تاخیر عمدی مانع برگزاری انتخابات

برخی نمایندگان با تاخیر عمدی مانع برگزاری انتخابات کمیسیون امنیت ملی شدند عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از اعضای این کمیسیون علی رغم حضور ۱۱ نفر از نمایندگان، با تاخیر عمدی مانع از تشکیل جلسه انتخابات هیات رئیسه کمیسیون شدند. به گزارش خانه ملت، «اردشیر نوریان» اظهار داشت: حدود نیم ساعت، ۱۱ نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی در محل کمیسیون منتظر شروع جلسه بودند تا انتخابات هیات رئیسه برگزار شود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چندین بار دبیر کمیسیون را به جلسه ای که اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی و برخی دیگر از نمایندگان تشکیل داده بودند، فرستادیم، اما همچنان در محل کمیسیون امنیت حاضر نشدند.

 

در زمان ناجی صبری به عراق نرفتم

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بی اساس خواندن اظهارات و داستان سرایی نورالدین پیرموذن نماینده پناهنده در آمریکا تاکید کرد: سفری به عراق در زمان وزارت ناجی صبری نداشتم. سید کمال خرازی ضمن بی اساس خواندن اظهارات و داستان سرایی نورالدین پیرموذن اظهار داشت: در زمان وزارت ناجی صبری هیچ گونه سفری به عراق نداشته و تنها سفرم در زمان وزارت سعید الصحاف بوده که با صدام حسین هم ملاقات مفصلی داشتم. اخیراً یکی از نمایندگان سابق مجلس در اظهاراتی بی اساس مدعی شده است که کمال خرازی در زمان تصدی وزارت امور خارجه عراق سفری به عراق داشته و مسائلی را در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرده است.

 

مسدود کردن ورودی سفارت ایران در لندن

سفیر ایران در انگلیس از مسدود کردن ورودی سفارت ایران در لندن توسط چند معترض خبر داد. به گزارش تجارت به نقل از ایرنا، «حمید‬ بعیدی نژاد» ‬سفیر‬ ایران در‬ لند‬ن در توئیتر خود نوشت: علیرغم هشدارهای متعدد به پلیس و وزارت امور خارجه انگلیس، چند نفر با مسدود کردن مسیر، دیروز و دیشب را جلوی سفارت سپری کردند. وی ادامه داد: امروز علاوه بر افراد، رسانهها برای تهیه گزارش جلوی سفارت اجتماع کردهاند. کماکان پیاده روی جلوی سفارت مسدود است و امکان تردد دیپلماتها وجود ندارد. به گزارش ایرنا، این اتفاق در حالی رخ میدهد که در ماههای گذشته نیز سفارت ایران در چند مرتبه مورد حمله نیروهای ضدانقلاب قرار گرفته شده است.

سفیر جدید لهستان با ظریف دیدار کرد

سفیر جدید جمهوری لهستان با حضور در وزارت امور خارجه، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کشورمان کرد.

به گزراش ایلنا، ماچئی فایوکوفسکی امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وزیر امور خارجه کرد.

بررسی سی اف تی درکمیته مشترک

مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز یکشنبه، ۲۶ خردادماه، در دومین جلسه کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست دکتر محسن رضایی، پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو و سی اف تی، مورد بررسی قرار گرفت.

طبق این گزارش سوالات و ابهامات اعضای مجمع در پیوستن ایران به این دو کنوانسیون جمع بندی گردید و ضمن دعوت از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت اطلاعات برای طرح نظرات کارشناسی خود، مقرر شد سوالات یازده گانه به اطلاع ریاست محترم جمهوری اسلامی رسانده شده وپاسخ رسمی دولت به آنها داده شود تا در کمیسیون مشترک و صحن مجمع قرائت گردد.

کمیسیون مشترک مجمع تا رسیدن به نتیجه نهایی برای طرح در صحن مجمع، جلسات خود را ادامه خواهد داد.

اموال و داراییهای خود را اعلام میکند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورت اجرای قانون رسیدگی به اموال و داراییهای مسؤولان، بنده نیز اموال و داراییهای خود را به صورت شفاف اعلام خواهم کرد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری فارس، درباره قانون رسیدگی به اموال و داراییهای مسئولان که چندی پیش به تصویب رسیده است، در پاسخ به این سؤال که بر اساس این قانون کلیه مسئولان و حتی نمایندگان مجلس باید اموال و داراییهای خود را شفاف اعلام کنند، آیا شما هم حاضر خواهید بود که در این راستا شفافسازی کنید؟ اظهار داشت: اگر قانون هست پس لازم است و باید همه این کار را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر میکنید این قانون تا چه حد میتواند در راستای شفافسازی و جلوگیری از فساد مالی که در کشور وجود دارد تأثیرگذار باشد، عنوان کرد: به هر حال این موضوع مؤثر است چرا که اموال یک مسئول قبل از گرفتن پست و بعد از آن مقایسه میشود و در این صورت مسئولان مراقبت بیشتری میکنند و بر این اساس یک نظارت قانونی برای آنها وجود دارد.

سوال ملی از وزیر دفاع اعلام وصول شد

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول سوال ملی از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با موضوع عدم ارائه خدمات حمایتی به ایثارگران خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال برزیل و- طرح اصلاح ماده یک قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمانهای فاقد سند رسمی اعلام وصول شد.

وی افزود: همچنین سوال ملی سیدقاسم جاسمی نماینده کرمانشاه از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص عدم ارائه خدمات حمایتی ایثارگران اعلام وصول شد.

اعضای کمیسیون فرهنگی با کلیات

طرح سازمان روزنامهنگاران مخالفت کردند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی با کلیات طرح نظام روزنامهنگاران به این خاطر که در آن حقوق روزنامهنگاران آنطور که باید وشاید دیده نشده، مخالفت کردند.

سیدفاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز، کلیات طرح نظام روزنامهنگاری جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: نظر کمیسیون در بررسی طرح این بود که با توجه به اینکه حقوق خود روزنامهنگاران در این طرح آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و دارای ابهاماتی است، اعضای کمیسیون با کلیات این طرح مخالفت کردند.

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات

۱۴ متهم ارزی آغاز شد

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهارده متهم ارزی دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش ایلنا، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهارده متهم ارزی بعد از ظهر امروز در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی موحد و با حضور مستشاران و متهمان و وکلای آنان برگزار شد.

حجت الاسلام موحدیراد دادستان استان سیستان و بلوچستان هم در جایگاه نماینده دادستان در این دادگاه حضور دارد.

بیمه نفتکش ها در خاورمیانه ۲۰ برابر شده است

حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان نرخ بیمه انتقال نفت خام در خاورمیانه را افزایش داد.

به نقل از پایگاه اینترنتی اس اند پی گلوبال، حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان رقم بیمه انتقال نفت خام در خاورمیانه افزایش یافت. میزان نرخ بیمه برای نفتکش ها در خاورمیانه در پی حملات اخیر تا ۲۰ برابر افزایش یافته است.

روحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

گروه سیاسی: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در کنار تولیت آستان قدس رضوی است

رئیس جمهور شنبه شب در دیدار تولیت آستان قدس رضوی، بر همکاری دولت و آستان برای ارائه خدمات مطلوبتر به مجاوران و زائران حضرت علیابن موسیالرضا (ع) تاکید کرد و گفت: دولت در این راه در حد توان در کنار آستان رضوی است.

به گزارش ایسنا، حجتالاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که در مسیر بازگشت از سفر به دو کشور آسیایی قرقیزستان و تاجیکستان، به منظور زیارت بارگاه مطهر امام هشتم شیعیان، به مشهد سفر کرده بود؛ پس از زیارت ضریح مطهر حضرت ثامن الحجج، در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان مقدس رضوی، بر ضرورت خدمترسانی مطلوبتر به زائران و مجاوران آن حضرت تاکید کرد.

روحانی با بیان اینکه هدف آستان و دولت یکی و آن، خدمت بیشتر به مردم است، افزود: دولت از هرگونه کمک و توجه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد و در کنار آستان خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: دولت برای ارائه کمک در زمینه طرح جامع حرم رضوی و همچنین بافت فرسوده اطراف حرم و رعایت هماهنگیهای لازم شهرسازی با بافت معنوی و فرهنگی حرم، آماده است.

روحانی با بیان اینکه دولت طی سالهای گذشته به حکم وظیفه توجه ویژهای به مشهد مقدس و بهخصوص ساماندهی بافت اطراف حرم داشته است، اظهار داشت: دولت در حد توان برای ارائه خدمات مطلوبتر به مجاوران و زائران علیابن موسیالرضا (ع) در کنار آستان قدس رضوی است. تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: این آستان مقدس در مسیر سیاستهای دولت و در کنار دستگاههای دولتی و عمومی در جهت خدمت به مردم حرکت خواهد کرد. حجتالاسلام والمسلمین احمد مروی اشتغال را اصلیترین نیاز اجتماع عنوان کرد و افزود: آستان رضوی خود را جدای از دولت نمیداند و در هماهنگی با هم در جهت تحقق سیاستهای نظام حرکت خواهیم کرد. حجتالاسلام مروی افزود: استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد در هماهنگی کامل در خدمات به زائران، همراه آستان رضوی هستند و امیدواریم در همین راستا حرکت را ادامه دهیم. تولیت آستان رضوی خواستار توجه ویژه دولت به مطالبات آستان با توجه به ظرفیتهای قانونی و امکانات موجود شد.

حجتالاسلام مروی موضوع تبدیل سرخس به منطقه ویژه آزاد را به نفع استان و کمک بزرگی به اقتصاد منطقه و استان دانست و با بیان اینکه تولیت آستان آماده همکاری در این زمینه است، افزود: طرح جامع اطراف حرم و بافت فرسوده نیازمند توجه ویژه دولت است.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین در دیدار با رئیس جمهور بر لزوم همسانی ساختوسازهای اطراف حرم با فضای معنوی و فرهنگی حرم رضوی تاکید کرد.

رییس مجلس مطرح کرد؛

گروه سیاسی: -رییس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله مشکوک به نفتکشها در دریای عمان مکمل تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران است.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، اقدامات علیه نفتکشها در دریای عمان را مشکوک دانست و گفت: به نظر این اقدامات مکمل تحریمهای اقتصادی است به جهت آنکه از تحریمها نتیجهای نگرفتند. وی افزود: به ویژه با توجه به سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه که در جنگ جهانی، آمریکاییها کشتیهای خود را در نزدیکیهای ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش فکاهی ماجرا در اظهارات پمپئو نهفته است که توصیه کرد ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند که این مطلب از زبان پمپئو واقعاً شیرین است. لاریجانی ادامه داد: وزیر خارجه کشوری این اظهارات را دارد که با اقدامات تروریستی اقتصادی که به بیان خودشان شدیدترین تحریمها علیه یک ملت است به مصاف یک ملت انقلابی آمدهاند، آیا این یک اقدام دیپلماتیک است. آقای پمپئو آیا نقض عهد در توافق هستهای و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اقدام سیاسی است. آیا اقدامات آمریکا در ونزوئلا علیه رئیس جمهور این کشور یک اقدام سیاسی و دیپلماتیک است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا اقدام آمریکا در تسلیح سعودیها علیه ملت مظلوم یمن اقدام سیاسی است. آیا حمایت همه جانبه نظامی از رژیم بسازبفروش صهیونیستی علیه ملت شجاع فلسطین یک اقدام سیاسی است. متأسفانه ملت آمریکا گرفتار باند سیاسی بی آبرویی شدهاند که پس و پیش حرفهای خود را محاسبه نمیکنند.

  • بیانات رهبری انقلاب در دیدار با «آبه» هوشمندانه بود

    لاریجانی از سخنان هوشمندانه و عزتمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ملاقات با نخست وزیر ژاپن، تشکر و قدرانی کرد و گفت: ایشان با دقت تام و استدلال متین، منطق ملت ایران را در مقابل ستم هیولای استعمار آمریکا، بیان داشتند؛ مجلس شورای اسلامی بیانات مهم و دقیق و شجاعانه رهبر معظم را قدر می نهد و حمایت میکند و باید همه بخشهای کشور بر اساس همین صراط استوار عمل کنند.

با انتشار یک پیام تصویری صورت گرفت؛
 

گروه سیاسی: شهردار پیشین تهران در پیامی تصویری از مانیفست انتخاباتیاش رو نمایی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف، در پیام تصویری، مطالبی را درباره انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد که به شرح زیر است: کشور در وضعیت سختی بسر می برد و راه برون رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. دو سال پیش هم در نامه ای به شما نوشتم سیاست ورزی جریان انقلابی ضمن حفظ مبانی بایستی متحول شود تا چهره های نو حرکت در مسیر نواصول گرایی را آغاز کنند. نباید منتظر دستور از بالا به پایین باشیم. همان گونه که رهبری به مفهوم آتش به اختیار اشاره کردند و در بیانیه گام دوم به جوان گرایی پرداختند، حجت بر همه ما تمام شد. انتخابات پیش رو یک فرصت است و پیشرفت کشور در گرو تشکیل یک مجلس نو اگر شما جوانان همت کنید میتوان به ظهور مجلسی نسبتا جوان و با تجربه امید داشت.

قبلا گفته بودم که قرار نیست محور شما باشم اما میتوانم صدای شما شوم و پیگیر مطالباتتان اما اگر شما به میدان نیایید، و خود را عرضه نکنید، این در، بر همان پاشنه خواهد چرخید و مجلس آینده تفاوت معناداری با گذشته نخواهد داشت.

از همه شما جوانان دلسوز انقلابی درخواست میکنم، متناسب با شاخص هایی که منتشر می شود، افراد توانمند و با صلاحیتی را که می شناسید و یا اگر خودتان را برای قبول مسئولیت نمایندگی مردم مفید میدانید، معرفی کنید تا تلاش کنیم شایسته ترین ها، در معرض انتخاب مردم قرار بگیرند.

از همه مخصوصا خواهران عزیز، دانشجویان و روحانیون و فعالان مخلص جهادی می خواهم، افرادی با ظرفیت ها و تجربه بالا و نسبتا جوان را معرفی کنند.

امروز زمان اصلاح ریل گذاری در مسیر سیاستگذاری کشور است و انشاءالله با همت و مشارکت شما جوانان، مردم عزیز ما طعم شیرین کارآمدی را از سوی نیروهای انقلاب خواهند چشید.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس خبر داد؛

گروه سیاسی: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تصمیم جدید مبنی بر فرصت یک هفتهای دولت برای اجرای مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان خبر داد.

اسدالله عباسی در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه اخیر هیئت رئیسه مجلس گفت: در این جلسه پس از بحث و گفتوگو به دولت فرصت داده شد که تا آخر ماه مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق ها را اجرا کند. وی افزود: مقرر شد تا کارگروه مشترک دولت و مجلس در هفته جاری تشکیل جلسه دهند و مصوبه پارلمان درباره افزایش حقوق کارمندان را تا پایان ماه جاری را به صورت دقیق و صحیح اجرا کنند. به گزارش تسنیم، با توجه به عدم اجرای دقیق مصوبه مجلس به میزان 400 هزار تومان بعلاوه 10 درصد ، از سوی دولت، کارگروه مشترکی بین مجلس و دولت برای اجرای صحیح مصوبه مجلس تشکیل شد که تاکنون نیز چند جلسه در این باره تشکیل شده است.

  • ماهیانه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانهبگیر اضافه میشود

    سخنگوی برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر ماه ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت یارانهبگیر اضافه میشود، اظهار داشت: این رقم علاوه بر جمعیت ۸۷ میلیونی یارانهبگیر است که ماهانه از یارانه نقدی استفاده میکنند.

  • ماهیانه 100 هزار نفر به جمعیت یارانهبگیر اضافه میشود

    در خبری دیگر از مجلس، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(یکشنبه، 26 خرداد) این کمیسیون، گفت: در این جلسه گزارش رسیدگی به عملکرد منابع و مصارف سال 1397 و 2 ماهه سالجاری مربوط به و برنامههای دولت در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: براساس گزارش عملکرد منابع و مصارف بودجه سال 97، حدود 62.5 درصد از منابع بودجه سال در سه ماهه ابتدایی سال 98 محقق شده است، به طوری که از مجموع 35 هزار میلیارد تومان که میبایست در این مدت وصول میشده، بیش از 21 هزار میلیارد تومان محقق شده است. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هر ماه 100 هزار نفر به جمعیت یارانهبگیر اضافه میشود، اظهار داشت: این رقم علاوه بر جمعیت 87 میلیونی یارانهبگیر است که ماهانه از یارانه نقدی استفاده میکنند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح کرد :

گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت : با کشورهایی که حداقل جغرافیایی مشترک، مرز ،فرهنگ،زبان و بعضا منافع مشترک دارند ؛ باید تعامل جدی و سازنده داشته باشیم.

یحییکمالیپور در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفرهای مهم منطقه ای رئیس جمهوری و شرکت در اجلاس شانگهای و سیکا ،گفت: واقعیت این است که ما مدت ها می بایست یک نگاه تمام عیاری نسبت به کشورهای همسایه خودمان و کشورهایی که منافع مشترک با ما دارند،داشته باشیم. وی افزود: با کشورهایی که حداقل جغرافیایی مشترک، مرز ،فرهنگ،زبان و بعضا منافع مشترک دارند ؛ باید تعامل جدی و سازنده داشته باشیم، اما متاسفانه در برهه ای نگاهها معطوف به غرب شد و دیدیم که کشورهای غربی نتوانستند ثابت کنند که پایگاه محکم و مستحکمی برای حفظ منافع کشور ما می توانند باشند. این نماینده مردم درمجلس دهم ادامه داد:کما اینکه اروپایی ها در خروج آمریکا از برجام ،سعی کردند به ظاهر خودشان را نشان دهند؛به نحوی که منافع مرتبط با برجام حفظ شود،اما در عمل دیدیم که آنها کارایی لازم را نداشتند. نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتظار و توقع کشورهای همسایه از جمهوری اسلامی ،مطرح کرد: به نظر می آید یک مقدار نگرانی و دلخوری در بین کشورهایی که در زمان تحریم ویا در زمان جنگ تحمیلی به ما کمک کردند و با ما همراهی کردند وجود دارد و حق مطلب این بود که ما باید این ها را در سرلوحه کار خود قرار دهیم ؛ در کنار آن حفظ آنها و ارتباط تنگاتنگ با آنها ،نگاهی هم به کشورهای اروپایی و غربی داشته باشیم. وی با اشاره به اهمیت توسعه صلح و امنیت پایدار در منطقه و همکاری با کشورهای همسایه با ایران خاطرنشان کرد: از گذشته ضرورت ایجاب می کرد که کشورهای اطراف و همسایه را با خودمان همراه کنیم و شاهد یک امنیت پایدار در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه باشیم،کشورهای همسایه به نحوی پاشنه آشیل ما می توانند باشند،اگر این کشورها تبدیل به پایگاهی برای دشمنان ما شوند،مطمئنا آثار زیانباری بر ما خواهد داشت. کمالی پور در ادامه تاکید کرد: بنابراین ما باید با تعامل و همدلی و با مراودات تجاری سیاسی، فرهنگی، اقتصادی شرایط را فراهم کنیم که دشمن نتواند در کنار مرزهای ما پایگاه داشته باشد و از آن پایگاهها به ما آسیب بزند.