پرونده لیگ هجدهم بسته شد؛

گروه ورزش: پرونده هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در حالی بسته شد که تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر پارس جنوبی برای سومین سال متوالی جام قهرمانی را بالای سر برد و سپاهان دوم شد.

هفته سی‌ام رقابت های فوتبال لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر برابر پارس جنوبی جم با ۶۱ امتیاز عنوان قهرمانی را برای سومین فصل متوالی به خود اختصاص داد.

تیم فوتبال سپاهان با ۵۸ امتیاز عنوان نایب قهرمانی و دومی لیگ برتر را به خود اختصاص داد و تیم استقلال تهران هم با ۵۷ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. پدیده هم با ۵۶ امتیاز به مقام چهارم رسید. تراکتورسازی هم با ۵۲ امتیاز در رده پنجم ایستاد.

اما اتفاق جالبی که برای تیم پرسپولیس در این فصل رقم خورد، جابجا شدن یک رکورد بود. پرسپولیسی ها در لیگ هجدهم تنها یک بار مقابل رقیبان متحمل شکست شدند. تنها باخت این تیم در هفته هفدهم مقابل فولاد خوزستان بود. همچنین تیم سپاهان هم در طول این فصل، فقط دو بار شکست خورد.

این آمار در حالی ثبت شد که در فصول گذشته لیگ برتر، کمترین تعداد باخت، 3 بوده است. 6 بار تیم هایی در لیگ بودند که در یک فصل سه باخت داده بودند و از این حیث رکورد کمترین باخت را داشتند اما سپاهان و پرسپولیس هر دو، آمار بهتری در این فصل به جا گذاشتند و طبیعتا پرسپولیس با 1 شکست، رکورد دار این عنوان در تمام ادوار لیگ برتر شد. برانکو ایوانکوویچ نیز که در لیگ شانزدهم نخستین قهرمانی‌اش را با ۶۶ امتیاز جشن گرفت که حد نصاب بسیار خوبی برای تاریخ لیگ برتر بود در سال دوم نیز با ۶۴ امتیاز قهرمان شد تا محبوب دل سرخپوشان شود، اما در این فصل قهرمانی برانکو و شاگردانش سخت‌تر و با امتیازی پایین‌تر حاصل شد. پرسپولیس این بار ۳ امتیاز دیگر هم پایین آمد و فقط ۶۱ امتیاز گرفت که سبب شد تا لیگ در هفته‌های پایانی حساس‌تر شود.

با این قهرمانی حالا برانکو به ستاره پرسپولیس تبدیل شده و آنگونه که از خبرها بر می آید سال اینده هم سرمربی سرخپوشان خواهد بود.

در همین حال مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: برانکو فصل بعد را با باشگاه قرارداد دارد، اما درصدد هستیم تا قرارداد او را تمدید کنیم.

ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران اظهار کرد: از امروز(شنبه) تمرینات شروع می‌شود و برای دیدار مقابل السد آماده می‌شویم. خدارا شکر با تلاش بازیکنان و برانکو و کادرفنی و حمایت هواداران توانستیم قهرمانی لیگ هجدهم را از آن خود کنیم. او در ادامه افزود: برانکو فصل بعد را با باشگاه قرارداد دارد، اما درصدد هستیم تا قرارداد او را تمدید کنیم. از هفته آینده وارد موضوع نقل و انتقالات می‌شویم. عرب ادامه داد: روی بازی نیمه نهایی جام حذفی برنامه ریزی کردیم و پس از دیدار با السد بیشتر تمرکز می‌کنیم. در این مدت یک سری پاداش‌ها پرداخت شده و یک سری دیگر تا چند روز دیگر پرداخت می‌شود. مدیرعامل پرسپولیس در پایان گفت: درباره انصراف داماش و بازی با سپاهان که ممکن است فینال جام حذفی باشد صحبت نمی‌کنم، زیرا چیزی ابلاغ نشده است، اما منتظر تصمیم سازمان لیگ هستیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه روکش سیم‌های برق نواحی بازار همچنان پارچه‌ای است، به بازاریان توصیه کرد که ایمنی مغازه‌ها باید به صورت دوره‌ای توسط کارشناسان مورد بازدید و بررسی قرار گیرد تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند. سید جلال ملکی درباره وقوع حوادث مرتبط با برق در بازار تهران گفت: حوادث برق درصد قابل توجهی از حوادث بازار تهران را شکل می‌دهد به طوری که می‌توان آن را مهم‌ترین عامل حوادث بازار دانست. او ادامه داد: نواقص برقی از جمله اتصالی‌ها، کشیدن بار اضافه از مدار، پوسیده و فرسوده بودن سیم‌های برق، دستکاری در مدار، دستکاری فیوزها و... می‌تواند موجب بروز حوادث برقی شود که این تخلفات به خصوص در کارخانه‌ها، مراکز صنعتی، کارگاه‌ها دیده می‌شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به قدمت بازار تهران گفت: در سیم‌کشی‌های برخی نواحی از بازار تهران شاهد آشفتگی بسیاری هستیم، با این حال که در سال‌های گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده است اما اقدامات در زمینه ایمن‌سازی بازار تهران باید ادامه دار باشد و اتحادیه‌ها، صنوف و... باید با همکاری یکدیگر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. ملکی با بیان اینکه برخی از سیم‌کشی‌های بازار تهران حدود ۵۰ یا ۶۰ سال قدمت دارد گفت: این سیم‌کشی‌ها گاهی به یکدیگر متصل هستند و دیده می‌شود که سیم‌کشی‌های ۱۰۰مغازه به یکدیگر گره خورده است، در این صورت اگر آتش‌سوزی در این منطقه اتفاق بیفتد از طریق برق می‌تواند به دیگر مغازه‌ها نیز سرایت کند

گروه بین الملل: اداره اوقاف اسلامی فلسطین اعلام کرد، در نماز جمعه این هفته در مسجد الاقصی 200 هزار روزه دار شرکت کردند.

به گزارش تجارت به نقل از ایرنا، رژیم صهیونیستی نیز به خاطر ترس از حضور گسترده مسلمانان فلسطینی در نماز جمعه تدابیر امنیتی خاصی را اعمال و اقدام به بازرسی و کنترل شدید نمازگزاران با استقرار نیروهای نظامی به صورت گسترده کرده است.

هفته گذشته نیز 180 هزار نمازگزار در قدس در نخستین جمعه از ماه مبارک رمضان نماز جمعه اقامه کردند.

علاوه بر ساکنان قدس اشغالی، شمار زیادی از این نمازگزاران با طی مسیرهای اطراف از جمله شهر رام الله و عبور از برخی گذرگاه ها در نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت می کنند.

قبل از ماه رمضان به صورت میانگین 40 هزار نمازگزار در نماز جمعه مسجدالاقصی حضور می یافتند که با توجه به ماه رمضان این حضور گسترده تر شده است.

در نماز عشا و تراویح نیز در مسجد الاقصی هر شب در ماه مبارک رمضان 110 هزار نفر شرکت می کنند

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح گفت:هر تصمیمی که در مورد سربازی باشد با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح انجام می‌شود. سردار موسی کمالی با اشاره به انتشار اخباری در مورد سربازی از سوی برخی مسئولان غیرمرتبط گفت : همانطوری که بارها ذکر شده مسئله سربازی و تصمیم گیری در مورد آن مربوط به ستادکل نیروهای مسلح است و هر تصمیمی که در مورد سربازی باشد با هماهنگی ستادکل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

او ادامه داد: در همین راستا هرگونه اطلاع رسانی در مورد طول مدت سربازی، تسهیلات، کسر خدمت و ... از سوی ستادکل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می‌شود و آنچه که از سوی دیگر افراد و مسئولان مطرح شود تا زمانی که به تایید ستادکل نیروهای مسلح نرسیده است، صرفا ایده و پیشنهاد خود این افراد است و قابلت اجرایی ندارد