جمهوری اسلامی ایده آل مسلمانان جهان

دستیار ویژه و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه اسلام وهابی و یا اسلام معرفی شده از سوی ترکیه و مالزی الهامبخش مسلمانان جهان نیست، گفت: ایدهآل یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون مسلمان، حکومت جمهوری اسلامی است.

به گزارش رسانه های خبری، سردار رحیم صفوی در همایش ملی پرچمداران ملی انقلاب و تجلیل از شهدای روحانی که در محل سالن همایشهای غدیر در قم برگزار شد، اظهار داشت: هماکنون در شرایط فوقالعاده پیچیده و سیالی قرار گرفتهایم . وی خطاب به طلاب و روحانیون حاضر در جلسه گفت: اگر جامعه جوان کشور به واسطه شما به نور معرفت، قرآن، اهل بیت و عمل کردن به آنها کشیده شود و اگر توانستیم کشور را با عقلانیت به پیش ببریم، موفق خواهیم بود.

 

رونمایی از سامانه پدافند هوایی «۱۵ خرداد»

همزمان با سالروز رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد "سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد" ساخت متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی رونمایی و تحویل این نیرو شد. به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم اظهار کرد: فرزندان غیور ملت ایران در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اتکال به ذات اقدس الهی و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) موفق شدند دستاورد جدید و ارزشمندی در حوزه پدافند هوایی به نام «۱۵ خرداد» را به ملت شریف و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران تقدیم کنند.

 

تملق گویی تندروها در مورد امام و رهبری

رئیس شورای شهر تهران مصلحت کشور را در کاهش اختلافات و افزایش وحدت عنوان کرد و گفت: نه تقدیس و غلو رهبری موجب تعمیق و تقویت رابطه میشود و نه تخریب و تضعیف ولایت فقیه موجب تقویت ایران میشود.

به گزارش رسیده، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه یکصد و چهل و ششم شورای شهر تهران ضمن تبریک عید فطر به شهروندان تهرانی گفت: در فرهنگ دینی، ماه رجب ماه خدا، ماه شعبان ماه پیامبر و ماه رمضان ماه مردم شناخته می شود و ماهیت ماه رمضان به گونه ای رقم زده شده است که پس از پایان یافتن این ماه، تحولی در نگرش و رفتار مومنین ایجاد شود و ما نواقص و ناهنجاریهای اخلاقی و رفتاری خود را مجددا تکرار نکنیم.

موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات

تعدادی از محکومان

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت عید سعید فطر با عفو و تخفیف مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای به مناسبت عید سعید فطر با عفو یا تخفیف مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. حجتالاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر طی نامهای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۶۹۱ نفر از محکومان را که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی واجد شرایط لازم تشخیص داده شدهاند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ از اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیتالله خامنهای قرار گرفت.

مجازات اعدام در انتظار اسید پاشان

با تصویب پارلمان اگر اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی باشد، فساد فی الارض محسوب شود. به گزارش ایلنا، در جلسه علنی مجلس در جریان بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزهدیدگان ناشی از آن تبصره الحاقی به ماده یک این طرح مبنی بر اینکه اگر اسیدپاشی به قصد ارعاب و ایجاد ناامنی در جامعه باشد به نحوی که موجب ناامنی در جامعه شود؛ اقدام مرتکب افساد فیالارض محسوب و به مجازات آن محکوم میشود، تصویب شد. از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن با ۱۶۱ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع با این طرح موافقت کردند.

تصویب پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق

عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان

پرداخت ۱۰۰ درصدی حقوق، عیدی و مزایای کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، مستمری بگیران و طرح رتبه بندی معلمان در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به ریاست رییس جمهوری تصویب شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روز یکشنبه با حضور سران سه قوه و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تشکیل و موضوعات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس مصوبه سران قوا در این جلسه مقرر شد هزینههای ضروری شامل پرداخت حقوق و مزایای مستمر کارکنان کشوری و لشکری، حق الزحمه نیروهای شرکتی و کارکنان طرح بیمه سلامت و بیمههای اجتماعی، مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، مستمری ایثارگران و خانواده شهدا، بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی اسلامی، عیدی کارکنان لشکری و کشوری، اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تأمین حقوق و عیدی و همسان سازی حقوق بازنشستگان، تأمین اعتبار کاهش آسیبهای اجتماعی و برخی موارد ضروری دیگر به هیچ وجه تحت تأثیر نوسانات اقتصادی قرار نگرفته و ۱۰۰ درصد تخصیص یابد.

رییس مجلس شورای اسلامی خواستار شد؛

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران، معامله بزرگ قلابی قرن را به معادله بی هویتی رژیم صهیونیستی تبدیل کردند.

علی لاریجانی در جلسه علنی یکشنبه مجلس شورای اسلامی از حضور مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس که باعث فروپاشیدن دسیسه های رژیم صهیونیستی و حامیانش شد قدردانی کرد و گفت: این حضور طرح به اصطلاح معامله بزرگ قرن را تبدیل به معامله ای بی هویت کرد.

وی افزود: اگر طرفین مسئله به دنبال حل دموکراتیک مسئله فلسطین هستند باید به راه حل مقام معظم رهبری در رجوع به آرای ملت فلسطین رجوع کنند. طبق این طرح اولاً همه باید به همه پرسی تن دهند و آوارگان فلسطینی از گوشه و کنار جهان به کشور خود بازگردند تا در یک رفراندوم همه فلسطینی ها اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی بتوانند در مورد نوع حکومت آینده کشور خود تصمیم گیری کنند.در نهایت حکومت انتخابی مردم در خصوص وضعیت یهودیان انتقال یافته به سرزمین فلسطینی تصمیم گیری خواهند کرد.

  • ایستادگی مدبرانه راهبرد ملت در شرایط فعلی است

    لاریجانی با بیان این که بیانات مقام معظم رهبری در روز رحلت سالگرد رهبر فقید انقلاب عمیق، استوار و راهگشای حرکت ملت در شرایط فعلی بود،افزود: ایستادگی مبتکرانه راهبرد دقیقی است که علاوه بر خنثی کردن طرح های موذیانه دشمن، منجر به اقتدار بیشتر کشور می شود.

    رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص وظیفه دولت و مجلس در شرایط فعلی کشور تصریح کرد: توجه به استقلال و کارآفرینی مهمترین وظیفه دولت و مجلس است. خصوصاً توجه به مسئله مسکن که مرکز پژوهشهایی مجلس طی بررسی خود اعلام کرده است ۵۰ تا ۸۰ درصد درآمد متوسط افراد جامعه را مصرف میکند.

    وی در خصوص راهکار حل مسئله مسکن گفت: بیرون کشیدن زمین از بورس بازی و طرح فراگیر در ساخت ساز مسکن از جمله مهمترین اقداماتی هستند که در این خصوص میتوان انجام داد.

    لاریجانی افزود: اخیراً کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این خصوص جلساتی برگزار کرده است از جمله جلسهای با حضور وزیر مسکن، رئیس بانک مرکزی، ریاست بنیاد مسکن و رئیس کمیسیون در خصوص راهکارهای اجرای ساخت یک میلیون مسکن در هر حال تصمیم گیری و جمع بندی هستند.

    رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته باید در مقام اجرا همه مجموعهها همچون وزارتخانه راه و شهرسازی، کشور و کشاورزی و بنیاد مسکن یک فکر را دنبال کنند البته در این باره ملاحظات و ریزه کاری هم وجود دارد از جمله درباره مسکنهای خالی که اگر نظام مالیاتی برای آنها وضع شود تا برای مسکنهای خالی مالیاتهای سنگین گذاشته شود تا اگر خانههای خالی را اجاره دهند آنها از پرداخت مالیات ظرف پنج سال معاف میشوند، میتوانند انگیزهای برای پر شدن خانهها باشد.

  • مکرون به مسائل داخلی کشور خود برسد

    در ادامه رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور کشور فرانسه گفت: این سخنان بسیار تأثر آور و ناشیانه بود. اگر این سخنان از سوی ترامپ مطرح می شد بعید نبود، اما این سخنان هیچ سنخیتی با صحبت های آقای مکرون در مذاکرات متعدد حضوری و تلفنی وی با آقای روحانی نداشت، گویا ایشان با توجه به طرف گفت و گوی خود در هر نشستی سخنانی متفاوت بیان می کند. لاریجانی افزود: آقای مکرون اگر در خط و نشان کشیدن تبحر دارد، به مسائل داخلی کشور خود بپردازد که تا دیگر شاهد کشته های زیاد در اعتراضات داخلی فرانسه نباشد. رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از سخنان خود از موضع گیری رئیس جمهوری عراق در اجلاس مکه تقدیر کرده و گفت: موضع دولت عراق در این اجلاس پرده از مساله سازی رژِیم سعودی برداشت.

سخنگوی دولت از تعیین سید جواد حسینی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهوری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی با بیان اینکه در روزهای گذشته گزینه های مختلفی برای تصدی این پست با رئیس جمهوری دیدار کرده و برنامه ارائه کرده اند، گفت: در پی استعفای آقای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و پذیرش استعفای ایشان توسط رئیس جمهوری، گزینه های مختلفی برای تصدی سرپرستی این وزارتخانه مطرح شدند که نهایتا دکتر روحانی از میان این گزینه ها، با صدور حکمی دکتر سید جواد حسینی را به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد. ربیعی با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه ویژه ای برای دولت و شخص آقای روحانی برخوردار است، گفت در انتخاب سرپرست وزارت آموزش و پرورش همه دغدغه های مربوط به فرهنگیان و دانش آموزان مد نظر قرار گرفته است.

ظریف تشریح کرد؛
 

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه گفت: وظیفهای که اروپایی ها و بقیه اعضای برجام دارند این است که شرایط روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و اینها باید بگویند تا به حال چقدر این موضوع عادی شده است.

به گزارش تجارت به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز یکشنبه در حاشیه برنامه ای با عنوان " ماموریت من" در مدرسه علامه حلی در جمع خبرنگاران در خصوص سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران اظهار داشت: سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان، و همچنین سفر آقای روحانی به بیشکک و دوشنبه و دیدار با رهبران این دو کشور، فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران است تا ضمن تبیین سیاستهای خود، درباره آینده پیشرو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست هایی که همه دنیا را هدف قرار داده، تبادل نظر کند.

  • اروپایی ها در حدی نیستند که از ایران انتقاد کنند

    وزیر امور خارجه درباره مذاکرات روز دوشنبه (امروز) هیات آلمانی و ایرانی و اینکه آیا آلمان جوابی برای بدعهدی های اروپا خواهد داشت یا نه، گفت: اروپایی ها در موقعیتی نیستند که از ایران حتی در حوزه هایی که به برجام ربطی ندارد، انتقاد کنند. وی با بیان اینکه سیاست های غرب در منطقه ما جز خسارت چیزی نداشته است، اظهارداشت: برخی کشورها مثل آلمان فروش تسلیحات به عربستان برای بمباران مردم یمن را متوقف کردند اما درمجموع غرب به رژیم های خودکامه اجازه می دهد که جنایت انجام دهند. ظریف خاطرنشان کرد: وظیفهای که اروپایی ها و بقیه اعضای برجام دارند این است که شرایط روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و اینها باید بگویند تا به حال چقدر این موضوع عادی شده است. در برجام اقدام مهم نیست بلکه نتیجه مهم است. اینکه گفته شود ما تلاش کردیم و نشد، خُب ما هم می توانیم از این به بعد تلاش کنیم و نشود. وزیر امور خارجه در خصوص ضرب الاجلی که ایران برای اروپایی ها تعیین کرده است، گفت: بحث ضرب الاجل مطرح نیست بلکه بحث برنامه جمهوری اسلامی ایران است. ما برنامه خود را اعلام کردیم و گفتیم در ۶۰ روز اول این اقدام را انجام میدهیم و در ۶۰ روز بعدی اقدامات دیگری انجام خواهیم داد و بعد هم برای اقدامات بعدی تصمیم خواهیم گرفت.