آخرين وضعيت اصلاح نظام اداري

معاون سازمان اداري و استخدامي‌ضمن تشريح آخرين وضعيت اجراي برنامه اصلاح نظام اداري گفت: مهمترين برنامه پيش‌ رو، تعيين اهداف سه ساله دستگاه‌ها و انعقاد تفاهم‌نامه با آنهاست و احتمالا در سال جاري گام اجرايي برنامه دوره دوم آغاز شود.

به گزارش ايسنا، رفيع زاده با اشاره به نقشه راه اصلاح نظام اداري، فلسفه و ضرورت تهيه آن، «صيانت از حقوق مردم، ارتقا شفافيت و مقابله با فساد» و «توجه به مقوله ارتقاي بهره‌وري» را دو محور جديد دومين برنامه جامع اصلاح نظام اداري دانست.

وي افزود: برنامه جامع اصلاح اداري نظام اداري به عنوان مهمترين رکن تصميم‌گيري و سياستگذاري نظام اداري - در سال ۱۳۶۹، اين هدف به صورت جدي و با انسجام بيشتر دنبال شد.

 

رشد ۳ برابري سرمايه گذاري بورس

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه خرده سهامداران بايد به موضوع خريد سهام ورود کنند، گفت: سرمايه گذاري در شرکت‌هاي بورسي نسبت به سال ۹۶ حدود ۳ برابر شده است.

فرهاد دژپسند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، با اشاره به افزايش شاخص‌هاي بورس در هفته‌هاي ابتدايي سال 98، گفت: ورود شرکت‌هاي جديد در بورس بايد تسهيل و امکان عرضه دارايي‌هاي دولت و بانک‌ها در بازار سرمايه فراهم شود. وي افزود: نرخ بازدهي فعاليت‌هاي بورسي بايد افزايش يافته و معافيت مالياتي آن بخش از سود سهام که به حساب سرمايه منتقل مي‌شود، تمديد شود تا حجم سرمايه گذاري در بورس بالا رود.

 

سيل اصلاح اقتصادي را به تعويق انداخت

عضو کميسيون امور داخلي و شوراها در مجلس مي‌گويد کارهاي اصلاح ساختار قتصادي انجام شده اما سيل رسيدگي به آن را به تعويق انداخت.

قاسم ميرزايي نيکو عضو کميسيون امور داخلي و شوراها در مجلس در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه‌ملت، با اشاره به اصلاح ساختار اقتصادي که به تاکيد مقام معظم رهبري بايد چهارماهه صورت گيرد، گفت: دولت به دنبال اصلاح ساختار اقتصادي کشور، کارهاي آن را در شوراي عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا پيش برد و از سوي ديگر سازمان برنامه و بودجه متناسب با وظايف خود تنظيم و تدوين لايحه اصلاح ساختار را انجام داده است تا در نوبت بررسي در هيات وزيران قرار گيرد.

60 درصد تسهيلات

به واحد‌هاي توليدي اعطا شد

قائم مقام بانک مرکزي گفت: 60 درصد تسهيلات پرداختي شبکه بانکي صرف تامين منابع سرمايه در گردش واحدهاي توليدي شده در حالي که سال 91 تخصيص حدود 45 درصد بود.به گزارش تجارت، اکبر کميجاني در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بورس، بانک و بيمه در محل دائمي‌نمايشگاه‌هاي بين المللي تهران افزود: سياست‌هاي اصلي بانک مرکزي پس از استقرار دولت يازدهم تاکنون، حمايت از توليد و اشتغال آفريني و تامين سرمايه در گردش واحدهاي توليدي است.قائم مقام بانک مرکزي اضافه کرد: کل تسهيلات پرداختي از 195 هزار ميليارد تومان در سال 91 به 649 هزار ميليارد تومان در بهمن سال 97 رسيد و سهم بخش صنعت و معدن نيز به 80 درصد رسيده است.قايم مقام بانک مرکزي در ارتباط با اقدامات انجام شده براي مهار نوسان نرخ ارز هم گفت: سياست‌هاي اجرا شده توسط بانک مدکزي توانست فعاليتهاي سوداگرانه در بازار ارز را مهار کند.

نرخ تورم فروردين 6/30 درصد اعلام شد

مرکز آمار ايران؛ نرخ تورم 12ماه منتهي به فروردين ماه ١٣٩٨ را ٣٠,٦ درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل (٢٦.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد. به گزارش ايرنا، مرکز آمار ايران شاخص قيمت مصرف کننده - فروردين ماه امسال را منتشر کرد.همچنين در اين ماه، درصد تغيير شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٥١,٤ درصد است يعني خانوارهاي کشور بطور ميانگين ٥١,٤ درصد بيشتر از فروردين ١٣٩٧ براي خريد يک «مجموعه کالا و خدمات يکسان» هزينه کردهاند که نسبت به اين اطلاع در ماه قبل (٤٧,٥ درصد) ٣.٩ واحد درصد افزايش يافته است. شاخص قيمت در گروه عمده «خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» نيز نسبت به ماه قبل ٨,٨ درصد و در گروه عمده «کالاهاي غيرخوراکي و خدمات» ١.٦ درصد افزايش نشان ميدهد؛ تغييرات قيمت در ماه جاري نسبت به فروردين ماه ١٣٩٧ براي اين دو گروه به ترتيب ٨٥.٣ و ٣٧.٨ درصد اعلام شده است.

ابلاغ مصوبه افزايش حقوق کارمندان

حداقل حقوق شاغلين مشمول قانون مديريت خدمات کشوري و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به‌مبلغ ۱۵ميليون و ۶۳۴هزار ريال تعيين شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم، با تصويب هيئت دولت حداقل حقوق شاغلين مشمول قانون مديريت خدمات کشوري، کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مبلغ به‌ميزان 15ميليون و 634هزار ريال تعيين شد به‌طوري که حداقل افزايش حقوق نسبت به سال 1397 از مبلغ چهارميليون و 400هزار ريال کمتر نباشد.

مرکز آمار از افزايش 7/3 درصدي نرخ تورم خبر داد؛

گروه اقتصاد کلان: نرخ تورم از نيمه دوم سال گذشته رو به افزايش گذاشت و اين روند همچنان ادامه دارد. به گزارش تجارت بر اساس مرکز آمار ايران، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهي به فروردين ماه ١٣٩٨ به 6/30 درصد رسيد که نسبت به همين اطلاع در ماه قبل (٢۶.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد.

اين گزارش مي‌افزايد: در فروردين ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩۵) به ۱۷۰.۹ رسيد که نسبت به ماه قبل ۴.۰ درصد افزايش نشان مي‌دهد.‌در اين ماه درصد تغيير شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۱.۴ درصد مي‌باشد؛ يعني خانوارهاي کشور به طور ميانگين ۵۱.۴ درصد بيشتر از فروردين ١٣٩٧ براي خريد يک «مجموعه کالا و خدمات يکسان» هزينه کرده‌اند که نسبت به اين اطلاع در ماه قبل (۴۷.۵ درصد) ٣.٩ واحد درصد افزايش يافته است. نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهي به فروردين ماه ١٣٩٨ به ۳۰.۶ درصد رسيد که نسبت به همين اطلاع در ماه قبل (٢۶.٩ درصد) ٣.٧ واحد درصد افزايش نشان مي‌دهد.

  • وعده‌اي که عملي نشد

حسن روحاني رييس جمهور، به غير از چندماه اخير که نرخ تورم سرکشي کرد و مهار آن از دست دولت خارج شد، تک رقمي‌شدن اين نرخ را از افتخارات دولت متبوع خود مي‌دانست و به طور مرتب در سخنراني‌ها و مناسبت‌هاي مختلف به آن مي‌باليد و براي کنترل هرچه بيشتر آن را قول و وعده مي‌داد اما چنان که مشهود وو مشخص است او نتوانست به وعده خود عمل کند و از اين رو مورد انتقاد قرار گرفت. در همين راستا نماينده مردم محلات در تذکر شفاهي جلسه علني روز گذشته مجلس گفت: آقاي رئيس جمهور شما قول داديد تورم را کنترل کنيد و ميزان آن را جيب مردم اعلام کنيد. اما امروز ببينيد جيب مردم چه وضعيتي دارد.

به گزارش ايسنا، عليرضا سليمي‌خطاب به روحاني افزود: شما قول داديد نقدينگي را کنترل کنيد و فرموديد تورم به دليل نقدينگي است و نقدينگي ناشي از مسکن مهر است اما آيا مي‌دانيد نقدينگي در دولت شما چهار برابر شده است؟ يعني ۴۰۰ هزار ميليارد تومان به يک تريليون و ۷۰۰ هزار ميليارد تومان افزايش پيدا کرده است.

  • کنترل قيمت؛ نه کنترل تورم

معضل ديگري که طي ماه‌هاي گذشته به دفعات تکرار شد و همچنان ادامه دارد يک کارشناس اقتصادي در گفت‌و‌گو با «ايران عصر» تصريح کرد: موضوع مهم بحث جديت دولت در کنترل قيمت‌ها است نه کنترل تورم يا مهار تورم؛ بلکه تأکيد بيشتر روي کنترل قيمت‌ها است چون افزايش دوباره قيمت‌ها باز هم منجر به تورم خواهد شد. آلبرت بغزيان با تأکيد بر اينکه قيمت‌ها در ماه‌هاي گذشته تحت تأثير تحريم‌ها و ارز 14 هزار توماني قرار گرفته‌اند و ديگر دليلي براي افزايش قيمت دوباره وجود ندارد، تصريح کرد: حالا اگر افزايش قيمت‌ها دليل منطقي دارد و مثلاً به نفع علم و صنعت يا به نفع مصرف‌کننده است بايد مشخص شود. بغزيان گفت: بنابراين بايد کنترل قيمت‌ها جزو سياست‌هاي اصلي دولت در سال جديد باشد چرا که در غيراين صورت ما کماکان همين بلاتکليفي و تورم را داريم که باعث تغييرات نرخ ارز و به هم ريختگي بازارها خواهد شد.

  • کنترل مناسب تورم با سياست جديد بانک مرکزي

اما اخيرا بانک مرکزي از يک ابزار سياستگذاري پولي جديد به نام « عمليات بازار باز» براي کنترل نرخ تورم خبر داده است. در اين خصوص يک کارشناس اقتصادي اعلام کرد با اجراي اين سياست بانک مرکزي به خوبي خواهد توانست تورم را کنترل کند.

علي سعدوندي در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر، عمليات بازار باز را موفق‌ترين ابزار سياستگذاري پولي عنوان کرد و گفت: عمليات بازار باز اگرچه در کنار ساير ابزارهاي سياست‌گذاري پولي قرار دارد؛ اما به تدريج بانک‌هاي مرکزي دريافته‌اند که ساير ابزارها کارايي لازم را ندارند و بنابراين برخي از آنها را، از جعبه ابزار بانک‌هاي مرکزي دنيا حذف کرده‌اند.

وي افزود: بر همين اساس، عمليات بازار باز، مؤثرترين ابزار در کنترل نرخ تورم بوده که با دقت بالايي، قادر است نرخ بازار بين بانکي را کنترل کند؛ به اين معنا که در سطح نقطه پايه که يک صدم درصد است، در عمليات بازار باز مي‌توان نرخ‌هاي بازار بين بانکي را کنترل کرد.

اين کارشناس اقتصادي ادامه داد: اين ابزار کنترل نرخ سود به جامعه اطمينان مي‌دهد که بانک مرکزي توانايي کنترل نرخ بهره را دارد؛ در اين صورت اگر سياستگذاري پولي درستي اعمال شود، آنگاه هدف‌گذاري تورمي‌معتبر خواهد بود و بانک مرکزي به خوبي خواهد توانست تورم را کنترل کند.

به گفته سعدوندي، در واقع براي کنترل نرخ تورم، نياز به هدف‌گذاري دو نرخ داريم، به اين معنا که اولاً نرخ سود بازار بين بانکي بايد کنترل شود و پس از آن، هدف‌گذاري تورمي‌صورت گيرد که هر دوي اينها، بايد با واقعيت‌هاي اقتصاد کلان همخواني داشته باشند؛ نه آنکه به عنوان مثال در فاصله سال‌هاي ۹۳ تا ۹۶ نرخ تورم کاهش يابد، ولي نرخ سود بالاتر رفته و وضعيت به نحوي پيش رود که اکنون اقتصاد ايران دچار مشکلات شديد تورمي‌باشد.

 

 

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره روند صعودی قیمت‌ها در بورس گفت: در پی افزایش قیمت دارایی‌های مختلف، بازار سرمایه از سایر بخش‌های اقتصادی عقب‌ مانده و از نظر اقتصادی ارزش دارایی‌های این بخش به روز نشده است؛ در نتیجه این بازار پتانسیل مناسبی برای رشد دارد. مجتبی شهبازی درباره وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۳۹۸ پیش‌بینی کرد که جو مثبتی در بازار سرمایه برقرار شود. وی با بیان اینکه همیشه بحث‌های سیاسی اثرات کوتاه مدت دارد و در بلند مدت نمی‌تواند بازار سرمایه را درگیر خود کند، گفت: با پتانسیل‌های خوبی که در این بخش وجود دارد به نظر می‌رسد بتوانیم در سال جدید سودآوری قابل توجهی را در بازار سرمایه شاهد باشیم. شهبازی درباره "رونق تولید" اظهار کرد: اگر به صورت علمی نگاهی به اقتصاد داخلی داشته و با علم روز دنیا حوزه‌های اقتصاد داخلی را سازماندهی کنیم، گام مؤثری در این بخش خواهیم برداشت.

سورنا ستاري معاون علمي‌رييس جمهور با بيان اين که تابلوي دانش بنيان در بورس و فرابورس نصب شده و صندوق‌هاي خطرپذير نيز در اين رابطه در بازار سرمايه فعال هستند، گفت: رشد خوبي در اين حوزه را انتظار داريم. به گزارش تسنيم، وي با اشاره به اين که اگرچه شکل ظاهري بانکداري در حال تغيير است، اما صنعت بانکداري از بين نخواهد رفت، گفت: بانک‌ها بايد به فين تک‌ها بيشتر وارد شوند و بيمه‌ها نيز بايد به اين فرآيند بپيوندند.وي با بيان اين مطلب که فين تک در حوزه بيمه، يک کار جديد است، افزود: بر اين اساس بايد فناوري و نوآوري را در اين حوزه مدنظر قرار داد؛ ضمن اين که در اين راستا بايد البته زيرساخت‌هاي نو در اين حوزه به کار گرفته شود.به گفته وي هم اکنون بيش از 6 هزار استارتاپ داريم که در ٤ سال قبل ايجاد شده‌اند.

معامله ۷۳ هزار ميليارد ريال انواع محصول

در بورس کالا

تالارهاي مختلف بورس کالاي ايران طي فروردين ماه سال ۹۸، شاهد معامله بيش از يک ميليون و ۲۶۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۳ هزار ميليارد ريال بود.به گزارش بازار سرمايه، طي مدت مذکور تالار فرآورده‌هاي نفتي و پتروشيمي‌بورس کالاي ايران شاهد معامله افزون بر ۹۳۹ هزار و ۴۰۹ تن انواع کالا به ارزش بيش از ۴۸ هزار و ۱۰۲ ميليارد ريال در دو بخش داخلي و صادراتي بود.در اين تالار بالغ بر ۲۶۵ هزار و ۵۴۵ تن انواع قير، ۲۳۰ هزار و ۷۸۶ تن انواع مواد پليمري و ۹۳هزار و ۶۶۳ تن مواد شيميايي معامله شد.از ديگر کالاهاي معامله شده در اين تالار مي‌توان به دادوستد ۳۴۷ هزار تن وکيوم باتوم، ۴هزار و ۱۲۰ تن گوگرد، ۱۸۰ تن عايق رطوبتي و ۱۰ تن گازها و خوراک‌ها اشاره کرد.

بازده ۱۰ درصدي آيفکس در ۱۶ روز

آمارها نشان مي‌دهد که آيفکس در ۱۶ روز بازدهي ۱۰ درصدي را رقم زده است.به گزارش ايبِنا، فرابورس نخستين ماه از سال جديد را با رونق معاملات در مجموع بازارها و افزايش چشمگير شاخص کل و ارزش بازار پشت سر گذاشت به طوري که در فروردين‌ماه و تنها طي ۱۶ روز کاري اين ماه، شاخص کل رشد ۱۰ درصدي را تجربه کرد، ارزش بازار ۸ درصد افزايش يافت و حجم و ارزش معاملات به ترتيب با صعود ۶۰۳ و ۱۷۸ درصدي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد.

معامله ۷۳ هزار ميليارد ريالي در تالار نقره‌اي

تالارهاي مختلف بورس کالاي ايران طي فروردين ماه سال ۹۸، شاهد معامله بيش از يک ميليون و ۲۶۹ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۳ هزار ميليارد ريال بود.به گزارش ايبِنا، طي مدت مذکور تالار فرآورده‌هاي نفتي و پتروشيمي‌بورس کالا شاهد معامله افزون بر ۹۳۹ هزار و ۴۰۹ تن انواع کالا به ارزش بيش از ۴۸ هزار و ۱۰۲ ميليارد ريال در دو بخش داخلي و صادراتي بود. در اين تالار بالغ بر ۲۶۵ هزار و ۵۴۵ تن انواع قير، ۲۳۰ هزار و ۷۸۶ تن انواع مواد پليمري و ۹۳هزار و ۶۶۳ تن مواد شيميايي معامله شد.

رييس سازمان بورس اعلام کرد؛
 

گروه بورس: شاپور محمدي رئيس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: در بازار پول تامين مالي کوتاه مدت مورد توجه قرار داد و با توجه به اينکه نقش بازار سرمايه در زمينه تامين مالي بلندمدت کمرنگ بوده تاکنون بانک‌ها اين نقش را ايفا کردند اما سازمان بورس در پي افزايش نقش بازار سرمايه در تامين مالي بلندمدت است.

به گزارش بورس نيوز، شاپور محمدي رئيس سازمان بورس اوراق بهادار در مراسم افتتاحيه دوازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه گفت: اين نمايشگاه يکي از رويدادهاي بسيار مهم مالي محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: نمايشگاه امسال با هدف ارتقاي سواد مالي و فرهنگسازي و آشناکردن تمامي‌اقشار با بازار سرمايه برگزار مي‌شود.

محمدي افزود: هدف بعدي نمايشگاه انتقال آخرين اطلاعات در حوزه بازارهاي مالي، آي تي، تکنولوژي و کسب و کارهاي مالي بوده و افراد مختلف مي‌توانند با انواع روش‌هاي معاملات آشنا شوند.

وي با بيان اينکه بانک‌ها بستر اصلي توسعه مالي محسوب مي‌شوند، گفت: در بازار پول تامين مالي کوتاه مدت مورد توجه قرار داد و با توجه به اينکه نقش بازار سرمايه در زمينه تامين مالي بلندمدت کمرنگ بوده تاکنون بانک‌ها اين نقش را ايفا کردند اما سازمان بورس در پي افزايش نقش بازار سرمايه در تامين مالي بلندمدت است.

سخنگوي سازمان بورس با بيان اينکه در نمايشگاه امسال انواع روش‌هاي معاملاتي اعم از برخط، موبايلي و کلاسيک در غرفه‌هاي مختلف به نمايش گذاشته مي‌شود، افزود: طيف شرکت‌کنندگان در نمايشگاه نيز بسيار متنوع است و فعالان و کارشناسان بازار، مديران و دانش آموزان را شامل مي‌شود و هيچ محدوديتي براي حضور ديگر اقشار جامعه نخواهيم داشت.

محمدي گفت: بازار سرمايه همچنين در صنعت بيمه با طراحي و به کارگيري ابزارهايي همچون اوراق بيمه اتکايي همکاري خوبي با اين صنعت داشته است .

وي در ادامه با اشاره به اقدامات اين سازمان در سال گذشته و ذکر برخي آمارها گفت: ارزش بورس تهران و فرابورس در سال گذشته افزايش يافت و البته اين روند مثبت، مستمر خواهد بود .

محمدي بيان کرد: در ۵ سال گذشته اندازه بازار سهام تهران به طور متوسط ۱۷.۵ درصد در هر سال و اندازه فرابورس ايران ۱۹.۲ درصد رشد سالانه را تجربه کرده‌اند. همچنين در يکماه اخير بازار سرمايه با ۱۲درصد رشد ارزش مواجه بوده که آمار بسيار خوبي است .

وي سپس با اشاره به ميزان تامين مالي پروژه‌ها و طرح‌هاي مختلف کشور از طريق بازارسرمايه تاکيد کرد: رشد تامين مالي به حدود ۵۴ درصد رسيده و تنها در سال ۹۷ بازار سرمايه توانست ۱۲۷ هزار ميليارد تومان تامين مالي کند که اين نشان از جايگاه مناسب بازار سرمايه در تامين مالي صنايع دارد.

رئيس سازمان بورس ادامه داد: شاخص بورس تهران در سال گذشته ۸۶ درصد رشد داشته و بورس و فرابورس هم در پنج سال منتهي به سال ۹۷ به ترتيب ۳۰ درصد و ۳۴ درصد بازدهي داشته‌اند .

سخنگوي سازمان بورس، کاهش هزينه‌هاي معاملاتي، کاهش نرخ ماليات نقل و انتقال، اعمال نرخ صفر براي سود تقسيم نشده را از جمله اقداماتي دانست که در سال ۹۷ در بازار سرمايه اجرا و عملياتي شدند .

وي ادامه داد: همچنين ما در سال ۹۷ افزايش سرمايه ۶۳ هزار ميليارد توماني داشتيم که اين اقدام در مقايسه با عملکرد گذشته که بين ۱۷ هزار ميليارد تومان تا نهايتا ۲۴ هزار ميليارد تومان بود، سياست بسيار هوشمندانه‌اي بود.

وي درباره اقدام سازمان بورس در بازنگري سيستم توقف و بازگشايي تاکيد کرد: با بازنگري‌هاي سازمان بورس در اين بخش هم اکنون تعداد نمادهاي متوقف که پيش از آن به حدود ۶۵نماد مي‌رسيد، به ۱۰ تا ۱۲ نماد رسيده و اين نشان مي‌دهد که نقدشوندگي بازار افزايش يافته است.

شاخص کل بورس تهران روز دوشنبه2 ارديبهشت ماه با ۵۳ واحد کاهش نسبت به روز کاري قبل از آن (شنبه) در ارتفاع ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ ايستاد.به گزارش ايبِنا، شاخص کل ديروز با ۵۳ واحد کاهش معادل ۰.۰۳ درصد به ۲۰۴ هزار ۳۲۱ واحد، شاخص قيمت «وزني - ارزشي» با ۱۵ واحد کاهش معادل ۰.۰۳ درصد به ۵۸ هزار ۸۸۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۹۴ واحد رشد معادل ۰.۲۳ درصد به ۴۰ هزار و ۷۴۷ واحد، شاخص قيمت «هم وزن» با ۶۵ واحد افزايش، معادل ۰.۲۳ درصد به ۲۸ هزار و ۳۹۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۴۷ واحد افت، معادل ۰.۱۵ درصد به ۲۳۰ هزار و ۴۷۴ واحد، شاخص بازار اول با ۲۴۲ واحد ريزش معادل ۰.۱۶ درصد به ۱۵۲ هزار ۹۹۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۸۴۷ واحد صعود معادل ۰.۲۱ درصد، به ۳۹۵ هزار و ۱۷۹ واحد رسيد.از سويي ديگر ۷ نماد «کگل با ۱۷۷ واحد، ومعادن با ۱۵۲ واحد، کچاد با ۱۲۹ واحد، وتجارت ۱۱۱ واحد و رمپنا با ۱۰۹ واحد» بيشترين تاثير منفي و ۲ نماد «شپديس با ۱۲۱ واحد و وغدير با ۱۱۰ واحد» رشد بيشترين تاثير مثبت را بر شاخص کل بورس برجاي گذاشتند.نمادهاي پُربيننده نيز ۷ نماد «وتجارت (بانک تجارت)، وبملت (بانک ملت)، خساپا (سايپا) ،‌هاي وب (داده گستر عصر نوين)، خودرو (ايران خودرو)، خپارس (پارس خودرو) و رمپنا (گروه مپنا) » بوده اند.