سران حزب دموکرات آمریکا اعلام کردند؛

گروه بین الملل: چند روز پس از انتشار گزارش بازرس ويژه رسيدگي به پرونده مداخله روسيه در انتخابات، دموکرات‌هاي ارشد صريحاً اعلام کردند، آماده‌اند تا روند اسيتضاح عليه رئيس جمهوري را آغاز کنند حتي اگر اين تلاش موفقيت آميز نباشد؛ مساله‌اي که واکنش شديد رئيس جمهوري آمريکا را به همراه داشت.سه تن از رؤساي کميته‌هاي دموکرات روز يکشنبه درباره احتمال روند استيضاح عليه دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا صحبت کردند اما تاکيد داشتند که اين تصميم شبانه اتخاذ نخواهد شد چرا که حزبشان بايد محتواي گزارش رابرت مولر بازرس ويژه رسيدگي به پرونده مداخله روسيه در انتخابات ۲۰۱۶ ميلادي آمريکا و اسناد و مدارک پيوست شده آن را بررسي کند.آدام شف رئيس کميته اطلاعات مجلس نمايندگان گفت: هنگامي‌که مساله به استيضاح مربوط باشد ما بايد خيلي سريع درباره آنچه به نفع کشور است تصميم گيري کنيم.در همين حال الايجا کامينگز رئيس کميته نظارت مجلس نمايندگان گفت: حتي اگر تلاش استيضاح موفقيت آميز نباشد در زندگي لحظاتي وجود دارند که ما بايد بر اساس حقيقت تصميماتي اتخاذ کنيم و اين تصميم و نظر ما است.کامينگز گفت: اگر روند استيضاح آغاز شود تاريخ به روي مجلس نمايندگان به خاطر ايستادن به پاي قانون اساسي لبخند خواهد زد.

آدام شف در جريان مصاحبه با شبکه‌اي بي سي گفت: احتمالاً استيضاح بدون اجماع نظر دو حزبي موفقيت آميز نخواهد بود اما اين احتمال نيز وجود دارد که اين تلاش موفقيت آميز باشد و به همين خاطر ما با اين وجود روند استيضاح را آغاز مي‌کنيم.اين اظهارات در واکنش به هشدارهاي رهبران دموکرات از جمله نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان که گفته بود استيضاح باعث ايجاد تفرقه در کشور مي‌شود، مطرح شد.تحقيقات ۲۲ ماهه مولر هيچ اسناد و مدارکي درباره همکاري ميان کمپين انتخاباتي ترامپ در سال ۲۰۱۶ ميلادي و روسيه ارائه نکرد اما به چندين پرونده ديگر در باره احتمال مانع تراشي در راه اجراي عدالت به صورت مفصل پرداخت. در پي انتشار اين گزارش برخي دموکرات‌ها از جمله آدام شف از پيشنهاد اينکه روند استيضاح احتمالاً آغاز مي‌شود تا تصميمي‌در خصوص مانع تراشي بر سر راه اجراي عدالت اتخاذ شود دست نکشيدند. جرولد نادلر رئيس کميته قضائي مجلس نمايندگان نيز از رد کردن آغاز روند استيضاح امتناع کرد. وي به شبکه ان بي سي گفت که کنگره بايد کپي کامل و اصلي گزارش مولر را دريافت کند و پيش از تصميم گيري در خصوص استيضاح به اظهارات مولر و ويليام بار دادستان کل کشور به خوبي گوش دهد.نادلر با اشاره به اقدامات ترامپ که در گزارش مولر مطرح شده، گفت: برخي از اين اقدامات قابل استيضاح هستند. اگر مانع تراشي براي اجراي عدالت ثابت شود اين اتهام قابليت استيضاح رئيس جمهوري به وجود مي‌آورد.دموکرات‌هاي ديگر با صراحت بيشتري خواستار استيضاح ترامپ شدند.سناتور اليزابت وارن نخستين کانديداي اصلي انتخابات رئيس جمهوري سال ۲۰۲۰ ميلادي به شدت به اين مساله پرداخته و خواستار آغاز روند استيضاح شد.وارن در توئيتي نوشت: جديت اين سوء رفتار مقامات منتخب در هر دو حزب را ملزم مي‌سازد تا ملاحظات سياسي را کنار گذاشته و وظيفه قانوني خود را انجام دهند.

يک رسانه عربي در گزارشي اجمالي به بحث انتخاب سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پرداخت. تکليف سرمربيگري تيم ملي فوتبال ايران با وجود گذشت حدود ۳ ماه از پايان دوران هشت ساله فعاليت کارلوس کي روش در اين تيم نامشخص است. در اين ميان رسانه عربي البوابه به بحث انتخاب جانشين کارلوس کي روش در تيم ملي کشورمان پرداخته و از افرادي که در طول اين مدت مطرح شده تنها به عنوان يک مسکن براي زخم ياد کرده است. طبق گزارش اين رسانه مسئولان فدراسيون فوتبال ايران پس از جام ملت‌هاي آسيا دنبال انتخاب يک سرمربي جديد هستند اما به نظر مي‌رسد افرادي مانند زين الدين زيدان، ژوزه مورينيو، لورن بلان، زلاتکو داليچ، يورگن کلينزمن و هروه رنار بيشتر براي تسکين زخم‌هاي اين تيم مطرح شده اند. اين رسانه عرب زبان ادعا کرده است در حال حاضر رسانه‌هاي ايراني از يورگن کلينزمن و هروه رنار به عنوان اصلي‌ترين گزينه سرمربيگري تيم ملي ياد مي‌برند.

این روز‌ها گوجه‌سبز شاه میوه‌هاست. میوه نوبرانه‌ای که با قیمت ٢٠٠‌هزار تومان وارد بازار شد و همیشه درباره قیمت‌های نجومی آن شایعات زیادی مطرح می‌شود. بعد از تعطیلات عید نوروز بود که عکس‌هایی از بسته‌های گوجه‌سبز با قیمت کیلویی ٢٢٠‌هزار تومان در سوپرمارکت‌های شمال شهر منتشر شد، اما نایب‌رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران اعلام کرد که قرار نیست این میوه نوبرانه با این قیمت عرضه شود. همین اتفاق هم رخ داد و بعد از تعطیلات نوروز، گوجه‌سبز در میوه‌فروشی‌ها با قیمت ٦٠‌هزار تومان و در میادین میوه و تره‌بار با قیمت ٣٠ تا ٤٠‌هزار تومان عرضه شد. با این‌حال، همچنان شایعاتی درباره فروش این میوه محبوب با قیمت‌های نجومی شنیده می‌شود و در جدیدترین بحث قیمتی فضای مجازی، قیمت ۴۰۰‌هزار تومانی گوجه‌سبز مطرح شده است.

اگر شما همواره به ميزان مصرف و حجم اينترنتي که براي استفاده از اپليکيشن‌هاي مختلف در گوشي هوشمند خود توجه مي‌کنيد و مي‌خواهيد ديگر مبالغ هنگفت و بالايي را صرف بسته‌هاي اينترنتي نکنيد، لازم است بدانيد که مي‌توانيد با اعمال محدوديت در مصرف حجم اينترنت همراه (ديتا) در تنظيمات گوشي هوشمند و همچنين اپليکيشن‌هاي موردنظر خود، تا حد زيادي از مصرف بي رويه و خارج از کنترل اينترنت همراه که هزينه‌هاي گزاف و بالايي را همواره در پي دارد، جلوگيري به عمل بياوريد.

به منظور جلوگيري از اتمام بسته اينترنتي ، کاربران گوشي‌هاي هوشمندي که از اينترنت همراه (موبايل ديتا) استفاده مي‌کنند، تنها کافيست وارد تنظيمات (Settings ) گوشي هوشمند خود شده و در قسمت حساب کاربري (Account) و سپس بر روي مصرف ميزان اينترنت ديتا (Data Usage) کليک کرده و ميزان مصرف اينترنت و شبکه از طريق گوشي هوشمند خود را رديابي و مشاهده کنند.

موسسه گارتنر در تازه‌ترين گزارش خود از پرفروش‌ترين برندهاي رايانه‌هاي شخصي و لپ تاپ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ ميلادي خبر داده است.

از پرفروش‌ترين برندهاي رايانه‌هاي شخصي و لپ تاپ در جهان در سه ماهه نخست سال جاري ميلادي مي‌توان به شرکت‌هاي لنوو، hp ، دل، اپل، ايسوس و ايسر اشاره کرد که به ترتيب سهم آنها در بازارهاي جهاني ۲۲.۵، ۲۱.۹، ۱۷.۶، ۶.۸، ۶.۲ و ۵.۷ بوده است.

در بازار ايران نيز شاهد حضور گسترده انواع لپ‌تاپ با برند‌هاي مختلف هستيم که طرفداران بسياري دارند. در حال حاضر که روز‌هاي ابتدايي سال ۹۸ را طي مي‌کنيم بازاز لپ‌تاپ در وضعيت آرامي‌به سر مي‌برد و شاهد تغييرات در قيمت محصولات نيستيم. هر چند بسياري از فعالان بازار و فروشندگان معتقدند در صورت افزايش قيمت دلار بايد منتظر گران شدن دوباره قيمت لپ تاپ و محصولات رايانه‌اي ديگر در ايران باشيم. بر اساس گزارشهاي ميداني اکنون در بازار کامپيوتر ايران لپ تاپ‌هاي ايسوس، لنوو، اپل، دل، اچي پي، ايسر، مايکروسافت و ام اس آي خواهان بيشتري دارند که در ادامه با خصوصيات هر برند و محصولات آن در ايران آشنا مي‌شويد:

شرکت ايسوس: ايسوس از آن شرکت‌هايي نيست که بتواند براي تمامي‌علايق و سليقه‌هاي لپ‌تاپ توليد کند و مدل‌هاي مختلف توليدي اين شرکت مناسب همه نيستند. تنها کاربران حرفه‌اي که به خريد رايانه‌ همراه قدرتمند و با دوام نياز دارند از طرفداران ايسوس هستند. اکثر مدل‌هاي اين شرکت در حد بالارده و گيمينگ است که مخاطبان خاص خود را دارد.