بومی سازی 300 قطعه در صنعت حفاری کلید خورد

بهنود منصور نژاد رئیس مهندسی ساخت مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران از اجرایی شدن طرح بومی سازی 300 قطعه و تجهیز کاربردی پرمصرف در صنعت حفاری از ابتدای سال جاری خبر داد.به گزارش شرکت ملی حفاری ایران وی در این باره گفت: این قطعات و تجهیزات مربوط به پمپ های سیال حفاری، دراورکس، آچار هوا، پمپ های گریز از مرکز، تجهیزات خدمات فنی و ابزار در گردش حفاری است.وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر این شرکت با حدود 250 سازنده قطعات را دارد، افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده و نیاز سنجی صورت گرفته از مدیریت های عملیاتی و خدمات فنی و مهندسی، تولید داخل نمودن قطعات و تجهیزات در طول سال استمرار و افزایش خواهد یافت.

 

شناسایی چالش‌های مسیر توسعه صنعت پتروشیمی

بهزاد محمدی مدیرعامل مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر لزوم شتاب در ساخت طرح‌های اولویت‌دار صنعت پتروشیمی تأکید کرد.به گزارش ایسنا، دومین نشست مشترک مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی، به میزبانی بهزاد محمدی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار و ضمن تشریح موانع و چالش‌های فراروی طرح‌های اولویت‌دار و عوامل بازدارنده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، مشاوره و راهکارهای لازم به‌منظور تسهیل اجرای این طرح‌ها ارائه شد.وی اظهار کرد: این شرکت در مسیر شناسایی و برطرف کردن موانع و چالش‌های موجود پروژه‌ها حداکثر همکاری و پیگیری را انجام خواهد داد.

 

میزان آمادگی پایانه‌های نفتی کشور در شرایط تحریم

عباس اسدروز مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در آینده نزدیک امکان صادرات یک میلیون بشکه از پایانه جاسک فراهم می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت پایانه‌های نفتی صادرات نفت اظهار داشت: به زودی پایانه جاسک به پایانه‌های کشور اضافه شده و در آینده نزدیک امکان صادرات یک میلیون بشکه را از این مسیر خواهیم داشت.وی درباره نیاز به واردات تجهیزات خاص در شرایط تحریم گفت: در حال حاضر بیشتر در حوزه‌های زیرساخت استراتژیک، خطوط لوله، سیستم میترینگ ورود کردیم، به طوری که در حوزه سیتسم‌های میترینگ کشور را نجات دادیم.

هشدار لیبی درباره فروپاشی

تولید نفت

مصطفی سانالا رییس شرکت ملی نفت دولتی لیبی هشدار داد درست در شرایطی که تولید نفت این کشور پس از سال‌ها جنگ روبه بهبود بود، درگیری مسلحانه میان نیروهای رقیبی که تلاش می‌کنند کنترل کشور را به دست بگیرند صنعت نفت و گاز را در خطر فروپاشی کامل قرار داده است.به گزارش ایسنا، وی گفت: لیبی در حال حاضر حدود ۱.۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. اگرچه تولید و صادرات این کشور تاکنون از تشدید درگیری‌ها میان ارتش ملی لیبی و سایر گروه‌های مسلح تأثیری نگرفته، اما درگیری‌ها ممکن است میادین نفتی و زیرساخت صادراتی را تخریب کند. جنگ بازگشته است و باید متوقف شود.

سناریوهای اوپک برای تنظیم تولید نفت

به گزارش وال استریت ژورنال، اوپک و متحدانش قرار است حداقل دو سناریو را مورد بررسی قرار دهند که تولید نفت را بیش از حد فعلی افزایش می دهد.یک سناریو که در روز جمعه در اختیار نمایندگان قرار گرفت این است که اوپک و کشورهای غیرعضو اوپک کاملاً به تعهد خود در ماه های می و ژوئن پایبند باشند. از آنجایی که برخی کشورها در حال حاضر بیش از میزان توافق شده تولیدشان را پایین آورده‌اند ، اگر تمام کشورها به سهمیه توافق شده در دسامبر بازگردند ، کل تولید 396 هزار بشکه برای کشورهای عضو اوپک و 411 هزار بشکه برای کشورهای غیرعضو اوپک افزایش می یابد. سناریوی دیگر به تک‌تک تولیدکنندگان اجازه می دهد خط مبنای تولید خود را حداکثر میزان تولید شان در 4 ماه آخر 2018 قبل از امضای قرارداد کاهش تولید اوپک قرار دهند.

صادرات فرآورده‌های نفتی به افغانستان متوقف شد

براساس تصمیم مقامات افغانستانی صادرات فرآورده های نفتی به این کشور از ۲۲ اردیبهشت ماه متوقف شد.به گزارش خبرگزاری فارس، درحالی که بخشی از فراورده های نفتی ایران از جمله نفت سفید، نفت کوره و برخی از حلالها و دیگر فراورده های نفتی به کشورهای همسایه از جمله افغانستان صادر می شد، این کشور رسما از یک هفته قبل واردات فراورده های نفتی از ایران را به صفر رسانده است.حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی از مدت ها پیش از کاهش صادرات فراورده های نفتی ایران به افغانستان خبر داده بود و گفته بود این بازار یکی از بهترین و مطلوب ترین بازارهای ایران هستند که متأسفانه میزان صادرات ما به آن کاهش یافته و متاسفانه برنامه ریزی برای قطع صادرات به این کشور نیز انجام شده است.

انتقاد کارشناسان از توزیع نامناسب یارانه در حوزه انرژی؛

گروه انرژی:‌کارشناسان معتقدند علیرغم اعمال تعرفه‌های جدید برق، همچنان یارانه پنهان برق یک درصد از مشترکین پرمصرف نسبت به مشترکین با مصارف حداقل، بیش از ۶۰ برابر است.

به گزارش تجارت به نقل از خبرنگار مهر، کمبود برق در تابستان سال گذشته همه بخش‌های کشور و به خصوص بخش‌های تولیدی را با چالش مواجه کرد و حتی صادرات به عراق نیز با کاهش شدید مواجه شد. چنانچه ایران بخواهد به عنوان یک صادرکننده دائمی برق به کشورهای همسایه باقی بماند باید در فصل تابستان نیز برق این کشورها را تأمین کند تا روند صادرات برق ادامه یابد. با توجه به ابعاد وسیع قطعی برق، مسئولین وزارت نیرو برای جلوگیری از بحران سال آتی برنامه‌ای را تحت عنوان برنامه «گذر از پیک ۹۸» تدوین کردند. بررسی این برنامه نشان می‌دهد که مهم‌ترین اقدام وزارت نیرو برای امسال، مدیریت مصرف با تمرکز بر مشترکین پرمصرف است که حجم آن ۱۵۰۰ مگاوات پیش‌بینی شده است. به همین دلیل این وزارتخانه طرحی را برای کنترل برق مشترکین پرمصرف به هیأت دولت تقدیم کرد. با پیگیری وزارت نیرو هرچند که هیأت وزیران در اواخر اسفندماه سال گذشته با اصلاح تعرفه برق پرمصرف‌ها موافقت کرد اما آنچه که تصویب شد با طرح اولیه این وزارتخانه فاصله زیادی داشت. به موجب مصوبه سال گذشته، به وزرات نیرو اجازه داده شد تا تعرفه برق همه مشترکین را به میزان ۷ درصد در کل سال افزایش دهد و در چهار ماه فصل گرم نیز به کل بهای برق مشترکین خارج از الگو، ۱۶ درصد اضافه کند. این مصوبه هرچند اقدامی مثبت و گامی رو به جلو در جهت عدالت انرژی و مدیریت مصرف است اما نقاط ضعفی هم دارد که باید برطرف شود.

  • ضعف نخست؛ فقدان الگوی صحیح برق

حامد عسگری، کارشناس صنعت برق با اشاره به اینکه یکی از نقاط ضعف تعرفه‌های جدید برق، عدم تعیین یک الگوی صحیح برق در هر اقلیم آب و هوایی است، گفت: برخی نمایندگان مجلس نیز با وجود توافق با افزایش تعرفه پرمصرف‌ها، نسبت به غیرمنطقی بودن الگوهای برق در استان‌های جنوبی کشور اعتراض کرده‌اند. هرچند که در مصوبه اصلاحی در تاریخ ۲۴ اردیبهشت این مورد بهبود یافته است اما ضروری است تا الگوی مصرف برق با یک شیوه صحیح طراحی شود تا مردم اطمینان کنند که مقدار قابل توجهی از مشترکین داخل الگو قرار دارند. وی افزود: هرچند که به لطف بارش‌های فراوان، امسال شاهد خاموشی برق مانند گذشته نیستیم، اما باید توجه کرد که به علت رشد مصرف برق و تعهدات صادراتی، حداقل ۲۰۰۰ مگاوات کمبود برق در سال جاری وجود خواهد داشت. به همین دلیل ضروری است تا از راهکارهای متنوعی برای کاهش بحران برق استفاده کرد که قطعاً یکی از مهم‌ترین آن‌ها، استفاده از ابزار تعرفه است. به گفته این کارشناس صنعت برق، کاهش مصرف برق با استفاده از ابزار تعرفه‌ای مختص ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا مانند آمریکا، مکزیک، برزیل، هند، کوبا، تاجیکستان، آفریقای جنوبی و به خصوص برای مشترکین پرمصرف این اقدام تجربه شده است.

  • پرداخت سالانه ۶ هزار میلیارد تومان یارانه به پرمصرف‌ها

محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیارد کیلو وات ساعت برق در بخش خانگی مصرف می‌شود، افزود: از این مقدار ۴۰ میلیارد کیلووات ساعت را پر مصرف‌ها مصرف می‌کنند که این به معنای دریافت ۶ هزارمیلیارد تومان یارانه انرژی در این بخش است. وی با بیان اینکه صنعت برق ایران بصورت یارانه‌ای است، گفت: این یارانه به همه بخش‌های از جمله کم مصرف و پرمصرف پرداخت می‌شود. این کارشناس صنعت برق هزینه تمام شده هر پرکیلووات ساعت برق را بدون محاسبه قیمت انرژی برای تولید برق، ۹۶ تومان اعلام کرد و ادامه داد: با درنظر گرفتن هزینه سوخت در تولید برق این رقم به بیش از ۳۰۰ تومان می‌رسد که بطور متوسط فقط ۶۶ تومان آن از مردم دریافت می‌شود. حقی فام فاصله هزینه تمام شده تولید برق از هزینه دریافتی را بسیار معنادار دانست و گفت: این نوع نظام تعرفه‌ای عادلانه نیست، زیرا در نظام عادلانه تعرفه پرمصرف‌ها باید هزینه تمام شده قیمت برق را پرداخت کنند. وی توزیع یارانه در کشور را نا مناسب دانست و افزود: این روند سبب کاهش درآمد صنعت برق و درنتیجه آن کاهش بازدهی شبکه برق شود که ادامه آن نیز تضعیف صنعت برق و در نهایت اعمال خاموشی را در پی دارد. این کارشناس صنعت برق با اشاره به اینکه تولید صنعت برق کشور درحالت حداکثری قرار دارد، ادامه داد: سالانه بیش از ۵ درصد رشد مصرف در کشور وجود دارد که تامین برق این رشد یعنی احداث ۵ هزارمگاوات نیروگاه با صرف هزینه‌ای معادل ۵ میلیارد دلار که این رقم قابل توجه در وزارت نیرو وجود ندارد و همین موضوع درنهایت سبب خاموشی برای همه اقشار جامعه می‌شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بر همکاری و هماهنگی با مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی تاکید کرد.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، وی در نامه ای تصریح کرد: با توجه به تشکیل مرکز ملی مدیریت منابع ژنتیکی کشاورزی و منابع طبیعی به استناد قانون حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی‎ کشور مصوب ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، به منظور مدیریت امور به منابع ژنتیکی؛ کشاورزی، باغبانی، جنگل، مرتع و بیابان، شیلات، دام، طیور، زنبورداری، خوراک دام و طیور و بیماری ها و آفات مرتبط و لزوم انسجام و هماهنگی، الزام به اجرای قانون، تسهیل نظارت بر دسترسی و بهره برداری از منابع ژنتیکی، استیفای حقوق ملی و صیانت از آن در سطح داخلی و بین المللی و توسعه بهره وری در مراکز حفاظت و نگهداری از منابع ژنتیکی کشور مقتضی است نسبت به همکاری و هماهنگی با مرکز یاد شده و پاسخگویی در موارد لزوم اقدام نمایید.

قاسمعلی حسنی، دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: هم اکنون در توزیع اکثر اقلام مورد نیاز خانوار به جز شکر با فراوانی کالا روبه‌رو هستیم و کمبودی در توزیع نداریم.وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار اقلام اساسی اظهار کرد: طبق اظهارات مسئولان دولتی، شکر به اندازه کافی وارد شده است که به این ترتیب ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تلاطم بازار شکر رفع خواهد شد.وی افزود: هم اکنون در توزیع اکثر اقلام مورد نیاز خانوار به جز شکر با فراوانی کالا روبه‌رو هستیم و کمبودی در توزیع نداریم.حسنی در پایان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالای اساسی را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به آنکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات منجر به ایجاد رانت و فساد می‌شود، از این رو با حذف ارز یارانه‌ای و ایجاد رقابت میان واردکنندگان بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های نوبرانه‌

حسن صابری رئیس اتحادیه بارفروشان با توضیح آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های نوبرانه در بازار، از کاهش قیمت پیاز در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به کیلویی ۲ هزارتومان خبر داد.وی در گفتگو با مهر با اشاره به ورود هلوی نوبرانه به بازار میوه گفت: این میوه هنوز پیش رَس و قیمت آن نیز در هرکیلوگرم بین ۷ تا ۸ هزارتومان است.وی درباره قیمت نوبرانه هایی مانند چغاله و گوجه سبز نیز افزود: این محصولات در ابتدا که وارد میدان مرکزی شده بودند توسط چرخ دستی‌ها در خیابان‌ها به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسیدند که این قیمت‌ها نیز منطقی نبود.وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم چغاله در میدان مرکزی بین ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان است، قیمت هرکیلوگرم گوجه سبز را نیز حداکثر ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان اعلام کرد.وی همچنین به کاهش قیمت پیاز در بازار اشاره کرد و افزود: قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی حداکثر ۲ هزارتومان است ضمن اینکه تولید نقاطی مانند اصفهان، دزفول و… وارد بازار شده و قیمت را شکسته است.

پرداخت 25 درصد از مطالبات چایکاران

حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور گفت: تا امروز 30 میلیارد تومان معادل 25 درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، میزان مطالبات چایکاران تا امروز را بیش از 130 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 30 میلیارد تومان پرداخت شده است.جهانساز با بیان اینکه دولت هنوز اعتبار تخصیص یافته به خرید برگ سبز چای را پرداخت نکرده است، افزود: تا این لحظه قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران 60 میلیارد تومان است.

تقدیر از مدیر روابط عمومی شهر آفتاب

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در روز ارتباطات و روابط عمومی از آرش امیری مدیر کل روابط عمومی شرکت نمایشگاهی شهر آفتاب تقدیر کرد.این تقدیر با در نظر گرفتن ارزیابی‌های صورت گرفته از جمله تعامل و همدلی با خبرگزاری‌ها، رسانه‌های جمعی، اطلاع رسانی مناسب، ارسال به موقع اخبار، به روز رسانی پرتال سازمان متبوع و همچنین ارتباط دو سویه با روابط عمومی حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری انجام شد

رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف مطرح کرد؛
 

گروه اصناف: حمید صمدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف گفت: قدرت خرید مردم پایین آمده و امیدی به بازار داخل نداریم. این تعداد واحدی هم که هنوز به فعالیت ادامه می‌دهند به خاطر صادرات است که اگر مشکلات مواد اولیه ما به خصوص تفاوت قیمتی مواد اولیه تولیدی خودمان با رقبای خارجی حل نشود و بازار رقابتی بورس بخواهد به همین منوال کار کند آنها نیز با مشکل مواجه خواهند شد.

حمید صمدی رئیس انجمن تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت واحدهای فعال در این حوزه گفت: متاسفانه هنوز تامین مواد اولیه به خصوصP.P ،PET و قیمت غیر واقعی آنها مشکل اصلی ما است و همین امر سبب شده که ادامه فعالیت کارخانه‌های تولید ظروف یکبار مصرف با مشکل مواجه شود. وی ادامه داد: مواد اولیه توسط پتروشیمی‌ها در بورس کالا عرضه می‌شود اما ناگهان یک مواد خاص ضریب رقابت 50 درصد می‌خورد که این افزایش به سبب شیطنت پتروشیمی‌ها و دلال‌ها است شرکت‌های پتروشیمی در یک اقدام هماهنگ ناگهان عرضه یک کالا را در بورس کم می‌کنند و از طرف دیگر دلال‌ها شروع به قیمت‌سازی کاذب می‌کنند همین عوامل باعث می‌شود ناگهان یک مواد خاص آنقدر بالا برود که عملا تولید کننده هیچ سودی از آن نتواند بکند به طوری که در هفته پیش هنگام عرضه الکل ضریب رقابت تا 150 درصد بالا رفت و سازمان مجبور شد معامله آن را باطل کند. صمدی در پاسخ به این سوال که مواد اولیه موجود در بازار از چه منابعی تامین می‌شوند؟ گفت: اینها یا مواد خارجی هستند یا سهمیه واحدهایی که دیگر فعال نیستند که دلال‌ها آنها را می‌خرند و چند برابر در بازار آزاد به فروش می‌رسانند این در حالیست که چند ماه پیش مقرر شد که سازمان صمت هر استان با کمک تشکل‌ها اقدام به شناسایی واحدهای فعال کنند اما این طرح هم مسکوت ماند، برای تشکل‌ها کاری ندارد که اعلام کنند فلان واحدی که 2 هزار تن سهمیه می‌گیرد اصلا پول برق نمی‌دهد و یا کارگری ندارد که سهمیه دولتی دریافت می‌کند.

رئیس انجمن تولید کنندگان ظروف یکبار مصرف در خصوص صادارت این حوزه گفت: شرکت‌های ما با سختی فراوان در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، هزینه‌های زیادی می‌کنند تا مشتری خارجی پیدا کنند اما در نهایت می‌بینند که رقیب آنها که از همان مواد اولیه ایرانی استفاده می‌کند 20 تا 30 درصد ارزان‌تر قیمت می‌دهد چون قیمت صادراتی مواد پتروشیمی ارزان‌تر از داخل است حالا همان قیمت تازه به بازار بورس می‌آید و با ضریب رقابتی که می بیند تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد: قرار بود قیمت داخل 5 درصد پایین‌تر از FOB صادراتی قرار گیرد اما این مسئله هنوز اجرایی نشده و سود کلان همچنان به جیب شرکت‌های خصولتی می‌رود. صمدی در خصوص مشکلات داخلی این واحدها گفت: تبلیغات سو‌ء سازمان غذا و دارو سبب شده که مشتری خارجی با استناد به اظهارت این سازمان اعلام کنند پلی استایلن شما سرطانزا است در حالی‌که تمام استانداردهای جهانی را رعایت می‌کنیم اما به دلیل رانت و تبلیغات برای مصرف ظروف گیاهی می‌خواهند تولید کنندگان این حوزه را زمین بزنند. وی مدعی شد: من با مدرک و سند آزمایشگاهی می‌گویم که هیچ ظروف 100 درصد گیاهی در کشور تولید نمی‌شود بلکه این شرکت‌ها از ضایعات مواد استفاده می‌کنند و 34 درصد مواد اولیه آنها خاک یا کربنات کلسیم است و اگر بحث سلامت مطرح باشد وضعیت آنها بد است نه ما! اما چون دست‌هایی این پشت وجود دارد این صحبت‌ها مطرح نمی‌شود و خیلی راحت مدیرعامل یکی از این شرکت‌ها در شیراز کلیپ تبلیغاتی درست می‌کند و اعلام می کند تولید ما 2 هزار تن است و 20 درصد تولیدات کشور را شامل می‌شود در حالی‌که تولید ما بیش از 100 هزار تن در سال است. صمدی تصریح کرد: قدرت خرید مردم پایین آمده و امیدی به بازار داخل نداریم. این تعداد واحدی هم که هنوز به فعالیت ادامه می‌دهند به خاطر صادرات است که اگر مشکلات مواد اولیه ما به خصوص تفاوت قیمتی مواد اولیه تولیدی خودمان با رقبای خارجی حل نشود و بازار رقابتی بورس بخواهد به همین منوال کار کند آنها نیز با مشکل مواجه خواهند شد. وی یادآور شد: اکنون با توجه به نزدیک بودن لیالی قدر بازار کاملا آماده است اما متاسفانه به دلیل افزایش قیمت فروش، خریدها به شدت کاهش پیدا کرده است

مهدی صادقی نیارکی مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی: محاسبه قیمت گندم به نرخ تمام شده و افزایش قیمت دیگر ملزومات، باعث افزایش قیمت ماکارونی شد. به گزارش صدا و سیما وی با بیان اینکه قیمت گندم برای مصارف صنف و صنعت بیش از سه سال ثابت مانده بود، گفت: محاسبه قیمت گندم به نرخ تمام شده و افزایش قیمت دیگر ملزومات، باعث افزایش قیمت ماکارونی شد. در خصوص افزایش نرخ ماکارونی گفت: قیمت گندم برای مصارف صنف و صنعت بیش از سه سال ثابت مانده بود. تاکنون گندم مورد نیاز صنف و صنعت با قیمت ۹۰۰ تومان محاسبه می‌شد، اما در بودجه امسال با نرخ تمام شده یعنی ۱۸۵۰ تومان محاسبه شده و یک افزایش ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.وی افزود: آرد و سایر هزینه‌های تولید اعم از بسته بندی، دستمزد کارگر و ... هم افزایش قیمت داشته است.

حسین علی عبدالحی معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات کشور گفت: امسال تولید انواع آبزیان بدون احتساب پرورش ماهی در قفس به حدود ۴۵۵ هزار تن می رسد.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، وی اظهار کرد: پیش بینی برنامه ششم توسعه برای سال ۹۸ تولید ۲۳۷ هزار تن ماهیان گرمابی است که با توجه به سیل بنا به برآورد ما‏، حدود ۲۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت.وی گفت: به دلیل سیل و خسارت ناشی از آ‏ن، امسال تولید ماهیان سردآبی ۱۵۰ هزار تن، ماهیان در منایع آبی داخلی مانند دریاچه‌ها و آب‌های پشت سد‌ها ۷۰ هزار تن، میگوی پرورشی در آب‌های شور بیش از ۵۰ هزار تن و ماهیان خاویاری ۳۴۰۰ تن پیش بینی می‌شود.عبدالحی افزود: در حال حاضر ۱۲ گونه آبزی در کشور پرورش می‌یابد و تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد گونه‌های پرورشی به ۱۷ مورد خواهد رسید.