آغاز کاهش قیمت مسکن در ۵ منطقه تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: گزارشهای رسیده به ما حاکی از آن است که قیمت مسکن در پنج منطقهی تهران از ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است. مصطفیقلی خسروی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش سرسامآور قیمت مسکن باعث کاهش توان خرید مردم و کسادی معاملات شده است. بنابراین مالکان به تدریج قیمتهای پیشنهادی را پایین آوردند و گزارشهایی از سوی دفاتر املاک به دست ما رسیده که نشان میدهد قیمت پیشنهادی مالکان در مناطق یک، پنج، ۲۲، ۱۲ و هفت بین ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است. البته با توجه به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن نسبت به سال قبل، کماکان قدرت خرید متقاضیان، پایین است.

 

دیدار وزیر راه با وزیر کار سوریه

وزیر راه و شهرسازی در ملاقات با وزیر کار و امور اجتماعی سوریه ضمن تاکید بر پیشرفت های این کشور، ایستادگی برابر زورگویی و جریان استکباری را نقطه آغازین بازیابی و بازآفرینی ملت و کشور سوریه دانست. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با ریما قادری، وزیر کار و امور اجتماعی کشور سوریه دیدار کرد. در این ملاقات وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرایط روبه رشد کشور سوریه، اظهار داشت: کشور و مردم سوریه پیشرفت و موفقیتهای زیادی داشتهاند و یکی از نشانههای این موفقیت عصبانیت آمریکا و اسرائیل است. این موضوع برای ملتهای منطقه باید یک درس باشد و نشان دهد که ایستادگی در مقابل زورگویی و جریان استکباری همواره به نتایج مثبت منتهی میشود.

 

توسعه گردشگری دریایی ابوموسی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از " تدوین طرح جامع توسعه راهبردی جزایر کشور " توسط کارگروه تخصصی سواحل، جزایر و بنادر کشور طی دو ماه آینده خبر داد و آن را مبنایی برای توسعه جزایر ایران دانست. به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در سی و چهارمین نشست کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر شواری امنیت کشور، با تاکید بر بهبود و توسعه تردد به جزیره ابو موسی، گفت: در خصوص توسعه تردد به جزیره ابوموسی بنا شد، مکانیزم های حمایتی برای بهبود و توسعه ظرفیت های تردد دریایی و هوایی به این جزیره توسط استانداری هرمزگان پیشنهاد شود تا در کارگروه تخصصی مورد پیگیری قرار گیرد.

جزئیات جدید افزایش 5 تا 10 میلیون تومانی تسهیلات مسکن مهر

سقف جدید وام مسکن مهر در پردیس به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته؛ در حالیکه برای دیگر شهرها، ۴۵ میلیون تومان پرداخت میشود. به گزارش خبرنگار فارس، در یکهزار و دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای پول و اعتبار که در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۸ به ریاست عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی، برگزارشد، پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر لزوم اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال جاری، شورای پول و اعتبار برای ایجاد فضای رقابتی و تسریع در تعیین تکلیف پروژه های باقیمانده طرح مسکن مهر با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر برای 200 هزار واحد مسکونی موافقت کرد. جزئیات مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر حاکی از آن است که سقف تسهیلات مسکن مهر برای حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت که پیشرفت فیزیکی حداقل ۷۰ درصدی داشته ولی هنوز کار ساخت و تکمیل آنها به پایان نرسیده است، از ۴۰ میلیون تومان فعلی به حداکثر ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند. بر این اساس و مطابق پیشنهاد ارائه شده به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات مسکن مهر برای پروژههای شهر جدید پردیس از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

در پیشنهادی که مطابق آن، اعضای شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات این بخش موافقت کرده اند، «افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر در سایر شهرها به ۴۵ میلیون تومان» مطرح بوده است.

مطابق اعلام بانک عامل بخش مسکن، آخرین آمارهای در اختیار شبکه بانکی از کارنامه ساخت و تحویل مسکن مهر حکایت از آن است که از حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مهر که تاکنون تسهیلات ساخت به آنها داده شده، کار ساخت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد به پایان رسیده و این تعداد واحد، تحویل متقاضیان شده است.

همچنین پرونده بانکی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز مستقیم از طرف سازندهها با بانک عامل بخش مسکن تعیین تکلیف شده است. با این حال کار ساخت و تکمیل حدود ۳۷۰ هزار واحد مسکونی مهر هنوز به سرانجام نرسیده است که بخشی از این واحدها، کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به دلایل مختلف، نیمهکاره ماندهاند و بخشی دیگر نیز اگر چه تکمیل شدهاند؛ اما به خاطر مسائلی از جمله نبود آب، برق یا گاز، فعلاً قابل سکونت نیستند.

عضو کمیسیون عمران مطرح کرد؛

گروه راه و مسکن: عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم با عمر زیر ۵ سال اقدام کند، البته خرید هواپیماهای روسی به دلیل بروز برخی مشکلات در دستور کار نیست.

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، میانگین عمر ناوگان حمل و نقل هوایی حدود 24 سال است، از این رو فرسودگی هواپیماهای ایرانی یک موضوع نگران کننده بوده که باید این مشکل هر چه سریع تر رفع شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدمت و فرسودگی هواپیماهای کشور یکی از چالش های بزرگ حمل و نقل هوایی است، ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از هواپیماهای فعال در ایرلاین ها باید از رده خارج شوند، اما به علت کمبود هواپیما، مجبور به استفاده از تمام ظرفیت ها هستیم.

وی افزود: قطعا باید از تمام راه های ممکن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی استفاده کرد، زیرا عمر استاندارد برای ناوگان هواپیمایی کشور حدود 15 سال است.

در شرایط کنونی امکان خرید هواپیماهای نو به دلیل تحریم ها از کشورهای اروپایی وجود ندارد، از این رو اولویت اصلی خرید هواپیماهای دست دوم از این کشورها است

بهادری بر لزوم خرید و واردات هواپیمای جدید برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی امکان خرید هواپیماهای نو به دلیل تحریم ها از کشورهای اروپایی وجود ندارد، از این رو اولویت اصلی خرید هواپیماهای دست دوم از این کشورها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم با عمر زیر 5 سال اقدام کند، البته خرید هواپیماهای روسی به دلیل بروز برخی مشکلات در دستور کار نیست و اولویت اصلی خرید هواپیما از کشورهای اروپایی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر خلاف اظهار نظر مسئولان سازمان هواپیمایی درباره نبود نگرانی نسبت به بالا بودن عمر هواپیماهای ایرانی، این مسئله نگران کننده بوده و وزارت راه و شهرسازی باید برنامه ریزی خاصی را برای نوسازی ناوگان صورت دهد.

  • خرید هواپیماهای دست دوم ضروری است

    در خبری دیگر، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به استفاده از تکنولوژی تعمیر هواپیما و اورهال کردن آن ها، دیگر موضوع عمر هواپیما در اولویت قرار نمی گیرد، زیرا با بهسازی هواپیماهای موجود می توان حمل و نقل هوایی کشور را سر پا نگه داشت.

    سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: میانگین عمر ناوگان هوایی کشور قبل از خرید چند فروند هواپیما حدود 25 سال بود که با خرید آن ها، میانگین عمر ناوگان به حدود 23 سال رسید، اما با گذشت دو سال، میانگین عمر هواپیماهای داخلی بار دیگر بالا رفته است.

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم ترافیک هوایی کشور، خرید هواپیماهای جدید ضروری است، اما به دلیل تحریم ها نمی توانیم هواپیماهای نو خریداری کنیم، بنابراین خرید هواپیماهای دست دوم باید در دستور کار قرار گیرد.

    ایرلاین های داخلی در تکنولوژی تعمیر هواپیما به نقطه ای رسیدند که می توانند هواپیماها را اورهال کنند، این مسئله موجب می شود که ما با بهترین روش از هواپیماهای دست دوم استفاده کنیم

    وی افزود: ایرلاین های داخلی در تکنولوژی تعمیر هواپیما به نقطه ای رسیدند که می توانند هواپیماها را اورهال کنند، این مسئله موجب می شود که ما با بهترین روش از هواپیماهای دست دوم استفاده کنیم.

    موسوی بیوکی ادامه داد: با توجه به استفاده از تکنولوژی تعمیر هواپیما و اورهال کردن آن ها، دیگر موضوع عمر هواپیما در اولویت قرار نمی گیرد، زیرا با بهسازی هواپیماهای موجود می توان حمل و نقل هوایی کشور را سر پا نگه داشت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: امروز کارشناسان فنی حمل و نقل هوایی کشور آنقدر قابل و قوی شدند که به سرعت تشخیص می دهند که آیا یک هواپیما قادر به پرواز و حمل مسافر است یا خیر، البته بعد از حوادث چند سال گذشته، استانداردهای چک و نگهداری هواپیما بسیار بالا رفته و سختگیرانه تر شده است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی برای پایین آوردن میانگین عمر ناوگان حمل و نقل هوایی باید اقدام به خرید هواپیماهای دست دوم از کشورهای اروپایی کند.

درمراسم چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال صورت گرفت:

در جریان برگزاری چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال که درمحل تالار دیپلماتیک وزارت امورخارجه برگزارشد ، با اهداء تندیس نشان عالی مدیر سال، از مدیر عامل شرکت بازارتهاترایرانیان تجلیل به عمل به آمد.

به گزارش خبرنگارما چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیرسال با حضورجمعی ازنخبگان علمی ومقامات کشوری ولشگری درمحل تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد ودر این مراسم ضمن تجلیل ازدکترعلاءالدین ختایی – مدیرعامل بازارتهاترایرانیان- درعین حال نشان عالی مدیرسال به ایشان اعطاء شد.

دراین اجلاس ختایی طی سخنانی با بیان اینکه مساله اولیه تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه و فروش محصول است، افزود: امروز شاهدیم که بسیاری از کارخانه ها محصولات خود را تولید کرده اند اما امکان فروش آن را ندارند که در چارچوب این مدل اقتصادی، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی می توانند در ازای فروش خدمات و محصولات خود مواد اولیه خود را که مهم ترین نیاز برای نقدینگی است تامین کنند.

وی همچنین تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که امکانات بسیاروپتانسیل بالایی در بخش های مختلف اقتصادی وجود دارد و تحریم ها نمی تواند مانع تولید شود.

ختایی تشریح کرد: در این مدل فعالان اقتصادی(حقیقی یا حقوقی) با عضویت در شبکه بازار تهاتر ایرانیان و دریافت تهاتر کارت به عنوان یک کارت اعتباری می توانند محصولات خود را که شامل کالا یا خدمات و یا حتی املاک باشد به فروش رسانده و با اعتباری که دریافت می کنند مواد اولیه خود را از دیگراعضای شبکه بازار تهاتر ایرانیان تامین کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد:

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حالی که افت قند خون همچنان به عنوان بزرگترین چالش درمان بیماری دیابت محسوب میشود؛ نسل جدید انسولین

های پایه، با ایجاد سطح مطلوب و یکنواختتر قند خون در مقایسه با انسولینهای نسل قبلی سبب کاهش ریسک افت قند خون به ویژه به هنگام شب میشود.

دکتر استقامتی استاد بیماریهای داخلی، غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با داروی جدید انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی، که اکنون در ایران نیز در دسترس است، اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، دیابت یکی از مهمترین بیماریهای جهان صنعتی کنونی و ایران به شمار میرود و متاسفانه علی رغم اقدامات بسیار خوب در حوزه سلامت و دارویی کشور، همچنان 50 درصد از بیماران دیابتی تحت درمان با انسولین به اهداف درمانی خود دست نیافته اند.

وی افزود: البته این موضوع فقط مشکل ایران نیست و در سراسر دنیا دیده میشود. افت قند خون همچنان به عنوان بزرگترین چالش درمان دیابت و بزرگترین مانع برای تشدید درمان و رسیدن به اهداف درمانی دیابت مطرح است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: اگرچه انسولینهای آنالوگ موجود در بازار در مقایسه با انسولینهای قدیمی انسانی این مشکل را کاهش دادهاند ولی همچنان این عارضه مورد توجه پزشکان و بیماران است.

وی در این رابطه بیان کرد: نسل جدید انسولینهای پایه با ایجاد سطح مطلوب و یکنواختتر قند خون در مقایسه با انسولین های نسل قبلی سبب کاهش ریسک افت قند خون به خصوص به هنگام شب میشود