سومین سکوی فاز 14 پارس جنوبی نصب شد

سومین سکوی فاز 14 پارس جنوبی 22 تیرماه با موفقیت در بلوک گازی این طرح نصب شد.به گزارش ایلنا،همزمان با بهره برداری از دو سکوی اصلی و اقماری بخش نخست طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز غنی، سکوی 14B، توسط متخصصان ایرانی و با موفقیت در آبهای خلیج فارس نصب شد.محمد مهدی توسلی پور مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در جریان عملیات نصب سومین سکوی این طرح گفت: سازه عرشه این سکو توسط مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در یارد ایزوایکو بندرعباس برای برداشت روزانه 14.2میلیون متر مکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی ساخته شده و به پایان مرحله نصب رسید.

 

شناسایی ۹ مرکز تولید ارز دیجیتال در پایتخت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ اکیپ در حال بررسی وضعیت مصرف برق یک هزار دستگاه و سازمان پرمصرف پایتخت هستند، گفت: به دستگاههای پرمصرف مهلت یک هفتهای داده میشود و در صورت استمرار این شرایط، برق مراکز یاد شده با هماهنگی استانداری تهران قطع خواهد شد.به گزارش وزارت نیرو، حسین صبوری ادامه داد: در صورت عدم رعایت الگوهای مصرف برق این مراکز با هماهنگی استانداری تهران قطع خواهد شد.وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹ مرکز بزرگ تولید ارز دیجیتال در پایتخت کشف شده است، گفت: تنها در یکی از این مراکز یکهزار و ۵۰۰ مگاوات دستگاه ماینر با حدود ۶ مگاوات مصرف برق شناسایی شده است.

 

بینیاز صنعت گاز ایران از خرید یک کالای راهبردی

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از طراحی و بومیسازی یک کالای راهبردی تاسیسات تقویت فشار گاز کشور در شرایط تحریم به همت متخصصان داخلی برای نخستین بار خبر داد و گفت: با بومی سازی این قطعه، شبکه انتقال گاز ایران از خرید خارجی آن بی نیاز شد و هزینه تمام شده محصول نیز نسبت به نمونه خارجی حدود یک بیستم است.به گزارش شرکت انتقال گاز ایران، سعید توکلی افزود: دانش سامانههای پایش و حفاظت در برابر ارتعاشات بهعنوان یک محصول راهبردی و دارای تکنولوژی بالا تنها در اختیار شرکتهای محدود و برندهای مطرح خارجی در جهان قرار دارد، اما با توجه به استفاده بسیاری از این تجهیزات در صنایع نفت و گاز به ویژه ماشینهای دوار و مشکلات تامین نمونههای خارجی این محصولات، داخلیسازی این تجهیز در دستور کار شرکت انتقال گاز ایران قرار گرفت.

پیش فروش نفت برای دور زدن تحریم

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اعتقاد به اینکه ریسک پیشفروش نفت به کشورهای قدرتمند بالا است از این راهکار جدید دولت برای دور زدن تحریمها دفاع کرد.علی گلمرادی در گفتوگو با خانه ملت در تحلیل راهکار جدید دولت برای دور زدن تحریمها مبنی بر "پیشفروش نفت به کشورهای قدرتمند"، گفت: بهیقین هر راهکار منطقی که بتواند به فروش بیشتر نفت منجر شود باید در دستور کار دولت قرار گیرد و البته راهکار جدید پیش‍ فروش نفت نیز با توجه به توان بالای تولید نفت در کشور مزایای بسیاری دارد، هرچند نوسانات قیمت و ناپایداری بازار صادرات نفت سوالات تاملبرانگیزی را ایجاد میکند.وی ادامه دا:پولی که امروز بابت پیشفروش نفت در اختیار کشور قرار میگیرد عواید بسیاری مانند گسترش زیرساختهای افزایش تولید را به همراه خواهد داشت و از همه مهمتر تشکیلات نفت فعال میماند.

۱۲ گلوگاه فسادزا

در صنعت نفت شناسایی شد

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر نفت در نشست هم اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت، اظهار داشت: ۱۰ هیات رسیدگی به تخلفات در وزارت نفت شکل گرفته که به صورت تخصصی به مشکلات رخ داده، رسیدگی می کنند.شجاعالدین بازرگانی افزود: ۷۵ درصد تخلفات رخ داده مربوط به ضوابط اداری و اجرایی مانند غیبت و تاخیر کارمندان است و تخلفات مالی بخش کمی را تشکیل می دهد.وی گفت: با اقدامات انجام شده، ۱۲ گلوگاه فسادخیز در صنعت نفت شناسایی شد که البته همه آنها مربوط به وزارت نفت نیست.

میزان اندک تولید تجهیزات بومی

در صنعت نفت

یک عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: ظرفیت بومیسازی تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از 70 درصد عبور کرده است اما ضریب اجرایی کمتر از این میزان است.رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتوگو با فارس،با اشاره به موضوع تحریمها گفت: بعد از تحریم امکان واردات مواد اولیه مانند سوپر آلیاژها به داخل کشور بسیار سخت شد و به همین دلیلی تولید برخی محصولات که نیازمند این مواد اولیه است دچار وقفه شده است.وی گفت: در شرایط فعلی اگرچه ما ضریب توانمندی برای تولید70 تا 75 درصد از تجهیزات صنعت نفت را داریم اما عملا ضریب اجرایی آن، این رقم نیست و کمتر از آن است چه بسا در شرایط تحریم نیز کاهش پیدا کرده است.

زنگنه د رجلسه هم اندیشی سلامت اداری وزارت نفت؛

گروه انرژی: وزیر نفت با بیان اینکه حتی جایی بود که رئیس حراست اقدام به نفت دزدی میکرد و با حفر چاهی پنج متری از لوله اصلی نفت را میدزدید، گفت: اخیراً در فروش نفت شاهد نفت خواری با برند بابک زنجانی هستیم و وقتی ما اسم ایشان را میآوریم یک عده رسانه جیره خوار به ما حمله میکنند.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه در جلسه هم اندیشی کارگروه ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی و هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت در مورد مبارزه با فساد گفت: اصل تشکیل این جلسه بسیار خوب است و موضوع آن هم اهمیت بالایی دارد. مبارزه با فساد وظیفه یک دستگاه نیست و باید همه اجزا و واحدهای سازمان به آن توجه داشته باشند. شاید در این میان برخی دستگاه ها نقش مهمتری داشته باشند. باید توجه داشت که اکثر افراد سازمان، افراد خدومی هستند که برای صیانت از کرامت آنها باید با فساد مبارزه کنیم.

  • هیچ لکه کوچکی را نمیتوان به مقامهای عالی نظام چسباند

    وی ادامه داد: از نظر من هیچکس مبارزه با فساد را قبول نخواهد کرد مگر اینکه این موضوع از بالا درست شود. البته هیچ لکه کوچکی را نمیتوان به مقامات عالی نظام چسباند.

    وزیر نفت تصریح کرد: چرا من همیشه به مبارزه با فساد در بخش نفت اصرار دارم؟ چون افراد ناسالم و دزد به دنبال پول هستند و کمتر جایی هم به اندازه نفت پول دارد. بنابراین تمرکز مفاسد روی دزدی پول است و ما نیز باید برای مبارزه با آن تمرکز کنیم.

  • وقتی ما اسم بابک زنجانی را میآوریم یک عده جیرهخوار به ما حمله میکنند

    وی در مورد زمینههای فساد در بخش نفت گفت: یکی از این زمینهها بخش فرآوردههای نفتی است. همچنین در مناقصهها و واگذاری یک قرارداد شاید فساد وجود داشته باشد. ما باید بر اساس قانون عمل کنیم و ابلاغیهها و بخشنامهها را رعایت کنیم، نه اینکه قانونی که به نفع ما باشد را فقط رعایت کنیم. زنگنه با بیان اینکه زمینه دیگر فساد در واگذاری قراردادها است، اظهار داشت: در این قراردادها یک مشکل اساسی داریم بنده نیز دستور دادم تا مناقصات به خوبی اجرا شوند تا هر کس به حق خود برسد و این مهمتر از اجرای قراردادها است. در پرداختها و حل اختلافها نیز باید اسناد قراردادی درست باشد و عاری از ابهام بوده و سریعاً به آنها رسیدگی شود. وی زمینه دیگر فساد را در فروش اموال دانست و ادامه داد: اخیراً در فروش نفت شاهد نفتخواری با برند بابک زنجانی هستیم و وقتی ما اسم ایشان را میآوریم یک عده رسانه جیرهخوار به ما حمله میکنند. وزیر نفت با بیان اینکه مهمترین مسئله در مبارزه با فساد عزم و اراده مدیران یک سیستم است، گفت: ما باید تلاش کنیم تا رخنههای فساد را افشا کنیم و کسانی که گزارشهایی در این مورد ارائه میکنند را لو ندهیم و از آنها حمایت کنیم. اگر موضوعی مطرح است، باید حتما اثبات شود و باید بازرسی، بررسی و تحقیق شود. وقتی در مورد موضوعی حرف و حدیث زیاد است باید آن را بررسی کرد. بنده خود مشاهده کردم که وقتی برای کسی حرفهای زیادی زده میشود، بعداً فساد او نیز افشا میشود. وی متذکر شد: متاسفانه حرامخواری زیاد شده و باید حرامخوارها را ترساند و مانند صاعقه بر سر آنها فرود بیاییم. متاسفانه در این موضوعات حراست کاری نمیکند و رحمتللعالمین است. حتی جایی بود که رئیس حراست اقدام به نفتدزدی میکرد و با حفر چاهی پنج متری از لوله اصلی نفت را میدزدید.

  • مخالف لاپوشانی هستم/ باید آبروی کسانی که به بیتالمال دستدرازی میکنند را برد

    وزیر نفت با بیان اینکه در تخلفات اداری نباید ترحم کرد، گفت: با کسانی که به اموال بیتالمال دستدرازی میکنند باید برخورد جدی شود به ویژه در شرایطی که حرامخواری زیاد شده است. هیات تخلفات باید مانند دادگاه انقلاب با فساد مبارزه کند و نباید در این موضوع سابقه فرد و یا خانواده او ملاحظه شود، باید آنها را رسوا کرد و داغ ننگ را بر پیشانی آنها گذاشت. زنگنه ادامه داد: اینجا جای رحمت نیست بلکه جای شدت است. بنده مخالف لاپوشانی هستم و باید آبروی طرف را برد چون آبروی نظام را میبرد و به مردم بیچاره رحم نمیکند. اگر ما به اینها رحم کنیم، مردم را تکه و پاره خواهند کرد.

  • نباید از مبارزه با فساد استفاده سیاسی شود

    وزیر نفت با بیان اینکه بازرسی ما در ماههای اخیر اقدامات مناسبی انجام داده است، گفت: بازرسی را در تمام شرکتهای خود ادامه خواهیم داد. بازرس مانند بازپرس است و باید حقیقت را کشف کند، به طوری که به او قاضی ایستاده میگویند. من از بازرسیهای نفت انتظار کشف فساد را دارم. البته ما کشفیات خوبی مانند پرونده بابک زنجانی، دکل گمشده و پرونده پتروشیمی را داشتیم که خود ما آنها را دنبال کردیم. وی خاطرنشان کرد: البته از مبارزه با فساد نباید استفاده سیاسی شود چون کار را خراب میکند، این یک موضوع ملی است. کسانی که با غرض و مرض با این موضوعات برخورد میکنند به دنبال رفتن یکی و آمدن یکی دیگر هستند. روزی که وارد بخش نفت شدم دوستانم زیادتر از امروز بودند زنگنه تصریح کرد: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد و هر جا و هر کسی را باید دنبال کرد چون پول اصلی کشور در این بخش است. نباید محیطی امن و بیخیال نسبت به فساد وجود داشته باشد. وقتی تعداد گزارشات زیاد است باید تحقیق شود و بنده توقع زیادی از بازرسی در این مورد دارم. وزیر نفت افزود: ما در این موضوع ایستادگی میکنیم. البته چوب آن را نیز میخوریم و وظیفه ما این است تا زمانی که منابع مردم دست ما است از آنها صیانت کنیم. نباید در این موضوع رفیقبازی، حزببازی و باندبازی کرد بلکه باید از حقوق ملت ایران که صدها هزار میلیارد تومان گردش دارد، دفاع کرد. بنده روزی که وارد بخش نفت شدم دوستانم زیادتر از امروز بودند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیماری تب خونریزیدهنده کریمه-کنگو اکنون بر اساس سم پاشی که سازمان دامپزشکی و خود دامداران انجام انجام دادند، تحت کنترل است.علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه-کنگو در کشور اظهار کرد: در حوزه بیماری تب کریمه و کنگو در خطرناک ترین فصل ابتلا به این بیماری قرار داریم زیرا عامل بیماری که کنه است در این فصل فعال تر می شود.وی افز ود: افرادی که شغل آنها با دام مرتبط است میتوانند در خطر گزش کنه و ابتلای به این بیماری قرار داشته باشند، عامل دوم مصرف گوشت دام آلوده ای است که خارج از کشتارگاه ذبح شده است.وی تصریح کرد: همه افرادی که فوت کرده اند چوپان یا قصاب بوده اند یا از گوشتی استفاده کرده اند که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور ذبح نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمخانگی با بیان اینکه کرهایها در تأمین مواد اولیه کارخانههای تولیدی در ایران بدعهدی کردهاند، گفت: ممنوعیت واردات، حجم قاچاق و تقلب محصولات را افزایش داد و بارها دیده شده محصولات بهنام ایرانی با برند و لوگو محصولات بهنام جهانی خارج از فرآیند قانونی عرضه، به فروش میرسند.مرتضی میری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی ممنوعیت واردات، حجم قاچاق کالا و تقلب در عرضه کالا از طریق مبادی غیررسمی و بازارچههای مرزی افزایش یافت و بارها دیده شده محصولات ایرانی بهنام با برچسب و تغییر نام به برند و نام محصولات با کیفیت جهانی، از طریق پیامک به مشتریان فروخته شده است.وی تأکید کرد: برای رشد محصولات داخلی با کیفیت باید برندسازی در دستور کار قرار گیرد و دلیل عدم توجه به این موضوع، ارائه بیش از حد مجوز فعالیت کارخانههای تولیدی لوازمخانگی است.

خرید6/4میلیون تن گندم از کشاورزان

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تا کنون حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شده است.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسن حنان افزود: کل مبلغ خرید تضمینی این میزان خرید گندم ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده ایم.وی با بیان اینکه این میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش نشان میدهد، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تغییر فصل در آینده میزان خرید تضمینی این محصول افزایش یابد و کسری خرید، جبران شود و در غیر این صورت برای جایگزین آن فکری شود.وی در عین حال قاچاق گندم به خارج کشور را شایعه خواند و اذعان داشت: مسؤولان ذی ربط تا امروز حتی یک مورد قاچاق گندم را گزارش نکرده اند.

دلایل عدم استقبال از کشت محصولات ارگانیک

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، گفت: بالا بودن هزینه خرید محصولات ارگانیک و بازار پسند نبودن آنها باعث شده تا کشاورزان از کشت محصولات ارگانیک استقبال خوبی نداشته باشند.شمس الله شریعت نژاد در گفتوگو با خانه ملت، در خصوص رتبه هشتاد و پنج ایران از بازار 80 میلیون دلاری محصولات ارگانیک کشاورزی، گفت: در کشور ما محصولات ارگانیک بسیار زیادی تولید میشود اما در زمینه معرفی و صادرات آنها ضعیف عمل میکنیم.نماینده مردم رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید برای فروش محصولات ارگانیک کشور تبلیغات گسترده صورت بگیرد، ادامه داد: بخش بسیار زیادی از کیویهای تولیدی کشور بدون استفاده از کود و سم پرورش داده میشوند، این درحالی است که کشاورزان نیوزیلندی از کودهای شیمیایی و سم بسیار زیادی برای تولید کیوی استفاده میکنند.

خرید برگ سبز چای از ۶۶ هزار تن گذشت

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار ابتدای فصل برداشت تا کنون ۶۶ هزار تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از چای کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.وی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت ۶۵ درصد مطالبات چای کاران خبر داد و گفت: تا کنون ۱۲۸ میلیارد تومان از مطالبات چای کاران پرداخت و مابقی به مرور پس از تخصیص اعتبار و پرداخت سهم کارخانجات به حسابشان واریز میشود.

کارشناسان تشریح کردند؛

گروه اصناف: افزایش قیمت شیرخام، مواد اولیه بستهبندی، نهادههای دامی وارداتی و سوءاستفاده ارزی در این حوزه، باعث شکلگیری تورم ۴۳ درصدی برای تولیدکننده شیر شد که در نهایت به گرانی ۶۶ درصدی شیر و انواع لبنیات برای مصرفکنندگان انجامید.

یک سال و نیم پیش در جنوب شرق تهران، کارآفرینی با بلندپروازی، کارخانهای جدید تأسیس کرد. او طرحهای دور و درازی برای توسعه داشت و کارخانه جدید را هم با همین هدف ساخت. تمام طبقه دوم آن، شیشهای طراحی و ساخته شد تا خط تولید و ماشینهای صنعتی از بیرون آن پیدا باشد. این ساختمان با هدف برگزاری تورهای کارخانهگردی ساخته شده بود و مدیر کارخانه قصد داشت تا با مدرسهها برای بازدید دانشآموزان از این خط تولید شیشهای همکاری کند. اما پیش از آنکه پای دانشآموزی برای بازدید از خط تولید به آن باز شود، افزایش قیمت ارز و شدت گرفتن تحریمها کار را به جایی رساند که کارخانه شیشهای در اسفند ماه تعطیل شد.

تعطیلی کارخانه شیشهای و شکست طرح توسعه یکی از بزرگترین محصولات لبنی، روایت از روزهای سخت تولیدکنندگان دارد. گزارش مرکز آمار ایران نیز نشان میدهد که در زمستان گذشته، تورم تولیدکننده ۴۷.۵ درصد بود. قیمت تولیدکننده گاو شیری در سال ۹۷ نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد بیشتر شد و تورم تولیدکننده در محصول شیر نیز به ۴۳ درصد رسید. مجموعه این شرایط باعث شد که قیمت شیر در خرداد امسال، ۶۶ درصد گران شده باشد و با این وجود، باز هم ستاد تنظیم بازار رأی به افزایش ۲۰ درصدی قیمت لبنیات بدهد. در یک سال گذشته، همزمان با تغییرات قیمت، برخی خبرها نیز حکایت از تعدیل نیرو بخاطر شرایط سخت اقتصادی در کارخانههای تولیدکننده محصولات لبنی داشت.

«رضا باکری»، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ایران در اظهارنظرهایی متعدد گفته است: «قیمت مواد اولیه بستهبندی و نهادههای دامی افزایشی شدید داشته است. قیمت شیر خام نیز افزایش یافته و بالاتر از نرخ مصوب به کارخانههای تولیدی فروخته میشود. کارخانههای لبنیات برای حفظ توان تولیدی، خواستار افزایش قیمت محصولات هستند و قیمتهای فعلی ستاد تنظیم بازار نیز از پیشنهاد آنها، پایینتر است.»

  • تورم ۵۶ درصدی ماست و ۴۹ درصدی پنیر

    گرانی لبنیات از تیرماه سال گذشته شروع شد؛ زمانی که افزایش نرخ ارز تأثیر خود را در محصولات ریز و درشت نشان داد. قیمت مواد اولیه بستهبندی، نهادههای دامی و … افزایش یافت و کارخانههای محصولات لبنی شروع به شکایت و زمزمه افزایش قیمت کردند و در چند مرحله افزایش قیمت در پاییز ۹۷، قیمت لبنیات نسبت به تابستان دو برابر شد. گاهی صحبت از افزایش قیمت غیرقانونی و خودسرانه قیمت لبنیات بود اما در آخر ستاد تنظیم بازار نیز دو هفته پیش، افزایش قیمت ۲۰ درصدی لبنیات را تصویب کرد.

    «جلال محمودزاده» عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همان زمان علت گرانی لبنیات را چنین توضیح داد: «بخشی از افزایش قیمت شیر به علت افزایش قیمت نهادههای دامی است. در مورد افزایش قیمت نهادههای دامی چندین عامل وجود دارد. نخستین عامل افزایش قیمت بیرویه خود نهادههاست. اکنون بارگیری محمولههایی مثل جو و علوفه هم مشکلاتی دارند. ماشینهایی که میخواهند این محمولات را بارگیری کنند سه چهار برابر قیمت حمل را بالا بردهاند.»

    بررسی اظهارات مقامات صنفی نیز نشان میدهد که چرخه تولید محصولات لبنی گره کور خورده است. کرایههای حملونقل بسیار افزایش یافته و به همین خاطر، برخی کارخانههای لبنی ۲ تا ۳ ماه با تأخیر مطالبات دامداران را پرداخت میکنند. دامداران شیر خام را گرانتر از قیمت مصوب به کارخانهها میفروشند و از آن طرف خود آنها نیز نهادههای دامی را که به واردات آنها ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته، گرانتر میخرند و پول آن را هم ۲ تا ۳ ماه قبل از تحویل گرفتن میپردازند. مجموعه این شرایط باعث شد، قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه که در خرداد ۹۷ ۲ هزار و ۸۸۰ تومان بود در خرداد ۹۸ به ۴ هزار و ۷۸۹ تومان برسد. حالا نیز قیمت شیر کم چرب ۴۹۰۰ و شیر پرچرب ۵,۴۰۰ تومان است. آخرین گزارش مرکز آمار از بررسی قیمت اقلام خوراکی در خرداد ۹۸، نشان میدهد که قیمت ماست نیز ۵۶.۲ درصد نسبت به خرداد ۹۷ بیشتر شده و پنیر ایرانی نیز ۴۸.۹ درصد افزایش قیمت داشته است.

در خردادماه سال جاری بیش از ۲۰ هزار بازرسی از صنوف مختلف انجام شده که ۳ هزار و ۸۲۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۷ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.به گزارش ایسنا، با توجه به آمار ارائه شده از سوی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران در خردادماه سال جاری ۲۰ هزار و ۱۵۴ مورد بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته که ۳ هزار و ۸۲۰ پرونده تخلف تشکیلشده که ارزش ریالی این تعداد پرونده ۴۷ میلیارد و ۶۴۳ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۹۰ ریال (معادل ۴ میلیارد و ۷۶۴ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۸۷۹ تومان) بوده است.بررسی دقیق پروندههای متشکله گواه بر آن است که بیشترین حجم تخلفات به میزان هزار و ۸۳۹ مورد مربوط به موضوع گرانفروشی و بعد از آن عدم درج قیمت و نصب نرخنامه به میزان هزار و ۵۰۹ مورد و عدم صدور صورتحساب با ۵۰۸ مورد بوده است.

دبیر انجمن صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی این صنعت در زمینه تأمین شکر و روغن گفت که واحدهای تولیدی هنوز برای دریافت شکر با مشکل مواجه هستند و این ماده اولیه همچنان کمیاب است.جمشید مغازهای در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت شکر در مقاطعی به کیلویی ۹,۰۰۰ تومان رسید، گفت: بارندگی در ماههای آذر و دی در مناطق خوزستان، برداشت چغندر را با مشکل مواجه کرد و بعد از پایان فصل برداشت چغندر، کارخانهها با کمبود شکر و افزایش قیمت آن مواجه شدند.مغازهای یکی از دلایل بروز مشکل در زمینه تأمین روغن مورد نیاز این صنعت را کمبود روغن پالم ابراز کرد و گفت: از طرف دیگر قیمت تمام شده روغن در واحدهای تولیدی از قیمت قبلی روغن که از سوی سازمان حمایت تعیین شده بود.