دروغ می‎‏گویند، عقب‎نشینی نمی‎‏کنم

زنگنه اظهار داشت: من نمیدانم چه کسانی این خبرها را به برخی نمایندگان میدهند و بنده خواهش میکنم که این نمایندگان منابع خود را تغییر دهند چون این منابع اشتباهات زیادی دارند.به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در پاسخ به سوال مبنی بر وجود چالش میان وزیر نفت و رییس جمهور و ایجاد تغییرات در وزارت نفت، گفت: من هم این را شنیدهام، متاسفانه!! بنده در این شش سال با آقای روحانی هیچ چالش و مشکلی نداشتم. وزیر نفت ادامه داد: در جلسه دولت تقریبا سی نفر حضور دارند، خب یک نفر آن را تایید کند که شنیده باشد. از قول آقای روحانی دروغ میگویند، در حضور سی نفر عضو دولت منبعی شنیده و به خلاف رفته خدمت نمایندهای گفته است.زنگنه تصریح کرد: هیچ وقت عقب نشینی نمیکنم.

 

پایان گازرسانی روستایی استان تهران تا سال ۹۹

احمد دارابی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران از ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گازرسانی برای جمعیت شهری این استان خبر داد و گفت: گازرسانی روستایی استان تهران نیز تا پایان سال ۹۹ پایان مییابد.به گزارش میزان، وی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاها بهطور همزمان در دستور کار شرکتهای گاز استانی قرار دارد که بر این اساس گازرسانی شهری استان تهران به پایان رسیده است و هماکنون ۴۱ روستا در استان تهران فاقد گاز طبیعی هستند که گازرسانی به این روستاها تا پایان سال ۹۹ انجام خواهد شد.وی تصریح کرد: سیاست شرکت گاز استان تهران بر این است که گاز طبیعی جایگزین سوختهای فسیلی شود تا گام موثری برای حفظ محیط زیست برداشته شود.

 

افزایش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق با باشاره به گذراندن گرمترین روز سال گفت: دمای هوا در برخی از نقاط کشور به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد رسیده است و میزان مصرف برق کشور نسبت به روز گذشته با افزایش هزارمگاواتی به رقم ۵۳ هزار و ۵۳۴ مگاوات افزایش یافته است.به گزارش میزان، وی با تاکید بر مدیریت مصرف برق اظهار کرد: بهتر است مردم نسبت به کاهش مصرف خود در ساعات اوج مصرف برق بین ساعتهای ۱۲ تا ۱۶ اقدام کنند و در جه کولرهای گازی خود را روی ۲۵ درجه قرار دهند..سخنگوی صنعت برق در اداه خاطرنشان کرد: مشترکین ازدور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را از اواخر شب تا ابتدای صبح مدیریت کنند.

الزام برای توسعه صنایع پالایشی

مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه صنایع پالایشی کشور گفت: در شرایط تحریمی فعلی که آمریکا به دنبال محدود کردن میزان صادرات نفت کشور است باید زمین بازی را تغییر دهیم و به جای صادرات نفت خام، پتروپالایشگاه بسازیم و نفت خام را تبدیل به فرآورده کنیم و صادرات فراوردههای نفتی را در دستور کار قرار دهیم. به همین منظور دولت باید از سرمایههای خرد مردمی برای ساخت پالایشگاه استفاده کند.وی در گفتگو با مهر، ادامه داد: تحریم علاوه بر محدودیتی که برای ما ایجاد می کند فرصتی را نیز فراهم می کند؛ مثلاً در تحریم گذشته که در بخش بنزین برای ما مشکل ایجاد کردند توانستیم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ایجاد کنیم و در بحث بنزین خود کفا بشویم.

معافیت طولانیتر آمریکا به عراق

برای واردات برق ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن یک معافیت ۱۲۰ روزه به عراق صادر کرد که به این کشور اجازه میدهد برای مقابله با کمبود نیرو، به واردات برق و گاز طبیعی ایران ادامه دهد.به گزارش ایسنا، این معافیتها به تدریج از معافیت ۴۵ روزهای که آمریکا در نوامبر و همزمان با آغاز تحریمهای انرژی علیه ایران صادر کرده بود طولانیتر میشوند. عراق پس از معافیت ۴۵ روزه، دو معافیت متوالی ۹۰ روزه دریافت کرده بود که مدت آخرین معافیت هفته جاری به پایان میرسد.وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد انتظار دارد عراق به تلاش برای کاهش وابستگی به تأمین برق از ایران ادامه دهد.

روزانه ۲۰۰ هزار لیتر نفتگاز یورو ۴

در کردستان توزیع می شود

فریدون یاسمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: روزانه ۲۰۰ هزار لیتر نفتگاز (گازوئیل) یورو ۴ در جایگاه های عرضه سوخت نقاط مختلف این استان توزیع شده و در اختیار رانندگان خودروهای سنگین قرار می گیرد.وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مقدار گازوئیل به صورت روزانه از طریق ۱۲ جایگاه پخش فرآورده های نفتی در استان توزیع می شود.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان یادآور شد: در حال حاضر در ۶۷ جایگاه فرآورده های نفتی استان، بنزین معمولی عرضه می شود و ۵۲ جایگاه CNG هم به مالکان خودروهای دو گانه سوز خدمات سوختی ارائه می دهند.

وزیر نیرو خواستار شد؛

گروه انرژی: رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: با الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اقتصادی اوراسیا، هفت کشور به عنوان منطقه آزاد مشترک عمل خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه سومین کارگروه همکاریهای استانی ایران و روسیه گفت: اراده سیاسی بین سازمانهای مرکزی و دولتها لازم هست، اما کافی نیست و کافی بودن آن در گرو فعال شدن بخش های خصوصی دو کشور است. وی افزود: در این فرایند، چارچوبهای همکاری تعریف شده است، اما یک سری پروژههای بزرگ صنعتی ناچارا باید توسط برخی سازمانهای دولتی دنبال شود ولی عمده توسعه روابط به تحرک بخش خصوصی بر می گردد و لازم است بخش خصوصی نیز با رعایت استانداردهای موجود دنیا در این زمینه حرفهای عمل کند. وزیر نیرو ادامه داد: لازم است ما دولتیها با کمتر کردن نقش خودمان در یک سیستم کاملا متمرکز، فضا را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم؛ هرچند الان هم به این گونه است اما امیدواریم که از این پس این نگرش پررنگتر شود. اردکانیان اظهار کرد: با الحاق جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اقتصادی اوراسیا، هفت کشور به عنوان منطقه آزاد مشترک عمل خواهند کرد. وی اظهار کرد: کشورهای ایران، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس، ارمنستان و ویتنام که تاکنون ملحق شده به محض این که این موافقتنامه در مجالس این کشورها مراحل قانونی خود را طی کند، بازارهای این کشورها به عنوان منطقه آزاد عمل خواهند کرد و بین ایران و اوراسیا 800 قلم کالا از تعرفه ترجیحی برخوردار شده و فضای مساعدی را برای اشتغال بهویژه در کشور ما فراهم میکند. وی ادامه داد: محصولات کشاورزی و سایر محصولات به راحتی میتواند از طریق راه آهن و مرز زمینی ارمنستان وارد این منطقه شده و این موضوع قطعاً تاثیر بسزایی در مسایل اقتصادی خواهد داشت و متقابلاً کشورهای صادر کننده غلات در سطح دنیا از جمله روسیه و قزاقستان میتوانند از موقعیت ایران برای صدور غلات کشور خود از مسیری کوتاهتر از مسیر فعلی و از طریق بنادر جنوبی ایران اقدام کنند. وزیر نیرو با بیان اینکه قطعاً در این رابطه مناطق آزاد ایران در نواحی شمالی از اولویت بالاتری برخوردارند، افزود: گردشگری در دریای خزر، یکی از مهمترین مباحث مطرح شده است که تاثیر چشمگیری در رونق اقتصاد محلی خواهد داشت. اردکانیان ادامه داد: تماسهای منظمی بین مسئولان بانکی دو کشور برقرار است و حداکثر حدود یک ماه دیگر بهمنظور حل و فصل مسائل باقیمانده، جلسهای بین بانکهای مرکزی جمهوری اسلامی ایران و روسیه برگزار خواهد شد. وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر پروژه های بسیار خوبی در زمینه انرژی بین ایران و روسیه در حال اجراست، افزود: امروز بعدازظهر وزیر انرژی روسیه به عنوان رئیس کمیسیون مشترک وارد تهران شده و با وزیر نفت ایران جلسه خواهد داشت، فردا نیز در اصفهان مباحث مفصلتر کمیسیون مشترک مطرح و دنبال خواهد شد.

  • توسعه روابط اقتصادی با همسایگان با توجه به شرایط تحریمی اولویت دارد

    رضا اردکانیان افزود: توسعه روابط با همسایگان به خصوص با روسیه که شرایط تحریمی همانند ایران دارد می تواند موثر باشد.وی با اشاره به علاقه وزیر ناحیه قفقاز شمالی برای توسعه روابط با ایران ادامه داد: اراده سیاسی می تواند به توسعه روابط اقتصادی کمک کند.اردکانیان خاطر نشان کرد: بدون اراده سیاسی طرح های مشترک اقتصادی به جایی نخواهد رسید.رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی و تجاری گفت: پس از تحقق اراده سیاسی باید میدان در اختیار فعالان اقتصادی قرار گیرد و استان های همجوار دو کشور باید در این خصوص برنامه داشته باشند.اردکانیان ادامه داد: وزارت کشور ایران به طور جدی دنبال توسعه روابط استانی بین دو کشور است تا فعالیت های اصلی شکل بگیرد.وزیر نیرو به شکل گیری انتظار عمومی برای آگاهی از نتایج این نوع اجلاس ها اشاره کرد و گفت: باید نتایج ملموس به اطلاع مردم رسانده شود.وی از حضور ۱۰ تن از معاوناناقتصادی استانداری های کشور در این جلسه خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح های استانی خوبی برای توسعه روابط آماده شده است.اردکانیان گفت: اجرای تنها یک پروژه اثری به مراتب بیشتر از چندین اجلاس به همراه خواهد داشت.

  • لزوم حذف هرچه سریعتر دلار از مبادلات ایران و روسیه

    وزیر ناحیه فدراسیون قفقاز شمالی با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه ایران و روسیه اظهار کرد: برای اینکه سریعتر از تحریمها رهایی پیدا کنیم باید هرچه سریعتر دلار را از مبادلاتمان حذف کرده و به ارزهای ملی روی بیاوریم. سرگی ویکتوروویچ بعد از دیدار با رضا اردکانیان، درباره مذاکراتی که صورت گرفته توضیح داد: در مورد صادرات محصولات کشاورزی چه از ایران به روسیه و چه از روسیه به ایران پتانسیل خوبی وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه دو کشور در حوزه گردشگری هم همکاریهای خود را توسعه خواهند داد، اظهار کرد: در حال حاضر یک کشتی تفریحی کروز در دریای خزر در حال آمادهسازی است که تا سال ۲۰۲۰ به بهرهبرداری میرسد و باید تا آن زمان خودمان را آماده کنیم که بتوانیم این کشتی را پر از مسافر کنیم. وزیر ناحیه فدراسیون قفقاز شمالی از مذاکره با اپراتورها و تورگردانها چه در طرف ایران و چه در طرف روس خبر داد و گفت: هدف از ایجاد مذاکرات ایجاد هماهنگی بوده و ما منتظر توریستهای ایرانی در ناحیه قفقاز شمالی هستیم.

اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح ملی گندم گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کشور به سه میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد.به گزارش ایرنا، اسفندیاری پور در حاشیه آئین شکرگزاری گندم در استان بوشهر افزود: سطح زیر کشت گندم کشور در سال زارعی ۹۷- ۹۸ در مجموع ۶ میلیون هکتار است که از این میزان ۲میلیون هکتار گندم آبی و چهار میلیون هکتار گندم دیم است.وی بیان کرد: با توجه به سال زراعی مناسب و سیلابی که اتفاق افتاد پیش بینی میشود امسال ۱۴.۵ میلیون تن گندم در کشور تولید شود که نسبت به ۱۳.۳ میلیون تن سال گذشته افزایش نشان میدهد.وی اضافه کرد: در زمان حاضر کل نیاز گندم از محل تولید داخلی تأمین میشود و انتظار میرود امسال از نظر تولید گندم خودکفا و کل نیاز داخلی از محل تولید داخل تأمین شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز به رغم تمام محدودیت ها از جمله تحریم های ظالمانه و کمبود منابع آب، وابستگی کشور در بسیاری از بخش های کشاورزی برطرف شده است.به گزارش ایرنا، محمود حجتی اظهار داشت: این وزارتخانه در سال رونق تولید به دنبال افزایش بهره وری آب و افزایش راندمان آبیاری است و سرمایه گذاریهای خوبی در این زمینه انجام شده است.حجتی ادامه داد: افزایش محصولات کشاورزی در سال رونق تولید با وجود تمامی تحریمها باعث بالا رفتن درآمد کشاورزان و در نهایت ثروت ملی میشود و هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی رفع وابستگی کشور در حوزه تأمین نیازهای اساسی مردم است.وزیر جهاد کشاورزی در خصوص افزایش تولیدات کشاورزی در طول چهار دهه انقلاب نیز گفت: تمامی محصولات تولیدی کشاورزی در ابتدای انقلاب سالیانه در حدود ۴۰ میلیون تن بود که این عدد در پایان سال زراعی ۹۷ به عدد ۱۲۲ میلیون تن رسید.

امکان استعلام قیمت از طریق اپلیکیشنهای موبایل

علی رهبری رییس مرکز تجارت الکترونیکی ایران از فراهم شدن امکان استعلام قیمت کالاهای اساسی و پر مصرف از طریق اپلیکیشنهای موبایلی در آینده نزدیک خبر داد.به گزارش میزان، علی رهبری ادامه داد: پیرو دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت و براساس هماهنگیهای انجام شده با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قرار است که اطلاع رسانی قیمت حدودا ۱۰۰ قلم کالای اساسی و پرمصرف از طریق اپلیکیشنهای موبایلی شناخته شده و مطرح انجام شود.وی اضافه کرد: مذاکره با متولیان اپلیکشینهای موبایلی معروف به زودی انجام خواهد شد و امکان استعلام قیمت کالاهای مذکور یکی از گزینههای اضافه شده به اپلیکیشنهای موبایلی همچون آپ، روبیکا و ... خواهد بود.

سطح مبارزه با ملخ صحرایی

از مرز ۶۳۵ هزار هکتار عبور کرد

سیدمحمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از آغاز هجوم جدید ملخ های صحرایی در سه روز گذشته خبرداد و گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون با بیش از ۱۶۰ ریزش، سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۶۳۵ هزار و ۲۶۰ هکتار در هشت استان جنوبی کشور افزایش یافته است.وی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی ناشی از ورود ملخ صحرایی به اراضی کشاورزی نداشتهایم، افزود: چندی پیش هجوم جدید ملخهای صحرایی به ایران به عنوان مسیر عبوری برای مهاجرت به پاکستان و هندوستان توسط دبیر کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا پیش بینی شده بود.میر اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای ادامه سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی نیازمند تخصیص اعتبار ویژه هستیم.

خرید تضمینی کلزا به ۲۷۰ هزار تن رسید

علیرضا مهاجر، مجری طرح دانههای روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت خرید کلزا اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۲۷۰ هزار تن کلزا با ارزش بالغ بر ۸۷۰ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده است.وی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت بیش از ۹۰ درصد مطالبات کلزا کاران خبر داد و گفت: تا کنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت و مابقی انتظار میرود ظرف هفتههای آتی به حساب کشاورزان واریز شود.مهاجر با بیان اینکه برآورد اولیه تولید کلزا بیش از ۳۵۰ هزار تن بود، افزود: به سبب وقوع سیل و خسارت ۲۰ درصدی مزارع استانهای گلستان، مازندران، خوزستان و لرستان پیش بینی میشود که تولید کلزا به ۳۰۰ هزار تن برسد که در صورعت تحقق این میزان تولید و استحصال ۱۵۰ هزار تن روغن، رقمی حدود ۱۵ درصد میزان واردات کاهش مییابد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد؛

گروه اصناف: حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، کالاهای تولید شده در داخل کشور را با کالاهای اروپایی قابل مقایسه دانست و با اشاره به تداوم مشکلات در زمینه جابه جایی پول برای واردات کالا و مواد اولیه گفت که بهتر است به جای سرمایهگذاری برای تولید لوازم خانگی کرهای، در راستای توسعه برندهای ایرانی که با برندهای خارجی قابل رقابت هستند، فعالیت کنیم.

چند روز پیش رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اعلام کرد که یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی کرهای در ایران توانسته گشایش اعتبار کند و تولیدات آن در ایران ادامه خواهد یافت. همچنین دومین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی کرهای در ایران نیز اعلام کرده که مشکلاتشان با کره در حال حل شدن است و میتوان امیدوار بود که تولیدات لوازم خانگی کرهای در کشور ادامه پیدا کند.

این اظهارات در حالی است که اوایل اردیبهشت ماه نیز اخباری مبنی بر کمبود لوازم خانگی کرهای و حتی احتمال خروج دو برند کرهای معروف ال جی و سامسونگ از کشور منتشر شد. با این حال این موضوع از سوی یک مقام مسئول در نمایندگی شرکتهای کرهای لوازم خانگی در ایران، تکذیب شد.

پس از آن نیز مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که شرکتهای سامسونگ و الجی از ایران نمیروند و قطعات و مواد اولیه یخچال، فریزر و ماشین لباسشویی این شرکتها نیز بارگیری شده است.

در این شرایط حمیدرضا غزنوی - سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی - در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه مشکلات جابجایی پول برای واردات مواد اولیه و کالا همچنان وجود دارد، اظهار کرد: سالهای زیادی از برندهای کرهای لوازم خانگی در ایران حمایت شده اما آنها برای مدتی بازار ما را ترک کردند. این در حالی است که تولیدکنندگان داخلی در همه شرایط بازار را تأمین کردند.

وی افزود: بهتر است به جای سرمایهگذاری برای تولید برندهای کرهای در ایران، در راستای توسعه برندهای ایرانی که با برندهای خارجی قابل رقابت هستند، فعالیت کنیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه اظهار کرد: با توجه به حضور و فعالیت مداوم تولیدکنندگان داخلی در کشور، علت حمایت از برندهای خارجی چیست!؟

غزنوی کالاهای تولید شده در داخل کشور را نه تنها با محصولات کرهای بلکه با کالاهای اروپایی قابل مقایسه دانست و گفت: این موضوع در آزمایشگاه و بازار قابل اثبات است.

در چنین شرایطی حدود دو هفته پیش نیز مدیرکل دفتر برنامهریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه به دلیل ممنوع شدن واردات لوازم خانگی از سال گذشته، جایگزین کردن کسری بازار نیاز به زمان داشت گفت که "پروژههای جدید تعریف شده برای تولید لوازم خانگی به نتیجه رسیده و ورود تولیدات جدید قیمت این محصولات را متعادل خواهد کرد". محمدرضا کلامی با اشاره به مجاز بودن واردات لوازم خانگی پیش از سال ۱۳۹۷، اظهار کرد: در آن زمان تولیدکنندگان داخلی معتقد بودند واردات لوازم خانگی امکان رقابت را برای آنها محدود میکند تا اینکه سال گذشته لزوم مدیریت منابع ارزی باعث شد واردات بخشی از محصولات نهایی در این بخش ممنوع شود؛ ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی شرایط افزایش تولید داخل را فراهم کرده است

علیقلی ایمانی نایب رئیس بنیاد ملی گندمکاران ایران گفت: امید به افزایش دوباره قیمت خرید گندم، قیمت بالای بذر، گرانی خوراک دام و افزایش هزینه حمل و نقل در زمان برداشت گندمکاران را در تحویل محصول خود به دولت دچار تردید کرده و درحال حاضر روند تحویل محصول به کند شده است.علیقلی ایمانی در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه پیشبینی میشود قیمت هر کیلوگرم بذر گندم برای کشت در مهر ماه سالجاری به حدود 3 هزار تومان برسد، گفت: پیشبینی افزایش قیمت هر کیلوگرم بذر به 3 هزار تومان، در حالی است که هر کیلوگرم گندم از کشاورزان یک هزار و 700 تومان خریداری میشود.ایمانی، همچنین یکی از دلایل دیگر کندی تحویل محصول به دولت توسط کشاورزان را نرخ بالای کرایه حمل و نقل در اوج برداشت محصول عنوان کرد.

رحیم چگنی عضو انجمن تولیدکنندگان صنعت پوشاک با اشاره به ورود ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از عرضه پوشاک خارجی در فروشگاهها گفت: ممنوعیت واردات پوشاک،توانست گامی موثر در جهت تولید باشد.به گزارش مهر، رحیم چگنی، با اشاره به تصمیم دولت در سال ۹۷ مبنی بر ممنوعیت واردات پوشاک گفت: ممنوعیت واردات پوشاک خارجی به کشور و جلوگیری از عرضه آن توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گامی رو به جلو در جهت حمایت از تولید داخلی بود که توانست آثار مثبتی را در میان تولیدکنندگان پوشاک به جای بگذارد.چگنی ادامه داد و گفت: هیچیک از تولیدکنندگان پوشاک نتوانستند ارز ۴۲۰۰ تومانی یا ارز دولتی بگیرند؛ در حالی که انجمن ۲۵۰ عضو فعال دارد.