تحقق توسعه و عمران کلانشهرها با مشارکت بانک شهر

محمد هادی هاشم پور معاون مالی اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بانک شهر،گفت: مشارکت در تکمیل پروژه های شهری مصداق عمل به تعهداتی است که در توسعه و آبادانی شهرها از سوی بانک شهر در پیش گرفته شده است.به گزارش بانک شهر، محمد هادی هاشم پور ادامه داد و گفت: از نمونه های این مشارکت می توان به بزرگراه و تونل کوهسار مهدی عج، تقاطع غیرهمسطح جوادیه، تقاطع غیرهمسطح سرداران تخت جمشید، تقاطع غیرهمسطح معلم و.... اشاره کردوی این بانک را الگوی مناسبی برای برنامه ریزی مالی کلان شهرها دانست و تصریح کرد: مشارکت در تکمیل پروژه های شهری مصداق عمل به تعهداتی است که در توسعه و آبادانی شهرها از سوی بانک شهر در پیش گرفته شده است.

 

تاکید مدیرعامل بانک ملی بر روابط اقتصادی

دکتر محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران و سفیر الجزایر در تهران در دیدار خود بر توسعه و تحکیم روابط اقتصادی، تجاری و بانکی میان دو کشور تاکید و برای همکاری های مشترک اعلام آمادگی کردند.به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا حسین زاده ضمن ابراز امیدواری برای توسعه هر چه بیشتر روابط بانکی میان دو کشور، با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری ها میان ایران و الجزایر وجود دارد، افزود: بانک ملی ایران بزرگ ترین و قدیمی ترین بانک کشور با 3300 شعبه داخلی و 20 شعبه خارجی است و با وجود اشتراکات بسیار میان دو کشور، برای توسعه همکاری ها آمادگی کامل داریم و یقینا بانک مرکزی جمهوری اسلامی نیز استقبال خواهد کرد.

 

بازار متشکل ارزی دریچهای برای شناخت بازار

حمیدرضا معبودی مدیر بینالملل بانک توسعه صادرات گفت: بازار متشکل ارزی میتواند خصوصیات و نیازهای بازار را شناسایی و تحلیل دقیقی را در اختیار سیاستگذاران بگذارد.وی در گفتگو با پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد لزوم وجود بازار متشکل ارزی، اظهار داشت: بازار متشکل ارزی محل مناسبی برای معامله بین خریدار و فروشنده ارز به شمار میرود که اطلاعات و دیگر جزییات داد و ستد آنها را ثبت میکند. بنابراین اجرایی کردن این طرح فی نفسه، اقدام مثبتی ارزیابی می شود.معبودی ادامه داد: در واقع بازار متشکل ارزی سبب شفافیت در حجم معاملات، نیاز و بازخوردهای بازار و ... میشود. این بستر محل مناسبی برای تشخیص نیاز واقعی بازار ارزی کشور است.

بانک صادرات ایران دومین دارنده تعداد کارت بانکی تراکنشدار در نظام بانکی

بر اساس آمار بانک مرکزی در سال ٩٧، بانک صادرات ایران دومین دارنده تعداد کارت بانکی تراکنشدار در نظام بانکی است.به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران و براساس آمار بانک مرکزی، پس از بررسی سهم ٣٦ بانک و موسسه مالی و اعتباری صادرکننده در زمینه تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار در شبکه شاپرک، پس از بانک ملی، بانک صادرات ایران با شاخص 11.43 درصد، دارای بالاترین رتبه از لحاظ تعداد کارتهای بانکی تراکنشدار است. بنابراین گزارش، معیار محاسبه کارتهای بانکی تراکنشدار به معنای تعداد کارتهای بانکی دارای حداقل یک تراکنش در ماه است و کارتهای بانکی صادر شده فاقد یک تراکنش، در این آمارها قرار نمیگیرند. بررسی آمارهای گزارش اقتصادی سال ٩٧ شرکت شاپرک نشان می دهد که در سال ٩٧ بالغ بر یک میلیارد و ٢١٧ میلیون و ٦٦٠ هزار کارت بانکی از جمله کارتهای اعتباری، برداشت و هدیه تراکنش داشتند. از سوی دیگر، بررسیها نشان میدهد که در سال ٩٦ ، تعداد یک میلیارد و یک میلیون کارت بانکی تراکنش داشته که این میزان در سال ٩٧ با رشد ١٢.٥٤ درصدی در مجموع همراه بوده. اما از سوی دیگر، میزان تعداد کارتهای اعتباری و هدیه و بنکارت صادر شده در سال ٩٧ نسبت به ٩٦ با کاهش به ترتیب ١٥ و ١١ درصدی همراه بوده است.

سامانه تولید رمز یک بار مصرف

بانک سینا فعال است

در راستای افزایش امنیت حساب بانکی کاربران، سامانه تولید رمز پویا (رمز دوم یک بار مصرف کارت) در بانک سینا راه اندازی شده است. به گزارش روابط عمومی بانک سینا، این سامانه به منظور کمک به کاهش مخاطرات استفاده کاربران از رمز ایستا در تراکنش های کارتی و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان، فعال شده و هموطنان با استفاده از آن می توانندجهت انجام تراکنش های بانکی نسبت به تولید رمز دوم یک بار مصرف کارت اقدام کنند.نرم افزار تولید رمز یک بار مصرف بانک سینا از طریق پایگاه اینترنتی بانک به نشانی https://sinabank.ir قابل دریافت و نصب است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد؛

گروه بانک و بیمه: حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون: خدمات ویژه بانک توسعه تعاون به تعاونیهای تولیدی در راستای حمایت از تولید داخلی میباشد

حجت اله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در دیدار با مدیران عامل اتحادیههای تعاونی تولیدی، ایجاد تعاونیهای تأمین و توزیع را در کاهش هزینههای و ایجاد چرخه کارآمد در اقتصاد حائز اهمیت دانست و گفت: بانک توسعه تعاون جهت برآورد و تأمین نیازهای مالی و بانکی تعاونیها محصولات و خدمات متنوع اعتباری طراحی و اجرا نموده است.

مهدیان ادامه داد: مأموریت بانک توسعه تعاون همگامی و همراهی تعاون گران در چرخههای کلان اقتصادی میباشد و در برهه کنونی که حمایت از واحدهای تولیدی بهعنوان راهبرد محوری اقتصاد مطرح است این بانک با ارائه خدمات متنوع تسهیلاتی را در قالب خرید دین، تأمین سرمایه در گردش و سایر عقود مرتبط، در مسیر رونق تولید پرداخت مینماید.

وی ساماندهی شعب ارزی را باهدف افزایش کیفیت خدمات ارزی، از مهمترین برنامههای جاری بانک عنوان نمود و در این رابطه اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به رویکردی که در حوزه خدمات ارزی حاکم است آمادگی کاملی برای انتقال وجوه موردنیاز ارزی تعاون گران و واحدهای تولیدی در بانک وجود دارد.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به مصوبات اخیر دولت و مجلس برای افزایش سرمایه این بانک، اینگونه اقدامات را در راستای تقویت توان تسهیلاتی و خدماتی بانک به تعاون گران مناسب دانست و در همین رابطه گفت: بانک توسعه تعاون در دو سال اخیر جهش فوقالعادهای در پرداخت تسهیلات به تعاون گران و واحدهای اقتصادی داشته است بهگونهای که دوسوم تسهیلات پرداختی در طول ده سال فعالیت بانک، در طی این سه سال اخیر بوده است.

وی افزود: در پرداخت تسهیلات حداکثر تعامل، سهل گیری و همکاری با تعاون گران و اتحادیههای تعاونی لحاظ میشود و متناسب با اهلیت این مشتریان در هنگام اخذ وثایق نهایت همکاری معمول میگردد. گفتنی است فتاحی عضو هیئتمدیره بانک در ادامه جلسه با اشاره به خدمات ارزنده بانک به واحدهای فعال در حوزه صنایعدستی و گردشگری گفت: در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری خدمات ویژهای به واحدهای تخصصی صنایعدستی و گردشگری ارائه گردید و در ذیل تفاهمنامه منعقده با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی نیز متقاضیان میتوانند از خدمات متنوع بانک در این حوزه بهرهمند گردند.

همچنین در ادامه مدیران اتحادیهها و شرکتهای تعاونی تولیدی گزارشهایی در خصوص فعالیتهای شرکتهای زیرمجموعه ارائه نمودند و نقطه نظرات، پیشنهادات و نیازهای خود را نیز در حوزه بانکی مطرح نمودند.

شایانذکر است در این جلسه البرزی مدیر امور اعتباری و سرمایهگذاری، هاتفی مدیر امور مشتریان و بانکداری شرکتی، شیخ حسینی مدیر امور شعب استان تهران و بخشا رئیس اداره کل روابط عمومی بانک نیز حضور داشتند.

گروه بانک و بیمه: روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: تعامل بانک با نمایندگان مجلس عاملی اثرگذار در مسیر رونق تولید است .به گزارش بانک کشاورزی، وی افزود: سهم بانک کشاورزی از کل مانده سپرده های سیستم بانکی از 7.2 درصد در سال 1395 به 8.5 درصد در سال 1398 رسیده است که بیانگر افزایش سرانه و توان جذب سپرده ها توسط ما در بین سیستم بانکی است.خدارحمی همچنین با اعلام رشد 23.5 درصدی تسهیلات پرداختی در سال 1397 نسبت به سال 1396 ، میزان تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال گذشته را 480 هزارمیلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: سهم تسهیلات سرمایه ای پرداختی بانک نسبت به تسهیلات جاری در سال 1397 به میزان قابل توجهی افزایش یافت که این امر، توان حمایتی بانک از تولید داخلی و ایجاد طرح های جدید در بخش کشاورزی را بالا برد.وی دلايل عمده افزايش تسهيلات سرمايه اي در سال گذشته را پرداخت تسهيلات توسعه اشتغال پايدار روستايي و محدود کردن پرداخت هاي خارج از بخش شعب شهري اعلام کرد .خدارحمی در ادامه سخنان خود، مانده کل تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در سال 1397 را 887 هزار میلیارد ریال و رشد آن را نسبت به سال 1396 معادل 23 درصد دانست و گفت: از دیگر موفقیت های بانک کشاورزی در حوزه اعتباری می توان به تامین مالی 100 درصد ماشین آلات و ادوات مورد نیاز بخش کشاورزی بدون محدودیت و رشد 53 درصدی تسهیلات پرداختی در این زیر بخش در سال 1397 اشاره کرد.وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارش عملکرد بانک در حوزه بانکداری بین الملل پرداخت و اظهار داشت: با وجود تحریم ها و شرایط خاص بین المللی، سهم بانک کشاورزی از تجارت خارجی از 7.3 درصد در سال 1396 به 9 درصد در سال 1397 افزایش یافت.