ضرورت حذف فرآیندهای غیرضروری

مدیرکل توافقنامه ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردى گفت: این سازمان به دلیل حوزه فعالیت های تجاری و لزوم افزایش سرعت در روند صادرات و واردات، در زمینه حذف فرآیندهای غیرضروری در بین دستگاه ها و سازمان های مختلف کشور پیشرو است.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلى سعیدى پور با بیان اینکه یکى از مهم ترین عوامل در بهره ورى بالا بهبود "فرآیند" است، اظهار کرد: منابع و تجهیزات، این فرآیندها به عنوان یک مولفه اثرگذار در بالا بردن بهره روى کار نقش آفرینى مى کنند.وی با تاکید بر اینکه واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: به موجب تشویق این بخش و زمینه ساز افزایش درآمدها و بهبود وضعیت فعالیت ها ، مشارکت حداکثری بخش خصوصی از سازمان بنادر؛ جدایی ناپذیر است.

 

جابه جايی سه ميليون و ۶۵۰ هزار مسافر از مهرآباد

مديرکل فرودگاه بين المللی مهرآباد گفت: در فصل بهار سه ميليون و ۶۵۰ هزار مسافر در اين فرودگاه اعزام و پذيرش شده اند.به گزارش روابط‎عمومي فرودگاه مهرآباد، ميرسعيد صفي‎نيا گفت: فرودگاه مهرآباد در سه ماهه اول سال جاري ميزبان ۳۰۵۶۰ هزار پرواز ورودی و خروجی بود و در اين مدت بيش از ۲۶ ميليون كيلوگرم بار جابه‎جا شده است .وي با اشاره به اينكه با اين آمار مهرآباد همچنان ركوردار بيشترين پروازهای داخلی است، افزود: مهمترين تلاش ما برقراری پروازهای به موقع و ايمن و ارائه خدمات با كيفيت به مسافران است.وی در مورد آمار پروازهای ماه خرداد نيز گفت: در اين ماه بيش از ۱۰ هزار نشست و برخاست در مهرآباد انجام گرفته است كه با اين تعداد پرواز بيش از يك ميليون و ۱۹۲ هزار مسافر و هشت ميليون كيلوگرم بار جابجا شده است.

 

وزارت راه به ساماندهی تهران ورود میکند

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری از تصمیمگیری در خصوص طرح ساماندهی کلانشهر تهران در جلسات آتی شورایعالی شهرسازی خبر داد.به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادقمالواجرد گفت: اهمیت موضوع طرح ساماندهی کلانشهر تهران، ساماندهی ساخت و سازها و اقدامات بیرویهای است که پیرامون کلانشهرها در حال انجام است.صادقمالواجرد همچنین در خصوص قانون خروج پادگانها و اقدامات معاونت معماری و شهرسازی دراین راستا، اعلام کرد: خروج پادگانها از محدوده شهرها قانون است و طبق این قانون، پادگانهایی که گردش کار خود را طی میکند اگر پایین ۱۰ هکتار باشد در کمیسیون ماده پنج و اگر بالای ۱۰ هکتار باشد.

ضرورت تسریع ساخت خطوط فرعی راه آهن

معاون بهرهبرداری و سیر و حرکت شرکت راهآهن بر ضرورت تسریع ساخت خطوط فرعی راهآهن تاکید کرد و گفت: در توسعه خطوط فرعی باید طبق برنامههای بالادستی راهآهن به توجیه پذیری اقتصادی آن نیز توجه شود.به گزارش روابط عمومی شرکت راهآهن بابک احمدی اظهار داشت: در مناطق مرزی کشور بحث حملونقل به موقع بار و ترانزیت از اولویتهای شرکت راهآهن است و باید مدیران مناطق برای دستیابی به این هدف تلاش کنند تا زمان توقف، بارگیری و تخلیه بار به صورت دقیق برای صاحبان بار برنامهریزی شده باشد.احمدی با اشاره به ضرورت احداث خطوط فرعی برای افزایش حملونقل کالا بر تسریع ساخت این خطوط تاکید کرد و گفت: البته در توسعه خطوط فرعی باید طبق برنامههای بالادستی راهآهن به توجیه پذیری اقتصادی آن نیز توجه شود.

تسهیلات پرداختی به مسکن مهر

از مرز ۵۳ هزار میلیارد تومان گذشت

از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر در کشور تا پایان بهار امسال، تعداد سه میلیون و ۱۱۵ هزار و ۵۶۸ واحد مسکن مهر به شعب بانک مسکن معرفی شده و به تعداد سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۰۸ واحد تسهیلات پرداخت شده است.به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن- بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل تامین کننده منابع مالی طرح مسکن مهر از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، طی سال های گذشته از همه ظرفیت تسهیلات دهی خود برای تامین اعتبار لازم واحدهای مسکونی در قالب این طرح استفاده کرده است.مطابق با جدیدترین اطلاعات مربوط به کارنامه تسهیلات دهی این بانک به طرح مسکن مهر مشخص شده است از ابتدای اجرای طرح مسکن مهر تا پایان خرداد سال جاری به سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۰۸ واحد مسکن مهر به ارزش ۵۳ هزار و ۲۹۹ میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده است.این کارنامه عملکرد نشان می دهد از میان ۳۱ استان کشور، استان تهران با ۵۳۳ هزار و ۵۰۰ واحد در رتبه نخست تسهیلات مسکن مهر به لحاظ تعداد واحد قرار دارد.

مطابق با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، قرار است در راستای شتاب بخشیدن به تکمیل واحدهای مسکن مهر برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت که دست کم پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارند اما به مرحله تکمیل و افتتاح نرسیده اند، سقف تسهیلات مسکن مهر از ۴۰ میلیون تومان فعلی به حداکثر ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

مدیرعامل ایران ایر تشریح کرد؛

گروه راه و مسکن: مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه برای انجام بخشی از پروازهای خارجی، شرکتی اجاره کردهایم، گفت: اگر مسافری دلیل منطقی برای کنسل کردن بلیت خود در پروازهای واگذار شده را عنوان کند، امکان کنسل کردن بلیت خود را دارد و ایران ایر هم تمام هزینه را میپردازد. اما ممکن است، مسافری به بهانه این موضوع، بخواهد بلیت خود را تغییر دهد که در این صورت مقررات کنسلی بلیت شامل حال وی خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در پی بهانههای هر ساله کشور عربستان برای انجام سفر حج تمتع ایرانیان، شرکت هواپیمایی ایران ایر باید تمام ۸۶ هزار حاجی را با هواپیمای ملکی خود در این ایام جابهجا کند و امکان توزیع این پروازها با سایر ایرلاینهای داخلی و ایرلاین سعودی وجود ندارد. از این رو در این شرایط ایران ایر انجام برخی از پروازهای خارجی خود را به سایر شرکتهای هواپیمایی واگذار کرد. در این بین ابهاماتی برای مسافران و بلیتهایی که از قبل و از شرکت هواپیمایی ایران ایر برای مسیرهای خارجی خریداری کردهاند وجود دارد. از آنجایی که معمولا قیمت بلیت ایران ایر به ویژه در مسیرهای خارجی به دلیل خدماتی که ارایه میدهد گرانتر است، این نگرانی وجود دارد که با واگذاری پروازها به یک ایرلاین دیگر و تغییر خدمات، هزینه بیشتری را برای آن پرواز پرداخت کرده باشند. کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، مدیر عامل ایران ایر با بیان اینکه به دلیل اهمیت انجام پروازهای حج با حداکثر ایمنی و امنیت، در این ایام به ناچار بخشی از پروازهای خارجی خود را به سایر ایرلاینها واگذار کردیم، گفت: در ایام سفرهای حج تمتع، بخشی از پروازهای خارجی ایران ایر توسط قشم ایر و ماهان برقرار میشود. همچنین شرکتی را هم اجاره کردهایم که تعدادی از پروازهای خارجی ایران ایر توسط آن شرکت انجام شود.

  • انجام پرواز های حج با حداکثر ایمنی و امنیت

    مدیرعامل ایران ایر با تاکید بر اینکه در این شرایط اضطراری اجازه نمیدهیم هیچ فشاری بر مسافران وارد شود، گفت: بلیتی که هزینه تمام شده آن ۴۰۰ یورو بوده را با قیمت ۶۰۰ یورو به ایرلاینهای مذکور واگذار کردیم که تمام این مازاد هزینهها توسط شرکت ایران ایر پرداخت شد و هیچ پول اضافهای را از مسافران درخواست نکردیم. کاپیتان زنگنه با بیان اینکه در این ایام بخشی از پروازهای خارجی را هواپیماهای ایران ایر هم انجام میدهند و به همین دلیل است که هنوز سایت ایران ایر برای پروازهای خارجی پذیرش میکند، ادامه داد: هیچ پرواز خارجی ایران ایر به واسطه این شرایط به وجود آمده کنسل نشده است. وی با بیان اینکه مسافرانی که بلیت ایران ایر را خریداری کردهاند اما تمایلی به انجام سفر با هواپیمای سایر ایرلاینها ندارند امکان کنسل کردن بلیت مورد نظر را دارند، گفت: البته باید تاکید کنم که تمام خدمات ایران ایر برای انجام این پروازها به ایرلاینی که پذیرفته این پرواز را انجام دهد منتقل شده و قطعا با همان میزان کیفیت سفر انجام میشود. مدیرعامل ایران ایر افزود: ایران ایر عین خدمات متعهد شده را در این پروازها به مسافران ارایه میدهد اما اگر مسافری دلیل منطقی برای کنسل کردن بلیت خود در پروازهای واگذار شده عنوان کند، امکان کنسل کردن بلیت خود را دارد و ایران ایر هم تمام هزینه را میپردازد. اما ممکن است، مسافری به بهانه این موضوع، بخواهد بلیت خود را تغییر دهد که در این صورت مقررات کنسلی بلیت شامل حال وی خواهد شد. کاپیتان زنگنه گفت: اگر مسافر قصد تعویض بلیت به دلیل تغییر هواپیما و خدمات را داشته باشد، ما همراه مسافر هستیم اما اگر بخواهد تاریخ پرواز را به این بهانه تغییر دهد باید طبق مقررات موضوعه عمل کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه در چند ماه گذشته میزان معاملات مسکن کاهش ۶۰ درصدی داشته است گفت: با کاهش تعداد معاملات خرید مسکن، میزان تقاضا برای اجاره نشینی افزایش یافته که در برخی از مناطق کشور، افزایش اجاره بها را به دنبال داشته است.مصطفی قلی خسروی در گفتو گو با باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به اینکه آمارها نشان میدهد که در برخی از مناطق میزان نرخهای اجاره بها متفاوت است به طوری که در برخی از مناطق ۱۲ تا ۱۵ درصد، و در برخی از مناطق ۸ درصد میزان نرخهای اجاره کاهش یا افزایش یافته است.وی با اشاره به اینکه باید در شهرهای بزرگ صنعتی سازی را تقویت کنیم گفت: توسعه صنعت اجاره داری و همچنین اخذ مالیات از خانههای خالی میتواند راهگشای بازار اجاره باشد.رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات خرید مسکن باید در دستور کار دولت قرار بگیرد گفت: در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا ۸۰ درصد از قیمت مسکن از طریق تسهیلات تامین میشود.