ضرورت حمایت از نيازمندان جامعه

حسن تلیکانی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران در جلسه امضاي تفاهمنامه همکاري با «شرکت مادر تخصصي صندوق حمايت از توسعه سرمايهگذاري در بخش كشاورزي» بيان داشت: سهامداران بانك قرض الحسنه مهر ايران از بانك هاي بزرگ كشور هستند؛ به همين منظور پشتوانه قوي براي گام برداشتن در راستاي حمايت از نيازمندان جامعه دارد.حسن تلیکانی اظهارداشت: اقدامات اين بانک در زمينه اجراي بانکداري خرد استثناء است و با فعاليت هاي خود توانسته وضعيت اقتصادي خيلي از اقشار جامعه را بهبود بخشد. با همين مبالغ خرد و تسهيلات قرض الحسنه بانک مي توان اشتغال ايجاد کرد. اين تسهيلات به ويژه در مناطق روستايي و کمتر برخوردار كشور گره گشاي كار افراد زيادي خواهد بود.

 

جشنواره باجههای روستائی پست بانک

سیدحسین ابطحی رئیس اداره کل بانکداری خرد و امور باجههای پست بانک ایران اعلام کرد: به منظور تقدیر از مسئولان باجههای برتر و همچنین تشریح اهداف، سیاستها و برنامههای بانک و ارزشیابی و ارتقاء کمی و کیفی باجههای بانکی روستائی از ابتدای سال جاری تاکنون جشنواره باجه های روستائی در 33 روستای منتخب کشور برگزار و مورد استقبال مسئولان سازمان ها و دستگاه های اجرائی و کارگزاران باجه ها شده است.

وی ضمن اعلام این خبر گفت: پس از اخذ مجوز برگزاری جشنواره باجه های بانکی روستائی در 110 روستای منتخب کشور، طرح برگزاری آن تدوین و اعتبار لازم نیز تخصیص و به تمامی استانها ابلاغ و نسبت به برگزاری آن اقدام شد.

 

۱۶۰ پروژه دیجیتالی در بانک ایرانزمین

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین گفت: بیش از 160 پروژه برای دیجیتالی شدن بانک ایران زمین از سه سال قبل آغاز شده است. فرهاد اینالویی با بیان اینکه بانک ایران زمین بهصورت کامل بانک دیجیتالی خواهد شد، گفت: امسال تعداد قابلتوجهی از پروژههای مرتبط با بانکداری دیجیتال به نتیجه خواهد رسید. اولویت اصلی ایجاد زیر ساخت دادهای مناسب در بانک ایرانزمین است. وی با بیان اینکه هدفگذاری بانکداری دیجیتال با تعریف بیش از ۱۶۰ پروژه از سه سال قبل آغاز شده، تصریح کرد: امسال تعداد قابلتوجهی از پروژههای مرتبط با بانکداری دیجیتال بانک ایرانزمین به نتیجه میرسد. پروژهها طبق برنامه زمانبندی پیش میرود و بهزودی شاهد تکمیل یکی از پازلهای مرتبط با بانکداری دیجیتال خواهیم بود.

ایجاد پنل کاربری ویژه بیمه گذاران

کاوه قاضی معاون برنامه ریزی و توسعه بازار بیمه معلم از هدف گذاری های 98 می گوید : نمایندگان بیمه معلم صاحب تقویم آموزشی می شوند و پنل کاربری ویژه بیمه گذاران ایجاد می شود.

برنامه استراتژیک بیمه معلم که به عنوان برنامه برتر از میان 28 شرکت زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان شناخته می شود در سال 98 نیز با اهداف متناسب با نیاز روز بازار و جامعه پیاده سازی خواهد شد.

بیمه معلم تسری بیشتر برنامه استراتژیک خود را در سال 98 در دستور کار قرار داده و در این جهت کنترل کمی استراتژی ها در سال جاری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

یکی از استراتژی های شرکت بیمه معلم در سال جاری، توسعه خدمات بیمه در بستر الکترونیک است، در این راستا، چند پروژه را از سال گذشته آغاز، که یکی از مهمترین آنها توسعه سامانه مرکز ارتباط با مشتریان شرکت بوده است.

در سال 98 در راستای تقویت توانمندی نمایندگی های فروش، تقویم آموزشی ایجاد می گردد تا با نیازسنجی آموزشی از کلیه نمایندگان استانهای مختلف، برنامه اموزش هدفمند اجرا شود.

طرحهای سال گذشته که بازده مناسبی داشته است پس از بازنگری مجدد متناسب با نیاز بیمه گذاران بر پایه ساز و کار جدید در قالب کمپین های فروش عرضه می گردد.

مسابقه اینستاگرامی بیمه سرمد

با 5سکه بهار آزادی

روزهای پنج شنبه و جمعه دوم و سوم خرداد ماه سال جاری، اولین اکران عمومی از عصاهای خودایستا در اندازه بسیار بزرگ در مرکز خرید پالادیوم شهر تهران برگزار می شود.

بازدید برای عموم آزاد است و بازدیدکنندگان با گرفتن عکس یا فیلم سلفی از خود و عصاهای خودایستا و انتشار آن در صفحه شخصی اینستاگرام خود با درج هشتگ های #این_عصا_نمیافتد، #تکیهگاه_مطمئن و #بیمه_سرمد، می توانند شانس خود را در قرعه کشی این شرکت با جوایز 5سکه تمام بهار آزادی امتحان کنند.

عصاهای خودایستا به عنوان نماد تبلیغاتی بیمه سرمد در 5هفته و در 5مرکز تجاری مختلف در پایتخت، به اکران عمومی در خواهد آمد و برای هر یک از مراکز تجاری، یک سکه تمام بهار آزادی به برنده خوش شانس، تقدیم خواهد شد.

دکترصالح آبادی مطرح کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران معتقد است با شناسنامه دار کردن گردش پول می توان به راحتی خطا و فساد را در اقتصاد ردیابی کرد .

بیماری دلالی عرصه کسب و کار ایران را تنگ کرده است؛ سوداگران اقتصادی نه تنها هیچ منفعتی برای اقتصاد کلان و منافع ملی کشور ندارند، بلکه با اقدامات خود تنها به آشفتگی اقتصادی دامن میزنند؛ حلقه های مازاد زنجیره تولید ، عرضه و تقاضا، بستر مناسب برای تاخت و تاز دلالان در بازارهای مختلف را فراهم کرده است تا به آنجا که دولت به این مهم معترف شده و خواهان کوتاه کردن دست دلالان از اقتصاد کشور شده است، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوز به بررسی راهکارهای خلاصی اقتصاد از چنگ دلالی پرداخت و گفت:راهکارهایی برای این وضعیت وجود دارد مثلا تشکیل بازار متشکل می تواند تا حد زیادی به ایجاد شفافیت در بازار ارز کمک کند

علی صالح آبادی افزود: .متاسفانه کشور در زمینه نظام توزیع مشکل دارد و ضروریست که به سرعت نظام های توزیع در کشور اصلاح شود. در حوزه ارزی بازار متشکل ابزاریست که توزیع ارز را مدیریت می کند.

اگر بتوانیم نظام های اقتصادی را در قالب سامانه های مربوط به خود بگنجانیم و آنها را به یکدیگر متصل سازیم ، این امکان فراهم می شود که نظام های اطلاعاتی کشور به هم وصل شده و به شفافیت و انسجام اقتصاد کمک کند.

صالح آبادی رد و بدل شدن پول در کشور را در این فرایندمهمترین مبنا برای اصلاح معرفی کرد و گفت: این کاریست که در دنیا انجام می شود و سیستم بانکی همه مبادلات را رصد و ثبت می کند و به این ترتیب به راحتی می توان آن را ردیابی کرد و با اشتراک این داده ها با سامانه مالیاتی فرایند مالیات ستانی را نیز توسعه بخشید و جلو حجم عظیمی از فرارهای مالیاتی را گرفت. در واقع با شناسنامه دار کردن گردش پول می توان به راحتی خطا و فساد را در اقتصاد ردیابی کرد .

وی اذعان داشت: شناسنامه دارکردن گردش پول کمک بزرگی به سامان دهی نظام مالیاتی در کشور خواهد کرد، متاسفانه ما در کشور برای شرکت ها مالیات داریم ولی برای اشخاص حقیقی مالیات نداریم؛ یک فرد هر فعالیتی داشته باشد اظهارنامه نمی دهد در حالیکه در کشورهای پیشرفته شخص حقیقی نیز به سازمان مالیاتی اظهارنامه ارائه می کند

حجتاله صیدی با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بینالمللی قرآنکریم گفت: بانک صادرات ایران به عنوان تنها بانک حامی نمایشگاه امسال، در راستای وظایفی که در زمینه توسعه فرهنگ و همچنین ایفای نقش در زمینه اقتصادِ فرهنگ برعهده دارد، توانسته است به عنوان بانک عامل، در نمایشگاه قرآن امسال نقش خود را ایفا کند.

وی با اعلام رضایت از میزان بازدید مردم از نمایشگاه قرآن کریم، اظهار کرد: خدا را شاکرم که استقبال عمومی از بیستوهفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بسیار خوب بوده است. خوشبختانه ناشران هم با تمام توان و ظرفیت خود در این نمایشگاه حاضر شدهاند، حتی کتابها و شمارگان چاپ آنها نشان میداد که باتجربهترین ناشران در این نمایشگاه حضور دارند و بهترین کتابها را عرضه کردهاند و برای همه آنها آرزوی توفیق دارم. صیدی با بیان اینکه زیربنای هر جامعهای فرهنگ است، خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه بهتری داشته باشیم و همه ارکان جامعه در آن موفق باشند، هر نهاد اقتصادی باید به رشد و بالندگی فرهنگ کمک کند. فرهنگ به خودی خود آیه رشد و بالندگی است. قرآن کریم برای ما مسلمانان جایگاه ویژهای دارد، چون کلام الهی و کتاب زندگی است. مدیرعامل بانک صادرات ایران برگزاری نمایشگاه قرآن کریم را سنت حسنه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم نقش بسیار زیادی در توسعه فرهنگ قرآنی و سبک زندگی مبتنی بر آموزههای قرآنی دارد به همین خاطر برای بانک صادرات ایران بسیار مهم بود که در این رویداد مهم مشارکت داشته باشد و بتواند به نشر فرهنگ قرآنی و جاری شدن آموزههای قرآنی در زندگی ایرانیان کمک کند.

صیدی یکی از برنامه های ویژه بانک صادرات ایران را همراهی و بودن در کنار اهالی فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: برنامه ما بودن در کنار این عزیزان است و همین روند را ادامه خواهیم داد. انشاالله در نمایشگاههای بعدی نیز برای اینکه فرهنگ قرآنی توسعه یافته و در خانهها و مدارس رواج پیدا کند، همچنان کنار فعالان فرهنگی و قرآنی خواهیم بود.