ایراد شورای نگهبان به یک طرح

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا به طرح اصلاح قانون انتخابات ایراداتی گرفته که این ایرادات را تا ظهر امروز به مجلس ارسال می کنیم.

به گزارش انتخابات،‌ عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی نظر نهایی شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات را اعلام کرد و گفت: این مصوبه مجلس دارای بیش از 10 مورد ابهام ، 4 مورد ایراد خلاف شرع و تعدادی ایراد خلاف قانون است.

 

دستور وزیر کشور برای انتصاب زنان

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد : سعی خواهیم کرد نظرات تفصیلی شورای نگهبان از ایرادات و ابهامات این شورا به طرح اصلاح قانون انتخابات را تا ظهر امروز به مجلس ارسال کنیم.

سخنگوی وزارت کشور از دستور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور برای انتصاب زنان در سمت معاون استاندار گفت: انتصاب زنان در سمت های مدیریتی وزارت کشور در دولت تدبیر و امید 27 درصد و جوانان 67 درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «سیدسلمان سامانی» روز گذشته- شنبه- در تشریح جلسه شورای معاونین وزارت کشور که به ریاست «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور برگزار شد؛ اظهارداشت: در این جلسه گزارشی از روند ضابطه مند کردن انتصاب مدیران وزارت کشور و استانداری ها در دولت تدبیر و امید توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع ارائه شد.

 

استقبال از گفت وگوی دولت نزوئلا و مخالفان

سخنگوی وزارت امور خارجه از ابتکار گفت وگوی دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ استقبال کرد و گفت: امیدواریم این گفت و گوها به یک راه حل سیاسی بین طرفین منتج شود.

به گزارش تجارت به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» در واکنش به اخبار مربوط به گفت وگوی دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ، ضمن استقبال از این ابتکار گفت: امیدواریم این گفت وگوها به یک راه حل سیاسی بین طرفین منتج شده و ونزوئلا بتواند هرچه سریعتر در آرامش وضعیت اقتصاد و معیشت مردم خود را بهبود بخشد.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات

منصوب شد

رییس جمهوری در حکمی «رضا باقری اصل» را به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در حکم امروز حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی خطاب به «رضا باقری اصل» آمده است: در اجرای بند«ب» ماده(4) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب 19 اردیبهشت 1382 مجلس شورای اسلامی و ماده (6) اساسنامه شورای عالی فناوری اطلاعات مصوب 11 خرداد1384 هیأت وزیران، با عنایت به تجربیات ارزنده جناب‌عالی و بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان «دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات» منصوب می‌شوید.

روحانی در این حکم توفیق وی را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت کرد.

میز قرمز ایران و آمریکا تشکیل شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: یک میز قرمز در قطر یا عراق از مسئوان ایرانی و آمریکایی با هدف مدیریت تنش و نه مذاکره تشکیل شود.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت در توضیح توئیت خود درباره تشکیل میز قرمز در عراق یا قطر جهت رفع تنش میان ایران و آمریکا، گفت: این پیشنهاد شخصی من است؛ البته افراد باید دقت داشته باشند که مدیریت تنش با مذاکره تفاوت دارد.

نماینده مردم اسلام آباد تصریح کرد: شبیه چالش امروز ایران و آمریکا در دوران جنگ سرد در سطح گسترده‌تری وجود داشت، در آن زمان هم امکان مذاکره برای بهبود رابطه وجود نداشت اما سازوکارهایی برای مدیریت تنش بین طرفین جهت برقراری خط ارتباطی و تلفنی چیده شد.

پشتیبانی مردم ایران از نظام در مقابله با آمریکا

سفیر کشورمان در لندن تشریح کرد که ایران از چارچوب برجام به عنوان ابزاری برای ترغیب بیشتر شرکای اروپایی به اجرای تعهدات‌شان در برجام استفاده کرده است. وی همچنین به پشتیبانی مردم ایران از نظام کشورشان برای رو به رو شدن با آمریکا و تلاش ایران برای اتکای کمتر اقتصاد به نفت اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در گفت‌وگو با رادیو بی‌بی‌سی در پاسخ به این سوال که چرا ایران یک ضرب الاجل ۶۰ روزه برای شرکایی اروپایی برجام قائل شده است گفت: ایران تا کنون وفادارانه به تعهدات برجامی خود عمل کرده است و تنها انتظارمان این بوده است که اعضای دیگر برجام نیز به سهم خود به تعهداتشان [در چارچوب برجام] عمل کنند. متأسفانه این به اعتبار توافق هسته‌ای آسیب وارد کرده است.

تاکید ایران و ترکیه بر گسترش روابط دو جانبه

در دیدار استاندار تهران با سفیر ترکیه در تهران، بر گسترش روابط دوجانبه تهران و آنکارا تاکید شد.

به گزارش ایسنا،‌ انوشیروان محسنی بندپی در دیدار با «دریا اورس» سفیر ترکیه، اظهار کرد: ایران و ترکیه دو کشور مسلمان و دارای ریشه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و دینی هستند که ظرفیت‌های مناسبی نیز در راستای ارتقای حجم مبادلات بین تهران و آنکارا وجود دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که ایران در تحریم ظالمانه استکبار جهانی قرار گرفته، ایران و ترکیه می‌توانند با توسعه و تعمیق روابط در کنار یکدیگر و در راستای منافع دو کشور حرکت کنند. همانگونه که آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز به درستی اشاره داشتند، تهران به آنکارا فارغ از تحریم‌های یکسویه و ظالمانه می‌توانند بر اساس منافع خود به مبادلات تجاری ادامه داده و آن را تحکیم و ارتقا ببخشند.

طرح تفکیک وزارت صمت

در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تفکیک وزارت صمت به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق اعلام کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به هیات رییسه مجلس طرح تفکیک وزارت صنایع و بازرگانی در این کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی و به دلایل مختلف از جمله مغایرت با سیاست های کلی و قانون برنامه ششم رد شده است.وی همچنین گفت که گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر رد این طرح به زودی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

حفظ آمادگی ارتش ضرورتی

اجتناب‌ناپذیر است

فرمانده کل ارتش در جلسه قرارگاه راهبردی ذوالفقار که با حضور فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد، بر ضرورت حفظ و ارتقای هوشیاری و آمادگی روحی و رزمی فرماندهان در تمام سطوح راهبردی و عملیاتی و تاکتیکی تاکید کرد. به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش پس از ارائه گزارش فرماندهان از وضعیت و آمادگی نیروهای ارتش مستقر در مناطق مختلف خاطرنشان کرد: به لطف خدا امروز تمامی یگان‌های ارتش از آمادگی کامل روحی و رزمی برخوردارند و چنانچه دشمن مرتکب خطای محاسباتی و راهبردی شود، پاسخ پشیمان‌کننده‌ای دریافت خواهد کرد.

ظریف خظاب به کشورهای اروپائی:

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به چهار کشور ترکمنستان، هند، ژاپن و چین، گفت: جامعه بین‌المللی تاکنون از برجام حمایت کرده اما حمایت‌ها بیش‌تر به شکل بیانیه و به شکل اعلام مواضع سیاسی بوده، لازم است اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی تبدیل شود که مردم ایران بتوانند از برجام منافع‌شان را دریافت کنند.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف پس از پایان سفر خود به چهار کشور ترکمنستان، هند، ژاپن و چین، در فرودگاه پکن در مورد آینده برجام اظهار کرد: آینده برجام در اختیار جامعه بین‌المللی است؛ جامعه بین‌المللی تاکنون از برجام حمایت کرده اما حمایت‌ها بیش‌تر به شکل بیانیه و به شکل اعلام مواضع سیاسی بوده، لازم است اعلام مواضع سیاسی به اقدامات عملی اقتصادی تبدیل شود که مردم ایران بتوانند از برجام منافع‌شان را دریافت کنند.

وی افزود: ما ۴ دور از کمیسیون مشترک برجام تعهد گرفتیم برای اقداماتی که باید انجام دهند، فکر کنم الان وقتش است و بسیار هم دیر شده برای این که کمیسیون مشترک به تعهداتش عمل کند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین درباره این‌که چه دیدگاهی دارد نسبت به این که رسانه‌های چین همزمان با حضور وی در این کشور نوشتند که شفاف سازی های ظریف در مورد اطلاعات جعلی که به ترامپ داده می‌شود، موجب اختلاف در تیم "ب " شده، اظهار کرد: شفاف سازی آنچه من در سفر نیویورک به عنوان تیم ب مطرح کردم یک واقعیت است. واقعیتی که همه از آن خبر داشتند اما به خاطر فضای روانی تحمیل شده بر جامعه آمریکا کمتر کسی جرئتمی‌کرد این واقعیات را بیان کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: ترامپ هم رسماً گفته و اخیراً مجدداً تاکید کرده و لذا فکر می‌کنم واقعیت همین باشد که ترامپ خواهان جنگ نیست اما افرادی دور او نشسته‌اند تا به بهانه این‌که آمریکا را در مذاکره با ایران قدرتمندتر کنند، او را به سمت جنگ سوق دهند.

ظریف خاطرنشان کرد: ما یقین داریم که در نهایت جنگ، همان‌طور که رهبری فرمودند صورت نخواهد گرفت به خاطر این‌که نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور را دارد که بتواند در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند. اما به هر حال لازم است این حرکت‌های خطرناک در داخل آمریکا برای مردم این کشور روشن شود. آنچه به‌عنوان سیاست آمریکا ابتدا مطرح می‌شد اکنون به سمت تبدیل شدن به سیاست اسرائیلی یا برخی حکام مرتجع منطقه و آن‌ها که از طریق قدرت مالی و تبلیغاتی به دولت آمریکا تحمیل کردند، پیش می‌رود و آن‌ها در حال حاکمیت پیدا کردن هستند.

وی همچنین در جمع بندی نتایج سفر خود به ژاپن و چین اظهار کرد: در جریان سفر به ژاپن با شینزوآبه دیدار داشتم و دیدگاه‌های ایران منتقل شد و همچنین راهکار خروج از وضعیت کنونی که یک راهکار اقدام عملی است توسط شرکای ما و اعضای باقیمانده در برجام بررسی شد. همچنین گفت‌وگوی جدی با آقای نخست وزیر داشتیم و توجه مقامات عالی ژاپن به روابط با ایران و اهتمام به آن مورد تاکید قرار گرفت و فکر می‌کنم در آینده کار جدی‌تری داشته باشیم. وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: سفر به چین هم برای ما بسیار مهم بود. چین یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکای اقتصادی ما و از مهم‌ترین شرکای سیاسی ماست که با آن‌ها روابط جامع راهبردی داریم.

ظریف تصریح کرد: در این زمینه گفت‌وگوهای خوبی داشتیم. پاسخ پیام آقای دکتر روحانی را از سوی رئیس جمهور چین دریافت کردیم. همین طور حمایتی که شاهد بودیم وزارت خارجه چین از مواضع ایران در مورد برجام صورت داد برای ما بسیار مهم است

فرمانده کل سپاه تشریح کرد:
 

گروه سیاسی: سرلشکر سلامی مقیاس عمل اطلاعات سپاه را کل نظام و انقلاب و جغرافیای تهدید علیه ایران دانست و گفت: ما در جنگ اطلاعاتی قادر به شکست دشمن هستیم و اینکه اراده دشمن برای به کارگیری قدرت را سلب کنیم، به مفهوم خلع سلاح دشمن است.

به گزارش ایلنا،‌ سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه مسئولین اطلاعات سپاه در سخنانی با نقد فلسفه سیاسی امریکا اظهار کرد: ریشه اصلی شکست های امریکا در فلسفه سیاسی این کشور نهفته است که در بند کشیدن، وابسته کردن و اسیر کردن کشورها و ملت ها از جمله شاخص های آن می باشد.

وی افزود: این فلسفه برای امریکایی ها نه تولید قدرت، که تنها تولید دشمن کرده است؛ به گونه‌ای که امروز شکست و افول مدنیت سیاسی آنها را رقم زده است.

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه نبرد اطلاعاتی بین ایران و آمریکا را یک واقعیت جدی دانست و افزود: ما امروز در فضای جنگ تمام عیار اطلاعاتی با آمریکا و جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی هستیم و این فضا ترکیبی از عملیات روانی و عملیات سایبری، تحرکات نظامی، دیپلماسی عمومی و القای رعب و وحشت است و در این نبرد لحظه ای از اندیشیدن به آمریکا و تمرکز بر دشمن ،تشخیص راهبردها و الگوی رفتاری آن نباید غافل شویم.

وی تحولات و رخدادهای اخیر را کارگاه آمریکا شناسی پیش روی ملت ها قلمداد و تصریح کرد : دشمنان دیگر ما هم مثل امریکا قاعده‌مند عمل می‌کنند و هرگاه احساس خطر می‌کنند از ما دور می شوند؛ آنها بر این باور بودند که هرچه فشار را تشدید کنیم، ایرانی ها عکس العمل نشان نمی دهند، اما با تصمیم گیری ها و اقدامات اخیر جمهوری اسلامی مفروضات آنها فرو ریخت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امریکایی ها هم اینک با دامنه وسیعی از ریسک های ناشناخته مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: نظام سیاسی امریکا ترک برداشته و استحکام خود را از دست داده است، این نظام ظاهر و هیکلی مهیب دارد، اما دچار پوکی استخوان است؛ در حقیقت داستان آمریکا مانند برج‌های تجارت جهانی است که با تحمل ضربه‌ای ناگهان فرو می‌ریزند.

سرلشکر سلامی موقعیت جمهوری اسلامی و ملت ایران را مطمئن و خوب ارزیابی و با تاکید بر اینکه ساختمان های بزرگ در حین فرو ریختن خطرآفرین نیز هستند، گفت: هیمنه آمریکا در روند زوال قرار گرفته و در حال نزدیک شدن به انتهای خود است و در عین حال باید مراقب خطرهای محتمل در چنین شرایطی باشیم؛ در حالی که قدرت ایران اسلامی ظهور و در مسیر بالندگی و تثبیت قرار دارد.

در این مراسم ، فرمانده کل سپاه حجت الاسلام حسین طائب را به عنوان مسئول اطلاعات سپاه و سردار سرتیپ پاسدار حسن محقق را نیز با عنوان جانشین اطلاعات سپاه معرفی و از خدمات سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی:

گروه سیاسی: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مواجهه نظامی با ایران این یک بلُف سیاسی است و آمریکایی ها اگر روزی بخواهند دست از پا خطا کنند، می دانند تمام منافعشان در منطقه از بین می رود.

محمدرضا پرابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: به دلیل تصمیمات غیرتخصصی و غیرکارشناسی در کشور، هزینه ایجاد شد و در جریان تحریم ها، مسائل را تشدید کردند.

وی تصریح کرد: آمریکا از برجام خارج شد اما جمهوری اسلامی با این فضای ایجاد شده با مقاومت بیشتر و قدرت و توان برای عبور از تحریم های جدید تلاش می کند و امریکا دید تحریم ها کارسازی خود را در حوزه اقتصادی دارد از دست می دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیرا وزیر خزانه داری آمریکا و همچنین نویسنده کتاب هنر تحریم ها اظهارنظر کردند که جمهوری اسلامی در بازه زمانی کوتاه مدت چندین ماهه از این تحریم ها عبور می کند و دیگر هیچ قدرتی نمی تواند هیچ تحریم اقتصادی علیه ایران انجام بدهد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه همین افراد تاکید دارند باید تحریم ها را کاهش بدهیم تا ایران با شرایط تحریم انطباق پیدا نکند، تصریح کرد: با این شرایط، ادبیات آمریکایی ها تغییر کرده و سراغ ادبیات جنگ آمده اند و ارسال ناو جنگی به نظر ما نشان از ضعف امریکاست و نشان اقتدار نیست. زیرا اگر توان لازم را داشتند در جنگ اقتصادی می گفتند نیاز به جنگ نظامی نداریم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنظر امریکایی ها در تغییر ادبیات مواجهه با ایران از اقتصادی به نظامی یعنی کارسازی جنگ اقتصادی خاتمه یافت.

وی افزود: در حوزه نظامی آمریکایی ها یک دهه قبل اعلام کردند نمی توانیم مواجهه کنیم و امروز ایران به مراتب قدرتمندتر شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه آمریکا جنجال تبلیغاتی علیه ایران به راه انداخته که بیشتر ایجاد رعب و وحشت در منطقه باشد، تصریح کرد: ما در دفاع مقدس که همه دنیا پشتیبان صدام بود، یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم و موفقیت های زیادی به دست آوردیم و امروز ایران در اوج اقتدار نظامی است و نه تنها از خود صیانت می کند بلکه معادلات نظامی در عراق، سوریه و ... را تحت تاثیر قرار داده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواجهه نظامی با ایران این یک بلُف سیاسی است و امریکایی ها اگر روزی بخواهند دست از پا خطا کنند، می دانند تمام منافعشان در منطقه از بین می رود و امریکا حتی اگر بخواهد جنگی راه بیندازد هزینه های سنگینی می دهد لذا طبق فرموده مقام معظم رهبری، آنها جرات و جسارت ورود به جنگ با ما را ندارند. ضمن اینکه جنگ اقتصادی در حال از دست دادن کارکرد خود است

معاون پارلمانی رییس جمهور؛

گروه سیاسی: معاون پارلمانی رئیس جمهور طی پیامی بیان داشت: کار روابط عمومی معرفی صحیح و صادقانه یک مجموعه با همه ی جزئیات و عملکردهایش به مخاطب است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور طی پیامی به مناسبت روز روابط عمومی بیان داشت: کار روابط عمومی معرفی صحیح و صادقانه یک مجموعه با همه ی جزئیات و عملکردهایش به مخاطب است.

در این پیام آمده است: جهان از روزی حس کرد محتاج "ارتباطات" است که تازه وارد عصر انفجار اطلاعات شده بود. از زمانی که مارشال مک لوهان نظریه ی "دهکده جهانی" را مطرح کرد و محور اندیشه ی تمدن غرب جدید قرار گرفت تا امروز، قریب یک قرن است که تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهمترین دستاورد و اصلی ترین ابزار توسعه و تفوق و حتی سلطه ی قدرتهای برتر بر دیگر جوامع اند.

روابط عمومی در دنیای امروز، یکی از مهمترین و موثرترین بخش های هر مجموعه ودستگاه اجرایی است، چرا که امروزه سیستم ها، ساختارها و روابط انسانی، اجتماعی بسیار پیچیده تر از گذشته اند، و اقناع، شرط اول و لازم هر اقدامی است. اجزاء و بخش های مختلف در هر دستگاه اجرایی وظایف و ماموریت های تخصصی متفاوت دارند که البته باید بین اجزاء هماهنگی وجود داشته باشد و اینجاست که نقش روابط عمومی اهمیت پیدا می کند.

کار روابط عمومی آگاهی بخشی به نیروی انسانی برای ارتقاء کیفی و کمی بهره وری دستگاه و سیستم است. کار روابط عمومی معرفی صحیح و صادقانه یک مجموعه با همه ی جزئیات و عملکردهایش به مخاطب است.

در این پیام تصریح شد: کار روابط عمومی تدوین ، تنظیم و بسته بندی اطلاعات و انتشار مناسب آن برای شناخت بهتر و دقیق تر نسبت به ماهیت و کارکردهای دستگاه برای قضاوت صحیح مخاطب است. کار روابط عمومی ترسیم و تصویر سازی محاسن یک مجموعه و اصلاح معایب آن است.کار روابط عمومی در یک حرکت ونهضت جمعی، راه را نشان دادن و همزمان، آموزش چگونه راه را طی کردن است.روابط عمومی در واقع بخش احساسی و عاطفی در یک مجموعه ی سخت افزاری و مکانیکی است. روابط عمومی یعنی مدیریت نرم و هوشمند یک مجموعه ی سخت.روابط عمومی تعاملات و ارتباطات را در جریان فعالیت یک مجموعه تنظیم و حرکت مجموعه را روان و آسان می کند.

روابط عمومی، یک کنش فیزیکی و یک کار اجرایی نیست، بلکه با جان ها ، با اراده ها ، با افکار واندیشه ها و با احساسات وعواطف انسانی سر و کار دارد. روابط عمومی یعنی دل ها را به هم نزدیک کردن، یعنی بر افکار تیره، نور آگاهی تاباندن، یعنی عقیده ها و سلیقه ها را مثل تار و پود فرش با نظمی خاص در هم تنیدن و نقشی زیبا آفریدن، یعنی جزء جزء یک مجموعه ی انسانی در یک سیستم اجرایی را چنان مهندسی معکوس کردن که مثل یک ساعت‌ نفیس سوئیسی دقیق و بی نقص کار کند