مسئولان بر کاهش تعهدات برجامی متفق هستند

امام جمعه موقت تهران گفت: همه مسئولان ایرانی بر کاهش تعهدات برجامی متفق القول هستند و اولین گام ادامه افزایش درصد غنی سازی است.

حجتالاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به نقض عهد آمریکا و رسوایی آن در میان همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کرده اند، اشاره کرد و اظهارداشت: همه میدانند قوانین، امنیت بین المللی را تثبیت میکند اما آمریکا با اینکه برجام از اول نافرجام، غیر متوازن و خسارت بار بود آن را نقض کرد.

وی افزود: قبل از نقض برجام در زمان اوباما هم آنها تحریمها را علیه ایران تشدید کردند و به برجام عمل نکردند تا نوبت به این رئیس جمهوری آمریکا (ترامپ) رسید.

 

انگلیس هرچه زودتر نفتکش ایران را رها کند

سخنگوی وزارت امور خارجه با یادآوری مخالفت های اتحادیه اروپا با تحریم ها و قوانین فراسرزمینی گفت: ادعاهای لندن درباره توقیف نفتکش حامل نفت ایران به لحاظ حقوقی قابل اعتنا نیست و از انگلیسی ها می خواهیم هر چه زودتر این نفتکش را رها کنند. «سیدعباس موسوی» در گفتوگو با ایرنا، درباره نامه ظریف به موگرینی گفت: ظریف از زمانی که برجام نهایی و اجرایی شد، نامهنگاریهایی را با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز کرد زیرا آمریکا حتی در دولت قبل و در همان اوایل هم بدعهدیهایی را داشت. اولین نامه آقای ظریف به خانم موگرینی به عنوان مسئول هماهنگکننده برجام در سال ۲۰۱۶ نوشته شد و تاکنون حدود ۱۸، ۱۹ نامه به مناسبتهای مختلف نوشته شده است.

 

انزوای آمریکا عمیق تر شده است

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای تشدید فشار بر ایران از طریق تشکیل جلسه اضطراری شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی، مخالفت سایر طرفهای برجام با آمریکا را نشان دهنده عمیق تر شدن انزوای این کشور و شکست در مورد پرونده هستهای ایران عنوان کرد. به گزارش ایلنا، محمود واعظی با انتشار پستی در اینستاگرام، با بیان اینکه « در اجلاس اضطراری شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی در مورد پرونده هسته ای ایران یکبار دیگر آمریکا شکست خورد» نوشت: ارجاع موضوعی که هیچ ارتباطی به وظایف شورای حکام سازمانی که تا کنون ۱۵ بار پایبندی جمهوری اسلامی ایران را در تعهدات برجامی اش تایید کرده است طنزی تلخ بود.

هرچه داریم از مقاومت و ایستادگی

برابر دشمنان است

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب درباره مقاومت و ایستادگی مقابل دشمنان تصریح کرد: اسلام هرچه دارد و همه ارزشهای موجود از مقاومت و ایستادگی برابر دشمنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی در ششمین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسیونهای داخلی دوره پنجم با تبریک دهه کرامت خطاب گفت: خبرگان باید بیش از همه عارف به زمان خود باشند و با شناخت نقاط ضعف و قوت و تسلط بر مسائل داخلی و خارجی حرکت کنند. وی با قدردانی از مقام معظم رهبری نیز تاکید کرد: ایشان از جهات گوناگون بر اوضاع تسلط دارند و با تمام توان برای مبارزه با مشکلات، هدایت و راهنمایی مسئولان، برخورد با دشمنان خارجی و مفاسد داخلی اقدام میکنند. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با استفاده از همه نیروها کار را به پیش میبرند، اظهار داشت: عزت و عظمت امروز ما در مقابل دشمنان به برکت هدایت و راهنمایی امام راحل و خلف صالحشان مقام معظم رهبری است.

گفت و گوی خوبی با مشاور

رییس جمهور فرانسه داشتم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از مذاکره خود با مشاور دیپلماتیک رییس جمهور فرانسه درباره جنگ کنونی اقتصادی و دستیابی به آتش بس متعادل خبر داد. سید عباس عراقچی در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: گفت و گوی خوبی با امانوئل بن داشتم. با وی در مورد جنگ اقتصادی فعلی و اینکه آتش بسی متعادل و پایانی معقول چگونه است، صحبت کردیم. امانوئل بن مشاور دیپلماتیک رییس جمهور فرانسه روز گذشته به تهران آمد و با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

مشاور مکرون حامل پیامی از رییس جمهور فرانسه نیز بود.

همکاری خوبی بین شورای نگهبان

و وزارت کشور وجود دارد

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی در این دوره بین شورای نگهبان و وزارت کشور برقرار است، گفت: این همکاری را باید غنیمت بدانیم. عباسعلی در همایش فرمانداران سراسر کشور، ابراز امیدواری کرد: اسفند امسال انتخابات خوبی در شان مردم و نظام داشته باشیم. سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مبانی نظام جمهوری اسلامی نظام مردم سالار است که مهمترین استناد آن اصل ششم است، گفت: قانون اساسی در اصل دوم پایه ها یعنی اتکا به آموزه های دینی و اسلامی و احکام الهی را تعیین کرده است. وی افزود: آنچه در حقوق بین الملل هم امروز تحت عنوان حق تعیین سرنوشت صحبت می شود، اینکه مردم آزاد باشند سرنوشت شان را خود تعیین کنند، هم در عرف هم حقوق بین المال و هم قانون اساسی این موارد را داریم. کدخدایی درباره انتخابات با اشاره به اصل ششم، گفت: انتخابات یکی از اصلی ترین روش های اداره جامعه بوده که از آغاز نظام، انتخابات به درستی و بدون هیچ وقفه ای انجام شده است.

نا امنسازی جزو ذات دولت آمریکا است

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در توئیتی تاکید کرد که نا امنسازی جزو ذات دولت آمریکا است. سلیمانی در این توئیت خطاب به دولت آمریکا نوشت: شما پیدا نمی کنید آمریکا در جایی وارد شده باشد و با وجود و حضور و قدرتش برای آن منطقه امنیت ایجاد کرده باشد.

هیچ راهبردی برای مذاکره با آمریکا نداریم

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ راهبردی برای مذاکره با آمریکا نداریم چه در چارچوب برجام و چه خارج از آن لذا برخی تحلیل ها در مورد اینکه اگرآمریکا تحریم ها رابردارد می شود با آن مذاکره کرد تنها در حد تئوری است. حشمتالله فلاحتپیشه در گفتوگو با خانهملت تصریح کرد: در شرایط فعلی دعوت از آمریکا برای بازگشت به 4+1 ناشیانه است و این فرصت را در اختیار این کشور قرار می دهد که با استفاده از برخی بند های قطعنامه 2231 تحریم های جدیدی را به کشورمان تحمیل کند و یه نوعی دکمه انفجار برجام را لمس کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامیافزود: بر اساس قطعنامه 2231 اگر یکی از اعضای برجام عدم پایبندی ایران را تایید کند امکان بازگشت تحریم های شورای امنیت و ارسال پرونده به شورای حکام وجود دارد، در شرایط کنونی که اروپایی ها عزمی برای عمل به تعهداتشان ندارند و به دنبال آمریکا حرکت می کنند خروج آمریکا از برجام به نفع ما تمام شده است.

قصد افزایش تنش ها با ایران را نداریم

پس از انتشار خبر اعزام دومین ناو جنگی انگلیس به منطقه خلیج فارس، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس گفت: ما به طور روشن به ایران اعلام کرده ایم که قصد افزایش تنش با این کشور را نداریم. وی افزود: ما امنیت دریانوردی را خیلی جدی می گیریم. اینها مسوولیتهای ابتدایی ما برای حفاظت از کشتیرانی انگلیس است. هانت بابیان اینکه در تمام مدت تحولات را دنبال می کند و افزود: با توجه به شرایط موجود واکنش ها با دقت و حساب شده است. انگلیس به بهانه آنچه نگرانی از اقدام تلافی جویانه ایران در رفت و آمد کشتیهای تجاری تجاری اش در تنگه هرمز می نامد دومین ناو جنگی خود را به منطقه خلیج فارس اعزام خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور راهبرد دولت را در شرایط تحریم تبیین کرد؛

گروه سیاسی: معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه برگزاری انتخابات آزاد و سالم، جامعه با نشاطی را به همراه داشته و دشمنان کشور را مایوس می کند، گفت: در انتخابات اسفند امسال دشمنانی را که دندان ها تیز کردند، مایوس می کنیم.

اسحاق جهانگیری در آئین اختتامیه همایش فرمانداران سراسر کشور خطاب به فرمانداران افزود: کار شما فرمانداران کار مهم و سرنوشت سازی است و باید به وظیفه قانونی خود عمل کنید. مقام معظم رهبری فرمودند رأی حق الناس است و باید قانونمند از رأی مردم حراست کنیم و امین مردم باشیم.

وی ادامه داد: کار مهمی که بر عهده ماست این است راهی برای مشارکت معنادار مردم در انتخابات بیابیم و اگر انتخابات اسفند ٩٨ معنادار باشد بخش وسیعی از مسیری که طی کردیم انجام میشوند. مردم یکجا حضور مییابند و مساله را تمام میکنند، کشور به مسیر توسعه میرود.

معاون اول رئیس جمهوری با ارائه پیشنهاد برای مشارکت حداکثری، اطهار داشت: پیشنهاد برای مشارکت حداکثری این است همه مردم احساس کنند کسی را در بین نامزدها دارند که به انتخاب آنان نزدیک تر است و بتوانند نامزد مورد علاقه خود را انتخاب کنند. به مردم اطمینان دهیم انتخابات سالم و قانونمند است.

معاون اول رئیس جمهوری باطل السحر تهدیدهای داخلی و خارجی را همبستگی و انسجام عنوان و تصریح کرد: یک نمونه تقویت همبستگی انتخابات مجلس شورای اسلامی است. انتخابات همیشه مهم بوده و است و جزو معدود کشورهای منطقه هستیم که مسؤولان مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب میشوند.

  • ارتباط با نخبگان ضرورت امروز جامعه است

    جهانگیری با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم مجموعه نظام را کارآمد نشان دهیم، راه آن را گفت وگو و ارتباط با جامعه نخبگان دانست و تصریح کرد: گفت وگو فضیلت نیست بلکه ضرورت امروز کشور است.

    وی ادامه داد: برای ارتباط با نخبگان استانداران و فرمانداران باید با گروههایی که مردم به نظراتشان توجه دارند جلسه بگذارند و گفت وگو داشته باشند.

    معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تعیین بی سابقه ترین تحریمهای آمریکا بعد از برجام با هدف ضربه زدن به اصل نظام در مرحله نخست و آسیب به زندگی اقتصادی مردم در مرحله دوم، گفت: راهبرد آمریکا این است منطقه ما را دچار التهاب کنند. آمریکاییها دنبال به هم زدن امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است چون اسرائیل جز در یک فضای ناامن امکان حیات ندارد. در یمن، سوریه، فلسطین، عراق و افغانستان ناامنی ایجاد کردند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ذخایر برخی کالاها در برخی مقطع بیش از دو برابر بود البته در نظام توزیع ممکن است مشکل داشته باشیم که باید کمبودها را فوراً با نظارت جبران کنیم.

    این مقام عالی دولت اظهار داشت: قادر هستیم تا آخر سال ۹۹، ۲۰ طرح پتروشیمی را به بهره برداری برسانیم و ظرفیت تولید ما به بالای ۹۰ میلیون تن خواهد رسید البته به غیر از بودجه دولت نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی هم منابع زیادی به اقتصاد آوردهاند و هر هفته طرحهای مختلفی در حال افتتاح و کشور مثل یک کارگاه در حال فعالیت است. جهانگیری با بیان اینکه عدهای دنبال تضعیف روحیه مردم و مدیران هستند و مسئولان نباید اجازه دهند که آنها را از ارتباط با بخش خصوصی بترسانند گفت: نباید به خاطر چند مفسد، بخش خصوصی کنار گذاشته شود و من از استانداران میخواهم در بحثهای گردشگری، رونق تولید و اقتصاد مقاومتی تمرکز داشته باشند و از خلاقیت و نوآوری جوانان استفاده کنند. معاون اول رئیسجمهور با بیان اینکه در جلسه سران قوا عدد بودجه از ۴۴۷ هزار میلیارد تومان به ۳۸۶ هزار میلیارد تبدیل شده است، گفت: این یعنی ما باید هزینهها را کاهش دهیم و به فکر منابع درآمدی جدید باشیم. وی گفت: قرار است ۱۰ هزار میلیارد تومان داراییهای دولت فروخته شود؛ بنابراین دستگاهها باید کمک کنند داراییهای مازاد فروخته شود و هیچ کس حق مقاومت در این زمینه ندارد. وی افزود: برخی دستگاهها بی جهت روی برخی داراییهای خود دست گذاشته اند؛ باید هزینههای غیرضرور نیز متوقف شود.

وزیر کشور عنوان کرد؛

گروه سیاسی: وزیر کشور گفت: تلاش ما این است که امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار ببینیم و بیشتر بر روی پدافند غیرعامل تکیه میکنیم.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه افتتاح پاویون دولت فرودگاه بجنورد، در خصوص امنیت مناطق مرزی کشور، گفت: موضوع امنیت در کشور ما در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. در غرب کشور استقرار مطلوب و مؤثر نیروها جهت کنترل همه مرز وجود دارد و بعلاوه تبادل و همکاری های مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق در این خصوص داریم. وی با بیان اینکه مناطق غربی جزء مهم ترین مناطق کشور محسوب می شود،تصریح کرد: در برخی موارد عبورهای غیرقانونی صورت میگیرد که البته تحت رصد نیروهای ما قرار دارد و تا جایی که لازم باشد طبق قوانین بازدارندگی در کشور همجوار در مرز و با همکاری یکدیگر کار را برابر مقررات موجود دنبال می کنیم. رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در منطقه شرق نیز استقرار نیروها کاملتر شده است و امسال شورای عالی امنیت ملی و ستاد مرزی، اعتبار خوبی برای ایجاد تاسیسات و تجهیزات جهت کنترل مناطق مرزی در نظر گرفته است. وی ادامهداد: بر همین مبنا، سالانه، بودجه ای اختصاص پیدا میکند که به خصوص در مناطق جنوب شرقی که حساس تر است هزینه خواهیم کرد. وزیر کشور افزود: سایر مناطق ما مناطق مرزی دریایی است و این ماموریت از سوی شورای عالی امنیت ملی به سپاه پاسداران داده شده است که وارد موضوعات و مسایل حتی کنترل قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر در مناطق دریایی بشوند و قدرت کنترل آن با همکاری بین نیروی انتظامی برقرار می شود. رحمانی فضلی تصریح کرد: در مناطق شمالی هم ما مشکل خاصی نداریم و روابط ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است به طوری که امن ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است. وی افزود:تلاش ما این است که امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار ببینیم و بیشتر بر روی پدافند غیرعامل تکیه می کنیم. وی خاطرنشان کرد: شورای توسعه شرق و غرب کشور کارگروه ویژه مرز دارد که اصلی ترین کارش افزایش تولید، ایجاد امکانات و تجهیزات زیرساختی در مناطق مرزی است که در وزارت کشور بر روی این مساله اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است. رحمانی فضلی افزود: کارگروه مذکور متشکل از تمام دستگاههای اجرایی کشور است که با همکاری خوب استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مجلس توانستیم این استان را در کارگروه ویژه توسعه شرق و غرب قرار دهیم که قطعاً هم در بحث توسعه و زیرساخت ها و تجهیزات و منابع موثر خواهد بود.

ظریف با اشاره به ناکامی واشنگتن در شورای حکام عنوان کرد:

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه گفت: آمریکا در شرایط کنونی از نظر سیاسی و میدانی شکست خورده است چرا که در جلسه شورای حکام انرژی نتوانست یک خط بیانیه علیه ایران بگیرد. محمد جواد ظریف در همایش فرمانداران سراسر کشور در محل وزارت کشور افزود: آمریکاییها در صحنه سیاسی دنیا منزوی شده اند و در جلسه شورای حکام نتوانستند یک خط بیانیه از رئیس این شورا بگیرند، خیال میکردند با تشکیل این جلسه میتواند ایران را محکوم کنند. وی اظهار داشت: آنها فکر میکردند با تحریم میتوانند اقتصاد کشور را فرو بپاشند و مردم را از حاکمیت جدا کنند. ظریف در ادامه گفت: امسال سال بسیار مهمی را گذراندهایم و سال بسیار مهمی نیز در پیش رو داریم، نیاز است که با عنایت به اهمیت این سال برای جمهوری اسلامی ایران از محضر امنیت ملی کارها پیگیری شود. وی تصریح کرد: سال گذشته در جمع استانداران بیان کردم که علت خروج آمریکا به شکلی که از برجام خارج شد، یک محاسبه بود و باید بطلان این محاسبه را برای آمریکا ثابت کنیم و امروز خوشحالیم که ثابت شده است.

شرکت کشت و صنعت مغان4647 نفر را استخدام کرد؛
 

در سالهای اخیر اشتغال باتوجه به وجود سیل بیکاران جویای کار یکی از معظلات خیلی مهم مطروحه در کشور است که بر دولتمردان و نمایندگان مجلس خیلی حائز اهمیت است و یکی از دغدغه های مهم عمومی مردم و خانواده ها محسوب می شود در شرایط موجود عدم سرمایه گذاری با وجود تحریم های مختلف بین المللی شرکتها و بنگاه های اقتصادی نتوانسته اند تولیدات خود را بصورت مستمر ادامه دهند بدین ترتیب این عوامل تاثیرمستقیمی بر بیکاری و معیشت مردم دارد اما با در نظرگرفتن این شرایط، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با سابقه 50 ساله که در زمان خود شهره عام و خاص بوده و در خاورمیانه و جهان حرفی برای گفتن داشت که به دلیل عدم سرمایه گذاری و مدیریت دولتی، راندمان آن روبه افول رفته و به همین جهت با بازخریدکردن و بازنشستگی زود هنگام پرسنل بدلیل ناتوانی در پرداخت حقوق بهترین زمینهای زراعی خود را به کارگران واگذار نموده و کارخانجاتی که بیشترشان چندین سال است تعطیل گشته و برخی صنایع هم بدلیل عدم نوسازی و تعمیرات اساسی از کار افتاده اند و یا بازدهی کمتری دارند و نهایتا در کلیات نبود سرمایه گذاری در شرکت کشت و صنعت مغان، بدلیل گستردگی فعالیت برکل منطقه مغان، استان اردبیل و شمالغرب کشور تاثیر شگرفی در بیکاری و پسرفت منطقه داشت و عدم جذب نیرو و کاهش تولید این بنگاه اقتصادی، مردم منطقه را با مشکلات اقتصادی بخصوص عدم ایجاد اشتغال پایدار روبرو ساخته است که با در نظر گرفتن این شرایط با تدبیر دولت، مجلس و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عملی شدن اصل 44 که ایشان خصوصی سازی را سیاست تحول آفرین از نوع جهادی خواندند و بالاخره برای نجات این بنگاه اقتصادی به صاحب برند جهانی شیرین عسل "دکتر یونس ژائله" واگذار گردید و با توجه به کارنامه درخشان ایشان در امر تولید وکارآفرینی در کشور و جهان این واگذاری با برکت باعث مسرت اهالی استان و منطقه گردید و از بدو تحویل، تیم بخش خصوصی شروع به بازآفرینی و برنامه ریزی جهت احیای اساسی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با سرمایه گذاری گسترده نمود بخصوص درحوزه اشتغال که شرکت با سیستم مدیریت دولتی توانسته بود فقط با 480 نفر نیرو رسمی و قراردادی به حیات خود ادامه دهد خوشبختانه بعد از استقرار بخش خصوصی از اول بهمن ماه 1397 با مدیریت و سرمایه گذاری انجام یافته بعد از گذشت سالها اشتغال در شرکت کشت و صنعت مغان اتفاق افتاده است بطوریکه با تبدیل وضیعت 1470 نفر نیروی فصلی و پیمانکاری به نیروی دائمی شرکت امنیت شغلی با افزایش حقوق و مزایا امید به زندگی و ادامه کار برای پرسنل افزون یافت و همچنین برای اولین بار با استخدام 500 نفر از جوانان جویای کار، فارغ التحصیلان منطقه اعم از مهندسین، کارشناسان و... از طریق آگهی و مصاحبه بصورت یکجا جذب شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شدند و این استخدام در منطقه باعث شور و نشاط خانواده ها و ایجاد انگیزه در بین جوانان گشته است که با سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع جدید برای دیگر بیکاران، امید به اشتغال ایجاد نموده است.طبق بررسی وگزارش های میدانی و اظهارات رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان با ایجاد اشتغال 2470 نفر بطور مستقیم و 2177 نفر بطور غیرمستقیم و در مجموع برای 4647 نفر در شرکت اشتغال ایجاد شده است و با تدبیر، مدیریت و سرمایه گذاری معجزه اشتغال بخش خصوصی در شرکت کشت و صنعت مغان در شمالغرب کشور اتفاق افتاده است. این روند نشان می دهد براساس اصل 44، با بکارگیری و همراهی بخش خصوصی توانمند و کارآفرین می توان گام های بلندی برای پیشرفت و آبادانی کشور ایران اسلامی برداشت و این اتفاق مبارک نشان از هوشمندی دولت تدبیر و امید و نماینده عالی دولت در استان اردبیل است که این واگذاری بی نظیر را می توان یکی از موفق ترین واگذاری کشور قلمداد کرد و بدین سبب از عملکرد شایسته دولت در امر واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان به تولید کننده و کارآفرین برتر تقدیر و تشکر نمود.