تسهيلات بانک توسعه تعاون در اشتغال روستايي

سيد باقر فتاحي عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون مجموع تسهيلات پرداختي بانک توسعه تعاون در طرح ملي اشتغال پايدار روستايي را ۱۴۵۰۰ميليارد ريال اعلام کرد. عضو هيئت‌مديره بانک توسعه تعاون ‌گفت: بابيان اين‌که بانک توسعه تعاون يکي از بانک‌هاي موفق عامل در اجراي طرح ملي اشتغال پايدار روستايي بوده است گفت: بانک توسعه تعاون در قالب ۱۹هزار فقره تسهيلات پرداختي در طرح ملي اشتغال پايدار روستايي زمينه‌ساز کمک به ايجاد ۳۷هزار شغل جديد شد. فتاحي نظارت قبل، حين و بعد از پرداخت تسهيلات اعتباري توأم بااعتبار سنجي صحيح و تشخيص اهليت مشتريان باعث هدايت صحيح تسهيلات اعتباري امکان کنترل و نظارت بهتر و بيشتر و احصاي نتايج و بررسي اثربخشي آن با توجه به اهداف تعيين‌شده مي‌باشد.

 

توزيع کمک‌هاي بانک‌پاسارگاد در مناطق سيل‌زده

سري سوم کمک‌هاي بانک‌پاسارگاد حاوي 900 قلم لوازم خانگي، بين هم‌ميهنان سيل‌زده در استان گلستان توزيع شد. اسماعيل دوستي عضو هيأت‌عامل بانک‌ و همراهان وي نيز در ديدار با آيت‌ا... سيدکاظم نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان و امام‌جمعه گرگان، مهندس غراوي استاندارگلستان و جمعي از مسئولان منطقه، از نزديک در جريان مشکلات و چالش‌هاي ايجاد شده ناشي از سيل قرار گرفتند. و چند مدرسه آسيب‌ديده در منطقه شناسايي شد که امر احداث آنها به‌زودي آغاز خواهد شد. در اقدامي‌ديگر اين بانک 900 قلم انواع لوازم خانگي شامل 400 دستگاه تلويزيون‌ و 500 دستگاه اجاق گاز را براي توزيع در استان گلستان به استانداري و کميته امداد تحويل داد. کمک‌هاي اين بانک به مناطق سيل‌زده همچنان ادامه خواهد داشت.

 

افزايش شعب بانکداري شرکتي بانک مسکن

مدير امور اعتباري بانک مسکن از برنامه‌ريزي براي افزايش شعبي که نسبت به جذب مشتريان بانکداري شرکتي اين بانک اقدام مي‌کنند خبر داد. محمدحسن علمداري با بيان اينکه در سال 97 مجموعا 13 شعبه در تهران و ديگر استان‌ها ماموريت جذب مشتريان بانکداري شرکتي را داشته اند، گفت: با توجه به تدوين سياست‌هاي اعتباري سال 98، مقرر شده در سال جاري شعب مراکز استان‌ها و نيز شعب ممتاز بانک مسکن در سراسر کشور به جمع شعبي که در حوزه بانکداري شرکتي فعاليت مي‌کنند، اضافه شوند. بانکداري شرکتي خدمتي مکمل از طرف بانک مسکن به مشتريان حقوقي خود بخصوص فعالان بخش مسکن و ساختمان است تا امکان اثرگذاري سبد انواع تسهيلات بيش از پيش تقويت شود.

بازديد رييس کل بيمه مرکزي

از غرفه بيمه ميهن

در نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه، شرکت بيمه ميهن با عرضه آخرين محصولات و دستاوردهاي بيمه‌اي خود، بازديدکنندگان را در جريان تازه‌ترين پيشرفت‌ها و تکنيک‌هاي فروش قرار دادند.

غرفه بيمه ميهن در دوازدهمين دوره اين نمايشگاه مورد استقبال گروه گسترده‌اي از بازديدکنندگان از جمله دکتر سليماني اميري رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌و ساير مديران ارشد بازار سرمايه قرار گرفت.

دکتر سليماني در اين بازديد ضمن گفتگو با مدير عامل بيمه ميهن از نزديک در جريان تازه‌ترين پيشرفت‌ها و تکنيک‌هاي فروش بيمه ميهن از جمله اپليکيشن موبايل بيمه ميهن قرار گرفت.

ابراز رضايت رئيس کل بيمه مرکزي

از بيمه نوين

غلامرضا سليماني، رئيس کل بيمه مرکزي ضمن بازديد از غرفه بيمه نوين، از آخرين محصولات، طرح¬ها و خدمات بيمه‌اي اين شرکت آگاه و نظرات کارشناسي خود را بيان کرد.بر اساس اين گزارش، مهدي شمسايي ظفرقندي مدير روابط عمومي‌بيمه نوين توضيحاتي در خصوص طرح¬هاي خاص و مزيت محور اتوپلاس، شايگان، ستايش نوين، و بيمه نامه جامع مجتمع¬‌هاي مسکوني ارائه کرد. سليماني نيز اين طرح¬ها را ارزش آفرين و مشتري محور خواند و از فرآيند توليد محصولات و ايجاد طرح¬ها در بيمه نوين ابراز خرسندي کرد.

بازديد رئيس کل بيمه مرکزي از غرفه بيمه دانا

در دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي بورس، بانک و بيمه، شرکت بيمه دانا با عرضه آخرين محصولات و دستاوردهاي بيمه‌اي خود، بازديدکنندگان را در جريان تازه‌ترين پيشرفت‌ها و تکنيک‌هاي فروش قرار دادند.

غرفه بيمه دانا در دوازدهمين دوره اين نمايشگاه مورد استقبال گروه گسترده‌اي از بازديدکنندگان از جمله دکتر سليماني اميري رئيس کل بيمه مرکزي جمهوري اسلامي‌و ساير مديران ارشد بازار سرمايه قرار گرفت.

دکتر سليماني در اين بازديد ضمن گفتگو با همکاران مستقر در غرفه بيمه دانا، از نزديک در جريان تازه‌ترين پيشرفت‌ها و تکنيک‌هاي فروش بيمه‌نامه از جمله طرح مهر دانا قرار گرفت.

مديرعامل بانک توسعه صادرات مطرح کرد:

گروه بانک و بيمه: دکتر صالح آبادي گفت: تلاش بانک توسعه صادرات ايران تداوم حفظ توليد صادرات محور و ارائه خدمات اين بانک در شکل‌هاي مختلف آن اعم از سرمايه در گردش، تامين مالي طرح توسعه، تخصيص تسهيلات با نرخ‌هاي مصوب، کمک به نقل و انتقالات ارزي از طريق صرافي توسعه صادرات است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه خبري اگزيم نيوز، دکتر علي صالح آبادي و هيات همراه طي ديدار از «شرکت فولاد کاوه جنوب کيش» گفت: برنامه‌ريزي تامين مالي طرح توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کيش (فاز 2) توسط اين بانک براي توسعه زيرساختهاي صادراتي کشور انجام شده است.

وي انتشار ۲۰۰ ميليارد تومان اوراق صکوک براي شرکت فولاد کاوه جنوب را يکي ديگر از اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: انتشار اين اوراق توسط شرکت تامين سرمايه تمدن صورت پذيرفته و کمک شاياني به تامين مالي اين بنگاه کرده است.

صالح آبادي محور اعتباردهي نظام بانکي به مشتري را برپايه اعتماد دانست و گفت: در ارزيابي‌هاي بانک موضوع انضباط مالي از اهميت زيادي دارد؛ رتبه اعتباري به اندازه‌اي حائز اهميت است که مي‌تواند اختيارات بانک را براي ارتقاي سقف اعتباري، افزايش دهد. مدير عامل بانک توسعه صادرات ازدرخواست هيات مديره شرکت فولاد کاوه جنوب کيش در مورد انتشار اوراق سلف استقبال کرد و گفت: اين درخواست را به شرکت تامين سرمايه بانک انتقال مي‌دهيم تا فرايند اجرايي آن انجام شود؛ اين امکان از سوي بانک وجود دارد که هم از طريق شرکت تامين سرمايه تمدن و هم از مجراي بانک، سرمايه در گردش مورد نياز اين واحد توليدي را تامين کند. شرکت فولاد کاوه جنوب کيش در سال ۱۳۸۵ تاسيس و با جذب ۱۳۳۶ نيروي کار، انواع فولاد شامل محصولات مياني توليد آهن و فولاد و شمش فولاد سبک آلياژي توليد مي‌کند.

اين شرکت از سال ۸۸ در ليست مشتريان بانک توسعه صادرات قرار گرفت و از تسهيلات و خدمات اين بانک در حوزه تامين سرمايه در گردش، اعتبار اسنادي وارداتي ديداري و ساير خدمات بانک استفاده کرده است. اين واحد صنعتي در سال ۹۷ بالغ بر ۲۳۴ ميليون و ۵۸۸ هزار دلار صادرات داشته که با راه اندازي فاز ۲ فولاد سازي خود، ۱ ميليون و ۲۰۰ هزار تن فولاد را به توان توليدي شرکت خواهد افزود. فاز ۲ اين شرکت در حال حاضر ۶۵ درصد پيشرفت فيزيکي داشته و با توجه به موقعيت مطلوب پروژه( نزديکي به آبهاي آزاد) امکان صادرات نهايي محصول نهايي آن ( شمش فولاد) به کشورهاي مختلف از جمله ترکيه، عمان و هند و... با حجم ساليانه ۳۰۰ ميليون دلار فراهم خواهد شد.

مديرعامل شرکت بيمه تجارت نو پرداخت خسارت کامل و به موقع را از مهم‌ترين اولويت‌هاي شرکت دانست و گفت: انجام اين عمل اعتلاي صنعت بيمه را بدنبال داشته و اعتماد جامعه به اين صنعت را افزايش مي‌دهد که البته با توجه به پوشش اتکايي هيچگونه دغدغه‌اي براي پرداخت خسارت‌ها وجود ندارد و اميدواريم در اولين فرصت ارزيابي‌ها به پايان رسيده و خسارات کامل پرداخت شود.

به گزارش روزنامه تجارت، نيما نوراللهي مديرعامل شرکت بيمه تجارت نو در نشست خبري دوازدهمين نمايشگاه بين المللي بورس، بانک و بيمه ادامه داد: در کشور ما و در مجامع مختلف متاسفانه کمتر از صنعت بيمه صحبت شده ولي اين موقعيت فرصتي است براي معرفي و اهميت صنعت بيمه در کشور که بايد جدي گرفته شود.

وي در خصوص افزايش سرمايه شرکت گفت: در حال حاضر از افزايش سرمايه استقبال مي‌کنيم. چراکه اگر مثلا در فروش بيمه‌هاي ارزي با توجه به رشد نرخ ارز، سرمايه شرکتها بسيار ناچيز باشد الزام داريم آنرا افزايش بدهيم. البته بايد بگويم به علت حاشيه سود پايين در صنعت بيمه، رغبت‌ براي سرمايه‌گذاري کمتر است.

همچنين اميدواريم بيمه‌مرکزي با اصلاح آيين‌نامه سرمايه‌گذاري صنعت بيمه، سهامداران را تشويق به سرمايه‌گذاري و به تبع آن افزايش سرمايه شرکت کند.

نوراللهي در مورد اهميت شبکه فروش گفت: نزديک به ۵۰ هزار نفر در شبکه فروش بيمه‌اي فعال هستند که از سال ۴۵ فعاليت خود را آغاز کرده اند.

از طرفي امروزه شرکت‌هاي بيمه‌اي براي اينکه بتوانند سهم بسزايي را در صنعت بيمه داشته باشند، بايد همگام با تکنولوژي پيش بروند که شرکت بيمه تجارت نو اقدامات مثبتي را در زمينه IT و همچنين ارائه سرويس به مشتريان رقم زده است.