ظرفیتهای اشتغالزائی پستبانک

دکتر غلامحسین صباغی عضو هیأتمدیره پستبانکایران گفت: حضور گسترده باجههای بانکی درروستاها و ماموریت جدید بعنوان بانک توسعهای و تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهمترین فرصت و ظرفیت این بانک برای کمک به اشتغالزائی و ارتقاء جایگاه خود در اقتصاد کشور است. صباغی درجلسه شورای اداری مدیریت شعب شهرستانهای استان تهران با بیان این مهم و ضمن تقدیر از عملکرد شعب استان تهران تصریح کرد: اراده و همت بالائی در مجموعه کارکنان و کارگزاران باجههای بانک وجود دارد و همه تلاش می کنیم با بهرهگیری از فرصتهای موجود و تعامل سازنده شعب با فعالان حوزه ICT و مناطق محروم بتوانیم علاوه بر انجام صحیح مأموریت واگذار شده، آینده شکوفاتری را برای این بانک رقم بزنیم.

 

گسترش بیمههای زندگی در بیمه آسیا

برنامه های بیمه آسیا برای گسترش بیمه های زندگی در کشور اعلام شد.

مسعود بادین مدیرعامل شرکت بیمه آسیا در گفتوگو با بورسنیوز در خصوص تاثیر تورم بر تقاضای بیمهنامههای زندگی بیان کرد: قطعا تورم بر روند تقاضای بیمههای زندگی اثرگذار است؛ ولی اگر اطلاعات صحیح در مورد بیمههای زندگی ارائه شود و مردم بدانند با سرمایهگذاری اندک و خرید بیمهنامه زندگی از چه مزایایی برخوردار خواهند بود، تورم موجب کاهش تقاضای بیمههای زندگی نخواهد شد. خدمات و پوششهای بیمههای زندگی در صورت بروز حوادث برای بیمهشدگان، اهمیت بیمهنامههای زندگی را دوچندان میکند؛ خرید بیمهنامههای زندگی فقط با هدف سرمایهگذاری صورت نمیگیرد که تورم را عاملی برای کاهش جذابیت این نوع بیمهنامهها ارزیابی کنیم.

 

رمز دوم یکبار مصرف بانک مسکن

به منظور ارتقاء امنیت مشتریان در هنگام استفاده از درگاه های مجازی در خصوص استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانک مسکن، سرویس رمز دوم پویا در بانک مسکن عملیاتی شد. نیکوفر صفری رییس اداره کل بانکداری الکترونیک اعلام کرد : به منظور ارتقاء امنیت مشتریان در هنگام استفاده از درگاه های مجازی و بر اساس رهنمودهای بانک مرکزی در خصوص استفاده از رمز دوم یکبار مصرف کارت های بانکی، امکان دریافت سرویس رمز دوم پویا در بانک مسکن فراهم شد . در حال حاضر مشتریان بانک مسکن می توانند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک رمز دوم پویای خود را فعال نمایند که در آینده نزدیک، امکان فعالسازی از سایر درگاههانیز فراهم میشود.

«ویژه کارت» بانک ایران زمین

برای جامعه علمی کشور

گلشن مدیرعامل شرکت «رایمون توسعه آریا» مجری انحصاری «ویژه کارت» بانک ایران زمین این بانک را پشتیبان و حامی نخبگان کشور دانست و درباره امکانات و خدمات این کارت توضیحاتی را ارائه داد. وی با اشاره به ویژگی ها و قابلیت های «ویژه کارت» بانک ایران زمین گفت: یکی از اهداف مهم ارائه این کارت، حمایت از نخبگان کشور است. وی میزان تخفیفات ارائه شده در این کارت را بین 2 تا 90 درصد اعلام کرد و درباره جامعه ای که می توانند از خدمات این کارت استفاده کنند گفت: اعضاء هیئت علمی دانشگاه ها، دارندگان مقالات علمی، دارندگان مدرک پزشکی، کانون وکلا و حقوقدانان، جامعه متخصصین کشور، نخبگان، اساتید دانشگاه ها، نفرات برترکنکور سراسری، نفرات برتر المپیادهای کشور، فارغ التحصیلان نمونه، اعضاء هیئت علمی مراکز علمی ـ دانشی و پژوهشی، اعضاء بنیاد ملی نخبگان، روحانیون و طلاب دینی، دارندگان مدارک دکترا، فوق لیسانس و لیسانس، مخترعین، جامعه پزشکان ایران، نویسندگان، خلبانان کشوری و لشکری، مدیران و کارکنان شرکت های دانش بنیان، مدیران و کارکنان مراکز و پارک های علم و فناوری، مدیران و کارکنان مراکز علمی و تحقیقاتی و ورزشکاران دارای مدال های قهرمانی از جمله قشرهایی هستند که می توانند از خدمات «ویژه کارت» بانک ایران زمین استفاده کنند.

معرفی «بیمه نامه بدنه اتومبیل پیمایشی»

بیمه سامان

محمد اباذریان مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه سامان با بیان این که بیمه نامه پیمایشی اتومبیل طرحی نو با هدف کاهش متناسب سازی حق بیمه پرداختی با میزان استفاده از خودرو است، گفت: این طرح نمونه های خارجی موفقی داشته که توسط بیمه سامان نیز بومی سازی شده است.

وی با اشاره به این که در این روش، بیمه نامه در سه دسته پنج هزار کیلومتری، هشت هزار کیلومتری و 12 هزار کیلومتری به صورت سالانه ارائه می شود، افزود: مشتریان می توانند بسته به نیاز خود، این بسته های بیمه ای را خریداری و در صورت نیاز آن را تمدید کنند. اباذریان درباره نحوه محاسبه کیلومتر پیمایش شده توسط خودرو نیز گفت: هنگام خرید بیمه نامه پیمایشی، دستگاه «تله متیکس» که محاسبه گر میزان پیمایش است بر روی خودرو نصب و اطلاعات میزان سفر به صورت آنلاین به شرکت بیمه سامان ارسال می شود.

حجتالله مهدیان تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجتالله مهدیان رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای مدیران عامل شرکتهای تابعه بانک توسعه تعاون که با حضور اعضاء هیئتمدیره و مدیران عامل شرکتها و مدیر امور اعتباری و سرمایهگذاری این بانک برگزار شد با اشاره به اینکه شرکتهای بانک توسعه تعاون باهدف پیشبرد اهداف بانک و تکمیل زنجیره ارزش و توسعه کمی و کیفی خدمات بانک راهاندازی شده است خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه هدف اصلی هر موسسه مالی سودآوری و ایجاد درآمد است اما این بانک در حال حاضر با 6 شرکت تابعه، در راستای پیشبرد فعالیتهای بانک و افزایش خدمترسانی به مشتریان با رعایت ضوابط و مقررات فعالیت میکند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان این مطلب که برگزاری این جلسات سبب همافزایی بیشتر بین بانک و شرکتهای تابعه خواهد شد خاطرنشان کرد: تشکیل این جلسات در راستای شناسایی هر چهبهتر و بیشتر نقاط قوت و ضعف شرکتها و فراهم نمودن شرایط لازم برای بهرهگیری هر چه هدفمندتر از نقاط قوت و متعاقب آن تلاش در جهت رفع مشکلات و نقاط ضعف با اتکا به همافزائی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود میباشد.

مهدیان با تأکید بر اینکه هر یک از شرکتهای بانک بر اساس نیازسنجی بهعملآمده و حسب ضرورتهای بررسیشده در چارچوب ضوابط و مقررات تعیینشده تشکیل و مشغول فعالیت میباشد گفت: شرکتهای تابعه بانک با رویکرد و کارکرد تأمین نیاز بانک و تکمیل خدمات اساسی موردنیاز مشتریان بانک بهویژه اتحادیههای سراسری شرکتهای تعاونی، شرکتهای تعاونی و تعاونگران بهعنوان جامعه هدف خاص راهاندازی گردیده است و اساساً یکی از دلایل اصلی در تأسیس بانک توسعه تعاون کمک به افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و امکان فعالیت تشکلهای تعاونی در بخشهای مختلف اقتصادی و بازارهای مختلف بوده است. وی در همین رابطه افزود: بانک توسعه تعاون تمامی تلاش خود را معطوف خدماترسانی اعتباری و بانکی و تکمیل چرخه ارائه خدمت به مشتریان از طریق ظرفیتهای موجود بانک و توانمندهای شرکتهای تخصصی بانکی نموده است.

مهدیان نقش شرکتهای خدمات و سمات بانک را جنبه حمایتی و پشتیبانی درزمینهٔ خدمات اداری و تولید نرمافزاری یادکرد و دراینباره یادآور شد: ایجاد ظرفیت جدید از طریق این شرکتهای باعث رونق کسبوکار و توسعه فعالیت و خدمات بانک میشود و رسیدن به این مهم محصول توجه ویژه مبتنی بر رفتار و نگاه منصفانه و بدون تبعیض بین بانک و شرکتهای تابعه بوده است تا بهنوعی یک انسجام، هماهنگی و همپوشانی لازم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اهمیت فعالیت شرکت بیمه پوشش را در ارائه خدمات کیفی و مناسب به مشتریان در قالب حضور فعالتر و مستقیم نماینده بیمه در استانها و شعب مورد تأکید قرارداد و افزود: هدف از تأسیس شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون در راستای اجرای سیاستهای کلی بانک و ارائه خدمات بیمه به پرسنل و مشتریان بانک و همچنین ابزاری جهت ارتقا جایگاه بانک در سیستم شبکه بانکی کشور بوده است که امیدواریم این نقش روزبهروز پررنگتر شود.

مهدیان نقش شرکت واسپاری توسعه تعاون را بهعنوان یک حلقه واسطه و یک ظرفیت مناسب برای کمک به شکلگیری چرخه تأمین، تولید و توزیع در بخش تعاون یادکرد و دراینباره گفت: شرکت واسپاری توسعه تعاون در سال رونق تولید میتواند با استفاده از ظرفیت موجود و برای کمک به فعالان بخش تعاون درزمینهٔ تأمین تجهیزات و ابزار و وسایل فعالیت از یکسو و همچنین کمک به تأمین لوازم و کالاهای بادوام خانگی برای مصرفکنندگان نهائی بهحساب آید.

در ادامه فتاحی عضو هیئتمدیره نیز با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون بهعنوان بانکی که دارای تحریم ثانویه نمیباشد از انعقاد تفاهمنامه با سایر بانکها در راستای انجام خدمات ارزی به مشتریان خبر داد و از شرکت صرافی خواست در این راستا فعالیتهای گستردهتری را برنامهریزی نماید.

فتاحی همچنین طراحی نرمافزار ارزیابی اموال را از شرکت سمات خواستار شد تا در این خصوص استانها بهراحتی بتوانند فعالیتهای خود را اجرائی و پیگیری نمایند وی همچنین شرکت سمات را یک ظرفیت مناسب و مهم در تولید نرمافزارهای بومی و موردنیاز بانک قلمداد کرد و تلاش بیشتر و مستمر را خواستار شد. شایانذکر است در ادامه اکبری مدیرعامل شرکت سمات، فنایی مدیرعامل شرکت خدمات و پشتیبانی، نراقی مدیرعامل شرکت صرافی، بوذرجمهر مدیرعامل شرکت گروه مالی، لواسانی مدیرعامل شرکت واسپاری و شاهسونی نماینده شرکت بیمه پوشش به بیان گزارش عملکرد شرکتهای تابعه خود پرداختند و مسائل و مشکلات خود را بیان نمودند و مقرر گردید شرکتهای تابعه بانک از ظرفیتهای یکدیگر در راستای پیشبرد اهداف بانک بهره ببرند.