اولین گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اولین گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا در این کمیسون تصویب شده و برای بررسی به هیات رییسه مجلس ارائه شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این گزارش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصویب و نهایی شده و برای تصویب نهایی به هیات رییسه مجلس ارائه شده و در دستور کار بررسی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. وی با اشاره به تدوین و بررسی 15 طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا در این کمیسیون، گفت: نمایندگان تعدادی طرح دیگر هم با همین محور به کمیسیون امنیت ملی ارائه کردند که ما هر هفته بررسی آن‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

 

واکنش وزارت خارجه به حادثه دریای عمان

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان خواستار روشن شدن ابعاد وقوع حادثه برای چند کشتی در دریای عمان شد.

به گزارش تجارت به نقل از ایرنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه 22 اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار دانست و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه شد. وی با اشاره به تاثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.

 

آمادگی برای گسترش روابط با ترکمنستان

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ترکمنستانی خود تاکید کرد: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد. به گزارش ایرنا «محمد جواد ظریف» و «رشید مردوف» وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان ظهر امروز دوشنبه در عشق آباد درباره روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: مشترکات ما بیش از همسایگی است و جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور دوست و همسایه آمادگی کامل دارد.

می‌توان ارتش را به عنوان الگو و اسوه

معرفی کرد

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه کمتر مجموعه‌ای از چهار ویژگی "معنویت محوری، انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکنان" برخوردار است، تاکید کرد: این چهار ویژگی، انرژی و بال پرقدرتی است که می تواند جمعیتی را حرکت دهد و به همین دلیل می‌تواند ارتش را به عنوان الگو، سرمشق و اسوه به دیگران معرفی کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز آموزش مخابرات شهید امینی نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلمای ایران با چهار ارزش و ویژگی "معنویت محوری، انضباط، سلسله مراتب و سلامت کارکنان" شناخته می‌شود که می‌تواند برای جامعه الگو باشد.

گروه‌های جهادی و سپاه پاسداران

باعث ترس دولتمردان آمریکا

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، هدف ورود ناو آبراهام لینکلن ازسوی کشور آمریکا به آب‌های خلیج فارس را تنها به علت ایجاد رعب و وحشت و برپایی جنگ روانی دانست.

امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه آمریکا هرگز قدرت مبارزه نظامی با ایران را ندارد، بیان کرد: آمریکا هرگز شناخت دقیقی از مردم ایران ندارد، این کشور غاصب به خوبی می‌داند که آغاز حمله نظامی با ایران، نتیجه‌ای جز شکست برایش نخواهد داشت.

وی هدف آمریکا از به حرکت درآوردن ناو جنگی خود را به‌علت تلافی شکست در منطقه و خاورمیانه خواند و گفت: آمریکا با طراحی یک نقشه سه ضلعی قصد آسیب رساندن به ایران را دارد اما باید باور داشت که حمله نظامی در هیچ یک از این سه ضلع مثلث جای ندارد.

تردید در مصلحت انتشار فهرست اموال مسئولان

یک حقوقدان درباره راه اندازی سامانه ثبت و ضبط اموال مسئولان گفت: اینکه کل اموال هر مسئولی در سامانه‌ای قرار بگیرد و مورد دید همه مردم باشد، مشخص نیست که به مصلحت است یا خیر.

حسین میرمحمدصادقی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: شفافیت در همه حوزه‌ها می‌تواند از فساد جلوگیری کند و زمانی که عملیات مختلف در زمینه‌های مختلف در مرئی و منظر عموم مردم قرار گیرد، همین ملاحظه عموم مردم می‌تواند جلوی برخی از موارد فساد را بگیرد؛ لذا این اصل مهم را باید پذیرفت.

وی افزود: از طرفی دیگر باید این اصل را هم پذیرفت که علی رغم اینکه در اصل ۱۴۲ قانون اساسی، بحث بررسی اموال برخی از مسئولین قبل از تصدی به مقام رسمی و بعد از آن مورد توجه قرار گرفته است؛ اما عملاً قانون عادی به گونه‌ای مناسب تنظیم نشده که راهکار اجرایی این مساله پیش بینی شده در اصل ۱۴۲ را مشخص کند؛ لذا باید به این موضوع هم توجه کرد.

آمادگی کامل برای دفاع از مرزها و منافع کشور

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی کامل برای دفاع از مرزها و منافع کشور در برابر هر تهدیدی وجود دارد.

به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه محفل انس با قرآن در منطقه یکم این نیرو در بندرعباس گفت: اعزام ناوگروه هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس موضوع تازه ای نیست و مستکبران بسیار مذبوحانه تلاش می‌کنند سایه و شبهه جنگ را ایجاد و بزرگ نشان دهند.

وی یادآور شد: دلیلی برای اهمیت دادن به این ناوگروه وجود ندارد، حضور آمریکایی‌ها در منطقه نمایشی، بی‌فایده و فریب کارانه است.

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه شاهد حضور این شیاطین در طول 40 سال عمر انقلاب اسلامی در اطراف مرزهای کشور بوده ایم، خاطرنشان کرد: 29 فروردین 67 را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم، ناوشکن سهند، سبلان و ناو موشک انداز جوشن مورد اصابت و حمله ددمنشانه آمریکایی ها قرار گرفت که منتظریم بدهی‌شان را به ما بپردازند.

ارائه صیغه‌نامه برای اعطای تابعیت به

فرزندان زنان ایرانی کفایت می‌کند

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از کفایت صیغه‌نامه و گواهی تولد فرزند برای اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی ازدواج کرده با مردان غیر ایرانی که به صورت غیر قانونی وارد کشور شده‌اند، خبرداد.

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به برخی ابهامات ایجاد شده درباره لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی که با مردان خارجی ازدواج کرده‌اند، گفت: پیش از تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی تمام درگیری و اختلاف‌نظر ما با نیروی انتظامی بر سر ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی بود. نیروی انتظامی خواستار آن بود که این ماده در لایحه گنجانده شود ولی حرف ما این بود که به جای این اقدام مرزهای غیرقانونی کشور بسته شود.

معاون اول رییس جمهوری از قوه قضائیه در خواست کرد:

گروه سیاسی: معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت در موضوع فساد و رانت ناشی از توزیع کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده اما در بازار به قیمت های آزاد فروخته می شود با هیچکس تعارف ندارد.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی وضعیت واردات کاغذ و مشکلات دست اندرکاران مطبوعات و کتاب کشور، با اشاره به نگرانی ها و دغدغه های دست اندرکاران این حوزه، تصریح کرد: از نظر دولت کتاب و مطبوعات جزو کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز جامعه است و باید تمام تدابیر لازم برای تداوم حیات و رشد این محصولات بکار گرفته شود. معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه دولت نسبت به افزایش قیمت ملزومات مورد نیاز این صنعت نظیر کاغذ و زینک و پیامدهای آن برای صنعت چاپ و نشر کشور واقف است، افزود: نخواهیم گذاشت در حرکت رو به رشد تولید محصولات فرهنگی نظیر کتاب و مطبوعات خللی حاصل شود. جهانگیری یادآور شد: سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی، کاغذ به عنوان کالای اساسی در فهرست اقلام ضروری و مورد نیاز مردم قرار گرفت و ارز لازم برای واردات آن از سوی بانک مرکزی تامین شد و این روند امسال نیز ادامه خواهد یافت.

معاون اول رییس جمهوری ضمن تاکید بر ضرورت حل مشکلات پیش روی مطبوعات و حوزه نشر و کتاب در زمینه کاغذ،‌ بیان کرد: به منظور حل مشکل کاغذ باید علاوه بر نظارت جدی و دقیق بر جریان واردات و توزیع کاغذ، تلاش شود تا ظرف چند ماه ظرفیت تولید کارخانه های داخلی به منظور مرتفع کردن نیازهای کشور در این زمینه افزایش پیدا کند. جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت در موضوع فساد و رانت ناشی از توزیع کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد شده اما در بازار به قیمت های آزاد فروخته می شود با هیچکس تعارف ندارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی باید در زمینه پرونده های واردات و توزیع کاغذ به عنوان مدعی همه ابزارهای لازم را برای مسدود کردن منافذ فساد بکار گیرند و با متخلفان از طریق تعزیرات و محاکم قضایی برخورد شود و دستگاه قضایی نیز باید با سوء استفاده کنندگان ارز اختصاص یافته برای کالاهای اساسی از جمله کاغذ بدون مماشات برخورد کند. وی با تاکید بر اهمیت حفظ وجهه و سلامت دستگاه های دولتی نظیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت بر کل فرایند واردات و توزیع به منظور جلوگیری از ایجاد هر نوع فسادی را ضروری خواند و گفت: باید با همه کسانی که در شرایط سخت و دشوار کنونی از دولت برای واردات کالاهای اساسی ارز گرفته اما از آن سوء استفاده کرده اند، برخورد جدی شود زیرا این کار بازی با حیثیت و آبروی نظام و دولت است. معاون اول رییس جمهوری با قدردانی از زحمات مدیران مسئول روزنامه ها و ناشران کتاب که در این شرایط دشوار، صنعت چاپ و نشر را سرپا نگه داشته اند، از آنها خواست در شرایط جنگ اقتصادی و عملیات روانی و رسانه ای دشمنان، با قدرت در دفاع از نظام و کشور به کار خود ادامه دهند.جهانگیری از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواست تا برای نظارت دقیق تر بر جریان واردات و توزیع کاغذ از توانمندی و ظرفیت نمایندگان مطبوعات و ناشران و تشکل های مرتبط با آنها استفاده کند.

آیت الله رییسی تاکید کرد؛

گروه سیاسی: رئیس قوه قضائیه گفت: با اراده پولادین می‌توانیم بر اراده پلید دشمن فائق بیاییم.

به گزارش تجارت به نقل از قوه قضائیه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسئولان عالی قضائی، ماه مبارک رمضان را ماه عبادت، کسب معنویت، خودسازی و توجه به وجود مقدس پروردگار متعال برشمرد و تصریح کرد: همه آنچه در لحظات معنوی این ماه بزرگ بر انسان تکلیف شده، برای خودسازی و کسب تقوای الهی است که این تقوا، انسان را در مقابل همه هجمه‌های شیاطین صیانت می‌کند و موجب تقویت مقاومت انسان در برابر انواع هواهای نفسانی و مشکلات می‌شود. رئیسی با اشاره به پیروزی‌های مردم غزه و یمن با دستان خالی در برابر رژیم صهیونیستی، آل سعود و آمریکا و به استیصال کشاندن حکومت‌های مستکبر، اظهار کرد: آنچه امروز با آن مواجهیم، شیطنت‌ها، فتنه‌ها و جنگ اقتصادی، روانی و سیاسی است که دشمن به راه انداخته و در مقابل این اقدامات خصمانه، آنچه موجب پیروزی ملت بزرگ ایران خواهد شد، نه مذاکره، نه تسلیم و نه پیام‌های نادرستی است که متضمن هر گونه عقب نشینی یا استقبال از مذاکره با متجاوزان به حقوق مردم باشد بلکه پیروزی ما صرفاً در گرو همان آموزه‌های والایی است که از معلم بزرگ خود حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و رهبر بصیر و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله تعالی) در طول ۴۰ سال گذشته آموخته‌ایم و آن چیزی نیست جز ایستادگی، مقاومت، اتکال به خدا، اعتماد به داشته‌های مادی و معنوی و در یک کلام، اعتقاد عمیق به شعار راهبری «ما می‌توانیم».

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با اراده پولادین می‌توانیم بر اراده پلید دشمن فائق بیاییم، این امر را در گرو دارا بودن حضور فعال مردم و مسئولان و دوری از حرکت‌های منفعلانه دانست و خاطرنشان کرد: امروز، کنشگران فعال در این میدان پیروز خواهند بود. با اتمام حجت مقام معظم رهبری به همه مسئولان نظام، رؤسای قوا و کارگزاران کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، میدان حاضر، میدان عمل و اجراست و هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

رئیسی افزود: همه قوا، دستگاه‌ها و مسئولان از اختیارات کافی و قانونی برای انجام وظایف خود برخوردار هستند و کوچک‌ترین سستی در عمل به تکالیف نباید وجود داشته باشد. در همین راستا، اولویت اصلی تلاش در جهت بهبود وضعیت معیشت مردم است. لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی، اقداماتی عاجل برای کنترل بازار صورت دهند تا دست سوداگران برای بازی با معیشت مردم، باز نباشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بحمدالله کشور ما از نظر منابع مادی و معنوی هیچ کمبودی ندارد، مدیریت و کنترل منابع را امری ضروری برای ساماندهی به وضعیت اقتصادی دانست و تصریح کرد: انتظار مردم از مسئولان نظام، کنشگری فعال در عمل به وظایف قانونی است. مجموعه دستگاه قضائی نیز قطعاً تمام تلاش خود را برای گره گشایی از کار مردم به کار می‌گیرد و به وظایف خود به بهترین نحو عمل خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد؛

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت یک فرد به دلیل همکاری با سرویس‌های نفوذی انگلیس به ۱۰ سال حبس خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از قوه قضائیه، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه مسئولان عالی قضائی اظهار کرد: اخیراً محاکمه‌ای در ارتباط با یکی از عناصر مهم نفوذ فرهنگی کشور انگلیس در ایران اسلامی داشتیم.

وی ادامه داد: از سالیان دور، شورای فرهنگی انگلیس معروف به بریتیش کانسل با نام اختصاری (BC) در ایران و تهران دفاتری داشت که این دفاتر در پوشش اقدامات فرهنگی تحرکاتی را انجام می‌دادند و سعی در استحاله و نفوذ فرهنگی در بخش‌های مختلف ایران اسلامی داشتند.

سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: مستندات مربوط به فعالیت‌های غیرقانونی این دفتر جمع آوری شد و با تصمیم مراجع ذیصلاح دفاتر مربوط به شورای فرهنگی انگلیس در تهران در سال ۱۳۸۷ تعطیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در این راستا موفق شدند عده‌ای را جذب کنند و برای آن‌ها آموزش‌های مختلفی را با حمایت سرویس امنیتی انگلیس، تدارک دیدند. با گستردگی این فعالیت‌ها چهار میز در شورای فرهنگی انگلیس تحت عناوین مختلف به عنوان میزهای ایران تأسیس شد. وی گفت: یکی از کسانی که جذب این میزها شد، یک دانشجوی دختر ایرانی بود که به دنبال اقامت و اشتغال در انگلیس بود که با فراخوان BC مواجه شد و به سمت آن‌ها رفت و بعد از یک فرآیند طولانی به استخدام BC درآمد.

اسماعیلی اظهار داشت: این فرد تحت رصد دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران قرار گرفت و دستگیر شد و فرآیند رسیدگی به پرونده او در دادسرا و دادگاه انجام شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در فرآیند رسیدگی به پرونده قضائی، این فرد اعترافات صریحی را در زمینه موضوعاتی از قبیل: نحوه جذب، همکاری با این شورای باصطلاح فرهنگی، تعالیمِ داده شده توسط سرویس امنیتی انگلیس به وی و همچنین مأموریت‌های ویژه فرهنگی‌اش انجام داد و اطلاعات خوبی را در زمینه سایر افراد جذب شده به این مجموعه در فرآیند دادرسی و تحقیقات ارائه و اقرار کرد و نهایتاً به موجب حکم دادگاه، به تحمل ده سال حبس محکوم شد.

وی افزود: این فرد بیش از یکسال است که در بازداشت می‌باشد و تاکنون به دلیل اینکه پرونده در مرحله تحقیقات و صدور حکم بود، آن را اعلام نکرده بودیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اتهام این فرد اقدام علیه امنیت داخلی کشور است، اظهار کرد: استعمار پیر انگلیس جنایتکار، مجدّانه به دنبال نفوذ فرهنگی در کشور ماست و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما اِشراف خوبی به موضوعات دارند و تمام فعالیت‌های آن‌ها را رصد می‌کنند. همچنین دستگاه قضائی با صلابت و اقتدار با این قبیل اقدامات که درصدد تحت الشعاع قرار دادن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی ماست، برخورد کرده و در آینده برخورد خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در این پرونده همین یک فرد را داریم؛ اما کیس‌های مختلف دیگری هم در حوزه‌های نفوذ و در بخش‌های مختلف تحت رصد و اِشراف اطلاعاتی هستند که هر کدام از آن‌ها در موقع خود اطلاع رسانی می‌شود.

موگرینی ایران و آمریکا را به خویشتنداری دعوت کرد؛

گروه سیاسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهان پرهیز از تشدید تنش ها در روابط ایران و آمریکا شد وتاکید کرد که با تمامی ابزارها و اراده سیاسی از برجام حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، فدریکا موگرینی که پیش از دیدار با وزیران امورخارجه فرانسه، آلمان و انگلیس در بروکسل در باره برجام با خبرنگاران گفت و گو می کرد، در ارتباط با روابط ایران و آمریکا و توافق هسته ای گفت: از هر گونه تشدید اوضاع باید پرهیز شود.

وی افزود: ما تا جایی که بتوانیم و با تمامی ابزارها و تمام اراده سیاسی از (برجام) حمایت می کنیم.

وی به سفر ناگهانی وزیر خارجه آمریکا به بروکسل برای دیدار با مقام های اروپایی نیز واکنشی سرد نشان داد و گفت : به ما گفتند که او(مایک پمپئو)در حال برنامه ریزی برای تغییر برنامه سفر خود است و در بروکسل توقف می کند. ما امروز ( دوشنبه) در این مکان با دستور کاری فشرده خواهیم بود و در طول روز بررسی می کنیم که چگونه می توان ترتیب یک ملاقات را داد.

موگرینی افزود که هنوز زمان مشخصی برای این ملاقات تعیین نشده است.

وی 'بررسی نحوه ادامه حمایت از اجرای کامل توافق هسته ای به بهترین وجه' را موضوع اصلی دیدار خود با وزیران امور خارجه کشورهای اروپایی عضو برجام دانست.

سابرینا بلوسی مشاور موگرینی نیز در توییتی دیدار وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را تلاشی برای بررسی نحوه تداوم حمایت کامل از برجام خوانده و نوشت: توافق هسته ای ستون اصلی امنیت ما است. ما اختلافات جدی با ایران در موضوع تحولات منطقه ای داریم ولی گفت و گو بهترین راه برای پرداختن به آنها است.

به گزارش ایرنا، منابع آگاه در وزارت خارجه آمریکا امروز خبر دادند که 'مایک پمپئو' با کوتاه کردن سفر خود به روسیه، برای گفت وگو با وزیران خارجه اتحادیه اروپا در مورد ایران و دیگر مسائل راهی بروکسل شده و مروز در سوچی با مقام های بلندپایه روس دیدار می کند.

نشست اخیر وزیران خارجه اتحادیه اروپا، اولین نشست این وزرا بعد از هشدار برجامی ایران است.شورای عالی امنیت ملی ایران هفته گذشته در سالروز خروج آمریکا از برجام دربیانیه ای خطاب به کشورهای عضو برجام از کاهش تعهدات ایران دربرجام خبر داد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت ومنافع مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج دربندهای 26 و 36 برجام، از روز 18اردیبهشت 98برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می کند.

در بیانیه شورای عالی امنیت ملی کشورمان که طی نامه های جداگانه از سوی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شده؛ به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده، وتاکید شده است: هر زمان که خواسته های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.