در نشست خبري امروز خود با عمران خان نخست وزير پاکستان با بيان اينکه مسئله امنيت مرزهاي دو کشور يکي از مباحث امروز بود، اظهار کرد: در ماه‌هاي اخير متاسفانه شاهد تنش‌هاي در مرزهاي دو کشور توسط تروريست‌ها بوديم، البته خوشحاليم که طرف پاکستاني هم گروهک‌هايي که فعاليت تروريستي دارند را به صراحت تروريست اعلام کرده و با آنها برخورد خواهند کرد.

وي ادامه داد: دو طرف توافق کردند که همکاري‌هاي امنيت مرزي دو کشور افزايش يابد و نيروهاي مرزباني و اطلاعاتي و يک نيروي واکنش سريع در مرز براي مقابله با تروريسم تشکيل دهيم. روحاني با بيان اينکه دو کشور تاکيد دارند که بايد روابط خود را افزايش دهند، گفت: هيچ کشور ثالثي هم قادر نيست روابط بردارانه دو کشور را تحت تأثير قرار دهد.

رئيس جمهور با بيان اين که ظرفيت‌هاي بسيار خوبي براي روابط تجاري و اقتصادي ايران و پاکستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اين توافق را داشتيم تا روابط تجاري را گسترش دهيم. ايران آماده است نيازمندي‌هاي نفت و گاز پاکستان را تأمين کند و اقدامات لازم براي اتصال لوله گاز به پاکستان را انجام دهد. ما اعلام کرديم آماده‌ايم صادرات برق به پاکستان را ده برابر افزايش دهيم.

وي ادامه داد: بر اي توسعه روابط تجاري بحث کرديم تا يک کميته تهاتر تشکيل شود تا صادرات و واردات تهاتر شود و در يک حساب، تسويه حساب شود؛ ما معتقديم بندر چابهار و گواتر بايد روابط بيشتري داشته باشند و بين دو بندر راه آهن ايجاد شود.

به گفته رئيس جمهور مسائل منطقه‌اي يکي ديگر از مذاکرات دو کشور بود و دو طرف درباره روابط بيشتر براي ايجاد ثبات و امنيت در افغانستان و منطقه و همچنين درباره اقدامات نادرست آمريکا به ويژه در مسئله قدس، جولان و توهين به سپاه گفت و گو کردند.

رئيس جمهور ادامه داد: ايران، پاکستان و ترکيه پايه گذار اکو بودند و ما علاقمنديم روابط اين سه کشور گسترش يابد. بايد راه آهن استانبول به اسلام آباد فعال شود تا اروپا را به پاکستان و چين وصل کند.

روحاني همچنين گفت: خوشحالم نخست وزير پاکستان تاکيد دارند که در هيچ ائتلاف جنگي شرکت نمي‌کند و اراده دو کشور براي صلح و امنيت در کل منطقه است.

روحاني در پايان گفت: سفر آقاي نخست وزير و هيئت همراه ايشان نقطه عطف در گسترش روابط بين‌ دو کشور خواهد بود. من از حضور ايشان که قبلا هم به مشهد الرضا مشرف شدن، تشکر مي‌کنم.

  • تحریم ها مانع برقراری روابط اقتصادی با تهران نیست

نخست وزیر پاکستان گفت: تحریم ها مانع روابط اقتصادی اسلام آباد با تهران نیست. به گزارش ایسنا، عمران خان در دیدار با رییس جمهور کشورمان با تاکید بر ضرورت افزایش مناسبات اقتصادی گفت: می‌دانیم ایران در حوزه‌های مختلف از جمله مراقبت اولیه بهداشتی بهترین نظام‌ها را از زمان انقلاب در دنیا دارد و من وزیر جدید بهداشت را همراه خودم آوردم بعلاوه می‌خواهیم از تجربه ایران در حوزه مراقبت اولیه بهداشتی استفاده کنیم. در حوزه انرژی و حوزه‌های دیگر از جمله علوم و فناوری هم، تیم خوبی را همراه خودم آوردم. وزیر صنعت و تجارت در این جا هست تا بتواند روش و ترتیباتی را برای ارتقا مناسبات تجاری پیدا کند و ان‌شاءالله این مشکل حل خواهد شد. عمران خان در پایان گفت: جناب آقای رئیس جمهور باز هم به طور ویژه از شما به خاطر مهمان‌نوازی و پذیرایی خوبتان تشکر می‌کنم.

جهانگيري در آيين اختتاميه دومين جشنواره ملي زن و علم؛

گروه سياسي: معاون اول رييس جمهوري از ارسال لايحه‌اي به مجلس شوراي اسلامي‌براي اعطاي تابعيت از مادر ايراني به فرزندان خبر داد.

به گزارش تجارت به نقل از ايرنا، «اسحاق جهانگيري» در آيين اختتاميه دومين جشنواره ملي زن و علم که در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد، اظهارداشت: پيش از اين تنها اعطاي تابعيت ايراني از پدر امکان پذير بود، اما به تازگي لايحه‌اي را به مجلس فرستاديم که فرزندان بتوانند از مادر ايراني نيز تابعيت دريافت کنند.

وي افزود: سرمايه‌هاي يک کشور و ذخاير نهفته‌اي که در استعداد‌ها وجود دارد، بار سنگيني بر دوش دولت، نهاد‌ها و همه جامعه ايجاد مي‌کند.

معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که ما بايد بتوانيم کشور را از شرايط دشوار پيش رو نجات دهيم، گفت: عبور کشور از اين شرايط با ذخاير علمي‌و نمادين امکان پذير است.

جهانگيري همچنين گفت: يکي از کارهاي مهمي‌که بايذ انجام شود افزايش اميد در داخل کشور و اميدواري نسل جوان و مردم ايران نسبت به آينده کشورشان است و راهکار آن هم اين است که نخبگان، اساتيد، دانشگاهيان کشور افق‌هاي جديدي پيش روي جامعه باز کنند و مردم آينده اميدوارکننده‌اي ببينند.

وي به شرايط سخت کشور در دوران تحريم اشاره کرد و يادآور شد: ما با ظالمانه‌ترين تحريم‌هايي که آمريکا عليه يک کشور مي‌توانست وضع کند، روبرو هستيم. اقتصاد کشور مي‌توانست در معرض شکوفايي قرار گيرد و به سمت توسعه حرکت کند ، زندگي و رفاه مردم در آن رقم زده شود.

وي اضافه کرد: سرمايه‌هاي علمي‌و نمادين در کشور مي‌توانست با گشودن افق‌هاي جديد و تبديل تهديدها به فرصت‌ها و افزايش اميد، افق‌هاي جديدي پيش روي جامعه باز کند.معاون اول رييس جمهوري همچنين اظهار داشت: شرايط فعلي بسيار دشوار است از طرفي با ظالمانه‌ترين تحريم‌ها آمريکا مواجه هستيم و اقتصادي مي‌توانست در مسير شکوفايي حرکت کند در معرض تهديد تهديد قرار گرفته است، همچنين در روزهاي اخير با وقوع سيل در بخش وسيعي از کشور مواجه بوديم.

جهانگيري خاطرنشان کرد: کار زنان، جوانان، نخبگان و دانشگاهيان در واقع اين است که اين فرصت‌هاي عظيم را شناسايي و در مسير قاعده مندي براي توسعه و پيشرفت کشور قرار دهيم.

معاون اول رييس جمهوري اظهارداشت: دستگاه‌هاي اجرايي بايد از تمام ظرفيت مراکز علمي‌کشور استفاده کنند و جفاست که در چنين شرايطي به نهادهاي علمي‌کشور کم توجهي شود. آينده ايران بي ترديد در گرو توسعه علم است.

معاون اول رييس جمهوري ادامه داد: هر کجا که ميدان را باز کرديم و فرصت رقابت ايجاد کرديم زنان جايگاه خودشان را بدست آوردند. هرجا که زنان نتوانستند جايگاه خودشان را بدست آورند که با تصميم گيري مديريتي زمينه رقابت فراهم نبوده است.

جهانگيري ابرازاميدواري کرد فرصت لازم براي بهره گيري از توانمندي زنان جهت توسعه کشور فراهم شود.

هشدار فرمانده نيروي دريايي سپاه:
 

گروه سياسي: تنگه هرمز طبق قوانين بين‌المللي يک گذرگاه دريايي است و اگر از استفاده از آن منع شويم، آن را خواهيم بست.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاري مهر، دريادار عليرضا تنگسيري فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌در گفت‌وگو با العالم، ضمن بيان مطلب فوق گفت: سپاه پاسداران براي دفاع از انقلاب اسلامي‌تأسيس شد و دفاع از انقلاب اسلامي‌ايران حد و مرزي ندارد؛ تغيير فرمانده کل سپاه پاسداران نيز هيچ ارتباطي به تصميم اخير آمريکا ندارد.وي با بيان اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌ايران صرفاً نظامي‌نيست، بلکه در دفاع از انقلاب اسلامي‌و رشد و توسعه ايران اسلامي‌نيز سهيم است، افزود: سپاه همچنين در همياري مصيبت زدگان سيل اخير در ايران نيز سهم به سزايي داشته است و افتخار مي‌کنيم که سپاه پاسداران به مظلومان و ستم‌ديدگان کمک مي‌کند.فرمانده نيروي دريايي سپاه از حمايت‌هاي مجلس جمهوري اسلامي‌ايران از سپاه قدرداني کرد و گفت: حامي‌واقعي تروريسم در منطقه و جهان را همه مي‌شناسند و تصميم آمريکا عليه سپاه پاسداران تنها در راستاي گمراهي افکار عمومي‌صورت گرفت.

دريادار تنگسيري با اشاره به توانمندي‌هاي نظامي‌ايران گفت: به رغم تحريم‌ها توان نظامي‌ايران روز به روز در حال پيشرفت است و هرچه تحريم‌ها بيشتر شود، توان نظامي‌ايران نيز روز به روز بيشتر مي‌شود، البته ما با کشورهاي هم‌جوار در دريا تعاملات و همزيستي مسالمت آميز داريم. وي تصريح کرد: دشمني آمريکا با ايران به حمايت کامل واشنگتن از رژيم صهيونيستي بازمي‌گردد.فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به تهديد آمريکا عليه ايران مبني بر تحريم نفتي يادآور شد: تنگه هرمز طبق قوانين بين‌المللي يک گذرگاه دريايي است و اگر از استفاده از آن منع شويم، آن را خواهيم بست.دريادار تنگسيري مي‌گويد: در صورت وجود هرگونه تهديد در حمايت و دفاع از آب‌هاي ايران کوچک‌ترين ترديدي نخواهيم کرد، از آبروي خود دفاع خواهيم کرد و هرکجا بحث دفاع از حق ايران باشد مقابله به مثل مي‌کنيم.وي حضور نظاميان بيگانه منطقه را عامل ناامني منطقه دانست و گفت: بيگانگان هيچ اهميتي به امنيت منطقه نمي‌دهند و برايشان مهم نيست که اقداماتشان منجر به نابودي منطقه مي‌شود. بيگانگان مستقر در منطقه دشمنان مردم در منطقه هستند و تهديدي براي منطقه محسوب مي‌شوند.

فرمانده نيروي دريايي سپاه با اشاره به حضور «حشد الشعبي» و نيروهاي مقاومت براي کمک‌رساني و امداد در مناطق سيل زده ايران گفت: دست‌نشانده‌ها و مزدوران غرب و منافقان هستند که در خصوص مشارکت حشد الشعبي عراق در کمک رساني به سيل زدگان اظهارات تحريک آميزي دارند، حشد الشعبي نيروهاي مردمي‌بودند که با کمک رساني به سيل زدگان، کمک‌هاي ايران به عراق را جبران کردند و بدون سلاح و با بالگرد براي کمک به سيل زدگان به ايران آمدند.دريادار تنگسيري با اشاره به حضور مستشاري ايران در جنگ عراق و سوريه عليه تروريسم گفت: سپاه پاسداران به درخواست دولت سوريه و عراق به اين کشورها رفت و سپاه در برابر هيچ ظلمي‌عليه مسلمانان سکوت نخواهيم کرد.