آغاز بازسازی واحدهای چرم سبک

مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آغاز بازسازی و نوسازی واحدهای چرم سبک خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، افسانه محرابی با اعلام این خبر در خصوص وضعیت صنعت چرم کشور گفت: سالها است که صنعت چرم کشور سنتی اداره میشود و از بهرهمندی از تکنولوژی عقب مانده است. وی با بیان اینکه در سالیان گذشته در این صنعت، صادرات به صورت کالاهای نیمه تکمیل و عمدتاً به صورت سالامبور و وت بلو با ارزش افزوده بسیار پایین انجام شده است، افزود: به منظور تکمیل زنجیره ارزش و تولید و صادرات کالای نهایی با ارزش افزوده بالاتر، جهت صادرات سالامبور و وت بلو عوارض تعیین شد.

 

دادستان به موضوع بازار قطعه وارد شود

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه انحصار بازار در بازار قطعه خودرو و ایجاد مشکلاتی در این زمینه برای ایرانخودرو مشکل امنیتی است تاکید کرد: دادستان هرچه سریعتر باید به این موضوع ورود کند.

محمد کاظمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به قطعه سازی که با ایجاد انحصار در بازار قطعات خودرو سعی بر تعیین شرایط برای خودروسازان دارد گفت: این موضوع یک مشکل امنیتی است و دادستان هرچه سریعتر باید به این موضوع ورود کند. وی افزود: امروزه خودرو به لحاظ میزان تقاضا و شرایط کنونی به موضوعی امنیتی تبدیل شده است، دادستان از باب حفظ منافع عمومی میتواند به این موضوع ورود کند و اقدام لازم را انجام دهد.

 

آزادسازی قیمتها شوک به بازار وارد میکند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه نظارتها ضعیف و با تحریم ها روبرو هستیم رفتن به سمت آزادسازی قیمتها شوک بزرگی به بازار وارد کرده و گرانی ها را تشدید میکند.

مجید ناصرینژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص ساماندهی یارانه های پنهان افزود: یارانه ها هم به صورت نقدی و هم غیر نقدی به درستی پرداخت نمی شوند. وی ادامه داد: در بودجه سال ۹۸، ۱۴ میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی مردم تصویب کردیم که متاسفانه تا به الان از سوی دولت تایید نشده است ولی باید در نهایت این میزان را برای بهبود شرایط اقتصادی اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پرداخت کنیم.

آغاز همکاریهای جدید صنعتی-معدنی

ایران و روسیه

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: توسعه صادرات به کشورهای همسایه اولویت سال ۹۸ است و ایران آمادگی دارد همکاریهای جدید اقتصادی و تجاری در رشتههای مختلف صنعتی و معدنی را با روسیه آغاز کند.

به گزارش ایسنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست با رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که با حضور فعالان اقتصادی برای بررسی راهکارهای صادرات به روسیه برگزار شد، گفت: در رشتههای معدنی و همچنین سایر صنایع آمادگی داریم تا با معرفی توانمندیها و پتانسیلهای طرفین، همکاریهای متقابل داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شرکتهای ایرانی آمادگی همکاری مشترک دارند و امکان، گسترش و تعمیق ارتباطات و مراودات تجاری وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر همکاری مشترک دو کشور در حوزه صادرات، تاکید کرد و گفت: گسترش صادرات با کشورهای همسایه و پیدا کردن نقاط صادراتی جدید از اولویتهای ما در حوزه تجارت است.

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی

به مرز ۱۲میلیون تن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری حجمی نزدیک به ۱۲ میلیون تن انواع کالا و صعودی شدن حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۱۹۵ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشتماه سال ۹۸، اظهار کرد: از این رقم، هفت میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۸۴ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۱۱ تن فرآوردههای نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را شش میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۱۶ تن با افزایش ۱,۲ درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین طی دو ماه نخست امسال، ۷۸۴ هزار و ۵۵۱ تن محمولههای وارداتی، در این بندر تخلیه شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۳۲۳ هزار و۴۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۳۱۷ هزار و ۶۲۹ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر خبر داد.

شافعی در دیدار سفیر اوکراین مطرح کرد؛

گروه تجارت: سفیر اوکراین در ایران با غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در محل اتاق مشهد دیدار کرد. برنامهریزی برای سفر هیات اوکراینی به ایران و همچنین مذاکره بر سر همکاری های منطقهای میان دو کشور از مهمترین مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

به گزارش تجارت به نقل از اتاق بازرگانی ایران، رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران، در محل اتاق مشهد میزبان «سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین بود.

غلامحسین شافعی در این دیدار، با اشاره به ظرفیتهای موجود برای توسعه تعاملات اقتصادی میان بخش خصوصی و اتاقهای بازرگانی دوکشور، بر بهرهگیری از پتانسیلهای مشترک در شکلدهی به حلقه روابط اقتصادی ایران و اوکراین تاکید کرد.

وی عنوان کرد: تاکنون اقداماتی در راستای توسعه همکاریها در بخش کشاورزی و کشت فراسرزمینی با اوکراین انجام گرفته است. کشور شما دارای قابلیتهای بسیار خوبی در این حوزه است و همین امر میتواند بسترساز ارتقای تعاملات در این بخش شود. شافعی با تاکید بر اهمیت توسعه همکاریهای «بین استانی» میان ایران و اوکراین، توضیح داد: این جنس همکاریها، به بهرهبرداری بهتر از ظرفیتهای منطقهای دو کشور منجر خواهد شد. در همین راستا، خراسان رضوی یکی از استانهای توانمند کشورمان است که دارای پتانسیلهای خوبی برای سرمایهگذاری و فعالیت اقتصادی است. این خطه از منابع غنی برخوردار بوده و کشور اوکراین نیز همین شرایط را دارد؛ این امر میتواند فصل مشترکی از تعاملات اقتصادی را رقم بزند. او با اشاره به ظرفیتهای صنعتی و معدنی خراسان رضوی و همچنین فعالیت واحدهای بزرگ تولید آهن، فولاد و... در این خطه، عنوان کرد: برای توسعه بسترهای همکاری، به گفتوگو و تعامل بیشتر نیاز داریم و در این راستا با تبادل هیاتهای اقتصادی میتوانیم، این مهم را شتاب ببخشیم. امیدوارم سفر شما به خراسان رضوی یک آغاز خوب برای توسعه روابط اقتصادی اوکراین با این خطه باشد. اتاق بازرگانی نیز حمایت کامل خود را در این رابطه اعلام میکند.

«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین نیز با تقدیر از میزبانی اتاق مشهد، عنوان کرد: اخیرا گفتوگویی با رئیس اتاق بازرگانی اوکراین داشتم و او برای سفر مجدد به ایران ابراز تمایل کرد. اگر این آمادگی برای اتاقهای ایران و خراسان رضوی جهت میزبانی وجود داشته باشد، میتوانیم زمینه سفر هیات نمایندگان اتاق اوکراین را در پاییز امسال فراهم کنیم.

وی با استقبال از توسعه همکاریهای دو کشور در سطح مناطق و استانهای آنها، تاکید کرد: برای نمونه خطههای خرسون، پولتاوا، خارکیف و... در اوکراین اتاقهای بازرگانی فعالی دارند که میتوانند با توجه به ظرفیتهایشان با بعضی استانها در ایران مرتبط شوند. از سویی به نماینده وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور پیشنهاد همکاری استان خراسان رضوی با دو خطه از کشور اوکراین را ارائه دادیم.

بوردیلیاک، اشارهای نیز به فعالیت اتاق مشترک بازرگانی ایران و اوکراین داشت و متذکر شد: به نظر می رسد که فعالیت این اتاق کمرنگ شده است و اگر به دنبال توسعه تعاملات اقتصادی هستیم و میخواهیم که گامهای موثری در این رابطه برداشته شود، باید فعالانهتر حرکت کنیم و به حرف و تاکید بسنده نشود.

وی به تحریمهایی اشاره کرد که علیه کشورمان اعمال شده و عنوان کرد: در چنین شرایطی، تداوم تعاملات اقتصادی و توسعه همکاریهای منطقهای و استانی میان دو کشور با تمرکز بر همکاری اتاقهای بازرگانی ممکن است. تا به امروز مباحث زیادی مطرح شده و تاکیدات فراوانی صورت گرفته اما حالا باید این موارد به همکاریهای موثر و عملیاتی تبدیل شود.

شافعی، رئیس اتاق ایران، با استقبال از پیشنهادات این مقام دیپلماتیک اوکراین، عنوان کرد: دعوت رسمی از اعضای هیات نمایندگان اتاق اوکراین برای سفر به ایران انجام خواهیم داد. توامان روند فعالیت اتاق مشترک ایران و اوکراین را نیز بررسی خواهیم کرد و اگر در مسیر فعالیت آن مشکلی وجود داشته باشد، آن را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن ایران در شرایط تحریمی، تاکید بر توسعه تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه است و در این رابطه اتاق نیز برنامه هایی را در دست اقدام دارد. با این حال تعاملات خوبی با کشور اوکراین برقرار شده و معتقدیم که اقتصاد دو کشور میتوانند در بعضی بخشها مکمل همدیگر عمل کرده و نیازهای متقابل دو کشور تامین شود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران یادآور شد: بعضی اقلام نظیر خوراک دام، ماشینآلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و... میتواند از اوکراین وارد ایران شوند. البته در حال حاضر موضوع تهاتر کالا در اولویت ما است و برای این منظور نیز امکانات و ظرفیتهای بالایی داریم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان گفت: این انجمن خواستار تشکیل کمیته یا اتاق فکر فراقوه ای برای حل مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی است، زیرا معتقدیم رفع مشکلات این صنایع از عهده وزارت صنعت و حتی دولت به تنهایی خارج است. «آرش محبی نژاد» در گفت وگو با ایرنا افزود: در این اتاق فکر باید نیروهای مختلف همچون نمایندگان بانک مرکزی، وزارت صنعت و وزارت اقتصاد از دولت حضور داشته و در تعامل با مجلس و قوه قضائیه به رفع و رجوع مشکلات بپردازند.

وی گفت: صنعت خودروسازی تنها صنعت کشور پس از نفت، گاز و پتروشیمی است که تحت تاثیر تحریم ها قرار گرفته و انتظار می رود چنین کمیته یا اتاق فکری تشکیل شده و با لازم الاجرا شدن تصمیمات آن، راهگشا باشد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع با داشتن سرمایههای انسانی متعهد و متخصص و همچنین وجود بسترهای پیشرفته صنعتی آمادگی دارد نیاز قطعه سازان داخلی خودرو را تأمین کند. به گزارش جمعه روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر نامگذاری سال ۹۸ به نام «رونق تولید» اظهارداشت: رونق تولید نشان دهنده عمق حکمت و تدابیر راهبردی رهبر معظم انقلاب است که تنها راه برون رفت از مشکلات اخیر بویژه فشار اقتصادی دشمن در جنگ اقتصادی رونق تولید است. وی با برشمردن ابعاد گوناگون دشمن از حربه اقتصادی علیه ملت ایران گفت: ایجاد یأس، ناامیدی مردم و تضعیف انگیزه ملی مهمترین هدف تهاجم سنگین دشمن در جنگ امروز اقتصادی علیه ایران اسلامی است.

تورم تولید 5/47 درصد شد

براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (میانگین تورم تولیدکننده) معادل ٤٧.٥ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درصد تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (میانگین تورم تولیدکننده) معادل ٤٧,٥ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٧ (٣٤.٨ درصد) افزایش داشته ­است.

شاخص کل قیمت تولیدکننده، در فصل زمستان ١٣٩٧، به عدد ٤١٢.٢ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل (٣٧٩.) ٨.٨ درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل (٢٤٧.٩)، ٦٦.٣ درصد افزایش داشته ­است. درصد تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٧ نسبت به دوره مشابه سال قبل (میانگین تورم تولیدکننده) معادل ٤٧.٥ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ١٣٩٧ (٣٤.٨ درصد) افزایش داشته ­است.

هفت پرونده معدنی همدان روی میز قاضی

رییس خانه معدن همدان از شکایت حفاظت منابع طبیعی استان از هفت معدن استان خبر داد و گفت: پرونده این معادن در دستگاه قضایی در دست بررسی است.رحیم مرتضایی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: این معادن به دلایل مشابهی مانند خروج از محدوده معدنی و تجاوز به عرصه منابع طبیعی متخلف شناخته شده و به سیستم قضایی معرفی شده اند.به گفته وی معدن داران استان به استناد ماده ۲۶ قانون معادن نسبت به بهره برداری اقدام کرده و بر اساس مفاد این قانون هیچ گونه تخلف و تجاوزی از سوی بهره برداران صورت نگرفته است.مرتضایی گفت: براساس این ماده قانونی‬ «محدوده‏‬ های مربوط به اکتشاف، استخراج، انباشت و بهره‏‬ برداری مواد معدنی و دفع مواد باطله واقع در منابع ملی بنا به تقاضای وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ثبت میگردد.وی اضافه کرد: مساحت این محدوده‏ها که در مجوز صادر شده قید میشود به عرصه عملیاتی معدن مربوط است و تا پایان عمر معدن به صورت اموال عمومی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و هرگونه عملیات خارج از موارد مندرج در مجوزهایی که صادر میشود به منزله تصرف در اموال عمومی محسوب میشود.

معاون وزیر صمت خبر داد؛

 

گروه صنعت و معدن: معاون وزیر صنعت گفت: فعلا برنامهای برای توزیع کوپنی کالا نداریم ولی آماده هستیم. به گزارش تجارت، عباس قبادی در نشست خبری روز گذشته خود در پاسخ به سوالی درباره کوپنی شدن عرضه کالاهای اساسی اظهار کرد: در حاضر فعلا برنامهای برای توزیع الکترونیکی و توزیع کوپنی اقلام اساسی نداریم.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: البته اگر کشور بجایی برسد که برای یک کالای خاص، توزیع کوپنی یا سهمیهای را عمل کنیم این آمادگی وجود دارد تا ظرف یک ماه، سهمیهبندی را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: ما در شرایط اقتصاد فعلی با توجه به اینکه نه کمبودی در کالاها داریم و هم اینکه در برخی کالاها خودکفا هستیم، توزیع کوپنی و سهمیهبندی را توصیه نمیکنیم.

  • درباره شکر از چند ماه قبل هشدار داده بودیم

    دبیر ستاد تنظیم بازار در ادامه در خصوص گرانی شکر در هفتههای گذشته نیز اظهار کرد: ما از چند ماه گذشته به دستگاههای متولی هشدارهای لازم را داده بودیم ولی دستگاههای مسئول اطمینان خاطر داده بودند که جای هیچ نگرانی وجود ندارد. قبادی افزود: البته سیل اخیر در جنوب باعث شد تا حتی شکرهای خام وارد شده و دپو شده در انبارها برای تصفیه و سفیدسازی، در انبار کارخانجات برای محافظت در برابر سیل، دپو شوند و کارخانجات برای جلوگیری از نفوذ آب، درهای انبارهایشان را ایزوگام کرده بودند که همین امر باعث تلاطم در بازار و کمبود شد. معاون بازرگانی داخلی خاطرنشان کرد: علیرغم همه تمهیدات انجام شده، باید بگویم که میتوانستیم موضوع شکر را بهتر مدیریت کنیم. وی با اشاره به توزیع شکر با قیمت مصوب در محلهای عرضه و حتی سوپرمارکتها گفت: هم اکنون یک میلیون تن شکر یا در انبارها، یا درحال حمل و یا درحال تخلیه هستند و با توجه به محصول چغندر بهاره، اوضاع بازار شکر در حال عادی شدن است.

  • چرا خرما گران شد؟

    قبادی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره گرانی خرما نیز گفت: با توجه به اینکه ایران دومین تولیدکننده خرما در جهان است ما نباید شاهد قیمتهای 15 تا 35 هزار تومانی خرما در بازار باشیم و سال گذشته ایران بیش از 300 هزار تن صادرات خرما را به نام خود ثبت کرد. دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: ما در ستاد تنظیم بازار با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، پیشنهاد توقف یک ماهه صادرات خرما را برای کنترل بازار داخلی داده بودیم ولی متاسفانه اعضای این ستاد موافقت نکردند و از همین رو مقرر شد تا با تعیین تعرفه صادراتی، صادرات خرما کنترل شود که متاسفانه تعیین تعرفه دیرتر از زمان مورد نظر انجام شد و همه این اتفاقات باعث بالا رفتن قیمت خرما در بازار شد. وی با اشاره به قیمتهای بالای صادرات خرما که حدود 50 هزار تومان است، گفت: وقتی قیمت صادرات خرما بالا باشد قطعا در داخل هم قیمتی که برای عرضه تعیین میشود، حدود قیمت صادراتی خواهد بود و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت خرما تا 35 هزار تومان بودیم.

  • قرار گرفتن بذر گیاهان تزئینی در گروه یک کالایی، منطقی نیست

    قبادی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره چرایی تخصیص ارز دولتی 4200 تومانی به واردات بذر گیاهان تزئینی در آخرین تغییر گروه کالایی اعلام شده اظهار کرد: تعیین گروه کالایی برخی اقلام در اختیار وزارت جهاد کشاورزی است و ارز دولتی برای برخی بذرها از جمله بذر کلزا و اقلام دیگر اختصاص یافته ولی تخصیص ارز دولتی به بذر گیاهان تزئینی، منطقی نیست و همین امروز ماجرای قرار گرفتن بذر گیاهان تزئینی در گروه یک کالایی را بررسی خواهم کرد.

  • با هزینههای فعلی، نمی توان گوشت ارزانتر تولید کرد

    دبیر ستاد تنظیم بازار در پاسخ به سوال دیگری درباره قیمت گوشت قرمز گفت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز منجمد گوساله در بازار از 50 تا 60 هزار تومان در نوسان است و قیمت گوشت گرم گوساله بین 70 تا 95 هزار تومان؛ گوشت گرم گوسفندی نیز قیمتی بین 80 تا 120 هزار تومان در بازار دارد.

    وی گفت: ما گرانی را قبول داریم ولی معتقدیم با هزینههای فعلی تولید دام، نمیتوان گوشت را با قیمت ارزانتر تولید کرد.

    قبادی ادامه داد: ما معتقدیم اگر دامداری، دام زندهاش را با قیمت زیر 40 تا 45 هزار تومان بفروشد، یعنی فروش این دام توجیه اقتصادی نداشته است؛ خب در چنین شرایطی طبیعی است که قیمت گوشتی که به دست مصرف کننده میرسد در حدود 80 تا بیش از 100 هزار تومان بسته به نوع گوشت (ران، سردست یا شقه) خواهد رسید. وی درباره چرایی حذف ارز 4200 تومانی از واردات گوشت گفت: ما باید قبول کنیم در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار داریم.

یادداشت

ندا قلی زاده فرایم

کارشناس مالی

از آنجا که مدیران عامل کلیدی در جهت ارتقای عملکرد سازمان ها به شمار می آیند تصمیماتی که آنها اتخاذ می کنند در شکست یا موفقیت سازمانشان تاثیرگذار است . مدیران خودشیفته دارای سیستم های ارزشی و سبک های مدیریتی بزرگ نما بوده و با تحسین شدن برانگیخته می شوند...چنین مدیرانی گاه روی تصمیمات غلط خود اصرار ورزیده و زمان و هزینه زیادی را صرف آن می نمایند که برای سازمان مشکل آفرین می شود و از آنجا که پیشرفت و عملکرد بهینه سازمان ها نقش مهمی در توسعه ملی ایفا می کند ، لذا در عصر رقابتی امروز، شناسایی میزان خودشیفتگی مدیران برای سازمان ها و پیشگیری از آشفتگی سازمان ها و کنترل آن جهت نیل به اهداف سازمان حائز اهمیت است .این گونه مدیران مسئولیت اشتباهاتشان را نمی پذیرند و چون نسبت به اعتبار بیرونی حساس هستند با ارائه اطلاعات مثبت غیر واقعی سعی در حفظ و ارتقای آن دارند. مدیران خود شیفته به بیش از حد تخمین زدن توانایی های و دستاوردهای خود اغراق می کنند و پیامدهای مطلوب را به خود نسبت داده و پیامدهای نامطلوب را به عوامل بیرونی نسبت می دهند.این مدیران استثمار دیگران را حق خود دانسته و توانایی همدلی با دیگران را ندارند و همواره فکر می کنند که اشتباه نمی کنند .آنها مهارت و توانایی های خود را در جهت فریب ، تحت نفوذ درآوردن و تهدید کارکنان به کار می گیرند و اکثرا نسبت به نیازهای واقعی خود ناآگاه و بی تفاوت هستند و اعتقاد دارند سزاوار عشق و محبت و ستایش و توجه و تمجید بیش از حد از طرف کارکنان هستند.در این گونه محیط های کاری نیازهای مشتریان و رضایت کارمندان گم می شود و آنها اغلب با خشم و غضب و حساسیت بیشتری نسبت به عوامل بیرونی واکنش نشان می دهند در نتیجه مشاهده این پرخاشگری از طرف کارکنان و مشتریان صدمات زیادی برای سازمان دارد.چنین رهبرانی راحت تر از انواع دیگر شخصیت ها می توانند به خرید و فروش شرکت ها ، بستن و انتقال تسهیلات و اخراج کارکنان و تصمیماتی که به طور حتم بسیاری از افرادرا عصبانی و ناراحت می کند بپردازند و بعضا کمتر از این کارها اظهار پشیمانی می کنند.