بهرهوری مطلوب از منابع موجود پست بانک

دکتر بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران با تأکید بر صرفهجوئی در هزینهها و آموزش مستمر کارکنان گفت: در شرایط فعلی کشور بهرهوری مطلوب از منابع موجود اعم از امکانات و نیروی انسانی یک اولویت است. صرفهجوئی در مصرفانرژی و هزینههای نگهداشت تجهیزات و حراست ساختمانها و همچنین ارتقاء و به روز رسانی دانش کارکنان با اثربخشی دورههای آموزشی می تواند میزان بهرهوری از سرمایه های بانک را متحول کند. وی تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی از شعب و باجههای بانک، سنجش کارائی شعب از بُعد نظارت بر عملیات باجههای روستائی و عملیات شعبهای، مکانیابی شعب ارزی و ریالی برای افزایش سهم بانک از منابع بانکی امری ضروری است.

 

ارایه بسته ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل شرکت گروه سرمایهگذاری مسکن وابسته به بانک مسکن از آمادگی این شرکت برای ارایه بسته عملیاتی ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در سال خبر داد. روزبه ظهیری، مدیرعامل شرکت گروه سرمایهگذاری مسکن اعلام کرد: در صورت فراهم بودن بسترهای مورد نیاز برای فعالیت این شرکت در حوزه تامین مسکن، این شرکت آمادگی دارد سالانه 10 هزار واحد مسکونی به نفع پاسخ به نیاز متقاضیان مسکن و گروههای مصرفی احداث کند و در اجرای طرحهای تامین مسکن به عنوان بازوی اجرایی دولت و وزارت راه و شهرسازی وارد عمل شود. ظهیری گفت:رسالت و ماموریت اصلی این شرکت،تامین مسکن با سطح کیفی بالا برای گروههای متقاضی است.

 

قدردانی استاندار تهران از بانک کشاورزی

استاندار تهران با اهدای لوح سپاس از عملکرد مطلوب بانک کشاورزی مدیریت استان تهران در حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری قدردانی کرد .

انوشیروان محسنی بندپی از اقدامات صورت گرفته بانک کشاورزی استان در پیشبرد اجرای طرح های اعطای تسهیلات موضوع قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی و کسب رتبه یک کشور در شاخص انعقاد قرارداد طرح های اعطای تسهیلات از محل یاد شده و همچنین اخذ رتبه اول کشور درپرداخت طرح های حمایت و ساماندهی مشاغل خانگی توسط بانک ها و موسسات عامل درسال 1397 قدردانی کرد.

ساخت 16 مدرسه در مناطق سیلزده توسط بانک پاسارگاد

کلنگ 16 مدرسه در مناطق سیلزده استان لرستان با حضور امام جمعه پل دختر، معاون استاندار لرستان، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، عضو هیئتعامل، مدیران و مسئولان بانک پاسارگاد به زمین زده شد.در این مراسم آقایان حجتالاسلام سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر، مهندس مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان، زینیوند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، دوستی عضو هیئتعامل بانک پاسارگاد و مدیران و مسئولان این بانک حضور یافتند.اسماعیل دوستی، عضو هیئتعامل بانک پاسارگاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز عید فطر مبنی بر تسریع در ساخت مدارس در مناطق سیلزده، اظهار داشت: بانک پاسارگاد وظیفه خود دانسته که با پیگیری مستمر، به ایفای مسئولیتهای اجتماعی خود در این مناطق بپردازد و ساخت و بازسازی مدارس آسیبدیده در این مناطق را در اولویت قرار داده است.ساخت مدرسه شهید ویس کرمی با 6 کلاس که در محل دمرود علیا در منطقه معمولان تخریب شده بود در زمینی که توسط آقای شاهکرمی یکی از خیرین محلی، اهدا شده بود، آغاز شد. همچنین مدرسه پاسارگاد در منطقه پلدختر با 6 کلاس، آغاز شده که امیدواریم این مدارس تا آغاز سال تحصیلی، جهت استفاده دانشآموزان مناطق سیلزده آماده بهرهبرداری شوند.شایان ذکر است بانک پاسارگاد 150میلیارد ریال، در جهت ساخت 16مدرسه در مناطق سیلزده استان لرستان اختصاص دادهاست.

هادی حجازی فر به بیمه "ما" پیوست

بیمه "ما" با تحت پوشش قرار دادن هادی حجازی فر، وی را در لیست بیمه گذاران خود جای داد.

در مراسم اهدا بیمه نامه که با حضور مدیرعامل و معاونین برگزار شد، حجت بهاری فر مدیرعامل بیمه "ما" این اقدام شرکت را در راستای حمایت از هنر و بزرگداشت مقام شامخ هنرمندان کشور دانست.

هادی حجازی فر فارغ التحصیل رشته نمایش از دانشگاه تهران می باشد و علاوه بر بازیگری؛ در زمره کارگردانان فاخر کشور قرار دارد.از فیلمهای او میتوان ایستاده در غبار، به وقت شام، لاتاری و ماجرای نیمروز را نام برد. وی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد بود و در همان سال در جشن خانه سینما و جشن منتقدان موفق به کسب این عنوان شد.

دکتر علی صالح آبادی خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: تامین نیاز بنگاه های تولیدی به تامین سرمایه درگردش با توجه به افزایش نرخ ارز در اولویت برنامه های این بانک است.

دکتر علی صالح آبادی، در نشست تخصصی صادرات اتاق بازرگانی کاشان با اعلام این مطلب افزود: هرچند منابع ما به نسبت گذشته چندان افزایش نداشته اما در رفع این نیاز بنگاه های تولیدی عزم جدی داریم.

دکتر صالح آبادی اضافه کرد: امروز فرصت خوبیست که پس از دو سال از افتتاح شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان، عملکرد خود را در حوزه حمایت از صادرات ارزیابی کنیم.

وی یادآور شد: تلاش ما این بوده که نرخ های مصوب بانک مرکزی را رعایت کنیم در این راستا منابع صندوق توسعه ملی با نرخ 11 درصد و سایر منابع با نرخی بین 16 تا 18 درصد در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات افزود: خوشبختانه شعبه بانک توسعه صادرات در کاشان در مدت فعالیت خود تا امروز مشتریان خوبی را جذب کرده و توانسته ضمن تعامل مطلوب با مجموعه بانک، بسته ای متنوع از خدمات و تسهیلات را به مشتریان ارائه دهد. صالح آبادی تاکید کرد: بر این باورم که کلید حل مشکلات کشور، صادرات غیر نفتی است، در شرایط فعلی آنچه وضعیت شرکت ها را بهبود می دهد، صادرات است.

به گفته وی، در حالیکه دشمن تلاش دارد صادرات نفت ما را به صفر برساند و برای کاهش هرچه بیشتر درآمدهای ارزی سختترین انواع تحریم را به کار بسته، این فرصت فراهم است که از طریق صادرات سایر گروه ها، نیاز ارزی کشور را تامین کنیم؛ حتی اگر صادرات نفتی کشور به صفر برسد با صادرات غیر نفتی و اولویت بندی نیازهای اساسی، می توان نیاز ارزی کشور را برای واردات تامین کرد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به ظرفیت های کاشان در نساجی، فرش و گلاب و سایر محصولات متنوع صادراتی اشاره کرد و گفت: فعالان اقتصادی صادرات محور کاشان می توانند در حوزه ارزآوری نقش مهمی ایفا کنند.

وی ادامه داد: به مشکلات صادرکنندگان را در حوزه نرخ ارز، مقررات گمرکی و ... اشراف داریم که باید مرتفع شود چرا که اگر بخواهیم بعنوان یک اصل ملی، امری مهم و مقدس، نیاز ارزی کشور را از محل صادرات غیر نفتی تامین کنیم باید در مسیر رفع موانع صادرات همفکر و همدل باشیم.

صالح آبادی اظهار داشت: ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات بر کسی پوشیده نیست لذا باید در مطرح کردن حرف حق، مصر بود تا شنیده شود؛ بنابراین برای برگشتن ارز حاصل از صادرات اهتمام کامل را داریم.

حجتاله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از شهرک صنعتی ماموت، طرح «طراوت» را یکی از مهمترین طرحهای این بانک برای حمایت از صنایع بزرگ کشور در سال جاری عنوان و آمادگی بانک صادرات ایران را برای تامین مالی طرحهای توسعه پروژههای این مجموعه اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی طی بازدیدی از شهرک صنعتی ماموت و نشست با مدیران این مجموعه، ظرفیتها و قابلیتهای این بانک برای ارائه خدمات مالی و بانکی را برشمرد و گفت: موفقیت شرکتها و بنگاههای بزرگی چون ماموت مایه افتخار صنعت کشور بوده و مالکیت داراییهای بزرگ در سطح کلان متعلق به کل کشور است و همه در قبال آن احساس مسئولیت میکنند چراکه این مجموعه برای کشور ارزش افزوده ایجاد میکند و در واقع ثروت کشور است و دراین راستا بانک صادرات ایران آمادگی دارد با تمامی ظرفیت از طرحهای توسعهای و صادرات این شرکت پشتیبانی کند.

وی اظهار کرد: در بحث ارز در همه عرصهها و همه جای دنیا نیازهای این مجموعه تامین خواهد شد. این آمادگی وجود دارد تا جهت افزایش خط اعتباری نیز حمایتهای ویژهای از تولید صورت گیرد.

صیدی تصریح کرد: بانک صادرات ایران فارغ از سودآوری، به دنبال حمایت از صنعت است و از این رو با انعطافپذیری به دنبال حل مشکلات تولید هستیم. مدیر عامل بانک صادرات ایران طرح طراوت را به عنوان طرح ویژه رونق تولید، از جمله قابلیتهای این بانک عنوان کرد و افزود: بانک صادرات در قالب این طرح برنامههای ویژه ای برای حمایت از تولید طراحی کرده است. صیدی افزود: با استفاده از ضمانتنامههای ریالی امکان فروش اعتباری فراهم خواهد شد.