تجربیات موفق باید مستند سازی شود

مسعود بادین نایب رییس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا که در جمع مدیران روابط عمومی گفت: از جمله ابزارها و شیوه های مهم و کلیدی روابط عمومی ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، رسانه ها هستند. روابط عمومی که نتواند ارتباط و تعامل مناسبی با فعالان رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم و موثر در امر فرهنگ سازی برقرار کند در کار خود موفق نخواهد بود.

در ارتباط با شرایط بحرانی از جمله در زمان بروز حوادث سیل و زلزله، روابط عمومی سازمان ها ی اقتصادی، باید با جدیت و دقت لازم، تجربیات موفق خود را در این باره مستند سازی کنند تا ادبیات مناسبی در این زمینه در فضای رسانه ها ایجاد شود.

 

آمار تسهیلات ساخت مسکن در سال ۹۸

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت یک هزار و ۴۴۶فقره تسهیلات مشارکت مدنی به بخش مسکن طی دو ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسن علمداری مدیر اداره امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن با اشاره به جدیدترین آمار عملکرد بانک مسکن در حوزه تسهیلات دهی به حوزه مسکن، عنوان کرد: در دو ماه نخست امسال تمرکز بانک مسکن بر تسهیلات دهی بر بخش مسکن متمرکز بوده است. به طوریکه مطابق با گزارش عملکرد بانک مسکن طی دو ماه ابتدایی امسال معادل یک هزار و ۴۴۶ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به حوزه مسکن به ارزش ۱۷۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعطا کرده است.

 

اهمیت بازاریابی همزمان بانک و بیمه

نیما نوراللهی مدیرعامل بیمه تجارتنو با رییس کل بانک تجارت استان گیلان دیدارکرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه تجارتنو، در این جلسه طرفین با بررسی نقاط قوت مجموعه های تحت مدیریت خود برهمکاری هرچه بیشتر تاکید کردند. بازاریابی مشترک با حضور همزمان بانک و بیمه از دیگر نکاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد. در نشست صمیمانه مدیرعامل و هیئت همراه بیمه تجارتنو با نمایندگان استان گیلان که هم اکنون درحال برگزاری است، پس از استماع مشکلات و کاستی های موجود، نقطه نظرات و توصیه های از سوی مدیرعامل و مدیران ارشد برای ارتقاء هرچه بیشتر سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شد.

حضور بانک کارآفرین

در کنگره جامعه جراحان

در ادامه همکاری و تعامل سازنده با جامعه پزشکی و جراحان کشور، بانک کارآفرین برای سیزدهمین سال متوالی، در چهل و سومین کنگره علمی سالانه جامعه جراحان ایران حضوری فعال و مؤثر داشت.

این بانک با استقرار یک واحد مستقل و ارائه انواع خدمات بانکی، مالی و مشاورهای، در این رویداد مهم که از 18 الی 22 خرداد ماه در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، حضور داشت.

بر اساس این گزارش، در طول پنج روز برگزاری کنگره جامعه جراحان، بانک کارآفرین با برپایی غرفه و بهرهگیری از تجهیزات بهروز و مدرن، اقدام به ارائه خدمات بانکی خود به صورت آنلاین نمود و 1350 نفر از اعضای جامعه از این خدمات بهرهمند شدند.

تسهیلات 5 درصدی بانک سینا

در راستای توانمندسازی و کمک به اقتصاد خانواده، بانک سینا نسبت به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بانوان درقالب طرح آذین اقدام می کند.

بانوان در سراسر کشور می توانند از مزایای در نظرگرفته شده شامل اعطای تسهیلات با نرخ سود 5 درصد، استفاده کنند.

بانوان با افتتاح حساب سپرده بلندمدت 6 درصد در بانک سینا که به عنوان ضمانت وام نیز محسوب می شود، می توانند بسته به شرایط تا سقف 2 میلیارد ریال از تسهیلات این طرح بهره مند شوند.

انتصاب اسکندری در بیمه تعاون

طی حکمی از سوی دکتر مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون ، جناب آقای حسن پور اسکندری به سمت سرپرست بیمه های آتش سوزی بیمه تعاون منصوب شد .

متن حکم به این شرح است :جناب آقای حسن پور اسکندری با سلام و احترام - با توجه به تجارب و سوابق ارزنده جنابعالی ، به موجب این حکم به عنوان سرپرست بیمه های آتش سوزی منصوب می شوید . امید است با استعانت از خداوند متعال و با استفاده از تمام تجارب و توانمندیها در تحقق اهداف شرکت موفق و موید باشد . یونس مظلومی - مدیرعامل

از سوابق آقای پور اسکندری به مدیریت بیمه های آتش سوزی شرکت بیمه میهن و معاون بیمه های آتش سوزی بیمه آرمان میتوان اشاره کرد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد؛

گروه بانک و بیمه: حجتالله مهدیان رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به سابقه دیرینه تعاون درکشور و به خصوص دیار کویری یزد، گفت: صرفنظر از قابلیتهایی چون سختکوشی، کارآفرینی و همدلی در بین یزدیها، ثبت جهانی شهر یزد، موقعیت جغرافیایی استان یزد و قرار گرفتن در مرکز راههای مواصلاتی کشور، صنعتی بودن ومعدنی بودن، این استان را مکانی مستعد برای تجمع سرمایهها در بخش تعاون تبدیل کرده است.

مهدیان در بازدید از شرکت تعاونی بندرخشک پیشگامان کویر یزد با اشاره به این مطلب افزود: تکمیل این مجموعه بستر مناسبی برای سرمایهگذاری و اشتغالزایی بیشتر در کشور و استان یزد خواهد بود و ما هرجا بحث اشتغال به میان آید با تمام قوا در سطح توان خود همکاری و همراهی خواهیم کرد. مهدیان با اشاره به اهمیت بندر خشک پیشگامان درکشور و استان یزد، افزود: مجموعه بندر خشک پیشگامان بهدلیل واقعشدن در مرکز کشور و برخورداری از زیرساختهای حمل و نقل جادهای و ریلی میتواند بسیار مفید و موثر در ترانزیت کالا در کشورمان باشد. مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان موفقیتهای ملی شرکت تعاونی پیشگامان تصریح کرد: اعتمادسازی در مسائل پولی و مالی و تجمیع پولهای خرد مردم نیازمند برنامه ریزی برای معرفی فعالیت تعاونیها است. مهدیان یادآور شد: این حوزه با تمام سختیها در اعتمادسازی و جلب سرمایههای مردم میتواند به یکباره موجب توسعه شود، از این رو توسعه تعاونیها خدمت به توسعه جامعه خواهد بود.

در ادامه مدیرعامل بانک توسعه تعاون در بازدید از شرکت تعاونی شتابدهنده نوآوری پیشگامان یزد که درزمینهٔ حمایت از استارتاپ ها فعالیت میکند افزود: امروزه سازمانها و نهادهای بینالمللی، توسعه را بدون مشارکت عمومی مردم، فاقد ارزش و اعتبار میدانند و به همین دلیل نیز اکثر کشورها از نهضت تعاون بهعنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در امر توسعه استفاده میکنند. مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون با تقدیر از اقدامات ارزشمند شرکت تعاونی پیشگامان، حضور جوانان فعال و بانشاط را در این شرکت که باهدف کمک به استارتاپ ها گرد هم جمع شدهاند را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: امروزه سازمانهای جهانی، توسعه را بدون مشارکت عمومی مردم اعم از پیر و جوان، فاقد ارزش و اعتبار میدانند و به همین دلیل نیز اکثر کشورها از نهضت تعاون بهعنوان یکی از ابزارهای مهم و موثر در امر توسعه استفاده میکنند و چقدر خوب است که نگاه مثبت به مقوله تعاون نیز از همین ابتدا در بین جوانان و فرزندان ما شکل گیرد.

به اعتقاد وی، اگر رشد و توسعه تعاونیها بهاندازهای باشد که اکثریت مردم را در برگیرد، توزیع عادلانه ثروت و ریشهکن کردن فقر و اختلاف طبقاتی نیز محقق خواهد شد.

دکتر محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی نوآوری –اینوتکس 2019 که در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد در گفت و گو با اصحاب رسانه به تشریح آخرین وضعیت عملکردی بانک پرداخت و اظهار داشت: بانک رفاه طی یک سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد ریال سودآوری داشته و جزء بانک های سودآور نظام بانکی بوده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل این بانک با ابراز خرسندی از سودآوری بانک رفاه گفت: این سود حاصل فعالیت های اصلی و عملیاتی بانک بوده است.

دکتر سهمانی در ادامه به تشریح وضعیت مطالبات غیرجاری بانک رفاه در سال گذشته و سه ماهه نخست سالجاری پرداخت و اظهار داشت: ضریب مطالبات (NPL ) در بانک رفاه 3.7 درصد است که در مقایسه با نظام بانکی و استانداردهای رایج عدد پائین و نمایانگر حساسیت، توجه و مدیریت مطالبات و رعایت بهداشت پرونده های اعتباری و تخصیص بهینه منابع این بانک است.

مدیرعامل بانک رفاه در ادامه به عملکرد این بانک در حوزه نقدینگی و مدیریت آن پرداخت و گفت: بانک رفاه در سال 97 و روزهای سپری شده از سال 98 حتی یک روز هم اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته است و بانک رفاه هم اکنون در شرایط نقدینگی مناسبی به سر می برد.

وی همچنین به رشد مطلوب منابع این بانک طی سال گذشته و سه ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه بانک رفاه در سال 97 رشد منابعی قریب به 40 درصد را تجربه کرده است. مدیر عامل بانک رفاه در خاتمه به عملکرد این بانک در واگذاری املاک و اموال مازاد اشاره و خاطر نشان کرد: بانک رفاه در سال گذشته 10 هزار میلیارد ریال واگذاری اموال و املاک مازاد داشته که عملکرد قابل قبولی در نظام بانکی محسوب می شود.