عملیاتی‌سازی رمز دوم پویا بانک صادرات

سیدجعفر صدری مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران اظهار کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها از ابتدای خردادماه سال جاری باید امکان استفاده از رمز دوم یکبار مصرف و پویا را عملیاتی کنند که این اتفاق در بانک صادرات به‌خوبی سامان داده شده است. دریافت «رمز دوم پویا» برای انجام تراکنش‌های اینترنتی دارندگان کارت‌های بانک صادرات ایران، از طریق اپلیکیشن پرداخت «صاپ» صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری مشتریان به شعب وجود ندارد. دریافت رمز دوم پویا در روزهای آینده بر روی اپلیکیشین پرداخت «صاپ» عملیاتی می‌شود و مشتریان این بانک با نصب این اپلیکیشن می‌توانند رمز دوم پویای دوم خود را ایجاد و در درگاره اینترنتی مورد استفاده را ایجاد کند.

 

"مهردانا" موجب تقویت حوزه سرمایه‌گذاری

معاون مالی و اقتصادی بیمه دانا، اجرای طرح مهر دانا را نقطه عطفی در صنعت بیمه خواند و عملیاتی شدن آن را موجب تقویت سرمایه‌گذاری در شرکت عنوان کرد. فرشید جوان، اصلاح ترکیب پرتفوی را عامل مهمی در ارتقاء شاخص‌های عملکردی دانست و با تاکید بر جذب پرتفوی‌های سودده، پیگیری برای وصول مطالبات را از نشانه‌های بارز پویندگی و بقای شرکت توصیف کرد. وی، بحث سودآوری، کنترل هزینه ها، وصول چک و مطالبات باقی‌‌مانده، کاهش هزینه‌های اداری و توسعه شعب را مورد اشاره قرار داد و افزود: تلاش این معاونت همواره بر این بوده که با سرمایه‌گذاری مناسب در بازار سرمایه، نسبت به شناسایی سود مناسب اقدام و برنامه‌های توسعه‌ای خود را در این حوزه تثبیت کنیم.

 

استقبال «سرآمد» از توسعه اینشورتک ها

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری سرآمد اندوخته ساز فردا ضمن اعلام حمایت از توسعه فعالیت استارت آپ ها، گفت: آینده از آن استارت آپ هاست و آنها هستند که می توانند دنیا را متحول کنند. در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و در غرفه شرکت بیمه سامان، حسين علیمی با بیان این که هلدینگ سرمایه گذاری سرآمد به لزوم توسعه استارت آپ ها اعتقاد دارد، ادامه داد: ما از هیچ تلاشی برای کمک به جوانان دارای ایده دریغ نخواهیم کرد. ما آمادگی داریم برای عملیاتی سازی ایده ها و تجاری سازی آن، استارت آپ های فعال در حوزه اینشورتک و فین تک، سرمایه گذاری کنیم و شبکه نوآفرینی سرآمد تا یک ماه آینده افتتاح می شود.

کمک رسانی بیمه البرز به سیل زدگان

کمک هاى کالایى شرکت بیمه البرز به آسیب دیدگان سیل استان گلستان با همکارى ستاد بحران توزیع شد.

کامیونت هاى حامل کمک هاى کالایى این شرکت شامل یک‌هزار بسته اقلام بهداشتی و همچنین بسته‌های مواد غذایی و وسایل گرمایشی با همکارى کارکنان شعبه گرگان بیمه البرز و ستاد بحران استان گلستان بین هموطنان آسیب‌دیده سیل استان گلستان توزیع شد.

چک تجارت‌نو درحساب

کمیته امداد نشست

درادامه پرداخت خسارت‌ سیل‌های اخیر، پنجمین چک تجارت‌نو به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال دروجه کمیته امداد امام خمینی (ره) صادرشد.

در روزهای پرتالم سیل، مدیرعامل تجارت‌نو با حضور درمناطق آسیب دیده به مددجویان سراسر کشور اطمینان خاطر داد؛ درسایه توجه، تدابیر، برنامه‌ریزی‌های اندیشیده شده، قرارداد اتکایی موجود با سایر بیمه گران اتکایی و به خصوص توانگری مالی شرکت تجارت‌نو خللی در پرداخت خسارات به وجود نخواهد آمد.

پیرو قول مساعد نیما نوراللهی به مددجویان خسارت دیده تا امروز سعی مجموعه براین بوده که همزمان با ارزیابی خسارات، پرداخت مبالغ تایید شده هم در اسرع وقت محقق شود که صدور چک فوق به فاصله زمانی تنها ۹ روز از پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال نهم اردیبهشت، دلیل اثبات “تا آخردر کنار مددجویان آسیب دیده کمیته امداد امام خمینی(ره) ایستاده‌ایم” است.

معرفی شعب برتر بیمه حافظ

در مراسم پایانی هفدهمین سالگرد تاسیس شرکت بیمه حافظ از شعب برتر این شرکت تقدیر بعمل آمد.

در پایان مراسم هفدهمین سالگرد تاسیس این شرکت از روسا و کارکنان شعب برتر سال 1397 و بر اساس شاخص‌های تحقق بودجه، ترکیب پرتفوی، تعداد بیمه‌نامه صادره، میزان خسارت پرداختی، تعداد پرونده‌های خسارت، نسبت خسارت، عملکرد نمایندگان، رشد وصول حق‌بیمه و. ... انتخاب و معرفی شدند.

بنابراین گزارش، شعبه ماکو و شعبه انزلی به عنوان شعب برتر ابن شرکت انتخاب و طی مراسمی از روسا و تمامی کارکنان آن شعب تقدیر بعمل آمد.

با حضور سرپرست موسسه اعتباری کوثر برگزار شد؛

گروه بانک و بیمه: در راستای پاسداشت و ترویج سنت پسندیده قرض الحسنه و تقدیر از مشتریان وفادار، مراسم تقدیر از مشتریان منتخب سال 1397 در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ جواد فهیمی پور سرپرست موسسه اعتباری کوثر در این مراسم گفت: همانطور که می دانید بخشی از فعالیت های بانک های کشور و موسسات اعتباری در محدوده منابع و مصارف آن، در ارتباط با قرض الحسنه است. به عبارتی در ارتباط با قانون عملیات بانکداری بدون ربا و بعد از انقلاب آنچه که بانکداری کشور را متمایز کرد و در ارتباط با غیر ربوی بودن شاخص نمود همین بحث و قسمت قرض آن می باشد . به این معنا که بانک ها در آن قسمتی که قرض می گیرند و یا قرض می دهند اجازه هیچ گونه پرداخت اضافه ای ندارند.

عضو هیئت مدیره موسسه اعتباری کوثر با اشاره به موضوع قرض الحسنه در نظام بانکی افزود: در واقع ما قرض نمی دهیم، به عبارتی بانک ها نیستند که قرض می دهند و این شما مشتریان خوب و نیکوکار و صاحبان حساب قرض الحسنه هستید که قرض می دهید .

وی خاطر نشان ساخت: صاحبان حساب قرض الحسنه ایثارگرانی هستند که در شرایط تورمی از سود دریافتی چشم پوشی نموده و به رفع نیازهای هم وطنان خود از این طریق می پردازند.

فهیمی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در شرایط سخت اقتصادی عده زیادی از مردم به لحاظ معیشت در سختی به سر می برند و خیلی از افراد حقوقی ندارند یا درآمد بسیار ناچیزی دارند؛ این ها نمی توانند وام گران قیمت هم بگیرند اما با وام مناسب قرض الحسنه دردی از آن ها را می توان درمان کرد. کسانی که حساب قرض الحسنه در بانک ها باز می کنند به اعتقاد من به عنوان یک مسئولیت اجتماعی ایفای نقش می کنند و حتی می توان گفت با پرداخت قرض الحسنه جلوی خیلی از بزهکاری ها گرفته می شود .

سرپرست موسسه اعتباری کوثر گفت: خداوند متعال قدردان بندگان قرض دهنده خود هست، ما نیز برآن شدیم تا با اهداء لوح سپاس، تقدیر و تحفه ای هرچند کوچک، مراتب قدردانی خود از شما مشتریان بزرگوار،کریم و صاحبان حساب های سپرده قرض الحسنه تقدیر و تشکر نمائیم.

حجت الاسلام والمسلمین عموشاهی مدیر فرهنگی و نظارت شرعی موسسه اعتباری کوثر با اشاره به فضلیت قرض الحسنه و تفاوت آن با صدقه گفت: قرض الحسنه به مراتب فضیلت بیشتری نسبت به صدقه دارد؛ چراکه صدقه بویی از تن پروری دارد. گیرنده صدقه به دلیل ملزم ندانستن خود برای باز پس دادن آن کمتر تلاش می‌کند اما در قرض الحسنه‌ پول به دست کسی می‌رسد که به آن نیاز دارد و اهتمام خواهد داشت که قرض را در موعد تعیین شده بازگرداند.در پایان مراسم با اهداء لوح سپاس از مشتریان منتخب سال 1397 در سه گروه طلایی، نقره ای و برنزی تقدیر شد.

دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: مهمترین شاخصه نظام مالی اعتماد است و نقش روابط عمومی در ساخت آن بسیار پر اهمیت تلقی می شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح ابادی در بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر مردم به سیستم بانکی و یا بورس اعتماد کردند، کار به درستی پیش می رود و نباید عدم اطمینان بر نظام مالی مستولی شود.

دکتر صالح آبادی با اشاره به لزوم توجه به ابزارهای جدید در بانکداری و روابط عمومی گفت: باید به مقوله هایی چون بانکداری و روابط عمومی دیجیتال نگاه ویژه داشت و تنها نباید استفاده کننده صرف دراین عرصه باشیم بلکه باید با تهیه دستورالعمل های مربوطه و نگاه تخصصی به آن در این فضا تاثیرگذار عمل کنیم. مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: اگر شبهه ای به طور کذب در فضاهای مجازی و یا رسانه ها علیه نظام بانکی مطرح می شود می بایست توان اقناع افکار عمومی را داشته باشیم. وی بر لزوم تداوم جلسات و توجه به سیاستگذاری در حوزه روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی یک تخصص محسوب می شود وچگونگی استفاده از ابزارهای جدید در این عرصه حائز اهمیت است. در این نشست که در محل بانک توسعه صادرات برگزار شد، نمایندگان روابط عمومی های مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون موضوعات مرتبط با اطلاع رسانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.