بخش خصوصی کنسرسیوم تشکیل دهد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به بزرگی بنگاه های اقتصادی قابل واگذاری، بهتر است بخش خصوصی به دنبال تشکیل کنسرسیوم برود تا از این طریق بتواند این بنگاهها را خریداری کند. «فرهاد دژپسند» در نشست با فعالان اقتصادی افزود: مقامات عالی کشور بر ضرورت خصوصیسازی تاکید دارند. وی با بیان اینکه واگذاری بنگاههای اقتصادی، معادل خصوصی سازی نیست، اضافه کرد: باید به گونه ای واگذاری ها را انجام داد که کمترین حواشی برای آن ایجاد، اما بیشتر اهداف محقق شود. وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین به مقاومت ها در مقابل خصوصیسازی اشاره کرد و ادامه داد: همه این مقاومت ها به منظور مقاومت در مقابل تغییر نیست بلکه برخی به دلیل وجود آسیب ها مقاومت می کنند.

 

تجارت قانونی ایران و پاکستان با ایجاد کانال بانکی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر «کویته» پاکستان تاکید کرد: ایجاد کانال بانکی باعث تقویت تجارت قانونی و جلوگیری از قاچاق کالا میان دو کشور می شود. «محمد رفیعی» درجمع مسئولان اتاق کویته و بازرگانان ایالت بلوچستان افزود، به رغم امضای چند موافقتنامه میان ایران و پاکستان تاکنون ارتباط بانکی میان دو کشور برقرار نشده است. وی افزود: بدون ایجاد کانال بانکی در مرز تفتان (منطقه مشتر مرزی با میرجاوه ایران) جلوگیری از تجارت غیرقانونی ممکن نخواهد بود. سرکنسول ایران با تاکید بر تأمین تسهیلات مؤثر بانکی اظهار داشت: یکی از اهداف ایران و پاکستان برای تشکیل اتاق مشترک بازرگانی، بالا بردن حجم تجارت دوطرفه است. ما خواستار اتخاذ اقدامات مؤثر برای رفع موانع در مسیر فعالیتهای مشترک اقتصادی هستیم.

 

اتاق مشترک ایران و ژاپن تاسیس میشود

رییس اتاق ایران اظهار داشت: امیدواریم با دیدار نخست وزیر ژاپن از ایران بخشی از محدودیتها برطرف و ما به رابطه خوب گذشته بازگردیم.

غلامحسین شافعی در گفتوگو با ایلنا گفت: ایران و ژاپن از شرکای تجاری سنتی هستند و ما از گذشتههای دور رابطه خوبی با این کشور داشتیم بطوری که ردپای تکنولوژی ژاپن را میتوان در اکثر صنایع ایران مشاهده کرد. وی ادامه داد: این کشور یکی از سالمترین محیطها برای کسب و کار ایران بوده و همیشه حداقل اختلاف تجاری را با این کشور داشتهایم، پیش از این کمیته مشترک تشکیل شده بود که در حال تبدیل شدن به اتاق است و ما به زودی شاهد تاسیس اتاق مشترک ایران و ژاپن خواهیم بود

بازداشت مدیرعامل سابق بانک سرمایه

در اسپانیا توسط پلیس اینترپل

مدیرعامل سابق بانک سرمایه در اسپانیا توسط پلیس اینترپل دستگیر شد. به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نماینده دادستان در جریان جلسه رسیدگی به اتهامات سیدمحمدهادی رضوی و احسان دلاویز از بازداشت حیدرآبادی مدیرعامل بانک سرمایه توسط پلیس اینترپل خبر داد.

قهرمانی در این رابطه عنوان کرد: با توجه به اینکه مدیرعامل بانک سرمایه در حین تحقیقات از کشور متواری شدند و به اسپانیا رفته هفته گذشته پلیس اینترپل وی را دستگیر کرد.

نماینده دادستان افزود: تشریفات قانونی برای عودت ایشان به ایران در حال انجام است

وارادت ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاغذ روزنامه

به کشور در ۴۵ روز گذشته

در ۴۵ روز گذشته ۲ هزار و ۵۸۷ تن کاغذ رول روزنامه وارد کشور شد که ارزش این میزان کاغذ وارداتی ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار دلار بوده است .

به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، از ابتدای سالجاری نیز تا اواسط خرداد ماه در مجموع ۳ هزار و ۱۳۷ تن کاغذ رول روزنامه از طریق گمرکات به کشور وارد شده است که ارزش این میزان واردات ۲ میلیون و ۷۷۸ هزار دلار بود.

بنابراین گزارش؛ در مدت یاد شده کشورهای آلمان ، امارات متحده عربی ، هند ، روسیه ، ترکیه و مجارستان عمده ترین کشورهای صادرکننده کاغذ رول روزنامه به ایران بوده اند .

این گزارش می افزاید ؛ بر اساس اعلام گمرکات طبق اسناد تسلیمی واردکنندگان به گمرک در حال حاضر انواع کاغذ وارداتی از گمرکات ترخیص می شود .

بر این اساس ؛ مسئولیت گمرک در تشریفات گمرکی پس از اظهار کالا شروع می شود که طبق تاکید معاون فنی و امور گمرکی ترخیص کاغذ پس از اظهار به گمرک و در صورت ارائه اسناد کامل در سریع ترین زمان ممکن انجام می پذیرد .

همچنین طبق ماده 38 قانون امور گمرکی ، گمرک از لحظه اظهار صاحبان کالا تا ترخیص کالا مسئول بررسی آن است و مشکلات مربوط به دریافت اسناد بانکی و ثبت سفارش قبل از اظهار کالا به گمرک است که از سوی برخی واردکنندگان مطرح می شود . گمرک از لحظه ای که کالا به گمرک اظهار می شود می تواند برای ترخیص آن کمک کند و تسهیلاتی قائل شود. اگر کالایی دارای مجوزهای قانونی است در کمترین زمان کالا ترخیص می شود.

تجارت رونمایی از طرح اصلاح ساختاری دخل و خرج دولت را بررسی کرد؛

گروه اقتصاد کلان: تاکید رهبر معظم انقلاب و همچنین درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس در باره اصلاح ساختار بودجه باعث شد تا دولت در این خصوص به بازبینی و اعمال اصلاحات لازم مبادرت ورزد. مهلتی که بهارستان در این باره به دولت داده بود اواخر تیرماه امسال به پایان می رسد. رییس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود نوشت: طرح اصلاح ساختاری بودجه که در راستای تدبیر رهبر انقلاب، بر مبنای ۴ محور و شامل ۲۳ برنامه طراحی شده تا زمینه حرکت به سمت بودجه بدون نفت در تراز اهداف والای نظام را فراهم سازد، در وبگاه سازمان برنامه و بودجه منتشر شد. محمد باقر نوبخت در ادامه پیام خود از صاحب نظران دعوت کرد تا نظرات تکمیلی خود را در این خصوص ارائه کنند.

  • روند اصلاح ساختار بودجه

    تاکید مجلسی ها بر اصلاح ساختار بودجه و تصویب آن توسط بهارستان، نکته ای است که با حساسیت از سوی نمایندگان دنبال می شود. در این مورد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید: تدوین اصلاح ساختار بودجه در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه انجام و به تصویب مجلس برسد.

    غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی قریب یک ماه پیش در گفتوگو با خانه ملت ادامه داد: هر اصلاحی در ساختار بودجه ریزی کشور باید از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه صورت گیرد.

    جعفرزاده ایمن آبادی همچنین بیان داشت: لازم است اصلاح ساختار بودجه در تمام حوزه های اقتصادی مورد ارزیابی قرار گیرد، و در حوزه ها به زبان مشترک برسد. با این حال نمی پذیریم که اصلاح ساختار بودجه بدون نظر و رای مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شود، باید روند قانونی برای اعمال اصلاحات ساختاری طی شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اطلاع نداریم که اصلاح ساختار بودجه در چه مرحله ای است اما باید بعد از اتمام نظر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه موضوع برای تصویب به مجلس ارسال شود

  • محور های اصلی اصلاح ساختار بودجه

    ابتدای خردادماه جاری بود که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس وابستگی بودجه عمومی به نفت، مالیات و یارانه ها را ۳ محور اصلی اصلاح ساختار بودجه اعلام کرد و گفت: ساختار بودجه را به نحوی اصلاح خواهیم کرد که اثر تحریم نفتی در اقتصاد ایران امسال به حداقل ممکن و در سالهای آینده به صفر برسد.

    به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت اقتصاد ایران نشان داده که دستیابی به این هدف امکان پذیر است، افزود: البته به این مفهوم نیست که نفت را نفروشیم، ما حتی اگر حجم درآمدهای نفتی را در بودجه به صفر برسانیم به اندازه نیاز از سهم مان در بازار جهانی نفت خواهیم فروخت همچنان که تحریمهای امروز امریکا هم، نتوانست جلوی صادرات نفت ما را بگیرد با این وجود منابع درآمدی حاصل از فروش نفت را در بودجه عمومی کشور قرار نخواهیم داد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود خواست امریکاییها مبنی بر فشار به ایران و محدود کردن درآمدهای نفتی، ساختار بودجه را به نحوی اصلاح خواهیم کرد که اثر تحریم نفتی در اقتصاد ایران امسال به حداقل ممکن و در سالهای آینده به صفر برسد.

    وی اضافه کرد: امیدواریم سال 98 آغاز تحولات خوبی در حوزه مسائل اقتصادی کشور از محل اصلاح ساختار بودجه و سایر اصلاحات در حوزه مسائل غیر بودجهای باشد.

    وی با بیان اینکه مرکز پژوهشهای مجلس، کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به موضوع اصلاح ساختار بودجه ورود جدی کرده اند گفت: کمیسیونهای مجلس در این باره گزارشهای اولیهای را در حوزه برنامهها و چارچوب مشخصی تهیه کرده اند، البته به دلیل اینکه اختیارات مربوط به این تصمیم در حوزه دولت و به ویژه سازمان برنامه و بودجه است انتظار داریم گزارش اولیه توسط دولت به مجلس ارائه شود و ما در کارگروه، دیدگاههای کارشناسی خود را مطرح کنیم.

  • دولت برنامه اصلاح ساختار بودجه را ارائه نکند مجلس دست به کار خواهد شد

    مجلس نگران است که برنامه اصلاح ساختار بودجه را به موقع ارائه نکند از این رو حدود یک هفته قبل عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: یقینا اگر دولت در چهار ماه تعیین شده، برنامه اصلاح ساختار بودجه را به مجلس ارائه ندهد مجلس خود این برنامه را تهیه و آن را طرح خواهد کرد.

    محمد حسینی در گفتوگو با میزان با اشاره به موضوع اصلاح ساختار بودجه و بررسی این موضوع در مجلس گفت: قانونا دولت باید ابتدا تقاضای اصلاح ساختار بودجه را مطرح کند.

    وی افزود: به استناد اصل ۱۲۶ قانون اساسی کلیت اجرای برنامه و بودجه بر عهده دولت است بنابراین دولت باید برنامه اصلاح ساختار و بودجه را ارائه دهد تا مواردی که نیاز به قوانین دارد مد نظر قرار گیرد.

    این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین اصلاح قانون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات عمومی از جمله مواردی است که در مقوله اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد.

    حسینی بیان داشت: متاسفانه تاکنون اقدام خاصی از سوی دولت درباره اصلاح ساختار بودجه مشاهده نشده است. البته شاید در درون دولت اقداماتی صورت گرفته، اما ما هنوز از آن بی خبریم.

  • جمع بندی

    یقینا اقدام به موقع و دقیق دولت در رفع دغدغه رهبری و همچنین نمایندگان مجلس و اصلاح در خور ساختار بودجه می تواند در تحقق اهداف اقتصاد با وابستگی هرچه کمتر به نفت و از سوی دیگر در اصلاح و ایجاد درآمدهای پایدار برای کشور و در نهایت بهبود وضعیت معیشتی مردم موثر و مفید واقع شود.

افسانه اروجی معاون بازار شرکت فرابورس درباره بازگشایی نماد شرکت ژلاتین کپسول که با دو پیام متفاوت بدون محدودیت و با محدودیت باز شد و با دامنه نوسان 5 درصدی و 619 تومانی هر سهم کشف قیمت شد گفت: این تصیم طبق دستورالعمل معاملات و ابلاغیه سازمان بورس گرفته شد و کاملا" قانونی بود.به گزارش بورس پرس، ادامه داد: طبق دستورالعمل ، برای بازگشایی نماد باید دو آکشن انجام شود . در آکشن اول و دو روز قبل ، قیمت گذاری نامناسب و دور از واقعیت های "دکپسول" منجر به عدم تایید ابطال معاملات و توقف یک روزه نماد شد. دیروز سه شنبه هم با اعلام بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان این شرکت و در پایان فرصت 30 دقیقه ایی حراج ناپیوسته، قیمت 1450 تومانی برای خرید هر سهم وارد سامانه شده بود که بالاتر از قیمت دو روز قبل و باز هم غیر واقعی بود.

سعید اسلامی دبیرکل کانون نهادهای سرمایهگذاری از انعکاس دیدگاه های فعالان نهادهای مالی به سازمان بورس و اوراق بهادار در موضوع اصلاح مقررات بازار پایه خبر داد .وی در گفت و گو با سنا با استقبال از اینکه سازمان بورس به دغدغه های بازار پاسخ داده و این موضوع را به نظرسنجی گذاشته است، گفت: اقدام سازمان بورس در این زمینه قابل تقدیر است و تا اوایل هفته آینده ، خروجی و جمع بندی نهایی کانون در خصوص این دستورالعمل به سازمان بورس و فرابورس ایران به طور رسمی اعلام می شود. به گفته اسلامی بیدگلی، اصلاح مقررات درج و معاملات بازار پایه فرابورس در یک سال گذشته نیز با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و با کسب نظر از فعالان بازار در دستور کار بوده و نتایج آن ابلاغ شده است .

با رشد ۳۵۰ واحدی رقم خورد؛

گروه بورس: تدپیکس در پایان معاملات روز سهشنبه ۲۱ خرداد ۹۸ ، با افزایش ۳۵۰ واحدی نقطه ۲۳۰ هزار و ۶۱۷ واحد را نشان داد. همچنین گروه خودرویی، بانکی و شیمیاییها سه گروهی بودند که بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

به گزارش فارس، شاخص کل با معیار هموزن نیز ارموز با ۳۹۲ واحد رشد کرده و به رقم ۵۷ هزار و ۲۵۹ واحد رسید. دیروز سه شنبه معاملهگران بورس اوراق بهادار بیش از ۵ میلیارد سهام، حقتقدم و اوراق بهادار در قالب ۳۵۷ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۷۴۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

روز سه شنبه نمادهای اخابر، همراه، رمپنا، رانفور در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودهاند و نمادهای فولاد، فخوز، کچاد در کاهش شاخص بورس مؤثر بودهاند. شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۹۹ واحد رشد کرده و به رقم ۶۵ هزار و ۳۴۰ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن ۲۶۹ واحد رشد کرده و به ۳۹ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. شاخص آزاد شناور با کاهش ۲۵۵ واحد به رقم ۲۶۱ هزار و ۱۷۳ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس ۹۹ واحد عقبنشینی داشته و به رقم ۱۷۰ هزار و ۸۹۲ واحد رسید. شاخص بازار دوم بورس ۲ هزار و ۳۴۶ واحد رشد کرده و به رقم ۴۵۴ هزار و ۳۷۶ واحد رسید.

نمادهای پربیننده مربوط به بانک تجارت با قیمت هر سهم ۴۲۸ ریال، سایپا، بانک ملت، ایران خودرو، ایران ارقام، پتروشیمی، لنت ترمز ایران، بانک صادرات با هر سهم ۴۴۴ ریال بوده است.

این گزارش می افزاید، در پایان معاملات فرابورس ایران، شاخص کل فرابورس ۱۴ واحد رشد کرده و به رقم ۲ هزار و ۹۳۷ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۶۵ هزار میلیارد تومان رسید. معاملهگران فرابورس ایران بیش از ۱.۴ میلیارد سهام و حقتقدم در قالب ۱۸۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۲۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. نمادهای مارون، سمگا، دماوند، وهور، شپاس در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودهاند و نمادهای گگهر، میدکو درکاهش شاخص فرابورس مؤثر بودهاند. همچنین نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکتهای ذوبآهن اصفهان، سرمایهگذاری میراث فرهنگی، ریلپرداز سیر، توسعه و عمران استان کرمان، صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و پتروشیمی زاگرس بودهاند.

به گزارش فارس، دیروز سه شنبه با پیام ناظر بازار، برخی ازنمادهای معاملاتی متوقف و برخی دیگر بازگشایی شدند. نمادهای معاملاتی فاسمین مربوط به شرکت کالسیمین با پیام ناظر متوقف شد.نماد قصفها مربوط به قند اصفهان، نماد کمنگنز مربوط به معادن منگنز ایران، نماد ولیز مربوط به لیزینگ ایرانیان، نماد رکیش مربوط به کارت اعتباری ایران کیش، نماد رتاپ مربوط به تجارت الکترونیک پارسیان نیز با پیام ناظر متوقف شدند. همچنین با پیام ناظر، نماد چفیبر مربوط به شرکت تولید فیبر ایران بازگشایی شد. نماد شنفتح مربوط به حق تقدم شرکت نفت پارس نیز برای عرضه بیش از ۲۱ میلیون حق تقدم بازگشایی شد. نماد غگل مربوط به شرکت گلوکزان نیز پس از برگزاری مجمع بازگشایی شد.با پیام ناظر بازار، نماد حتوکا ۱ مربوط به شرکت حمل و نقل توکا متوقف شد. نماد بکام مربوط به کارخانجات تولید شهید قندی، نماد دجابر مربوط به داروسازی جابربن حیان، نماد درازک مربوط به لابراتورهای رازک، نماد فخوز مربوط به فولاد خوزستان نیز با پیام ناظر پس از برگزاری مجمع عمومی سالانه بازگشایی شدند. همچنین نماد معاملاتی بالبر مربوط به شرکت کابل البرز بازگشایی شد. نماد خکمک ۱ مربوط به کمکنفر ایندامین نیز متوقف شد

مشاور فناوری اطلاعات شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از فضای موجود برای استفاده استارتآپها، فینتکها و کسانی که به دنبال بهکارگیری نوآوری در خدمت بازار سرمایه هستند، خبر داد.علیرضا ماهیار در مراسم آغازین هشتمین دوره از نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری (INOTEX) به زیرساختهای دیتایی برای استفاده از سرویسهای مختلف توسط فعالان فضای استارتآپی اشاره کرد.این فعال بازار سرمایه با توضیح اینکه بیش از 60 درصد تولید ناخالص ملی کشورها مبتنی بر صنعت خدمات است، گفت: در یک نگاه کلی اقتصاد، در حال تغییر کاربری از اقتصاد منبعمحور به اقتصاد دانشمحور است. ماهیار همچنین اضافه کرد: رتبه کشور ما در بررسی شاخصهای حدودی به لحاظ زیرساخت انسانی و پژوهشی و سن نیروی انسانی بر اساس جمعیت کشور در جایگاه خوبی قرار دارد.وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه دانشگاههای ما ظرفیت خوبی برای پذیرش دانشجو دارند، تشکیل تیمها و ساختارهای ما دچار مشکل است.گفتنی است؛ پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز ااینوتکس 2019 بوده و مرکز فن بازار ملی ایران و مرکز شتابدهی نوآوری، برگزارکنندگان این نمایشگاه به شمار میروند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز از حامیان و پشتیبانهای دائمی نمایشگاه هستند.هشتمین دوره نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری (INOTEX) از تاریخ 19 تا 22 خرداد ماه 98 در محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بینالمللی تهران در حال برگزاری است.

کورش شرفشاهی

روزنامه نگار

بی شک در تمام نقاط جهان آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است و برای آنکه به این مهم به درستی پرداخته شود، باید معلمان توانایی لازم را داشته باشند اما توانایی کافی نیست و یک معلم باید عشق و علاقه لازم را به آموزش داشته باشد. افزون بر این ...نیازهای این بخش باید تامین شود که از محیط تا لوازم تدریس باید تهیه شود. اما نکته مهم در این بخش، داشتن مدیرانی توانمند و البته علاقمند است تا بتوانند چرخه آموزش و پرورش را کامل کنند. با این وصف سوال اینجاست که وضعیت آموزش و پرورش ما چگونه است و در چه مقطعی قرار داریم. نکته اول اینکه وزارت آموزش و پرورش بزرگترین وازتخانه کشور است که به تنهایی یک سوم کارکنان دولت را در خود جای داده و متاسفانه پرچالش ترین وزارتخانه است به نوعی که معلمان یا دست به اعتصاب می زنند یا مقابل مجلس تجمع می کنند چرا که قشر فرهیخته معلم با معضل معیشت نامناسب رو به رو است. از سوی دیگر اعتبار لازم برای این وزارتخانه وجود ندارد و مدارس با کمبود بودجه رو به رو هستند به نوعی که با وجود تاکید مسوولان عالی رتبه این وزارتخانه مبنی بر اینکه نباید از اولیا مبلغی دریافت شود، اما مدارس از اولین روز آغاز سال تحصیلی تا آخرین روز دست نیاز به سوی اولیا دراز می کنند و بخش قابل توجهی از اعتبار مدارس دولتی به وسیله اولیای دانش آموزان تامین می شود که این تنها بخشی از چالشهای این وزارتخانه است. اما همواره اوضاع مدیریت کلان وزارت اموزش و پرورش آشفته است و آخرین تحولات صورت گرفته در این وزارتخانه بیانگر عمق فاجعه است. تصور کنید که یک باره وزیر آموزش و پرورش استعفا می دهد و دلیل این استعفا، نامزدی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی است. معنای این رفتار نداشتن اعتقاد به آموزش و پرورش است. فردی که وزارت بزرگترین مرکز آموزشی کشور را برای تکیه زدن بر صندلی های سبز بهارستان به ثمن بخس واگذار می کند، نشان می دهد که این فرد از همان ابتدا علاقه ای در این زمینه نداشته و برای آنکه بیکار نباشد، پست وزارت را قبول کرده تا زمان انتخابات مجلس ، پست وزارت آموزش و پرورش را با نمایندگی مجلس تاخت بزند البته اگر رای بیاورد. نکته تاسف آور دیگر انتخاب سرپرست برای وزارت آموزش و پرورش است. سرپرست فعلی بیش از آنکه در عرصه آموزش و پرورش فعالیت کرده باشد، ید طولایی در عرصه های سیاسی و امنیتی دارد و بدتر اینکه هرگز در مدیریت کلان کشور حضور نداشته و از معاونت در استان فراتر نرفته است. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش معاونانی دارد که سالهاست در این عرصه حضور تاثیرگذار داشته و از آموزش ابتدایی تا معاونت را طی کرده و از چم و خم آموزش و مشکلات این وزاتخانه به خوبی آگاهی دارند. به راستی این چه وضع انتخاب و انتصاب است؟ اگر گمان کنیم این انتصاب مبتنی بر شایسته سالاری بوده، گزافه گویی است و بی شک سیاسی کاری حرف اول را در این انتصاب می زند. اما سوال این است که آیا حق داریم در آموزشی ترین وزارتخانه کشور، سیاسی کاری کنیم و مهمتر اینکه چه کسی این حق را داده است. اگر تا امروز علاوه بر وزارت کشور و برخی وازارتخانه های دیگر، وزارت علوم اسیر بازی سیاسی و باعث تعجب بود، اتفاقی نامبارک بود که به آن عادت کرده بودیم اما سیاسی کاری در وزارت آموزش و پرورش، باعث تعجب، تاسف و افسردگی است.