شرط افزایش ۱۰ میلیونی وام ودیعه مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر مردم تحمل چند درصد افزایش سود وام ودیعه مسکن را داشته باشند، سقف این وام به ۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مشترک در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها در اجرای پروژه نوسازی باید با یکدیگر همکاری داشته باشند، گفت: نباید این تصور به وجود بیاید که نوسازی بافت فرسوده تنها وظیفه یک دستگاه است بنابراین از شهرداری انتظار داریم در اجرای پروژه بازآفرینی شهری تمام امکانات خود را در اختیار سایر دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.

 

زیرزمینی شدن قراردادهای معاملات مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در زمان راه اندازی سامانه اطلاعات بازار املاک شاهد بودیم که این سیاست تنها منجر به انعقاد قراردادهای زیرزمینی و دور زدن قانون شد و عملا به اعتبار اسناد و معاملات خدشه وارد شد.

سیدکمال الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای راه اندازی مجدد سامانه اطلاعات بازار املاک، گفت: این سامانه از سال 94 کار خود را آغاز کرد و بر اساس قانون، تمام معاملات مسکن باید در این سامانه ثبت و در ازای آن یک کد رهگیری به افراد ارائه می شد.

 

خسارت 35 هزار میلیارد ریالی سیل به جاده هامعاون وزیر راه و شهرسازی گفت : طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته سیلاب فروردین ماه 14 هزار کیلومتر راه را در کشور خراب کرد و 35 هزار میلیارد ریال به زیر ساخت های جاده ای خسارت زد .

عبدالهاشم حسن نیا شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در اهواز اظهار داشت : سیل اخیر کشور موجب خرابی 14 هزار کیلومتر از راه ها و حدود سه هزار متر از پل های کشور شد که بیشترین خسارت ها در استان های لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام و کرمانشاه است.

وی اظهار داشت : گزارش خسارت سیل به ستاد بحران و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

فرزانه شرفبافی سرپرست

شرکت هواپیمایی کیش‌‌ شد

فرزانه شرفبافی با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به عضویت هیأت مدیره شرکت هواپیمایی کیش درآمد و سرپرست این شرکت هواپیمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فرزانه شرفبافی در حکمی از سوی غلام‌حسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،‌ سرپرستی شرکت هواپیمایی کیش‌ایر شد.

بدین ترتیب شرفبافی که پیش از این مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود، جایگزین کاپیتان نصرفرد شد.

یکی از مدیران شرکت هواپیمایی کیش نیز در گفت‌‌وگو با فارس این خبر را تأیید کرد.

طرح شناورسازی تسهیلات

قیمت مسکن را افزایش نمی‌دهد

دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: طرح شناورسازی تسهیلات، زمینه ساز افزایش تولید شده و قیمت مسکن را گران نمی‌کند. فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه دلالان و واسطه گران در حوزه زمین فعالیت می‌کنند،‌ گفت: طی سال‌های گذشته ورود دلالان و سوداگران به بازار زمین باعث شده است که قیمت آن نسبت به قیمت مسکن چندین برابر شود. وی بابیان اینکه افزایش قیمت مسکن طی سال‌های گذشته باعث رشد هزینه‌های ساخت و ساز شده است گفت: بسیاری از تولید کنندگانی که واحد مسکونی خود را در سال گذشته پیش فروش کرده‌اند به دلیل رشد قیمت مصالح ساختمانی ورشکست شده اند. پورحاجت توضیح داد: دولت علاوه بر تقویت حوزه تقاضا باید برای تقویت عرضه مسکن برنامه عملیاتی داشته باشد تا بازار مسکن به یک شرایط مطلوب و ایده آل برسد. دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور تأکید کرد: افزایش قیمت زمین طی سال‌های گذشته باعث شده است که چرخه تولید مسکن هم دچار مشکل شود بنابراین اگر دولت طرح شناورسازی تسهیلات خرید مسکن را در دستور کار قرار دهد باید اقدامات لازم را برای تولید کنندگان و خریداران مسکن هم برنامه ریزی کند. وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته ساختمان‌های بسیار زیادی به دلیل کاهش قدرت خرید مسکن فریز شده است، گفت: دولت باید طرح شناورسازی مسکن را به نحو مطلوبی اجرا کند تا واحدهای بلوکه شده وارد بازار مسکن شود

مدیر واحد فروش عمده شرکت شهروند، بیان کرد: از ۲۱ اردبیهشت تا ۴ خرداد به مدت ۱۵ روز، ۷۵هزار بسته افطاری را برای پذیرایی از روزه داران پیش بینی کردیم.به گزارش روابط عمومی شرکت شهروند، سعید حسین زاده در رابطه با غرفه‌های افطاری شرکت شهروند در نمایشگاه قرآن گفت: مجموعه شهروند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود با همکاری شورای عالی قرآن شهرداری تهران اقدام به توزیع بسته‌های افطاری ساده برای اطعام بازدیدکنندگان در این نمایشگاه در نظر گرفته است، که این بسته ها شامل نان و پنیر، خرما، زولبیا و بامیه و چای برای افطار بازدید کنندگان از هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن تهیه شده و به صورت روزانه در اختیار روزه داران عزیز قرار می گیرد.مدیر فروش عمده شرکت شهروند، با بیان میزان ارائه بسته های افطار یادآور شد: شرکت شهروند در غرفه‌ای که در نمایشگاه قرآن دایر کرده است، روزانه ۵۰۰۰ بسته افطاری بین بازدید کنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن توزیع می کند، همچنین نمایندگان شرکت شهروند به عنوان ناطران پخش در این غرفه حضور دارند و بر توزیع عادلانه این بسته های افطاری نظارت می کنند تا اطعام روزه داران به نحو شایسته تری صورت گیرد.مدیر واحد فروش عمده شرکت در خصوص برنامه های مجموعه شهروند برای شب های قدر اظهار داشت: در صورتی که شورای عالی قرآن شهرداری تهران برنامه ویژه ای در مخصوص این شب های پر فیض تدارک دیده باشد قطعا شرکت شهروند نیز آماده خدمت رسانی خواهد بود