ضرورت توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی سومار

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت ها در راستای بهبود معیشت مردم منطقه و کاهش نرخ بیکاری با توجه به حجم بالا و بیش از انتظار صادرات کالا از طریق بازارچه مرزی سومار یک ضرورت است. بابک دین پرست در بازدید از بازارچه مرزی سومار افزود: در نشست امشب استان کرمانشاه تصمیمهای لازم در جهت توسعه بازارچه سومار و سامان دهی بهتر وضعیت آن اتخاذ خواهد شد. فرماندار گیلانغرب نیز ضرورت بهبود راه دسترسی به بازارچه، تکمیل زیرساختها و تسریع در رسمی نمودن آن را با اولویت بهره مندی و عمران این شهرستان از ظرفیت و عوائد حاصل از درآمد بازارچه مهمترین خواست و مطالبه بحق شهرستان عنوان کرد و خواستار تحقق آنها شد.

 

افزایش قیمت ها خارج از اراده بود

وزیر صمت با اشاره به موضوع افزایش قیمتها گفت: باید بپذیریم افزایش قیمتهای صورت گرفته در کشور به دلایل متعددی بوده که گاهی از دست ما نیز خارج بوده است. به طور مثال در بحث افزایش قیمت ماکارونی، ما شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی بودیم که در نهایت ۶۸ درصد افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت پذیرفته شد. به گزارش تجارت به نقل از ایسنا رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان به وضعیت اکتشافات در سطح کشور و استان کرمان تا یکماه آینده اشاره و اظهار کرد: در صورت ارائه این طرح، اعتباری از سوی سازمان ایمیدرو به این حوزه برای اکتشافات و تکمیل این بخش به استان کرمان اختصاص خواهیم داد.

 

استفاده حداکثری از توان داخلی الزام آور است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: قانون استفاده حداکثری از توان و ظرفیت داخلی الزام آور است و باید در راستای تحقق رونق تولید به درستی از آن بهره برد.

به گزارش ایرنا، سید «مهدی مقدسی» در نشست شورای اداری شهرستان اراک، افزود: در این قانون که ۱۰ روز گذشته به دستگاههای اجرایی متولی ابلاغ شده است اقدامات بازدارنده مورد تاکید است. وی اظهار داشت: بر اساس این قانون هر کالایی که در کشور تولید میشود باید در سامانه به ثبت برسد تا مشابه آن به کشور وارد نشود و در هر مرحلهای که مشابه آن به کشور وارد شود برای عامل وارد کننده و دستگاه همکاری کننده در واردات مجازات در نظر گرفته شده است.

ضعف حمل و نقل و خدمات بانکی

چالش صادرات سنگ تزئینی

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: ضعف در ناوگان حمل و نقل و خدمات پولی و مالی بانک ها مهمترین چالش در مسیر صادرات سنگ تزئینی کشور است. «بهنام نیکفر» در گفت و گو با ایرنا افزود: صنعت سنگ ایران در حوزه تولید و فرآوری از کیفیت و کمیت مطلوب برخوردار است و توان افزایش صادرات را دارد اما در زنجیره صادرات چالش هایی است که نیازمند تدبیر ویژه مسئولان برای گره گشایی است. وی اظهار داشت: دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ۱۶ الی ۱۹ مهر ماه سال جاری در شهرستان محلات شهر نیم ور برگزار میشود و با توجه به حضور مقامات متولی نیاز است که راهکارهای عملی و موثری برای تسهیل امور صادرات سنگ ایران به عنوان ظرفیت ارزشمند اقتصادی لحاظ شود. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی سنگ ایران افزود: با همراهی سازمان صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی تلاش میشود تا شمار بیشتری از تجار و بازرگانان بین المللی به این نمایشگاه دعوت شوند و ساز و کارهای گسترش بازار هدف این محصول با قوت دنبال می شود.

طرح «احیای ۵۰۰ معدن متروکه»

خاک میخورد

وزارت صنعت بهمن ماه سال ۹۶ از برنامه احیای ۵۰۰ معدن متروکه در قالب یک دوره پنج ساله خبر داد، اما با گذشت نزدیک به ۲۰ ماه از مهلت تعیینشده - که یک سوم وقت پیشبینی شده است - آثاری از شکلگیری گام عملی در این ارتباط مشهود نیست. به گزارش ایرنا، وزارت صنعت بر اساس نقشه راهی که توسط تشکلهای معدنی طراحی شده بود، برنامه اشتغال مستقیم ۵۰ نفر را برای راهاندازی هر واحد معدنی پیشبینی کرده بود؛ این واحدهای معدنی در مجموع اشتغال مستقیم ۲۵ هزار نفر را هدفگذاری کرده بود. این وزارتخانه یکی از پیشبینیهایی که در ارتباط با احیای ۵۰۰ معدن متروکه در بدو امر در نظر داشت، تشکیل یک کمیته مشترک بین دولت و مجلس بود که در آن توسعه و رونق معادن با در نظر گرفتن ابزارهای جدید ایجاد اشتغال و اهداف صادراتی بررسی و اجرایی شود. همچنین وزارت صنعت، شمار معادن کشور را ۹ هزار و ۹۵۰ فقره اعلام کرد که از این رقم چهار هزار معدن غیر فعال است و تاکنون آماری مبنی بر فعالسازی این معادن اعلام نشده، هرچند که معادن غیر اقتصادی و واحدهای معدنی که ذخیره آنها به اتمام رسیده، میتواند در این آمار تجمیع شده باشد.

رییس اتاق تهران بیان کرد؛

گروه تجارت: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعتقاد دارد بیماری مزمن دخالت نهادهای دولتی و عمومی در اقتصاد ایران، دهههاست که مانع رشد و توسعه بخش خصوصی شده و این دخالت در مواقع بحران و تنگنای اقتصادی، بیشتر هم شده که نتیجه آن از دور خارج شدن بنگاهها بوده است.

مسعود خوانساری با اشاره به بیانات رهبری در مورد لزوم توجه به بخش خصوصی و اجرای صحیح اصل 44 میگوید مخالفت با بخش خصوصی و دخالت در کار آن یا ناشی از ناآگاهی است یا برخاسته از جریان ذینفوذی که منتفع وضع کنونی است و مانع از اصلاح ساختارها و سیاستها میشود. رئیس اتاق بازرگانی تهران میگوید حاکمیت به بخش خصوصی اعتقاد و اعتماد دارد و بخش خصوصی باید بتواند از این فرصت استفاده کند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با کارگزاران و مسوولان نظام از مداخلات غیرضروری دستگاههای حاکمیتی در اقتصاد به عنوان یک بیماری مزمن یاد کردند؛ گفتهای که بسیار مورد توجه بخش خصوصی قرار گرفت و شما هم در نشست اخیر هیات نمایندگان اتاق تهران به آن اشاره کردید. وضعیت مداخلات این نهادها در اقتصاد چگونه است که نقد مستقیم رهبر انقلاب را هم در پی داشته؟

لازم است قبل از پرداختن به اصل مساله مداخلات دستگاهها و نهادهای دولتی و حاکمیتی در اقتصاد کشور، از توجه ویژه رهبر انقلاب به نقدها، گلایهها و مطالبات برحق بخش خصوصی تقدیر کنم. ایشان در چند دیدار مهم خود در یکی دو سال گذشته، موکداً ضرورت توجه سیاستگذار به سخنان بخش خصوصی را متذکر شدهاند که شاهبیت آن در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان در شهریورماه سال گذشته بود که اشارهای به نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی و سخنان نمایندگان بخش خصوصی داشتند و گفتند: «من این حرفها را خواندهام. به نظر من این حرفها را بخوانید و بشنوید و ببینید؛ حرفهای درستی است.» فکر میکنم این نخستینباری بود که طی سالهای اخیر رهبر انقلاب به طور مستقیم اشارهای به جلسات بخش خصوصی داشتند و روی به کار بستن توصیههای نمایندگان بخش خصوصی بهطور جدی تاکید کردند.

اما همانطور که ایشان اشاره کردند و نمایندگان بخش خصوصی در اتاقهای بازرگانی نیز سالهاست به اشکال مختلف این مساله را بیان میکنند، نهادهای مختلف حاکمیتی، دولتی و عمومی طیف متنوعی از مداخلات در فضای کسبوکار را به نمایش گذاشتهاند؛ از مجوزهای غیرضروری و امضاهای طلایی گرفته تا صدور آییننامهها و بخشنامههای محدودکننده و در نهایت اصلیترین مداخله هم نشستن در جایگاه بخش خصوصی و تصدیگری در فعالیتهای اقتصادی است. تبدیل شدن عارضه مداخله به یک بیماری مزمن نشان از تداوم و پایداری و البته وخیمتر شدن آن دارد. نهادهای عمومی و دولتی که چندین دهه است به لطف درآمدهای نفتی و بدون هرگونه ارزیابی هزینه-فایده وارد فعالیتهای اقتصادی شدهاند، چنان ساختار پیچیده و مفسدهآلودی ایجاد کردهاند که حالا سرنخش گم شده و باز کردن این گره، اگرچه ناممکن نیست اما بسیار سخت است. چون برهم زدن بازی سراسر باخت کنونی در اقتصاد کشور، جسارت بالایی میطلبد؛ مقابله با گروههای ذینفع وضع موجود که اگرچه بزرگ نیستند اما به لطف رانتهای اعطاشده و سودهای بادآورده، قدرتمند و صاحب نفوذ هستند، کار نفسگیری است. این گروه کوچک از انحصارها و رانتهایی بهرهمند میشوند که کمتر کسی به آن دسترسی دارد.

وخیمتر شدن عارضه مداخله که به آن اشاره کردید به معنای شدت گرفتن مداخلات است؟ این مداخلات به چه دلیل و چگونه شدت گرفته و میگیرد؟

شدت گرفتن و توسعه یافتن مداخلات دولتی را میتوانید همین روزها به عینه مشاهده کنید؛ مثالهای واضح آن همین دستورالعملهای مختلفی است که هر روز صادر میشود. زمانی که یک نهاد دولتی در واکنش به نوسانات بازار در مورد کالایی مانند پیاز، صادرات آن را ممنوع میکند و به دنبال قیمتگذاری و توزیع با قیمت دولتی در غرفههایی خاص در میادین میوه و ترهبار میرود، عملاً فضا را برای دخالت در قیمت هر کالای دیگری نیز باز کرده است. همین اتفاق در یک بازه زمانی میتواند برای سیبزمینی، رب گوجهفرنگی، برنج، خرما، پوشک نوزاد و بسیاری دیگر از کالاها رخ دهد. دولت مجبور است هم به واسطه تعریف اشتباهی که از وظایف خودش دارد و هم به دلیل فشار افکار عمومی که بعد از مداخله اول این انتظار برایشان ایجاد شده است، دوباره وارد میدان شود و در کار بازار دخالت کند. در واقع اولین مداخله غیرضرور مانند انداختن اولین مهره در بازی دومینو است. چه نهادهای دولتی و چه نهادهای عمومی و حاکمیتی با اولین نقشآفرینی غیرضروری خود در اقتصاد، راه را برای بیشتر کردن یا همیشگی کردن این مداخلات باز کردهاند. در حالی که حتی اقتصاددانانی که قائل به حضور دولت در اقتصاد هستند هم این دخالت را از جنس تصدیگری و اعطای رانت نمیدانند و از آن پرهیز دارند و صرفاً در محدوده سیاستگذاری پولی و نقش بانک مرکزی، که البته بسیار اثرگذار است، مباحثه و مناقشه دارند. وگرنه در این روزها در هیچ کشوری دولت مسوول تامین کالاهای خصوصی، و آن هم غیراساسی، مانند پیاز، خرمای ماه رمضان یا سیب و پرتقال شب عید نیست؛ آن هم دولتی که در تامین کالای عمومی منابع و توان کافی ندارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه گفت:مرکز تجاری ترکیه در تهران کاملا فعال شده و تعداد زیادی از شرکتهای ترکیه در آنجا نمایندگی دارند. در بحث منطقه ویژه اقتصادی نیز این اراده در هر دو طرف وجود دارد و حتی کارهای مکانیابی آن انجام شده است.

رضا کامی در گفتوگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت تجارت بین دو کشور گفت: با توجه به سابقه و پیشینه دو کشور در کارهای تجاری یک نوع درهمتنیدگی خاصی بین اقتصاد دو کشور وجود دارد و اکنون نیز با وجود اتفاقات و تنشها همچنان مانند روال قبل کارها صورت میگیرد، هر چند یک سری مشکلات در بحث نقل و انتقال پول وجود دارد ولی در نهایت کار انجام میشود.

وی همچنین گفت: شرکتهای ترک سابقه خوبی در ساخت و تولید خانههای پیش ساخته دارند و در سالهای گذشته نیز شاهد بودیم که چند شرکت ترکیه در پروژههای مسکن مهر فعال بودند

معاون امور صنایع وزارت صنعت از تشکیل کمیته ویژه برای تعیین سهمیه واحدهای مصرفکننده Pet خبر داد و گفت مشکلات مربوط به تامین مواد اولیه بطریهای پلاستیکی در سال جاری برطرف خواهد شد. به گزارش ایسنا، هر سال با آغاز فصل گرما و افزایش مصرف pet به عنوان ماده اولیه تولید انواع بطریهای پلاستیکی برای تولید انواع نوشیدنیها بازار این ماده اولیه با چالشهایی مواجه میشود. در این رابطه فرشاد مقیمی در گفتوگو با ایسنا، از تشکیل کمیته ویژه برای تعیین سهمیه واحدهای مصرفکننده Pet خبر داد و گفت: لیست مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی هر سال ارائه میشود، اما مشکلاتی که در سالهای اخیر در زمینه عرضه پت رخ داد، باعث شد که با تشکیل یک کمیته ویژه به استانها ابلاغ شود که سهمیه واحدهای مصرف کننده پت تعیین و به بورس کالا ارائه شود تا هیچ واحدی نتواند بیش از نیاز خود مواد اولیه دریافت کند.

قائم مقام ایدرو تشریح کرد؛

گروه تجارت: قائم مقام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: طراحی پایه خودرو یا همان پلتفرمهای جدید در یک برنامه زمانبندی سه ساله برای تولید خودروهای جدید در دستور کار قرار گرفته است.

پایه و شالوده اصلی که ممکن است بر اساس آن چندین مدل خودرو تولید و ساخته شوند در اصطلاح پلتفرم نامیده میشود. در واقع پلتفرم مجموعه پیشرانه، جعبه دنده، شاسی و سیستم انتقال قدرت را در میگیرد. «بهزاد اعتمادی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این سازمان اعتقاد راسخ به داخلیسازی و تعمیق ساخت داخل محصولات و قطعات دارد و بهویژه این مأموریت را در حوزههای نفت و گاز، فولاد، سیمان و خودرو دنبال میکند. به گفته وی، اگر ساخت برخی قطعات از توجیه اقتصادی برخوردار نباشد، اما از آنجا که اولویت ما رونق تولید است حتی با وجود دو برابر شدن هزینهها، حاضر به ساخت آنها هستیم. این مقام مسئول در خصوص برنامه ریزی برای تولید پلتفرم جدید خودرو در کشور، اظهار داشت: استراتژیای درو در صنعت خودروسازی کشور، تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودروی جدید در پسابرجام تا سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) بود، اما با خروج آمریکا از برجام بناچار مجبور به تغییر استراتژی شدیم. وی ادامه داد: خروج شریکان خارجی صنعت خودرو از کشورمان سبب شد تا در کوتاهمدت ادامه تولید خودروهای پرتیراژ قدیمی را در دستور کار خود قرار دهیم. اعتمادی توضیح داد: در جهان هیچ کشوری همه تجهیزات و لوازم مورد نیازش را خودش تهیه نمیکند و صنعت خودروی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ با این وجود در تلاشیم که تا حد امکان ارزبری خودروها را کاهش دهیم. وی گفت: هدف ایدرو در میان مدت، ارتقای کمی و کیفی خودروهای تولیدی است تا قابلیت صادرات دستکم به کشورهای همسایه را داشته باشند و از این طریق تعادل مثبتی را در ارزبری و ارزآوری این صنعت شاهد باشیم. معاون توسعه صنایع حمل و نقل ای درو بیان داشت: در مرحله سوم، تقویت شرکتهای طراحی، مهندسی و مراکز تحقیق و توسعه با همکاری صاحبان این فناوریها در جهان در دستور کار قرار خواهد گرفت که میتوان از توانمندی خارجیها در قالب آموزش نیروی انسانی بهره برد.

وی با بیان اینکه این برنامه سه ساله طراحی شده، ابراز امیدواری کرد در مرحله سوم بتوانیم به طراحی پایه خودرو یا همان پلتفرمهای جدید دست یابیم.

  • احتمال بازگشت فرانسویها به ایران

    اعتمادی در ادامه به آخرین وضعیت قرارداد ایدرو با شرکت رنوی فرانسه اشاره کرد و گفت: این قرارداد اکنون تعلیق شده و هرچند رنوییها از ایران خارج شدهاند، اما سرمایههایی در کشورمان باقی گذاشتهاند و منتظرند تا در صورت توافقات سیاسی دوباره با بازار ایران بازگردند.

    وی تاکید کرد: اینکه مجدد با رنو کار میکنیم یا خیر بستگی به شرایط دارد، زیرا نمیخواهیم با سایر کشورها قهر کنیم و اگر شرایطمان را بپذیرند مجدد با آنها همکاری خواهیم کرد. قائم مقام ای درو افزود: از زمان خروج رنو، ما به دنبال آماده کردن زیرساختها بوده و هستیم تا در صورت همکاری مجدد، اگر هم خواستند از بازارمان خارج شوند آنقدر پتانسیل و توان داشته باشیم که سرپا بمانیم. وی یادآوری کرد: همکاری قبلی با رنو تا مرحله ثبت شرکت هم پیش رفت و یک بار ۶۵ میلیون یورو به صورت نقد آوردند، اما پیش از بی اثر شدن نتایج برجام آن را خارج کردند. اعتمادی ادامه داد: با این حال، شرکت رنو پارس به عنوان سرمایه رنو در کشورمان وجود دارد و ۵۱ درصد ن متعلق به این شرکت فرانسوی است. وی همچنین با بیان اینکه ایران خودرو از گذشته با پژو کار میکرده و آنها ریشه در فناوری خودروی ایرانی دارند، تاکید کرد: به همین دلیل نمیتوان به یکباره رابطه قدیمی با آنها را قطع کرد. معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در خصوص تولید ال ۹۰ در کشور خاطرنشان کرد: برای خودروی ال ۹۰ برنامه داریم تا با موتور دیگری تولید آن ادامه یابد.

  • تجاری شدن خودروهای در کف کارخانجات مانده

    وی در خصوص خودروهای باقی مانده در کف کارخانجات گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده، این خودروها به زودی تجاری شده و در اختیار مشتریان قرار میگیرند.ین مقام مسئول به تجاری شدن بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی شرکت ایران خودرو در روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: همزمان با این اتفاق، حدود پنج هزار خودروی دارای کسری قطعه نیز وارد چرخه شد و هر زمان قطعات تأمین میشوند، برای تکمیل خودروها به خط تولید وارد میشوند. وی با ابراز خوشبینی نسبت به صنعت خودرو، تاکید کرد: خودرو صنعتی است که پس از بخشهای نفت و گاز و بانکداری، پردرآمدترین و اشتغالزاترین صنعت است و به همین دلیل از آن دست نخواهیم کشید.

    اعتمادی، رشد خوب این صنعت در سالهای گذشته را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که با رویکرد جدید دولت و حمایت از این صنعت، به چشمانداز پیش بینی شده برای آن دست خواهیم یافت.

 

 

برترینهای اینوتکس2019 معرفی شدند

اینوتکس 2019 بیست و دوم خرداد ماه 98 با اهدای جوایز به ایونتها و استارتآپهای برتر این نمایشگاه به کار خود پایان داد.به گزارش سرویس بازار ایسنا، سید حسام حسینی یزدی مدیرعامل شرکت اثنا در اختتامیه هشتمین دوره نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری (INOTEX) گفت: یکی از ویژگیهای برتر این نمایشگاه طراحی خلاقانه و اطلاعرسانی متفاوت و به دور از کلیشهها در این رویداد بود.مجری نمایشگاه اینوتکس 2019 با بیان اینکه تیم برگزاری نمایشگاه نقش تاثیرگذاری در برگزاری هرچه بهتر این رویداد داشتهاند، عنوان کرد: برگزاری رویدادهای جانبی بینالمللی، اطلاعرسانی متفاوت و دیزاین نوآورانه اینوتکس 2019 از جمله عواملی بودند که به افزایش بازیدکنندهها کمک کرد.در مراسم اختتامیه به سه ایده برتر، سه تیم اینوتکسپیچ، بهترین غرفه و کانتر و همچنین بهترین استارتآپ مردمی جوایز نقدی و غیر نقدی اهدا شد.تیمهای تریآیدیا، پاپآپاستند و آموت به عنوان سه تیم برتر ایدهپردازی از 30 تیم معرفی شده به اینوتکس موفق به دریافت جایزه شدند. همچنین از 8 تیم اینوتکسپیچ به ترتیب 3 تیم مرکوری، سبزپالایش و تریپساز موفق به دریافت جوایز نقدی و غیر نقدی از طرف شناسا، نماشا، توسکا و سازمان مدیریت صنعتی شدند؛ علاوه بر این تیم سبزپالایش موفق به دریافت جایزه ویژه اتاق بازرگانی ایران و آلمان نیز شد.در ادامه برگزاری مراسم اختتامیه نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری از غرفه دیجیکالا به عنوان برترین غرفه نمایشگاه و کانتر روباکس نیز به عنوان برترین کانتر تقدیر شد.گفتنی است، پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز اینوتکس 2019 بوده و مرکز فن بازار ملی ایران و مرکز شتابدهی نوآوری، برگزارکنندگان این نمایشگاه بودند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز از حامیان و پشتیبانهای دائمی این نمایشگاه به شمار میروند.

سفر رییس سازمان ملی بهره وری ایران

به استان یزد

رئیس سازمان ملی بهرهوری ایران به استان یزد سفر کرد. به گزارش ایسنا، فاطمه پهلوانی در این سفر ضمن برگزاری جلساتی با مدیران در این خصوص از مراکز صنعتی و اقتصادی این استان نیز بازدید کرد. دیدار با استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و بررسی اقدامات مهم بهرهورانه استان در نظام اداری و توسعه اقتصادی، دیدار با رئیس دانشگاه یزد و مدیران مرکز پژوهشی کیفیت و بهرهوری دانشگاه از برنامههای فاطمه پهلوانی در سفر به استان یزد است

هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و همچنین پنجمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات معدنی و راهسازی فردا با حضور مقامات مختلف و مشارکت بیش از یکصد و سی شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمان گشایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه؛ محمود بندرچی مدیرعامل شرکت رستاک پادویژن و رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه ها گفت: هفتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته در حوزه ها و بخش های مختلف اکتشاف، استخراج، فرآوری، صادرات، سرمایه گذاری و ماشین آلات برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این دو نمایشگاه که در فضایی به وسعت بیش از 10 هزار مترمربع برگزار می شود، در واقع ویترین ویژه ای است که در آن آخرین دستاوردها و تکنولوژی های حوزه معدن و فرآوری معدنی و راهسازی ارائه و معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنایع معدنی و ماشین آلات معدنی و راهسازی گفت: تکمیل زنجیره تولید برای دستیابی به محصولات و خدمات با ارزش افزوده بالاتر، دستیابی به آخرین فنآوری های نوین، افزایش تولید مواد اولیه مورد نیاز واحد های تولیدی، توسعه صنایع بالا دستی معدن و صنایع معدنی به منظور افزایش صادرات، انتقال و ارتقاء دانش و فناوری و توسعه تکنولوژی ساخت داخل با رویکرد بومی سازی، ارتقاء سطح ایمنی در معادن، تجهیز معادن و کارخانجات و رفع کمبود ماشین آلات و تجهیزات و توسعه سرمایه گذاری و رفع موانع در حوزه معدن و صنایع معدنی؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه ها است