رعایت موازین اخلاق حرفهای در بیمه ایران

محسن پورکیانی مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی بیمه ایران در پیامی با موضوع «اجرای عملیات توسعه پایدار بیمههای زندگی بر مدار سازمان فروش بیمه های عمر» در کارگاه آموزشی رابطین فروش بیمههای زندگی قرائت شد، بر رعایت موازین اخلاق حرفهای و رعایت اصل منتهای حسن نیت در تمام مراحل فروش تأکید کرد.

بخشی از متن این پیام چنین است، همکاران عزیز - خداوند بزرگ را شکرگزارم که با استعانت از عنایات کریمانه اش و به یمن و مدد عزم و همدلی و اراده و جدیت همه ارکان شرکت، اینک ورود بیمه ایران در عرصه توسعه و تعمیم بیمه های زندگی از طریق به کارگیری ظرفیت های سازمان فروش را تجربه می نمائیم.

 

دو دهم درصد معوقات بانکی در اعتبارسنجی

محمدحسین حسین مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: معوقات تسهیلاتی که با اعتبارسنجی پرداخت می شود، دو دهم درصد است.

بعد از عملیاتی شدن بانکداری اجتماعی و در آغاز راه بانکداری بدون شعبه، سامانه اعتبارسنجی مرآت را به کمک گرفتیم تا کمکی در تحقق افق 1400باشد. این سامانه با هدف آسان¬سازی ضمانت¬ها، کاهش معوقات و پایین آوردن هزینه¬ها به کار گرفته شده است. حسین زاده اظهارداشت: این سامانه از ابتدای سال 97 به طور جدی فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر به عضویت آن درآمده اند. مطالبات غیرجاری تسهیلاتی که از طریق اعتبارسنجی واگذار شده دو دهم درصد است که نشان از موفقیت قابل توجه این موضوع دارد.

 

اجرای سیستم جانشینپروری در بیمه نوین

آرام رشیدی، معاون پشتیبانی و امور اقتصادی بیمه نوین گفت: نوآوری و توسعه عملکرد سازمانی که در نهایت منجر به ایجاد مزیت رقابتی پایدار میشود به ایجاد راهبردهای نوین از جمله بسترسازی فرآیندهای آموزش موثر، مکانیزم ارتقا و انگیزش منابع انسانی بستگی دارد که این موارد با تشکیل کمیته یادگیری و شورای ارتقا اجرا خواهد شد. وی گفت: یکی از شاخصهای توسعه عملکرد سازمانی، ایجاد و بازنگری برنامههای آموزشی است و برنامههای آموزشی بیمه نوین با نگاه ارتقای توانمندیهای کارکنان و شبکه فروش است. از سال گذشته دورههایی تحت عنوان ارتقای توانمندیهای کلیدی منابع انسانی شعب به طور مستمر در حال برگزاری است و فرآیند ارتقای کارکنان شعب پس از گذراندن این دورهها تعیین میشود.

جهش بانک صادرات در مسیر سوددهی

عملکرد مالی بانک صادرات ایران با ارتقای قابل توجهی مواجه شده و این بانک را برای تحقق «جهش بزرگ» آمادهتر کرده است.

گزارش مالی حسابرسینشده سال مالی ١٣٩٧ بانک صادرات ایران که روز گذشته در سایت کدال منتشر شد، نشان از بهبود عملکرد قابل توجه این بانک و تحقق وعدههای مدیرعامل بانک دارد.

کاهش ٨١ درصدی بدهی بانک صادرات ایران به بانکها و سایر مؤسسات اعتباری و افت ٢٣ درصدی بدهی بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در کنار افزایش ٥١ درصدی سپردههای دیداری و ارزانقیمت حکایت از تلاش و عزم شبکه بانک صادرات ایران برای خروج از زیان و تحقق دستیابی به نقطه سر به سر در آینده نزدیک دارد.

تهاتر بیش از ٩٠ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک از دولت با بدهی به بانک مرکزی، تأثیر قابل توجهی بر بهبود صورتهای مالی بانک داشته که در کنار افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی اواخر سال ٩٧، موجب خروج کامل بانک از شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت را فراهم آورد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران پیش از این گفته بود سال ٩٨ سال «جهش بزرگ» برای بانک صادرات ایران است که محوریت آن تسهیل تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با ارائه طرحهای نوین بانکی و خروج کامل از زیان است.

قدردانی بهزیستی از بانک ملت

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی در نامه ای خطاب به مدیرعامل بانک ملت از حضور وی در کنار مددکاران گمنام عرصه رفاه اجتماعی قدردانی کرد.

دکتر وحید قبادی دانا در این نامه آورده است: خدای را شاکریم که در عرصه فعالیت درحوزه سلامت و رفاه اجتماعی، بازتوانی مددجویان، پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها و ارائه خدمات متنوع حمایتی و تخصصی به جامعه هدف و در نهایت "به زیستن" آحاد جامعه، با بهره گیری از مدل خرد جمعی و جلب شرکای کاری، با عزیزانی همراه شده ایم که با اخلاص و ایثارگری و حمایت های مجدانه، به طور موثر و مستمر، ما را از ارزشمندترین پشتوانه ها بهره مند ساخته اند.

رییس سازمان بهزیستی با اهدای لوح سپاس این سازمان، حسن نیت، همراهی و همدلی مدیرعامل بانک ملت را ارج نهاده و دوام توفیقات روزافزون وی را از محضر خداوند متعال خواستار شده است.

مدیرعامل بانک رفاه تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه به عنوان بانک حوزه سلامت از تمامی فرصت های اکوسیستم نوآوری برای نیل به اهداف خود که همانا خدمت رسانی باکیفیت، چابک و امن به مشتریان است استفاده می کند.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر محمد علی سهمانی مدیر عامل این بانک در حاشیه مراسم رفاتک پیچ در هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری – اینوتکس ۲۰۱۹ – با تاکید بر حمایت این بانک از اکوسیستم استارتاپی کشور اظهار داشت: شروع فعالیت در حوزه استارتاپی و کسب وکارهای اینترنتی همواره با برخی ملاحظات همراه است و بانک رفاه برای گام نخست بودجه ای را برای حمایت از استارتاپ های حوزه سلامت در نظر گرفته که البته آمادگی دارد در صورتی که استارتاپ ها، نیازها و ملاحظات این بانک را با استفاده از توان نوآوری و خلاقیت خود برآورده کنند این بودجه را افزایش دهد.

مدیر عامل بانک رفاه با بیان اینکه این بانک در سال97 برای بهره برداری بهتر از دنیای فناوری های نوین اقدام به تأسیس و استقرار مرکز نوآوری موسوم به رفاتک کرده است، افزود: رسالت اصلی این مرکز، توسعه فعالیت های فناورانه در حوزه های مختلف فعالیت بانک رفاه است. رفاتک پیچ نیز که امروز شاهد برگزاری آن بودیم یکی از رویدادهایی است که توسط این مرکز برای حمایت از استارتاپ های حوزه سلامت و فین تک ها برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با تصریح اینکه برگزاری رویدادهایی همچون رفاتک پیچ، کسب و انباشت تجربه خوبی برای فعالیت های آتی رفاتک محسوب می شود، اظهار داشت: با حمایت از فین تک ها می توانیم مشکلات و چالش های حوزه سلامت را با هزینه بسیار کمتر از روش های سنتی برطرف کنیم.

دکتر سهمانی با تاکید بر این که بانک رفاه بانکی اجتماعی است، تصریح کرد: پرتفوی سرمایه گذاری های بانک رفاه متنوع و شامل بخش های صنعت، خدمات، بازرگانی و … است، اما یکی از عمده فعالیت های این بانک در حوزه سلامت است. استارتاپ ها می توانند با رصد نیازها و کمبودهای حوزه سلامت در جهت رفع این نیازها، راهکارها و ایده های نوآور و خلاقانه خود را ارائه دهند؛ بانک رفاه نیز به منزله یکی از مهم ترین تامین کنندگان مالی این حوزه، از این راهکارها و ایدهها حمایت خواهد کرد.

دکتر آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار به همراه جمعی از معاونین و مدیران از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) بازدید و در غرفه مرکز فناوری های نوین مالی بانک انصار حضور یافت .

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تبلیغات ، بانک انصار با حضور در نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری و برپایی غرفه مرکز فناوری های نوین مالی نسبت به معرفی این مرکز به بازدیدکنندگان اقدام نمود. این مرکز با توجه به نیازهای روزافزون و متفاوت مشتریان درحوزه صنعت مالی و بانکداری و دریافت خدمات متنوع و به روز در زمینه سرویسهای مالی شکل گرفته و هدف آن به وجود آوردن تجربه ی ناب و نوین در استفاده از سرویسهای بانکی برای مشتریان با همکاری فین تکها است تا ضمن برقراری ارتباط با بازیگران زیست بوم نوآوری در حوزه مالی بستر مناسبی را برای رشد ایدهها و تبدیل آنها به کسب وکارهای موفق، پایدار و پویا فراهم کند.

در این گزارش آمده است ، مرکز فناوری های نوین مالی بانک انصار با ارایه خدماتی از قبیل: تأمین مالی و سرمایهگذاری نقدی در استارتاپ های حوزه فین تک ، فضای کار اشتراکی ، مشاوره و منتورینگ ، برگزاری دورههای آموزشی و ترویجی (مدرسه فین تک)، همکاری در پروژههای علمی و تحقیقاتی ، مشارکت و همکاریهای غیر نقدی آماده ارایه خدمات به علاقه مندان این حوزه است .

شایان ذکر است ، نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) در هفت دوره خود، میزبان استارتاپ ها و شرکت های فناور زیادی از کشورهای مختلف بوده و در طول 7 دوره گذشته خود، بیش از 1000 شرکت کننده (غرفه دار) از 25 کشور مختلف که با هدف تبادل فناوری میان شرکتهای خصوصی، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در پروژه های تحقیق و توسعه و ... درآن شرکت کرده اند .