تغییر رویکرد وزارت راه با بخش خصوصی

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکلهای وزارت راه و شهرسازی از تشکیل کمیسیونهای تخصصی در حوزههای مختلف حملونقل بین اعضا و نمایندگان این وزارتخانه و تشکلهای حملونقلی خبر داد و گفت: این اقدام باعث رسیدگی به موقع به مطالبات بخش خصوصی حملونقل از جانب دولت و اعلام به موقع از جانب بخش حملونقل و جلوگیری از تجمیع درخواستهای آنها به عنوان یک نارضایتی و معضل عمومی میشود.

امین ترفع با اشاره به اقدامات انجام شده در قبال همبستگی بین وزارت راه و تشکلهای حملونقلی اظهار داشت: پس از برگزاری اولین جلسه فیمابین تشکلهای حملونقلی با معاونت حملونقل در وزارت راه و شهرسازی مقرر شد این نشستها هر سه ماه یکبار برگزار شود.

 

راه حل مشکل زمین شهرکهای صنعتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در دیدار با معاون وزیر صنعت گفت: بیش از ۵۰ دستگاه دولتی از سازمان ملی زمین و مسکن درخواست واگذاری زمین با کاربریهای عمومی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان مدیرعامل آن سازمان در دیدار با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکتهای صنعتی از بررسی مشکلات اراضی شهرکهای صنعتی کشور و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع خبر داد. در این دیدار با اشاره به اینکه زمین محصولی است که هیچ وقت تولید مجدد نمیشود، گفت: به عنوان متولی زمینهای دولتی به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای این داراییهای ارزشمند هستیم.

 

راهآهن میانه-بستانآباد تابستان افتتاح میشود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از افتتاح راهآهن میانه-بستانآباد در تابستان پیشرو خبر داد و گفت: حدفاصل بستانآباد تا تبریز به طول ۷۰ کیلومتر نیز تا پایان سال جاری به اتمام و در بهار سال ۱۳۹۹ آماده بهرهبرداری میشود.

خیرالله خادمی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به راهآهن میانه-بستانآباد-تبریز اظهار داشت: اهداف سال ۱۳۹۸ مانند سال گذشته علاوه بر توسعه خطوط ریلی کشور به صورت ویژه در راستای تحقق هدف اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور برنامهریزی شده و سالجاری با هدف اتصال مرکز استان آذربایجان شرقی به شبکه ریلی از مسیر راهآهن میانه-بستانآباد-تبریز در دست اقدام قرار دارد.

لزوم ایجاد پناههای پدافندی

در برابر سیلاب

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص برنامهریزیهای انجام شده در راستای مقابله با سیلاب گفت: از ابتدای امسال برای مقابله با سیلاب جلساتی در استانداری تهران تشکیل و نقاط بحرانی رود درههای کن و سولقان که میتواند مشکل ساز باشد؛ شناسایی شده است.

به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدنادر محمدزاده گفت: رود دره های تهران سیلاب سریعالسیر دارند و فاصله زمانی طغیان آنها تا رسیدن به شهر کوتاه است به همین دلیل می باید مسیر رود درهها باز بماند.

وی افزود: در همین راستا و به دلیل و اتفاقات سیلاب اخیر در استانهای کشور، استانداری تهران، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تهران، شهرداری، شرکت آب منطقهای و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گرد هم آمدند و ۱۲ نقطه خطر آفرین را شناسایی و کنترل کردند که البته، برخی از این نقاط به صورت ضربتی پاکسازی شده و مابقی در دست اجرا و عملیات پاکسازی است.

چگونگی لایروبی اروندرود در دستور کار کارگروه فنی مشترک ایران و عراق

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تشریح مسائل مهم مطرح شده در خصوص لایروبی اروندرود در نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق، اعلام کرد: زمان و نحوه لایروبی اروندرود توسط کمیته هماهنگی مشترک دو کشور مشخص خواهد شد.

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، عادل دریس، در مورد نشست مشترک هماهنگی ایران و عراق که به منظور بررسی مسائل و جزئیات فنی مربوط به لایروبی مشترک اروندرود که با حضور سران و مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در رابطه با حل و فصل مسائل مربوط به رودخانه اروندرود بر اساس عهدنامه مرزی و حسن همجواری ایران و عراق ۱۹۷۵ و پروتکلهای ضمیمه و موافقتنامههای تکمیلی برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست مقرر شد تا کارگروه فنی مشترک لایروبی اروندرود تشکیل و پس از بررسی های لازم زمینه لایروبی آن فراهم شود. وی ادامه داد: قرار بر این است که در کارگروه فنی مربوطه؛ مسائل مرتبط با مغروقه های طرف ایرانی، مغروقه های طرف عراقی و مغروقه های وسط آبراه، نحوه انجام و چگونگی عملیات لایروبی و شناورسازی مغروقه ها بررسی و به کمیته هماهنگی مشترک دو کشور پیشنهاد شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وعده داد:

گروه راه و مسکن: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر این مطلب که پرونده مسکن مهر در سراسر کشور تا پایان امسال بسته می شود، گفت: با افتتاح پروژه ۷۹۸ واحدی مسكن مهر در شهر بيرجند، پرونده مسكن مهر در خراسانجنوبی، بسته شد.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، ، در حاشیه مراسم افتتاح ۷۹۸ واحد مسکن مهر مجتمع شهید صیاد شیرازی بیرجند، در جمع خبرنگاران، گفت: پرونده مسکن مهر خراسان جنوبی با افتتاح فوق، بسته شد و این مهم با تلاش و همتی که در دولت وجود دارد رقم خورده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر اینکه با سکانداری مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، تکمیل و اتمام مسکن مهر جزو برنامههای با الویت وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این پنجمین استانی است که پروژه مسکن مهر آن به اتمام رسید و تا پایان سال تمامی مسکنهای مهر در سراسر کشور به جز پروژههایی که مشکلات حقوقی دارند، تکمیل و به مردم تحویل میشوند. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، همچنین از افتتاح پروژه راهی در سفر به خراسانجنوبی خبر داد و گفت: شروع عملیات در منطقه ویژه اقتصادی و همینطور افتتاح پروژه راهی به طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیاردتومان از دیگر دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی بود. نبیان با اعلام اینکه به همراه فرماندار و معاون عمرانی استاندار از شهر درمیان در خراسان جنوبی بازدید کرده است، اعلام کرد: مردم شهر درمیان مشکلاتی در خصوص مسکن داشتند که حل مشکلات آنها در بازدید و جلساتی که داشتیم در دستور کار قرار گرفت. امیدواریم با برنامه ریزی هایی که در استان انجام می شود و همچنین تصویب طرح جامع درمیان، بتوانیم مشکلات مسکن مهر درمیان را در هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن حل کنیم. معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح اقدام ملی را از دیگر اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد و گفت: ۴۰۰ هزار واحد مسکن قرار است در سال های ۹۸ و ۹۹ ساخته شود. ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد در بازافرینی شهری احداث میشود. وی یادآور شد: به منظور تحقق طرح اقدام ملی، مقرر شده است تا سازمان ملی زمین و مسکن در تامین زمین برای ۲۰۰ هزار واحدی که ۱۰۰ هزار واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۰۰ هزار واحد آن توسط شرکت بازآفرینی شهری احداث می شود در جاهایی که زمین ندارند نهایت همکاری را داشته باشد. نبیان تامین زمین از سوی سازمان ملی زمین و مسکن را به منظور ساماندهی حاشیهنشینی سیستان و بلوچستان از اهم اقدامات برشمرد و گفت: در خراسانجنوبی تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی ابلاغ شده است و در همین رابطه، مدیرکل راه و شهرسازی استان، در حال شناسایی زمین در استان است تا به سازمان پیشنهاد دهد و پس از بررسی در سازمان ملی زمین و مسکن، در اختیار طرح اقدام ملی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه سازمان برای تامین زمین در شمال شهر بیرجند که با کمبود زمین مواجه است، گفت: از محل ۱۰ درصد زمين در شهرداریهای كل كشور اراضی مورد نياز فضای سبز در اختيار شهرداری ها قرار می گيرد كه در منطقه مذكور نيز پس از شناسايی توسط اداره كل راه و شهرسازی اقدامات بعدی برای واگذاری زمين فضای سبز به شهرداری انجام خواهد شد

جلسه همزمان با روز ملی بهرهوری و بهینه سازی مصرف شاخصهای کلیدی بهرهوری در راهآهن از سوی مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن شاخصهای کلیدی بهرهوری در راهآهن را طی جلسهای با حضور معاونان و مدیران ستادی و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران نواحی، ابلاغ کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ماه پر فیض و برکت رمضان و روز ملی بهرهوری اظهار داشت: بهرهوری یک موضوع محوری و جزو ایده آلهای هر دستگاه و سازمانهاست که همواره در محافل مختلف مورد بحث و گفتگو قرار دارد. وی افزود: در ابتدای کار، بهرهوری برنامه اصلی راهآهن اعلام شد و امید است در پرتو بهرهوری با اتکا با دانش و تجربه عمل شود.