500 دستگاه شتاب نگار وارد می شود

رئیس بخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت:تاکنون200 دستگاه شتاب نگار وارد کشور شده است و انتظار می رود با ورود 500 دستگاه دیگر، بخش زیادی از ایستگاه های شتاب نگاری زلزله به روزرسانی و تکمیل شوند. «علی بیت الهی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص برنامه نوسازی دستگاههای شتاب نگار زلزله، گفت: ۲۰۰ عدد از دستگاههای شتاب نگار پیش از شروع مجدد تحریم ها خریداری و وارد کشور شد. وی ادامه داد: از آنجایی که خرید این دستگاه ها جزو اهداف بشر دوستانه است، باقی دستگاههای خریداری شده نیز در حال ورود به کشور هستند و تحریم های جدید آمریکا اشکالی در برنامه ورود دستگاههای شتاب نگار وارد نخواهد کرد.

 

نوسازی حمل و نقل با همکاری تشکل ها

وزیر راه و شهرسازی در نشستی صمیمانه با روسا و نمایندگان تشکلهای صنفی حملونقل مسافر برونشهری بر پرهیز از روشهای سنتی و اهتمام به رویکرد نوآورانه تاکید کرد و گفت: تشکلهای صنفی حملونقل عمومی مسافر برون شهری برای تامین نیازها و قطعات وسایل نقلیه خود به حوزه لجستیک ورود کنند. به گزارش تجارت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزاری چنین نشستی را فرصتی مغتنم برای استفاده حداکثری از ظرفیت همفکری و تعامل در راستای ایجاد تحول عنوان کرد. محمد اسلامی گفت: به جای سعی و تلاش برای قرار گرفتن در چارچوبها، باید با خلاقیت از فرصتهای موجود برای توسعه اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه استفاده کرد.

 

همه بخشهای دولت به مشکل مسکن ورود کنند

عضو کمیسیون عمران دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برنامهریزی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن را مناسب خواند و گفت: کنترل بار روانی جامعه ضمن رشد عرضه در این بخش میتواند به کاهش قیمتها بیانجامد. به گزارش تجارت، شهرام کوسه غراوی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامههای این وزارتخانه در حوزه مسکن را مناسب خواند و گفت: عملیاتی شدن این برنامهها قطعاً به رشد و تولید مسکن منجر خواهد شد و از افزایش قیمت مسکن جلوگیری خواهد کرد. وی افزود: اگر بار روانی ناشی از افزایش قیمتها کنترل شود قطعاً به کاهش قیمت مسکن منجر خواهد شد؛ معتقدم برنامههایی که این زمینه در نظر گرفتهشده است میتواند مفید واقع شود.

پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراهها

بر اساس مسیر و تردد

معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، پس از آغاز به کار طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در چهار آزادراه دولتی، از پیمایشی شدن محاسبه عوارض آزادراهی بر اساس میزان تردد انجامشده هر خودرو خبر داد. امیر امینی، در گفتوگو با ایسنا، گفت: در سیستم جدیدِ محاسبه عوارض آزاد راهی، عین عدالت رعایت خواهد شد چرا که با اجرایی شدن طرح «آنیرو» یا همان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، ابزارهای مورد نیاز برای محاسبه پیمایشی هم تأمین شده است. او با تاکید بر ضرورت اصلاح سیستم فعلی حاکم بر آزادراهها که بر اساس آن هر خودرویی با تردد از دروازه عوارضی، باید عوارض کل مسیر را پرداخت کند افزود: در روش سنتی امکان ایجاد ایستگاههای عوارضی برای همه ورودیها و خروجیهای آزادراه وجود نداشت. اما اکنون با سیستمهای الکترونیکی موجود، ورود و خروج خودروها از آزادراه رصد میشود. این مقام راه و شهرسازی افزود: اکنون بررسی میزان پیمایش هر خودرو در آزادراهها با استفاده از زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری امکانپذیر شده است و با بهرهگیری از این امکانات عوارض تردد هر خودرو به صورت عادلانه محاسبه خواهد شد. که در نقاط مختلف آزادراهها نصب شده، انجام میشود، ترددها ثبت شده و اطلاعات پلاک به سامانه مرکزی ارسال میشود.

افزایش ۱۱۲ درصدی قیمت خانه در یکسال

بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران را در اردیبهشت ماه ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان اعلام کرد که نسبت به ماه قبل ۱۲.۵ درصد و نسبت به اردیبهشت پارسال ۱۱۲ درصد افزایش را نشان میدهد. به گزارش ایسنا، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در اردیبهشت امسال به ۱۲.۱ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۶.۵ درصد کاهش را نشان میدهد. طبق گزارش بانک مرکزی، در اردیبهشت ماه امسال متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۱۲۶.۷ میلیون ریال بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۱۲.۰ درصد افزایش را نشان میدهد. گفتنی است؛ گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد؛

 

گروه راه و مسکن: معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره سیاست دولت درساخت مسکن برای دهکهای پایین و متوسط جامعه از احداث یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: تلاش میکنیم تا سهم تسهیلات مسکن را که به ۷ تا ۸ درصد رسیده بود، امسال که سال رونق تولید است با حمایتهای ریاست جمهوری و بانک مرکزی به ۲۰ درصد از سهم کل مسکن افزایش دهیم.

به گزارش تجارت، مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان اینکه موضوع مسکن بحثی فراوزارتخانه ای است و دستگاههای مختلف به آن اذعان دارند، از همسویی بین قوای مختلف برای تامین مسکن در کشور خبر داد و گفت: موضوع تولید مسکن به عنوان یکی از مباحث مهم هماکنون در دولت مطرح است تا وزارت راه و شهرسازی بتواند سهم خود را در سیاستگذاری حوزه مسکن اجرا کند به عبارت دیگر جریانسازی تولید مسکن راه بیفتد و بخش خصوصی با اطمینان به سرمایهگذاری در این بخش بپردازد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، سیاستهای انبساطی در حوزه زمین و سایر مشوقها را کمک موثری در رونق دادن به تولید مسکن برشمرد و افزود: جامعه هدف برای تامین مسکن، دهکهای پایین و متوسط جامعه هستند. هم اکنون بخش عمده ای قیمت تمام شده مسکن به زمین مرتبط است. بدین معنا که در برخی از مناطق ۴۰ تا ۵۰ درصد و در برخی از مناطق تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده به زمین مرتبط است.

حسینی تصریح کرد: سیاست کار وزارت راه و شهرسازی بر تامین زمین موردنیاز ساخت مسکن برای جلب مشارکت بخش خصوصی است که در ابلاغ اخیر وزیر راه و شهرسازی بر این موضوع در تاکید شده است.

این مسئول در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بخشنامه اخیر وزیر راه و شهرسازی به ادارات کل استانی برای معرفی زمین موردنیاز برای طرح تولید مسکن، اعلام کرد: در بخشنامه وزارتخانه، انواع روشهای مشارکتی که در قانون تسهیل زمین و مسکن آمده است موردتاکید قرار گرفته است. به همین منظور برای تحقق این هدف، هم می توان زمین های دولتی را در مناطقی که زمین وجود دارد، مورد استفاده قرار داد و هم در مناطقی که زمین به اندازه کافی وجود ندارد در مناطقی که امکان آن وجود دارد مطابق با طرح جامع، در صورت جمعیت پذیر شدن شهرهای متوسط و کوچک به این مهم دست یافت.

  • احداث یک میلیون و ۱۰۰ واحد در دستورکار وزارتخانه

    وی در ادامه به بیان بخشی از فعالیت های وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: هم اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد مبنای هدف تولید مسکن قرار گرفته است که ۵۰۰ هزار واحد آن در قالب اتمام مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم شکل می گیرد، ۴۰۰ هزار واحد آن بر مبنای طرح اقدام ملی احداث می شود که در حال پیگیری برای اجرا قرار دارد و در عین حال، بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نیز در دستورکار است. وی اعلام کرد: هم اکنون ۱۲۰ هزار واحد جدید به غیر از ۸۰ هزار واحد مسکن مهری که تمام شده و به مردم تحویل شده است در مدار کلنگ زنی و احداث با مشارکت بخش خصوصی قرار گرفته است.

  • زمین با حداقل قیمت در اختیار سازندگان قرار میگیرد

    حسینی در خصوص قیمت زمینهایی که در تولید مسکن در اختیار سازندگان قرار میگیرد، توضیح داد: زمین به قیمت کارشناسی متناسب با نیاز بازار انجام می گیرد. قطعا قمیت گذاری های دلالی مانند آنچه که در برخی از مناطق با آن روبه رو هستیم ملاک عمل قرار ندارد بلکه قیمت گذاری کارشناسی و واقعی و با حداقل قیمت در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

    معاون وزی راه و شهرسازی همچنین اعلام کرد: شناسایی زمینهای دولتی در سطح ادارات کل و استانها بسیار سادهتر از ستاد است که خوشبختانه این اتفاق افتاده است. در حال حاضر سیاست وزارت راه و شهرسازی بدین گونه است که اگر دستگاهی زمین دارد، اولویت با واگذاری در همان دستگاه و سازمان باشد. حسینی با اعلام اینکه به دستور رییس جمهور، تلاش برای تامین مسکن کارمندان دولت در دستورکار قرار گرفته است، گفت: تلاش میکنیم که زمین های دولتی که وجود دارد با اولویت کارمندان همان دستگاه در اختیار قرار بگیرد. این موجب می شود تا گارد بسته ای که پیش تر وجود داشت باز شود و عملا بتوانیم گشایشی در حوزه ساخت مسکن داشته باشیم.

  • هویت دادن به شهرهای جدید با توامان دیدن سکونت و اشتغال

    وی برنامه ریزی برای احداث مسکن را در تمامی شهرهای کشور عملیاتی دانست و گفت: برنامه از ستاد برای استان ها نوشته نمی شود بلکه برعکس از ادارات کل جمع بندی شده و به ستاد می رسد و سپس بر اساس تقاضای واقعی برنامه ریزی می شود. معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: در حال برنامه ریزی برای شهرهای جدید و کانون های جمعیتی جدید هستیم. بدین معنا که موضوعات اشتغال و مسکن را توامان در شهرهای جدید ایجاد کنیم. با اینکار عملا شهرهای جدید را از آفت خوابگاهی شدن دور میکنیم.

 

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: تمام دشمنی آمریکا طی 40 سال گذشته با این هدف انجام شده که شعارها و اهتمام جدی ما را در پیگیری و مطالبه جهان اسلام تعدیل و تضعیف کند. به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: اصل دشمنی آمریکا طی 40 سال گذشته با ایران صرفا به لحاظ شعارها، ارزش ها و رویکردهای انقلاب اسلامی بوده است. وی ادامه داد: فلسفه انقلاب اسلامی در تضاد با بنیان های فکری استکبار غربی است یکی از شاخص ترین شعارهایی که انقلاب اسلامی از اول تاکنون داشته و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده حمایت از مردم فلسطین است . جانشین فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: تمام دشمنی آمریکا طی 40 سال گذشته با این هدف انجام شده که شعارها و اهتمام جدی ما را در پیگیری و مطالبه جهان اسلام تعدیل و تضعیف کند.

وزیر علوم گفت: با وزارت جهادکشاورزی هم برای کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی قرارداد بستیم. به گزارش ایلنا، منصور غلامی در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامههای وزارت در سرفصلها و عناوین دروس محقق شده و در حال انجام است و بحث مهارتافزایی برای دانشجویان در حین تحصیل مدنظر و در حال انجام است. وی افزود: موضوع کارآموزی در صنعت را با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرارداد بستیم که در این میان از سال گذشته دانشجوهای فنی مهندسی و کسانی که در رشتههای مهارتی تحصیل میکنند، در بخش صنعت، کارآموزی خود را انجام میدهند. این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه حمایتهای دو طرفه برای این امر انجام میشود، گفت: با وزارت جهادکشاورزی هم برای کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی قرارداد بستیم.

وزیر بهداشت تشریح کرد؛
 

گروه اجتماعی: وزیر بهداشت گفت: قطعا امریکاییها و هم پیمانانشان برای اینکه ما را تحت فشار قرار دهند برای کاهش کالاهای اساسی تردیدی ندارند و تمام راههای نقل و انتقالات پول ما را بستند، اما خوشبختانه تا این لحظه کمبود جدی نداریم و با طراحیها تا پایان سال چیزی به نام کمبود داروهای اساسی و کسری تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت. به گزارش تجارت، سعید نمکی با حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: مسلما این حرکت در به هم ریختن معادلاتی که رابطه با معامله قرن طراحی شده موثر خواهد بود. نمکی ادامه داد: حضور پررنگ مردم برای شکست طراحیهای نابخردانه یک شکست خواهد بود. وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد آزادی سرزمینهای اشغالی از وجود نامبارک صهیونیستها باشیم. وزیر بهداشت و درمان همچنین اظهار کرد: بزرگترین وظیفه مسئولان این است که همیشه در کنار مردم باشند و این بزرگترین رسالت همه مسئولین جمهوری اسلامی است و دوم اینکه راستای تحقق اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی به خصوص در شرایط سخت تحریمها تلاش کنند و با تاب آوری مردم، خدمت بیشتر به مردم و کوشش جهادی فشار را به حداقل برسانند. نمکی در ادامه گفت: قطعا امریکاییها و هم پیمانانشان برای اینکه ما را تحت فشار قرار دهند برای کاهش کالاهای اساسی تردیدی ندارند و تمام راههای نقل و انتقالات پول ما را بستند، اما خوشبختانه تا این لحظه کمبود جدی نداریم و با طراحیها تا پایان سال چیزی به نام کمبود داروهای اساسی و کسری تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت. ایرانیان 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی نمک مصرف میکنن در خبری دیگر، معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: الزامی است که صنایع غذایی و کارخانجات، میزان نمک مصرف شده در فرآوری غذاها را کاهش دهند. البته این اقدام توسط معاونت غذا و دارو آغاز شده است، اما ضرورت دارد که با جدیت بیشتری این موضوع پیگیری شود به گزارش ایلنا، علیرضا رییسی، درخصوص بسیج ملی کنترل فشار خون اظهار کرد: بسیج ملی کنترل فشار خون که از 27 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی فشار خون در سطح کشور آغاز شده است