خبرگزاری رویترز گزارش داد؛

گروه بین الملل: آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که به کشورهای عضو ارسال شده، تایید کرد که ایران از محدودیت های محوری توافق برجام فراتر نرفته است.

خبرگزاری رویترز خبر داد براساس گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی که به رویت این خبرگزاری رسیده، مدیر کل این آژانس پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و محدودیت های محوری این توافق را تایید کرده است.براساس این گزارش که به کشورهای عضو آژانس ارسال شده، ایران همچنان سقف های تعیین شده در برجام از جمله سطح غنی سازی اورانیوم و ذخیره اورانیوم غنی سازی شده را رعایت کرده است.آژانس بین المللی انرژی اتمی در همه گزارش های فصلی خود که چهاردهمین مورد آن در اسفندماه سال گذشته منتشر شد، پایبندی کامل ایران به برجام را تایید کرده است.شورای عالی امنیت ملی ایران همزمان با نخستین سالروز خروج آمریکا از برجام در ۱۸ اردیبهشت ماه، بیانیه این منتشر کرد که در آن افزون بر اجازه ذخیره سازی و نگهداری آب سنگین و اورانیوم غنی شده فراتر از محدودیت های مندرج در برجام، مهلتی دو ماهه به اعضای باقی مانده در این توافق داد تا در این مدت به تعهدات خود به ویژه در دو حوزه بانکی و نفتی عمل کنند.گام بعدی ایران، افزایش چهار برابری تولید اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد بود که متعاقب بیانیه شورای عالی امنیت ملی انجام گرفت.هفته گذشته «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزایش چهار برابری را پیامی به طرف های مقابل دانست و تاکید کرد: این ظرفیت با همین میزان سانتریفیوژ قابل افزایش بیشتر هم هست. لذا دیری نخواهد پایید که ما از سقف ۳۰۰ کیلوگرم مواد غنی شده ۳.۶۷ درصد عبور خواهیم کرد، پس بهتر است هرچه زودتر اقدامات لازم را طرف های مقابل انجام بدهند.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم هایی را که براساس این توافق برداشته شده بود، علیه ملت ایران بازگرداند.رئیس جمهوری آمریکا افزون بر اعمال تحریم ها در دو دوره در مردادماه و آبان ماه سال گذشته، تحریم های جدیدی را علیه ایران اعمال کرده و در اوج دشمنی خود با ایرانیان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را وارد فهرست سازمان های تروریستی کرد.در پاسخ به این اقدام واشنگتن، جمهوری اسلامی ایران هم دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده موسوم به سنتکام را به عنوان گروه تروریستی شناسایی کرد.

  • ایران مهمترین محور گفت وگو با پمپئو است

    د رخبری دیگر صدر اعظم آلمان پیش از دیدار وزیرخارجه آمریکا محورهای این دیدار را برشمرد و گفت بدون شک ایران نخستین و مهمترین مساله ای است که در دستور کار قرار دارد.آنگلا مرکل در دیدار مایک پمپئو که برای نخستین بار به این کشور سفر کرده است، افزود: این دیدار، تصویری وسیع از همکاری و دوستی دهها ساله بین کشورها و مردم ما است که ما امروز در قرن ۲۱ نسبت به گذشته با اضطرار بیشتری به آن نیاز داریم.وی با بیان اینکه ایالات متحده همچنان نزدیکترین همکار ما در خارج از اروپا است، ادامه داد: ما مسائل زیادی را برای بحث با وزیر خارجه آمریکا خواهیم داشت. جهان واقعاً در ناآرامی است.صدر اعظم آلمان اضافه کرد: بدون شک، ایران نخستین و مهمترین مسألهای است که در دستور کار امروز ما قرار دارد. اینکه چگونه میتوانیم اطمینان حاصل کنیم ایران سلاح هستهای ندارد و چگونه میتوانیم اقدامات تهاجمی بیشتر ایران جلوگیری کنیم.مرکل اظهار کرد: همچنین ما در مورد افغانستان صحبت خواهیم کرد. هر دو کشور، تعداد قابل ملاحظهای از سربازان را در آنجا داریم. امروز سوریه نیز در دستور کار ما قرار دارد، زیرا وضعیت واقعاً شکننده است.وی همچنین گفت وگو درباره روسیه و آینده اوکراین را به خصوص با توجه به انتخابات اخیر آن، دیگر محور مذاکرات خود با وزیر خارجه آمریکا برشمرد و اظهار کرد: درباره چگونگی همکاری برای مبارزه با تروریسم گفت و گو خواهیم کرد.صدر اعظم آلمان، زمان دیدار خود با پمپئو را تنها ۴۵ دقیقه اعلام کرد و افزود: ما از این زمان برای طرح مسائل کلیدی بهترین استفاده را خواهیم کرد.آلمان همواره از توافق بین المللی هستهای ایران دفاع کرده است و حتی در سال گذشته که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد داشت تا خروج کشورش را از برجام اعلام کند، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به واشنگتن رفت تا ترامپ را برای ماندن در برجام ترغیب کند

میزان زکات فطره از سوی آیتالله نوری همدانی و آیتالله مکارم شیرازی بر اساس قوت غالب گندم برای هر نفر ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.میزان زکات فطره از سوی دفتر آیتالله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید به این شرح اعلام شد:

به اطلاع میرساند میزان زکات فطره و کفاره عمد و غیرعمد طبق نظر مرجع عالیقدر حضرت آیتالله العظمی نوری همدانی دامت برکاته به شرح ذیل است:

مؤمنین محترم توجه دارند که فطریه هر نفر ۳ کیلوگرم گندم یا برنج و یا موارد دیگری که در رسالههای عملیه ذکر شده است، میتواند باشد. البته بهتر آن است که قوت غالب پرداخت شود که بر این اساس قوت غالب گندم برای هر نفر ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین برای کسانی که میخواهند قیمت برنج را پرداخت کنند، برنج داخلی حدود ۶۰ هزار تومان و خارجی حدود ۲۴ هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده، اما با توجه به تفاوت قیمت در مناطق مختلف به همان قیمت منطقهای محاسبه شود.

کفاره در روزه غیرعمد روزانه ٢٥٠٠ تومان و در کفاره روزه عمدی روزانه ۱۵۰ هزار تومان است.

پیش از این آیتالله ناصر مکارم شیرازی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ ۹ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج خارجی، مبلغ ۲۴ هزار تومان و برنج داخلی مبلغ ۶۰ هزار تومان اعلام کرده بود که مردم در انتخاب هر یک از آنها مخیر هستند.

تیمملی ایران در شروع رقابتهای لیگ ملتهای والیبال مقابل ایتالیا به برتری 3-1 رسید. تیم ملی والیبال ایران اولین دیدار خودش را در لیگ ملت های 2019 با کسب پیروزی 3-1 مقابل ایتالیا شروع کرد. ایگور کولاکوویچ، سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای این مسابقه تیمش را با ترکیب اولیه سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادیپور، محمد جواد معنوینژاد، علی شفیعی و محمدرضا حضرتپور به زمین فرستاد و در ادامه حضور بازیکنانی مثل پوریا فیاضی باعث شد تیم ایران در زدن سرویس ها عملکرد بهترین نسبت به حریف داشته باشد. در ست اول مسابقه به نظر تمرکز بازیکنان ایران خیلی بالا نبود. شاگردان کولاکوویچ علاوه بر اینکه تا پایان وقت استراحت فنی اول 16-13 عقب بودند، در زمینه دریافت و زدن آبشارهای قدرتی هم ضعف داشتند. در نهایت والیبالیست های ایران ست اول را با 5 امتیاز اختلاف به حریف واگذار کردند. در ست دوم اما همه چیز تغییر کرد و عملکرد تیم ملی ایران بهتر شد. در ست سوم هم دقیقا همین وضعیت تکرار شد. جالب اینکه در پایان وقت استراحت فنی دوم ست سوم، ایتالیایی ها با 2 امتیاز اختلاف از ایران پیش بودند اما در نهایت باز هم ملی پوشان ما به بازی برگشتند و ست را با برتری 25-23 به پایان رساندند. در ست چهارم و بعد از بازگشت از وقت استراحت فنی دوم، والیبالیست های ایران اختلاف امتیاز را با ایتالیا بیشتر کردند و به کسب پیروزی خیلی نزدیک شدند.

اگر در هتل نشستهاید و احساس میکنید که زمان بسیار زیادی طول میکشد تا خاطرات مسافرت خود را در Instagram پست کنید، ممکن است مشکل از Wi-Fi هتل نباشد. این مساله میتواند به دلیل زیرساخت اینترنت آن کشور باشد. اما، شگفت آور این است که بعضی از مکانهای به ظاهر دورافتاده برخی از سریعترین اتصالات اینترنت را دارا هستند.

براساس رتبه بندی لیگ جهانی پهنای باند از دید تحلیلگر انگلستان، جزیره ماداگاسکار آفریقا دارای سریعترین اینترنت در جهان است. با سرعت ۲۴.۹ مگابیت در ثانیه اینترنت ماداگاسکار بیش از دو برابر سریعتر از میانگین جهانی است. با رتبه ۲۲ در جهان، سرعت اینترنت ماداگاسکار فراتر از فرانسه، انگلستان و کانادا است.

سرعت بالا به علت ایجاد سیستم کابل زیر دریای آفریقای شرقی است. کابل فیبر نوری زیر آب از سودان به آفریقای جنوبی عبور میکند. اما حتی با سرعتهای باور نکردنی، ممکن است در ماداگاسکار نیز مشکلاتی وجود داشته باشد. برآورد شده است که تنها دو درصد از جمعیت جزیره دسترسی به اینترنت دارند.

از لحاظ Hyper-Connectivity، بهترین گزینه سنگاپور است. این کشور دارای سریعترین اتصال به اینترنت در جهان است و ۸۲ درصد از ساکنان به آن دسترسی دارند.

کشورهای اسکاندیناوی سریعترین رقیبان را تشکیل دادهاند. سوئد، دانمارک و نروژ (به همین ترتیب) دارای اتصالات فیبر خالص هستند و به ساکنان و بازدیدکنندگان برخی از سریعترین اتصالات جهان میرسانند.

ایالات متحده برای سرعت اینترنت به رتبه ۲۰ میرسد، به این معنی که ۱۹ کشور دیگر در این سیاره (از جمله بلژیک، ژاپن و اسپانیا) وجود دارند که در آن از سرعت زیاد اینترنت شگفت زده شوید.

گروه بین الملل: بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که رئیس جمهوری آمریکا برای او نقشهای رسمی از سوی دولت این کشور ارسال کرده که در آن جولان بخشی از اسرائیل است.

به گزارش خبرآنلاین، در این نقشه دستخط و امضای ترامپ دیده میشود. ترامپ در این نقشه رسمی وزارت امور خارجه آمریکا به ارتفاعات جولان اشاره کرده و در کنار آن با فلش کلمه Nice یا همان زیبا را نوشته است. جرد کوشنر،مشاور ارشد دونالد ترامپ و داماد او در جریان دیدار اخیرش از سرزمینهای اشغالی این نقشه را به نتانیاهو تخویل داده است. فاکس نیوز گزارش داده،نتانیاهو با خوشحالی از دریافت این نقشه آن را در نشستی خبری به حاضران نشان داده است. مقامهای آمریکا پیش از این اعلام کرده بودند قصد دارند که پس از پایان ماه رمضان طرح جدیدی برای مناقشه فلسطین را رونمایی کنند که به معامله قرن مشهور شده است. جزئیاتی از این طرح به صورت رسمی منتشر نشده اما گفته میشود که الحاق بلندیهای جولان به اسرائیل که سالهاست در اشغال این رژیم است یکی از بندهای اصلی این طرح به حساب میآید. منابع آگاه میگویند این طرح علاوه بر این ناظر بر این مسئله است که قدس شریف مرکزیت رژیم اشغالگر قدس را داشته باشد، حق بازگشت آوارگان فلسطینی برای همیشه منتفی شود و دولتی بدون نیروی مسلح و سیاست خارجی ایجاد شود و بخشی از صحرای سینا به عنوان تبعیدگاه فلسطینیان شناخته شود.

ارتفاعات جولان، فلاتی صخرهای در جنوب غربی سوریه است که بین مرزهای سوریه، لبنان، اردن و اسرائیل قرار گرفته است. اسرائیل در جنگ 6 روزه ژوئن 1967، جولان را به اشغال خود درآورد. سوریه در سال 1973، برای بازپسگیری آن تلاش کرد اما موفق نشد و سرانجام اسرائیل در سال 1981، ارتفاعات جولان را به عنوان بخشی از خاکش اعلام کرد؛ اقدامی که هیچگاه مورد تایید سازمان ملل متحد قرار نگرفت. رژیم صهیونیستی علاوه بر نصب دستگاههای هشدار دهنده دهها شهرک صهیونیست نشین را در این ارتفاعات ساخته است تا اشغالگری خود را تقویت کند. وضعیت توپوگرافی بلندیهای جولان به شکلی است که تسلط بر جولان برای اسرائیل اهمیتی راهبردی دارد. از بعد امنیتی، تسلط بر جولان این امکان را به اسرائیل میدهد که هر نوع تحرک نظامی سوریه را تحت نظر داشته باشد.

قتل هایی مشکوک، با قربانیانی که زنان خانه دار بودند، با شباهت های زیادی که در آن، همسر مقتوله، دارای دو همسر است و فردی بسیار مشهور، یکی پرونده قتل لاله سحرخیزان، همسر ناصر محمدخانی، فوتبالیست معروف سالیان پیش در سال ۸۱ و دیگری پرونده قتل میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران که چند روزی است فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

در هر دو این پرونده ها، پیش از رسیدن پلیس، کودکان بر بالین مقتوله حاضر شده اند و دیده اند آنچه نباید ببینند. کودکانی که قربانی خشونت قرار گرفته اند و اثرات دیدن صحنه دلخراش پیکر غرق در خون مادر، سالها شاید تا پایان عمر با آنها خواهد ماند.

  • *شاهدی بر بالین مادر؛ کشف جسد لاله سحرخیزان

    در پرونده بسیار مشهور قتل لاله سحرخیزان که در ۱۷ مهر ۱۳۸۱ با کشف جسد او آغاز شد، شاهد اول ماجرا، یک کودک است. پسر لاله سحرخیزان و ناصر محمدخانی که از مدرسه آمد و با جنازه مادر روبرو شد. در آن پرونده، خدیجه جاهد، معروف به شهلا، همسر موقت ناصر محمدخانی به اتهام قتل لاله سحرخیزان، همسر دائم محمدخانی، در خانهای واقع در میدان کتابی تهران، محاکمه شد.