مهار سوداگری با اخذ مالیات از معاملات سکه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:برخی افراد با خرید و جمع آوری سکه های زیاد در بازار التهاباتی ایجاد کردند.

به گزارش تجارت، قرجه طیار در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: براساس این بخشنامه افرادی که در سال 97 از 20 تا سقف 60 سکه خریده و فروختهاند باید بهازای هر سکه 150 هزار تومان بپردازند و افرادی که بیش از 60 سکه خرید و فروش کردهاند باید 200 هزار تومان و از 100 تا 200 سکه هم 250 هزار تومان بپردازند و بیشتر از آن هم باید اظهارنامه دهند که به تناسب از آنها مالیات اخذ شود که این ابلاغیه سبب می شود تا فعالیت افرادی که به دنبال سوداگری در بازار سکه بودند، کمرنگ شود.

 

در حال گشایش مراوادات اقتصادی هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها دنبال این هستند که ما هیچ مراوده اقتصادی با دیگر کشورها نداشته باشیم. اما موافقت نامه هایی که در چند روز گذشته در مجلس تصویب شد، نشان می دهد ما علی رغم خواست آمریکا در حال گشایش های اقتصادی هستیم. به گزارش تجارت، محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با ایرنا گفت: آمریکاییها به این نتیجه رسیدند که جنگ اقتصادی که علیه ملت ایران به راه انداختهاند، دیگر کارساز نیست، بعد وارد بحث نظامی شدند که آن را هم کارساز ندیدند، به همین دلیل الان وارد بحث مذاکره اقتصادی شدهاند. وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با کسی تعارف ندارد و منافع خود را از همه کشورها بالاتر میداند.

 

توسعه سرمایه انسانی لازمه رونق تولید

وزیر کار گفت: رونق تولید و اقتصاد کشور جز با توسعه سرمایه انسانی، تربیت نیروی کار، مولد و خلاق مقدور نیست، کلید اصلی توفیق و اثربخشی آموزش های مهارتی آن است که قبل از اجرای هر دوره ای مشخص باشد چه محتوایی، به چه کسانی، با چه هدفی و کدام کیفیت آموزش داده شود.

به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری در خصوص اهمیت تربیت نیروی کار افزود: هر چه هماهنگی بین عرضه و تقاضای آموزشهای مهارتی و به بیان بهتر بین دنیای آموزش و کار بیشتر باشد، آثار و نتایج این آموزشها در افزایش بهره وری نیروی کار، اشتغال پذیر کردن کارجویان، توانمندسازی گروه های آسیب پذیر و به طور کلی ارتقای توان مهارتی نیروی انسانی مشهود تر خواهد بود.

تلاش برای توسعه مبادلات تجاری

مناطق آزاد ایران با اقلیم کردستان عراق

تفاهم نامه توسعه همکاریهای تجاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان اقلیم کردستان کشور عراق امضا شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ این تفاهم نامه با هدف اجرای برنامه ششم توسعه و برای تحقق اهداف ابلاغی در برنامههای اقتصاد مقاومتی و با رویکرد بهره مندی از فرصتهای توسعه مبادلات تجاری با تکیه بر ظرفیتهای تولیدی طرفین قرارداد، با حضور اکبر افتخاری معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شیخ مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان اقلیم کردستان کشور عراق به امضاء رسید. معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مراسم امضای این تفاهم نامه ارتباط ایران با اقلیم کردستان کشور عراق را ارتباطی دیزینه و بسیار ارزشمند دانست. افتخاری به معرفی ظرفیتهای موجود در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پرداخت و گفت: مناطق آزاد در ایران از اختیارات ویژهای برخوردار است و تسهیلات خوبی به سرمایه گذاران و تجار سایر کشورها در این مناطق ارائه میدهد.

افزایش ۱۰ درصدی درآمد دهیاری ها

با مصوبه معافیت مالیاتی

نماینده مجلس دهم گفت: با معاف شدن دهیاری ها از پرداخت مالیات حداقل سالانه ۱۰ درصد به درآمد آن ها افزوده خواهد شد که این مسئله قطعا در توسعه روستاها و مناطق محروم اثرگذار خواهد شد. عباسعلی پوربافرانی در گفتوگو با خانه ملت، مصوبه روز گذشته مجلس برای معافیت دهیاری ها از پرداخت مالیات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر اساس لایحه اصلاح بند 3 ماده 2 قانون مالیات های مستقیم، دهیاری ها از زمان اجرای قانون، دیگر موظف به پرداخت مالیات نخواهند بود. در شرایط کنونی شهرداری ها از پرداخت مالیات معاف هستند، اما متأسفانه دهیاری ها در زمان تصویب قانون مالیات مستقیم مشمول معافیت مالیاتی نشدند، این در حالی است که دهیاری ها نسبت به شهرداری ها از درآمد بسیار پایین تری برخوردار هستند نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی شهرداری ها از پرداخت مالیات معاف هستند، اما متأسفانه دهیاری ها در زمان تصویب قانون مالیات مستقیم مشمول معافیت مالیاتی نشدند، این در حالی است که دهیاری ها نسبت به شهرداری ها از درآمد بسیار پایین تری برخوردار هستند.

بررسی های تجارت نشان می دهد؛

گروه اقتصاد کلان: با وجودی که هم مسئولان و هم فعالان بخش خصوصی بر همکاری با یکدیگر و حضور پررنگ تر بخش خصوصی در عرصه اقتصاد تاکید دارند اما به نظر می رسد دولتی ها نمی خواهند و شاید نمی توانند که به حضور قدرتمند خود در حوزه اقتصاد پایان بدهند. بدیهی است که دولت نمی تواند ونباید که به طور کلی از صحنه اقتصاد حذف شود اما حضور قوی تر بخش خصوصی در عرصه اقتصاد یک امر پذیرفته شده جهانی است؛ چیزی که در ایران هنوز جا نیفتاده و رنگ تحقق به خود نگرفته است.

  • بخش خصوصی را در نطفه خفه کردهایم

    بخش خصوصی همواره از کم توجهی دولت و شنیده نشدن اظهارات خود توسط مسئولان گلایه مند است. در این راستا عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است رویه غلط اقتصاد دولتی در طول تمام سالهای گذشته باعث شده هرگاه بخش خصوصی تلاش کرده قدرتمند شود نیز با سیاستهای غلط راه به جایی نبرد.

    به گزارش تجارت، فاطمه مقیمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به نظارت دولت در این بخش، اظهار کرد: فرمایش اخیر ایشان، آرزوی طولانی مدت بخش خصوصی است. ما همواره بر این موضوع تاکید کردهایم که دخالت دولت، شرکتهای دولتی و شبه دولتی در اقتصاد نه تنها نمیتواند گرهها را باز کند که حتی مشکلاتی جدی نیز ایجاد میکند.

    به گفته وی نگاهی به تجربه کشورهایی که در عرصه اقتصادی به موفقیت رسیدهاند نشان میدهد که هرگاه دولت به نقش اصلی خود یعنی اجرای قانون و سیاستگذاری کلان برگشته نتیجه کار بسیار مثبت و قابل اتکا بوده است.

  • بحران ادامه دار اربطه دولت و بخش خصوصی

    حکایت رابطه دولت و بخش خصوصی حکایت عجیب و غریبی است. در حالی که هر دو طرف به کرات بر ضرورت تحکیم و تقویت این ارتباط برای حل مشکلات و چالشها تاکید میکنند اما به نظر نه فقط افق جدیدی در این رابطه گشوده نمیشود بلکه هر چه میگذرد دو طرف از یکدیگر دورتر هم میشوند و برگزاری جلسات و نشستها و... نیز کارکردی صرفا تبلیغاتی و رسانهای مییابند تا رسیدن به تفاهم و کاهش شکاف. یک کارشناس اقتصادی در این باره می نویسد: در همین نشست اخیر رییسجمهوری با کارآفرینان و فعالان اقتصادی مسائلی از سوی دو طرف طرح شد که بخوبی این بحران رابطه را به نمایش میگذارد. حسین حقگو اضافه می کند: از یک سو رییسجمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور که از عزم دولتش برای نظرخواهی از فعالان بخش خصوصی گفت و اینکه «همیشه اعضای دولت را تشویق کردم که بدون مشورت با بخش خصوصی تصمیم نگیرند و اگر تصمیمی بدون مشورت با بخش خصوصی اتخاذ شود، قبول نمیکنم» و نیز «رقابت بخش دولتی با بخش خصوصی را کاملاً غلط و اشتباه است» و... این تحلیلگر اقتصادی ادامه می دهد: از سوی دیگر فعالان بخش خصوصی که بهشدت گلایه مند بودند که «نهادها و سازمانهای تصمیمگیر، صدای دولت و رییسجمهور را نمیشنوند و بخش خصوصی عملا پاسخ مناسبی از آنها دریافت نمیکند» و حتی گزارش تحلیلی ارسال شده از سوی این نهاد اصلی بخش خصوصی را که «حاوی راهحلهایی برای رفع مشکلات اقتصادی است و بهصورت محرمانه برای روسای سه قوه ارسال شده است، علاوه بر دهها نامه دیگر ارسالی در همین سال به دولت، مورد بیاعتنایی قرار میگیرد و بدون پاسخ میماند یا برخلاف وعده و وعیدها» بخش خصوصی به بازی گرفته نمیشود» و «در برگزاری مناقصات واگذاری پروژهها، اولویت با بخش خصوصی نیست» و...

  • وظیفه بخش خصوصی

    در قبال گلایه ها و انتقادات بخش خصوصی پرسشی که پیش می آید این است که « آیا اساسا بخش خصوصی در جهت اعتلای جایگاه خود و از آن طریق برای بهبود وضعیت کسب و کار در داخل کشور و نیز تقویت تبادلات تجاری منطقه ای و بین المللی توانسته است موفق باشد یا خیر؟ ». در این باره نیز یک کارشناس مسائل اقتصادی می نویسید: نگاهی به پرونده دوره های اخیر اتاق ایران نشان دهنده توجه به این کارکرد اتاق های بازرگانی نیست و طرح جلسات صبحانه کاری و نشستهای شورای گفت وگو اگر راهی به حل مشکلات میان دولت و بخش خصوصی می گشود -که نگشوده است- قطعا تراز اتاق بازرگانی برای رفع چالش در مناسبات بین المللی را درک نکرده است و بیشتر به مسایل داخلی پرداخته تا موضوعات بین المللی . اتاق باید جایگاه و شان بالای خودش را در تعاملات بین المللی نشان دهد و این نقش بیش از هرزمان دیگری هنگام تقابل و گره در معادلات و مناسبات بین المللی نمود پیدا می کند. حسین بردبار در سایت خبری الفبا ادامه می دهد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نام گرفته، بخشی از تلاش و همت اتاق بازرگانی باید بر گشودن گره های صادراتی از عرصه تجارت کشور و افزایش سطوح مبادلات و تعاملات بین المللی باشد، موضوعی که صرفا با برگزاری نشست و حرف زدن راه به جایی نمی برد و مرد عمل می طلبد.زمانی که اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام شاید حتی درظاهر خواهان تداوم برجام و اجرایی شدن گام های عملی برای رفع تحریم ها بود، بخش خصوصی کشورمان ورودی جدی به مساله نکرد و بیشتر بار برعهده دولت بود و سرانجام نیز راه به جایی نبرد ، درحالی که حضور و ورود فعال بخش خصوصی به مساله شاید می توانست مساله را به گونه ای دیگر رقم بزند.

  • جمع بندی

    به نظر می رسد برای رسیدن به یک اقتصاد پایدار آن گونه که در بسیاری کشورهای پیشرفته مشاهده می شود دولت بایستی با کاستن از بنگاهداری و متولی گری شرکت های دولتی موجبات و وسیله نقش آفرینی هرچه بیشتر بخش خصوصی را رقم بزند و در سوی دیگر ماجرا بخش خصوصی نیز با تقویت حضور خود در عرصه های بین المللی و منطقه ای و استفاده از کادر توانمند و متخصص در جهت افزایش مبادلات تجاری در خارج و بهبود فضای کسب و کار در داخل گام های اساسی بردارد و در ظاهر امر چاره و گریزی از این بابت نیست و هر قدر این اتفاق سری تر دست دهد نیل به یک اقتصاد پویا و کارآمد زودتر محقق خواهد شد.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس گفت: مهمترین ابزار جمع آوری سرمایه در بازار سرمایه، صندوق سرمایه گذاری است و از طریق این صندوقها طی سالهای گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان جذب نقدینگی داشتیم که این نقدینگی به سمت بنگاههای تولیدی هدایت شده و به رونق تولید کمک کرده است.وی افزود: از این صندوقها میتوانیم به پروژههای نیمه تمام و بنگاههایی که مشکل دارند یا زیر ظرفیت کار میکنند یا دچار مسائل انحلال یا ورشکستگی شده اند، کمک کنیم.وی گفت: هدایت نقدینگی به سمت تولید کار بزرگی است که فقط از فرابورس بر نمیآید و کار کلانی است که ما جزء کوچکی از آن هستیم.وی افزود: حاکمیت اقتصادی کشور با تنبیه و تشویق حوزههای مختلف میتواند به این هدایت نقدینگی و رونق تولید کمک کند، به عنوان مثال ما برای رونق تولید باید حوزههای رقیب حوزه تولید را تنبیه کنیم و در برابر آن تولید را تشویق کنیم.

زهره عالی پور عضو هیات عامل سازمان خصوصی سازی عنوان کرد: هر ۶ ماه یکبار از شرکتهای خصوصی سازی شده بازرسی صورت میگیرد.به گزارش ایبِنا، وی گفت: در زمانی که واگذاری ها در قالب رددیون دولت انجام می شد، در آن مقطع نه اهلیت و نه قیمت واگذاری مورد توجه قرار نمی گرفت در صورتی که در طی دو سال گذشته ۱۰۰ درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بوده است.وی با اشاره به اینکه در واگذاری های صورت گرفته نقاط قوت بسیار زیاد است افزود: خصوصی سازی یک فرآیند است و موضوع مقاومت های اداری و سیاسی در تجربه بسیاری از کشورها است. وی گفت: خصوصی سازی کار تخصصی و بسیار پیچیده است، اما در مقابل هر فردی به خود اجازه می دهد تا در زمینه واگذاری ها اظهار نظر کند و از فرماندار، استاندار و نمایندگان مجلس مرتب اظهارنظراتی در مورد قیمت گذاری مطرح می کنند.

تدپیکس در کانال ۲۳۳ هزار واحدی:

گروه بورس: قیمت بیشتر سهمها در بورس در این روزها با افزایش تقاضا، رو به رشد است؛ به طوری که دیروز چهارشنبه 22 خردادماه، قیمت ۱۹۸ سهم رشد و ۱۳۸ سهم افت کرد. در عین حال شاخص کل توانست ترازوی جدید را تجربه کند.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه 22 خردادماه، در حالی نماگر اصلی بازار سهام وارد کانال ۲۳۳ هزار واحدی میشود که طی دو روز پیش این شاخص برای اولینبار توانست کانال ۲۲۹ هزار واحدی را پشت سر بگذارد و قله ۲۳۰ هزار واحدی را فتح کند.

اگر در روزهای معاملاتی هفته آینده نیز شاخص کل بیوقفه رشد کند، میتواند هر لحظه رکورد جدیدی را به ثبت برساند. اما در عین حال برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به رشدهای اخیر امکان کاهش قیمت در سهمها نیز وجود دارد، چراکه اکثریت سهمها بر اساس اصول بنیادی و تولید و فروش شرکتها با رشد قیمت مواجه نشدند، بلکه به علت عوامل غیر بنیادی و موضوعات بیرونی از جمله نرخ دلار و انتظارات سرمایه گذاران از آینده اقتصادی با رشد قیمت مواجه شدند.

دیروز در زمانهایی از ساعات معاملات سایت مدیریت فناوری بورس تهران با مشکلاتی مواجه شد که روح الله دهقان - مدیر عامل مدیریت فناوری بورس - اعلام کرد: به دلیل رکوردشکنی در بازدید، این سایت موجب مشکل در پاسخگویی در خدمات رسانی شده و هسته معاملات با مشکل مواجه نبوده است.

همچنین در بازار سرمایه، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۷۳۵ واحد رشد کرد و به رقم ۲۳۳ هزار و ۳۵۲ واحدی رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۸۷۲ واحد افزایش مواجه شد و تا رقم ۵۸ هزار و ۱۳۱ واحدی بالا رفت.

در عین حال شاخص آزاد شناور با ۲۸۸۵ واحد افزایش به رقم ۲۶۴ هزار و ۵۹ واحدی رسید. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر کدام به ترتیب ۲۰۴۷ و ۵۲۹۴ واحد رشد داشت.

شرکت ارتباطات سیار ایران، بانک ملت، گروه مپنا، مخابرات ایران و سرمایهگذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین جزو شرکتهایی بودند که بیشترین تأثیر را روی شاخصهای بازار سرمایه داشتند. همچنین فولاد خوزستان، پتروشیمی مبین و گسترش نفت و گاز پارسیان در جهت کاهش شاخصهای بازار پیش رفتند.

در گروه بانکها و مؤسسات اعتباری ارزش معاملات رشد قابل توجهی داشت؛ به طوری که در این گروه با دست به دست شدن نزدیک به دو میلیارد سهم و اوراق مالی ارزش معاملات به حدود ۲۸۵ میلیارد تومان رسید. بانکیها یکدست با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از سهمهای این گروه با صف خرید مواجه بودیم.

دیگر گروه پر معامله روز چهارشنبه خودروییها بودند؛ به طوری که در این گروه ۱.۱ میلیارد سهم به ارزش بیش از ۲۷۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. نمادهای ایرانخودرو، لنت ترمز ایران، محور سازان ایران خودرو، گسترش سرمایهگذاری ایران خودرو، قطعات اتومبیل ایران در این گروه بیش از چهار درصد افزایش قیمت را تجربه کردند و تعدادی از سهمهای این گروه بیش از سه درصد با افت قیمت روبرو شدند.

سومین گروهی که بیشترین رشد ارزش معاملات را به خود اختصاص داد، گروه محصولات شیمیایی بودند که با معامله ۴۷۷ میلیون سهم و اوراق مالی به ارزش معاملات ۱۷۵ میلیارد تومان رسیدند.

در گروه مخابرات شرکت ارتباطات سیار ایران با صف خرید و رشد نزدیک پنج درصدی در قیمت پایانی مواجه شد.

ارزش معاملات بورس تهران در مجموع به رقم ۱۷۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن حدود شش میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

شاخص کل فرابورس نیز با حدود ۱۹ واحد رشد مواجه شد و تا رقم ۲۹۵۶ واحدی بالا رفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس ۹۳۸ میلیارد شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد سهم و اوراق مالی بود.

سامانه مدیریت ریسک کارگزاران بورس

ابلاغ شد

مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس، نحوه اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک کارگزاران بورس را اعلام کرد.به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، مدیریت نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادرا طی ابلاغیه ای نحوه اجرای مرحله سوم سامانه مدیریت ریسک را اعلام کرد که از ۲۸ خرداد ماه اجرایی می شود. طی این ابلاغیه که خطاب به کلیه شرکت های کارگزاری اعلام شده، آمده است: ۱. تاریخ شروع اجرای مرحله سوم، روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه خواهد بود. ۲. مدت زمان اجرای مرحله سوم، ۳ ساعت (ازساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰) خواهد بود. ۳. پس از دریافت بازخورد از اجرای مرحله سوم، مدت زمان اجرای سامانه مزبور تا پوشش کامل مدت زمان بازار افزایش خواهد یافت.

ریزش والاستریت پس از پنج صعود متوالی

در معاملات بورس وال استریت نمادهای نظامی زیانده ترین و نمادهای تکنولوژی پر بازده ترین نمادها بودند. مهمترین شاخص بورسی وال استریت یعنی "داو جونز" که با افزایش امیدها به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا پنج صعود متوالی را به ثبت رسانده بود و در ابتدای معاملات روز چهارشنبه 22 خردادماه، نیز ۱۸۶ واحد صعود کرده بود در نهایت با ۱۴ واحد کاهش نسبت به روز قبل خود بسته شد.به گزارش آسوشیتد پرس، همچنین شاخص "اس اند پی ۵۰۰" نیز در معاملات روز چهارشنبه، ۰.۰۴ درصد عقب نشست تا بازدهی آن از ابتدای ماه جاری میلادی تا کنون به ۶.۶ درصد کاهش یابد. شاخص "نزدک کامپوزیت" با ۰.۶ درصد ریزش به کار خود خاتمه داد و شاخص "روسل ۲۰۰۰" نسبت به روز گذشته خود ۰.۳ درصد عقب نشست.

رکوردشکنی بازدید از سایت tsetmc

روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: دیروز چهارشنبه به دلیل گشایش های سیاسی ایجاد شده در جامعه، مخاطبان زیادی برای بازدید از روند حرکتی بازار به سایت tsetmc مراجعه کردند که حجم بالای بازدید در واقع موجب به وجود آمدن یک مشکل در پاسخگویی سرور شد.وی در گفت و گو با سنا، در این خصوص با اشاره به نکته ای حائز اهمیت بیان داشت: این که برخی از سرورهای سایت tsetmc در پاسخگویی دچار مشکل شده اند هیچ ارتباطی با هسته معاملاتی ندارد.

دکترمهرداد محقق زاده پس از شش سال مجددا با حکم محمد حسن زدا به سازمان تامین اجتماعی بازگشت و معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی شد. به گزارش روزنامه تجارت، محقق زاده که دارای ٢٣ سال سابقه در سازمان تامین اجتماعی می باشد از کارشناسی در این سازمان شروع به فعاليت کرده و سوابقی همچون معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل بودجه و تشکیلات ، مدیرکل استان مرکزی و معاون مدیرکل درآمد سازمان را در کارنامه كاري خود دارد. وی همچنین در بخش هاي اقتصادی و در شرکت های پالایشگاهی و پتروشیمی به عنوان عضو هیات مدیره نيز داراي سابقه بوده و عضويت در هیات مدیره و معاون اداری و مالی هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین تاپيكو نيز از ديگر سوابق اجرايی ايشان مي باشد . محقق زاده که دارای دکترای اقتصاد می باشد از سال ٩٣ تاکنون نیز عضو هیات مدیره و قائم مقام شرکت نفت ایرانول بوده است.