فروش مواد پتروشیمی دولتی به نرخ آزاد

علی اکبر مختاری مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از تخلف ۶۸ میلیارد تومانی یک شرکت تعاونی پتروشیمی در استان خبر داد.به گزارش ایسنا، علی اکبر مختاری اظهار کرد: این شرکت تعاونی مواد پتروشیمی دولتی را در بازار با قیمت آزاد به فروش می‌رساند.وی اضافه کرد: اعضای این شرکت تعاونی به جای عمل به تعهدات خود در قبال شرکت‌های وابسته، مرتکب تخلف شده‌اند. پرونده این شرکت در شعبه هفتم تعزیرات حکومتی استان البرز در دست بررسی است.وی گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی استان البرز از سال گذشته تاکنون تعداد زیادی از متخلفان اقتصادی را شناسایی کرده که برای عوامل این تخلفات پرونده تشکیل شده است.

 

اوپک در صورت لزوم اقدام خواهد کرد

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی در آستانه دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در جده، اظهار کرد اوپک به نیازهای بازار نفت پاسخگو خواهد بود؛ اما وی با توجه به آمار به خصوص آمار آمریکا که همچنان رشد ذخایر این کشور را نشان می‌دهد مطمئن نیست که کمبود عرضه‌ای وجود دارد. به گزارش ایسنا، خالد الفالح به رویترز گفت: اوپک تا اواخر ژوئن که دیدار رسمی این گروه برگزار خواهد شد، درباره سیاست تولید خود تصمیم نخواهد گرفت.اوپک، روسیه و شماری از تولیدکنندگان غیراوپک موافقت کرده‌اند از اول ژانویه تولیدشان را به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند تا مانع رشد سطح ذخایر نفت شده و قیمت‌ها را تقویت کنند.

 

طرح اصلاح ساختاری اقتصاد صنعت برق تدوین شد

پیام باقری نایب رئیس سندیکای صنعت برق ایران با اشاره به مشکلات مالی که گریبان فعالان این صنعت را گرفته است، گفت: طرح اصلاح ساختاری اقتصاد صنعت برق تدوین و به کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی برای اخذ نظر کارشناسان ارائه شده است.وی در گفت و گو با ایرنا، علت کمبود منابع مالی صنعت برق را طرح تثبیت قیمت حامل های انرژی که در مجلس هفتم مصوب شد دانست و ادامه داد: مقرر بود قیمت حامل های انرژی هرساله افزایش یابد اما به دلیل وجود درآمد های نفتی خوب در آن مقطع زمانی، قیمت ها ثابت ماند و کمبود ها از محل این درآمدها جبران می شد.

ذخیره 40.9 میلیارد مترمکعب آب

در سدهای کشور

وحید عسکری‌نژاد رییس گروه بهره‌برداری از سد‌های کشور از ذخیره‌سازی 40.9 میلیارد مترمکعب آب در مخزن سدهای کشور خبر داد.به گزارش وزارت نیرو، وی درخصوص میزان ورودی به سدها از ابتدای سال آبی 98-97 (اول مهرماه) تا 24 اردیبهشت 98 اظهار کرد: مقادیر ورودی به سدها از ابتدای سال آبی معادل 71.6 میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه 277 درصد افزایش داشته است.وی افزود: میزان خروجی از سدها از ابتدای سال آبی نیز 50.6 میلیارد مترمکعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته در بازه زمانی مشابه 215 درصد افزایش را نشان می‌دهد.وی با بیان اینکه تعداد 178 سد مهم در حال بهره‌برداری کشور، ظرفیتی معادل 50 میلیارد مترمکعب دارند، گفت: بر اساس آخرین آمار، آب ذخیره شده در مخازن سدهای کشور معادل 40.9 میلیارد مترمکعب عنوان شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 56 درصدی برخوردار شده است.

هشدار آمریکا در پی تخلیه نفت ایران

در یک بندر چین

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به ذخیره نفت ایران در یکی از بنادر چین هشدار داد واشینگتن نقض تحریم‌های ایران را جدی می‌گیرد و دست به اقداماتی متناسب می‌زند.خبرگزاری رویترز ۲۶ اردیبهشت گزارش داده بود یک نفتکش حامل ۱۳۰ هزار تن نفت ایران، بار خود را در شهر بندری ژوشان چین تخلیه کرده است.همین امر سبب شد یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در یک ای‌میل به این خبر واکنش نشان دهد. به گفته وی، آمریکا همه فعالیت‌های مورد ادعا درباره تحریم‌ها را جدی می‌گیرد و واکنش مناسبی به آن نشان می‌دهد. ما خود را به اجرای تحریم‌ها متعهد می‌دانیم، به‌ویژه تحریم‌های مرتبط با بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران.

رشد دو درصدی قیمت هفتگی نفت خام

بررسی تحولات بازار نفت جهان گویای آن است که افزایش ریسک های سیاسی در خاورمیانه، موجب شد تا قیمت هفتگی نفت برنت 2.2 درصد افزایش یابد.با این افزایش قیمت نفت برنت که در ابتدای هفته 70 دلار و 62 سنت بود، در روز جمعه با قیمت 72 دلار و 21 سنت به کار خود پایان داد و نفت سبک آمریکا نیز با رشدی 1.7 درصدی از 61 دلار و 66 سنت به 62 دلار و 76 سنت رسید.

بر اساس شیوه‎نامه ابلاغی از سوی وزیر نفت انجام می‌شود؛

 

گروه انرژی: تا کنون در ۹ بار نفت خام سبک در بورس عرضه شده که در بیشتر موارد مشتری برای خرید آن اعلام آمادگی نکرده است. اکنون نیز برای دهمین بار، با توجه به گفته مسئولان در روزهای آینده نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه خواهد شد.

امیرحسین تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی با اشاره به اینکه سه شنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک در رینگ بین الملل عرضه خواهد شد، افزود: قیمت پایه برای این دوره عرضه ۶۷ دلار و ۲۸ سنت به ازای هر بشکه تعیین شده است.

امیرحسین تبیانیان افزود: در این دوره عرضه بر اساس شیوه‎نامه ابلاغی از سوی وزیر نفت در سال ۹۸ تغییراتی نسبت به دوره های پیشین مشاهده می شود.

وی مهم‎ترین تغییرات این دوره عرضه را حداقل حجم بارگیری زمینی هزار بشکه و تغییر در سازوکار قیمت‎گذاری با هدف ایجاد شفافیت و کاهش ریسک برای خریداران اعلام کرد.

به گفته تبیانیان دیگر شرایط عرضه در این دوره مانند دوره پیشین است. واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده و همچنین مقصد محموله خریداری شده آزاد است.

به گزارش ایسنا، تاکنون در سال ۱۳۹۸ دو بار نفت خام سبک در بورس عرضه شده اما در نهایت خریدار نداشته است. علاوه بر آن، یک بار نفت خام سنگین در بورس عرضه شد که در این عرضه ۷۰ هزار بشکه از این محصول به فروش رفت.

قرار بر این بود که نفت خام ایران در کنار میعانات گازی به طور منظم در بورس انرژی عرضه شود اما این عرضه‌ها در سال جدید با وقفه همراه شد که در این مورد نماینده شرکت ملی نفت در بورس گفته " قرار است از این پس عرضه بر اساس شیوه‌نامه جدید صورت گیرد و با توجه به این‌که عرضه‌هایی که تاکنون صورت گرفته بر اساس مجوزهای سال گذشته بود، این موضوع متوقف شد".

  • عرضه‌های نفت خام سبک در سال گذشته

در سال گذشته هفت بار نفت خام در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه شد که چهار بار مشتری برای خرید اعلام آمادگی نکرد. البته در باقی دفعات نیز بخشی از نفتی که در بورس عرضه شد به فروش رفت.

به این ترتیب ششم آبان پارسال مرحله نخست عرضه نفت خام در بورس انرژی بود. در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام با قیمت ۷۹ دلار و ۱۵ سنت به ازای هر بشکه در بورس انرژی عرضه شد که پس از رقابت خریداران، هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای (در مجموع ۲۸۰ هزار بشکه) با قیمت ۷۴ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه فروخته شد.

مرحله دوم عرضه نفت خام در بورس انرژی ایران، بیستم آبان ماه ۱۳۹۷ با عرضه ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام باقی‌مانده از عرضه مرحله نخست، با قیمت ۷۱ دلار و ۵۹ سنت انجام شد و همه نفت عرضه شده با قیمت ۶۴ دلار و ۹۷ سنت به ازای هر بشکه فروخته شد.

خریداران این محموله با ارائه سفارش‌های خرید خود از طریق شرکت‌های کارگزاری عضو بورس انرژی در سامانه معاملاتی بورس ثبت سفارش کردند و با سه سفارش خرید ۲۴۵ هزار بشکه‌ای، ۲۴۵ هزار بشکه‌ای و ۲۱۰ هزار بشکه‌ای، موفق به خرید دومین محموله صادراتی نفت خام سبک ایران در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران شدند. در مرحله دوم، مدت زمان تسویه پس از تاریخ بارگیری محموله، از ۵۰ روز به ۶۰ روز افزایش یافت.

مرحله سوم عرضه نفت خام در بورس انرژی در شرایطی برگزار شد که نسبت به دو مرحله پیش، میزان پیش پرداخت از ۱۰ درصد ارزش سفارش به شش درصد کاهش و مهلت تسویه پس از زمان بارگیری محموله، از ۶۰ روز به ۹۰ روز افزایش یافت و همچنین تسویه به صورت ۱۰۰ درصد ریالی امکانپذیر شد.

در عرضه‌ای که یکم بهمن ۱۳۹۷ انجام شد، یک میلیون بشکه نفت خام با قیمت ۵۲ دلار و ۴۲ سنت برای هر بشکه عرضه شد و باوجود ارائه تسهیلات بیشتر، عرضه بدون معامله پایان یافت. مرحله چهارم نیز با عرضه یک میلیون بشکه نفت خام با قیمت هر بشکه ۵۶.۲۴ دلار و با تسهیلات مشخص شده مشابه مرحله سوم، ۱۵ بهمن ماه امسال انجام شد که این عرضه نیز معامله‌ای به دنبال نداشت.

پنجمین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی با عرضه یک میلیون بشکه، ۲۹ بهمن پارسال با تسهیلات یاد شده و با قیمت ۵۶ دلار و ۸۱ سنت به ازای هر بشکه بود و در پایان، یک محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت ۵۲ دلار و ۲۵ سنت برای هر بشکه معامله شد.

مرحله ششم نیز ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد و مانند مراحل سوم و چهارم عرضه، بدون معامله پایان یافت. قیمت هر بشکه در مرحله ششم عرضه، ۵۹ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه در نظر گرفته شده بود.

و اما ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ نیز نفت خام در بورس برای هفتمین بار عرضه شد ولی در نهایت به فروش نرسید.

 

 

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج ایران گفت: واسطه گری و دلالی عامل اصلی گرانی برنج است و دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود کنند.وی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره دلایل افزایش قیمت برنج داخلی در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت برنج هیچگونه دلیل منطقی، علمی و فنی ندارد.وی افزود: این یک حرف غیر منطقی است در حالی که برنج برخلاف سایر اقلام مواد غذایی در طول سال تولید نمی‌شود و برنجی که در حال حاضر در بازار عرضه می‌شود مربوط به سال گذشته است بنابراین نباید شامل افزایش قیمت شود.وی با بیان اینکه برنجی که اکنون با قیمت‌های زیاد به فروش می‌رسد عایدی نصیب کشاورز نمی‌کند، تصریح کرد: کشاورزان محصول خود را در همان شهریورماه به کارخانجات عرضه می‌کنند و اکنون برنجی برای عرضه ندارند.علیزاده شایق تاکید کرد: واسطه گری و دلالی عامل اصلی گرانی برنج است و باید دستگاه‌های نظارتی باید به آن ورود کنند.

سیدعلاءالدین خادم عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: پیش بینی می‌شود سال جاری باتوجه به حجم بارش‌ها و مناسب بودن آن تنها سالی باشد که به صورت واقعی و طبیعی در زمینه برداشت گندم به خودکفایی دست پیدا کنیم.وی در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: در سال جاری علی‌رغم اینکه شاهد بروز سیل در برخی از استان‌ها بودیم و خساراتی را به بارآورد اما در استان‌هایی مانند فارس وضعیت تولید گندم در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب تر است.وی تصریح کرد: میزان برداشت گندم در استان بوشهر حدود 6 برابر سال گذشته است و این اتفاق در استان فارس نیز وجود دارد.وی ادامه داد: در زمینه گندم که کالایی استراتژیک در زندگی مردم محسوب می‌شود جای نگرانی وجود ندارد.وی ادامه داد: دولت در حال حاضر به دنبال خرید به روز گندم است تا تولیدکنندگان نیز از نظر دریافت مطالبات خود همانند سال‌های گذشته دچار مشکلات نشوند.

قیمت جوجه یکروزه ۵۰ درصدکاهش یافت

غلامعلی فارغی، دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: قیمت جوجه یکروزه و مرغ بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است که با استمرار این روند صنعت مرغداری نابود می‌شود.وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: از ۱۵ فروردین به بعد تولیدکنندگان جوجه ماهانه حدود ۸۰ میلیارد تومان و گوشت مرغ ۲۵۰ میلیارد تومان ضرر سرمایه می‌دهند که برای جبران ضرر فعلی راهکاری جز کاهش ورودی بازار و میزان حجم تولید وجود ندارد.فارغی ادامه داد: با توجه به افزایش جوجه ریزی در سال گذشته و عدم کشش بازار برای این حجم از تولید، تولیدکنندگان با زیان چشمگیری در فروش هر قطعه جوجه یکروزه در بازار روبرو هستند که صادرات منسجم تا حدی می‌تواند راهگشای مشکلات فعلی تولیدکنندگان باشد، اما صادرات کوتاه مدت دردی را دوا نمی‌کند.

مالیات پنهان باری بر روی دوش

بخش کشاورزی

علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مالیات پنهانی بر بخش کشاورزی تحمیل می‌شود و این بخش نمی‌تواند با قیمت‌های دستوری توانمندی خود را نشان دهد.وی در گفت‌وگو با خانه ملت، افزود: بخش زیادی از اشتغال کشور مربوط به بخش کشاورزی است، خوشبختانه دانش بومی برای تولید محصولات کشاورزی را در اختیار داریم اما باید تلاش کنیم تا بهره‌ری را در این بخش افزایش دهیم.

برداشت ۴۴ هزار تن برگ سبز چای بهاره

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای گفت: چایکاران شمال از نهم اردیبهشت، آغاز چین بهاره تا امروز ۴۴ هزار تن برگ سبز به ارزش ۱۴۲ میلیارد تومان از باغ هایشان برداشت کردند که ۹۸ درصد آن درجه یک بود.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان چای افزود: امسال به رغم تاخیر ۱۰روزه در آغاز چین بهاره برگ سبز از باغ های شمال، برداشت این محصول حدود ۱۵درصد افزایش یافته است.وی گفت: چین بهاره برگ سبز چای تا پایان اردیبهشت ادامه دارد و پیش بینی می شود چایکاران در این مدت ۳ هزار تن برگ سبز دیگر برداشت کنند.وی اعلام کرد: تاکنون ۹ هزار تن چای خشک در ۱۶۰ کارخانه فرآوری گیلان و مازندران تولید شد.قیمت هر کیلوگرم برگ سبزچای درجه یک ۳هزار و ۲۷۵تومان و درجه دو، هزار و ۸۴۹تومان است.

نابسامانی صنعت پوشاک و افزایش قیمت ارز موجب شد؛
 

گروه اصناف: قاچاق، واردات، کاهش توان تولید و کاهش قدرت خرید صنعت پوشاک را به مرور آنچنان ناتوان و بیجان کرده که باز هم بازار پوشاک کارکرده و «تاناکورایی» در حال رونق گرفتن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قطعاً برای خرید پوشاک خود یا خانواده این روزها سری به فروشگاه‌های سطح شهر زده‌اید. مدتی است در بازار پوشاک شاهد افزایش قیمت هستیم و فروشندگان در برخی موارد اعلام کرده‌اند که هیچ‌کس حاضر نیست در وضعیت مبهم ارزی جنسش را بفروشد و ضرر کند.

کشوری با ظرفیت‌های بالا در صنعت نساجی که می‌توانست قطب صادرات منطقه و فرا منطقه‌ای باشد امروز بازار بی‌کیفیت‌ترین محصولات کشورهای همسایه آن‌هم باقیمت‌های گزاف شده است. بازار با هجمه ورود کالاهایی روبرو شده که به لحاظ طراحی و کیفیت در پایین‌ترین سطح اما به لحاظ قیمت در ردهٔ کالاهای به‌اصطلاح لاکچری و گران‌قیمت قرار دارند. طی دهه‌های گذشته پوشاک ایرانی زیر سیطره کالاهای غیرمجاز و قاچاق برندهای معروف دنیا بود و اما به مدد جهش نرخ ارز این روزها پوشاک وارداتی مجاز از نوع بی‌کیفیت بازار ایران را زیر پا گذاشته است.

این در حالی است که به اعتقاد فعالان تولیدی این صنف، در صنعت پوشاک به‌جز تأمین بخشی از مواد اولیه نیاز زیادی به دلار نداشته و چندان از نوسانات نرخ ارز متأثر نمی‌شویم. طبق آمار بانک مرکزی خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها، دخانیات،‌ پوشاک و کفش، مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت‌ها، لوازم و اثاث و خدمات مورداستفاده در خانه، بهداشت و درمان، حمل‌ونقل، ارتباطات، تفریح و امور فرهنگی، تحصیل، رستوران و هتل و کالا و خدمات متفرقه؛ ۱۲ قلم اصلی در سبد مخارج خانوار را تشکیل می‌دهند درواقع پوشاک در سومین جایگاه هزینه خانوار است پس نمی‌توان از کنار آن بی‌تفاوت گذشت؛ اما مقوله تولید باکیفیت موضوعی است که به‌شدت مغفول مانده و تنها موضوع قاچاق پوشاک است که به‌شدت توسط وزارت صنعت و سایر نهادهای مرتبط با این حوزه به‌عنوان معضل اصلی در صنعت پوشاک عنوان می‌شود.

طبق اظهارات دهقانی‌نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۵ شکایت از برندهای پوشاک در حال بررسی است درحالی‌که طبق آمار بیش از ۸۰۰ میلیون دلار قاچاق پوشاک انجام‌گرفته است. بررسی‌ها از وضعیت توزیع پوشاک در شهر تهران نشان می‌دهد که گرانی و به طبع آن کاهش قدرت خریدمردم طی سال ۹۷ و ادامه آن در سال ۹۸ بیش‌ازحد مشهود و نگران‌کننده شده است «رضا» فروشنده و تولیدکننده پوشاک بچه واقع دریکی از مراکز خرید مرکز شهر تهران با تأکید بر اینکه هرروز بار گرانی ادامه کار را برای فروشندگان پوشاک سخت‌تر کرده است به خبرنگار خبرآنلاین گفت: کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که کمتر به دنبال خرید البسه بیایند و ترجیح می‌دهند از پوشاک گذشته خود استفاده کنند. این فروشنده لباس کودک ادامه داد: با توجه به اینکه مشتریان ما بچه‌ها بوده و در سن رشد قرار دارند بسیار مشاهده می‌کنیم هر خانواده‌ای با توجه به اینکه در اطراف خود بچه‌های هم سن وجود دارند، لباس‌های استفاده‌شده و تقریباً نو را به‌عنوان پوشاک دست‌دوم به فروش رسانده یا هدیه می‌دهند. رضا به‌عنوان یک فروشنده خرد از اینکه بازار پوشاک در اختیار جماعت قاچاقچی و دلال قرارگرفته انتقاد کرد و گفت: چرا باید مردم کشورمان مجبور به خرید کالایی بشوند که باقیمت بالا از درجه کیفیت پایین برخوردار است. به گفته این فعال درزمینهٔ عرضه و تولید پوشاک، مردم دیگر توان خرید ندارند و چیزی که مشهود است حذف تدریجی این کالا از سبد خرید خانوارهاست. به اعتقاد او متأسفانه دوباره جامعه در حال حرکت به سمت رواج کهنه‌پوشی شده است و تبعات این مسیر شاید دریکی، دو سال خود را نشان ندهد اما باید فاتحه تولید و حتی سلامت مردم را به دلیل بی‌کیفیت برخی از این پوشاک وارداتی خواند.

  • زنگ خطری که مدت‌هاست به صدا درآمده است

گزارش‌ها نشان می‌دهد که خروج تدریجی البسه و پوشاک موردنیاز مردم از سبد خانوار زنگ خطری برای جامعه و صنعتی که تا چند سال گذشته جزء پویاترین صنایع کشور بود را به صدا درآورده است. این هشدار شاید امروز در اولویت مسائل اقتصادی کشور قرار نداشته باشد اما پیگیری امور مربوط به قاچاق در کنار کمک به فعالان بخش تولید پوشاک آن‌هم در سال رونق تولید قطعاً تبعات و آثار مثبتی در آینده نزدیک به دنبال خواهد داشت

محمدعلی زرینه‌کفش رئیس اتحادیه بافندگان فرش دستباف با بیان اینکه فرش دستباف به درستی در کشور و بازارهای هدف شناخته نشده است، گفت: بیمه قالیبافان که در بودجه سال جاری از آن نام برده شده، توان تحت پوشش قرار دادن تمام افراد را ندارد و نیاز به آن است که در سال رونق تولید از ملی‌ترین محصول کشور حمایت شود.وی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بیمه قالیبافان در سال جاری اظهار کرد: مرکز ملی فرش باید حق و حقوق و خواسته بافندگان را از وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت مطالبه کند.وی ادامه داد: در بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ و همچنین در اوایل سال جاری اعلام شد که تمام بافندگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بودجه تعیین شده برای این مهم کافی نیست و تا به امروز حداقل دو سوم بافندگان کشور تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند.

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، گفت: با وجود تحریم ها و مشکلات نقل و انتقال پول، امسال نیز مانند سال گذشته 1.1 میلیون تن روغن خام به کشور وارد می شود و هیچ کمبودی در تامین روغن خوراکی نداریم.وی در گفت و گو با ایرنا افزود: روغن خوراکی مورد نیاز کشور تامین است. توزیع آن برای سبد خانوار به طور مرتب انجام می شود و در همه مغازه ها و فروشگاه ها به وفور یافت می شود. وی اظهارداشت: هیچ کمبودی از نظر روغن خوراکی در بازار نداریم اما با توجه به شرایط فعلی، توزیع روغن به شکل مدیریت شده در سطح بازار انجام می شود.حتی برای ایام ماه مبارک رمضان روغن خوراکی با برندهای مختلف با تخفیف ویژه در فروشگاه های زنجیره ای یافت می شود.