سودآور بانک صادرات در سال ٩٨

معاون مالي بانک صادرات ايران گفت: با اجراي برنامه‌هاي تدوين شده و تغييرات به عمل آمده در ترکيب منابع و مصارف، بانک صادرات ايران در سال ٩٨ قطعاً به سودآوري خواهد رسيد.

شاهين صالح محمدزاده افزود: تلاش‌هاي صورت‌گرفته طي سال ٩٧ براي اصلاح ساختار مالي بانک نتايج مثبتي بر جاي گذاشت به‌نحوي‌که تراز بانک در صورت‌هاي مالي اسفندماه سال ٩٧ مثبت شد و تداوم برنامه‌ها و عملياتي شدن بودجه ابلاغي سال ٩٨ بانک صادرات ايران در راستاي بهبود ترکيب منابع و مصارف منجر به سودآوري در اين سال خواهد شد.وي تأکيد کرد: بانک صادرات ايران در سال «رونق توليد» تمامي‌ظرفيت خود را براي کمک به کارآفرينان به کار خواهد گرفت.

 

فاينکس موجب افزايش سودآوري صنعت بيمه

نايب رئيس هيأت مديره و مديرعامل بيمه دانا، فاينکس 2019 را محل مناسبي براي تبادل اطلاعات و معرفي محصولات و دستاوردهاي جديد بيمه‌اي عنوان کرد.

دکتر ابراهيم کاردگر گفت: با توجه به اينکه در اين نمايشگاه علاوه بر عناصر اصلي بازار سرمايه، استارت‌آپ‌هاي مختلفي نيز حضور دارند که موجب افزايش تبادلات اطلاعاتي و اقتصادي خواهد شد و بهبود فضاي کسب و کار را در پي دارد، حضور فعالانه شرکت‌هاي بيمه مي‌تواند علاوه بر معرفي جديدترين محصولات بيمه‌اي، باعث افزايش رايزني‌ها و توسعه بازار و شبکه فروش آنها شود. با تلاش و همت اهالي و متخصصان صنعت بيمه فرهنگ بيمه بيش از پيش در بين خانواده‌ها گسترش يافته و بسترهاي افزايش ضريب نفوذ بيمه در جامعه فراهم مي‌شود.

 

تسهيلات دانشجويان و اساتيد در نمايشگاه کتاب

سرپرست معاونت اعتبارات بانک شهر با اشاره به حضور بانک شهر در سي و دومين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران، از ارائه تسهيلات ويژه اين بانک به دانشجويان و اساتيد در اين نمايشگاه خبر داد.

داود جعفري يزني با بيان اين که حضور بانک شهر در نمايشگاه‌هاي کتاب با محوريت تحقق مسئوليت اجتماعي صورت مي‌گيرد، افزود: به منظور حمايت بيشتر از امور فرهنگي ، اين بانک طي برگزاري نمايشگاه کتاب پايتخت و در چارچوب قوانين بانک مرکزي، به آن دسته از اساتيد و دانشجوياني که اقدام به افتتاح سپرده مي‌کنند، تسهيلات مرابحه در قالب "کارت اعتباري" اعطا خواهد کرد. وي گفت: شرايط اعطاي اين تسهيلات در چارچوب قوانين بانک مرکزي است.

کسب لوح تقدير رضايت‌مندي مشتري

توسط بيمه ايران

در همايش سراسري «رضايت‌مندي مشتري» که با رويکرد حمايت از کالا و خدمات ملي و با مشارکت «انجمن ملي حمايت از حقوق مصرف‌کنندگان» روز ۲۸ فروردين در مرکز همايش‌هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي‌برگزار شد، لوح تقدير رضايتمندي مشتري به سيد محمدناصر مبرقعي عضو هيأت مديره شرکت سهامي‌بيمه ايران اهدا شد.

اين لوح بر اساس بررسي شاخص‌هاي مهمي‌مانند آشنايي با تکنيک‌هاي جهاني تعامل با مشتريان و ذينفعان، ارتقاي سطح رضايت‌مندي و رسيدن به وفاداري مشتريان و راهکارهاي افزايش سهم بازار به شرکت سهامي‌بيمه ايران تعلق گرفت.

بانک گردشگري

حامي‌جشنواره تئاتر کشور شد

بانک گردشگري در راستاي عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود حامي‌شانزدهمين دوره جشن‌هاي خانه تئاتر شد.

به گزارش روابط عمومي‌بانک گردشگري، در نشست خبري اين جشنواره که با حضور رضا آقا بابايي معاون برنامه‌ريزي و فناوري اطلاعات بانک گردشگري ،محمودرضا رحيمي‌دبير هفته تئاتر، احسان حاجي پور معاون اجرايي جشن، بهزاد مرتضوي مدير روابط عمومي‌خانه تئاتر حضور داشتند رضا آقا بابايي اظهار داشت : تئاتر جايي است که برآيند همه هنرها و فرهنگ و ادبيات کشور است . اميدواريم راهي را که ما در پيش گرفتيم توسط ديگر فعالان اقتصادي هم دنبال شود چون کمک به اين حوزه مي‌تواند در رشد و توسعه هنر کشور مثمرثمر باشد.

وي افزود : تئاتر زير بناي هنري کشور و نمايانگر آداب و رسوم و فرهنگ به شمار مي‌رود و در واقع حمايت از تئاتر حمايت از فرهنگ کشور است.آقا بابايي در خصوص چگونگي حضور بانک گردشگري در اين رويداد خاطر نشان کرد: بانک گردشگري در راستاي عمل به مسئوليت‌هاي اجتماعي خود در اين رويداد شرکت کرده و خوشحاليم که توانستيم قدم مثبتي در راستاي حمايت از تئاتر انجام دهيم و اميدواريم که با اين حرکت اهميت و ارزش تئاتر مشخص شود.در اين نشست همچنين محمود رضا رحيمي‌دبير جشنواره تئاتر يادآور شد: امسال چراغ برگزاري جشنواره را بانک گردشگري روشن کرده است و حمايت اصلي را مديون آنها هستيم. در اين دوره ۸ گروه زنده راديويي داريم که مقرشان در خانه تئاتر است و علاوه بر حضور در فضاي مجازي از کمک اينفلوئنسرها که خاستگاه بسياري از آنها تئاتر بوده است، استفاده مي‌کنيم.

رييس کل بيمه مرکزي خبر داد:

گروه بانک و بيمه: رييس کل بيمه مرکزي ايران گفت: طرح تاسيس ايجاد صندوق بيمه حوادث طبيعي در حال بررسي و تصويب در هيات دولت است.

غلامرضا سليماني روز دوشنبه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بورس، بانک و بيمه افزود: در صورت ايجاد صندوق بيمه خسارت حوادث طبيعي، واحدهاي مسکوني کشور با پرداخت ماهانه پنج هزار تومان به نرخ پايه 30 ميليون تومان در برابر حوادث طبيعي بيمه مي‌شوند.

رييس کل بيمه مرکزي اضافه کرد: با اجراي اين طرح، گام مهمي‌براي مقابله با پيامدهاي حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله برداشته مي‌شود.

وي ادامه داد: با راه اندازي اين صندوق حدود 30 ميليون واحد مسکوني در کشور به نرخ پايه 30 ميليون تومان بيمه مي‌شوند.

سليماني گفت: حق بيمه سالانه اين صندوق 120 هزار تومان است که نيمي‌از آن را دولت تامين خواهد کرد و بقيه را مردم و مالکان واحدهاي مسکوني پرداخت مي‌کنند.

رييس کل بيمه مرکزي تصريح کرد: تلاش مي‌شود خسارت‌هاي سيلاب‌هاي اخير به سرعت پرداخت شود.

وي به خسارت سيلاب‌هاي اخير اشاره کرد و ادامه داد: حدود 450 هزار واحد مسکوني آسيب ديده بر اثر سيل، تحت پوشش بيمه قرار داشتند که شرکت‌هاي بيمه در حال ارزيابي و پرداخت خسارت‌هاي آنها هستند.

سليماني با بيان اينکه بيمه مي‌تواند با اطمينان آوري در اقتصاد، نقش مهي در توسعه اقتصادي کشورها ايجاد کند، افزود: صنعت بيمه مي‌تواند بخشي از تامين مالي شرکت‌ها و واحدهاي اقتصادي را انجام دهد.وي گفت: اکنون حدود 60 هزار ميليارد تومان حق بيمه در کشور دريافت مي‌شود که قابل افزايش تا 180 هزار ميليارد تومان است.ريس کل بيمه مرکزي افزود: مجموع سرمايه گذاري بيمه هر ساله 19 درصد رشد داشته، اما سرمايه گذاري بيمه در بازار سرمايه و اوراق بدهي 7.5 درصد رشد داشته است.سليماني اظهار داشت: در کشورهاي پيشرفته ميزان اين سرمايه گذاري در بخش بيمه زندگي 50 درصد و غير بيمه زندگي بيش از 70 درصد است.وي با بيان اينکه افزايش ضريب نفوذ بيمه در کشور 2.3 درصد است، گفت: سهم بيمه زندگي از 9.1 درصد در سال 92 به 15 درصد در سال97 رسيد.سليماني افزود: اواراق بهادار بيمه‌اي در دنيا در سال 2017 حدود 13 ميليارد دلار بود که در سال 2018 به 30 ميليارد دلار رسيد که نشان هنده رشد اهميت اين اوراق است.وي افزود: با توجه به حادثه خيز بودن کشور بايد توجه بيشتري به اين نوع اوراق شود که بر اين ريس کل بيمه مرکزي تلاش مي‌شود تاييديه‌هاي لازم براي انتشار اين اوراق اخذ شود.

سليماني يادآور شد: اين اوراق در زمان تحريم مي‌تواند جاي خالي شرکت‌هاي بين المللي بيمه‌اي را پر کند؛ در واقع با انتشار اين اوراق مي‌توان آنها را جايگزين شرکت‌هاي اتکايي بين المللي کرد.

حجت‌ا... مهديان رئيس هيئت‌مديره و مديرعامل بانک توسعه تعاون هم‌زمان با افتتاح دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي بيمه و بورس بانک از پرداخت تسهيلات اعتباري بيش از ۹۵۰۰۰ميليارد ريالي اين بانک در سال گذشته خبرداد. مهديان با اشاره به رشد ۳۸درصدي مجموعه تسهيلات اعتباري پرداختي، امهال، تمديد و تقسيط اين بانک در سال گذشته نسبت به سال ۹۶اظهار داشت: خوشبختانه اين بانک از حيث شاخص‌هاي عملکردي روند رو به رشدي را در سال گذشته طي کرده که اين امر بيانگر افزايش حجم کمي‌و کيفي فعاليت بانک توسعه تعاون و قرار گرفتن در شرايط و وضعيت بهتر مي‌باشد. مهديان با اشاره به نام‌گذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان رونق توليد گفت: يکي از موارد عيني در تقويت و افزايش قدرت اقتصادي کمک به رونق توليد و هدايت موثر و کارآمد منابع به سمت کيفي سازي توليد و افزايش حجم و کميت توليد مي‌باشد و مسلماً تسهيلات اعتباري اثربخش که منجر به رونق توليد گردد مستلزم فراهم بودن همه مولفه‌هاي موردنياز در کسب‌وکارهاي توليدي مي‌باشد.