راه اندازی سامانه استعلام کسر اقساط بیمه

سامانه استعلام کسر اقساط ویژه بیمه شدگان شرکت بیمه کوثر در تارنمای این شرکت راه اندازی شد.

معاون مالی شرکت افزود: چنانچه بیمهشدگان مشکلی در کسر اقساط یا ابهامی درخصوص کسور بیمهنامههایی که در فیش حقوقی خود مشاهده میکنند داشته باشند، میتوانند با مراجعه حضوری یا برقراری ارتباط تلفنی با کارشناسان واحد صادرکننده بیمهنامه یا نماینده شرکت اطلاعات لازم را بهدست آورند. مصطفی مقصودی تاکیدکرد: آن دسته از نمایندگان که بیمهنامه اقساطی صادرکردهاند نیز، با توجه به فرایند این سامانه میتوانند بهصورت برخط همه مبالغ وصولی بیمهنامه، ماندههای معوق و مبلغ قسطهای سررسید شده بیمهشدگان را مشاهده و برای وصول آن پیگیری و اقدام کنند.

 

اعتبارات بانک صادرات برای فولادی ها

معاون اعتباری بانک صادرات ایران از افزایش اعتبارات این بانک برای فولاد سازان کشور در قالب طرح «طراوت» خبر داد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان در نشست مشترک بانک صادرات ایران و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بانک صادرات ایران برای حمایت از تولید فولاد کشور با استفاده از اعتبارات اسنادی ریالی در قالب طرح «طراوت» آمادگی کامل دارد بدون افزایش هزینههای مالی و وقفه در تامین نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی، تسهیلات ویژهای به منظور خرید مواد اولیه و فروش کالاهای تولیدی بهصورت نسیه فراهم کند و بر این اساس بزودی در قالب تفاهمنامهای برای اعضای انجمن فولاد سازان کشور تسهیلات ویژهای در این طرح در نظر خواهد گرفت.

 

رشد ٣٧ درصدی بیمه نوین

شرکت بیمه نوین در سه ماهه نخست سال جاری از رشد ٣٧ درصدی در پرتفوی و تعداد بیمه­نامههای صادره نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار شد. محمدرضا تمجیدی معاون امور شعب، شبکه فروش و بازاریابی این شرکت با اعلام خبر فوق گفت: بیمه نوین با بهکارگیری رویکرد ارائه محصولات و طرح های بیمهای متمایز، افزایش خدمات رسانی به مشتریان، ترکیب سبد پرتفویی متناسب و کنترل ریسک، موفق شد در سه ماهه نخست امسال رشد خوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته باشد. عملکرد سه ماهه این شرکت نشاندهنده آن است که با بهکارگیری راهکارهای کنترل مدیریت ریسک سرعت رشد خسارت کم تر از سرعت رشد صدور بیمهنامه بوده است.

اعطای نشان عالی به بانک کارآفرین

در چهارمین اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال 98-1397، به پاس خدمات ارزنده در نظام بانکداری و اقتصادی کشور، نشان عالی مدیر سال به حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین اعطا شد و مسعود عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی به نمایندگی از بانک کارآفرین، این نشان را دریافت کرد.

در این گردهمایی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و در محل تالار دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد، جمعی از مدیران بخشهای خصوصی و دولتی و کارآفرینان برتر کشور حضور داشتند.

مدل توانمندسازی مدیران در حوزه توسعه پایدار اقتصاد کشور که همسویی، پویایی، شکوفایی و توسعه سازمان از سر فصلهای کلی و جامع آن است.

اجرای پروژه ها با حمایت بانک شهر

شهردار کلانشهر قم با اشاره به نقش تاثیر گذار بانک شهر در توسعه شهرها، حمایت های این بانک را از عوامل مهم در تسریع اجرای پروژه های شهری به ویژه در کلانشهرها دانست.

مرتضی سقائیان نژاد با اشاره به تعامل مناسب این بانک با مدیریت شهری کلانشهرها اظهار کرد: حمایت های بانک شهر از مدیریت شهری قم موجب تسریع در اجرای پروژه های مهم و تاثیرگذار در این شهر بوده است.

وی با اشاره به محبوبیت بانک شهر در میان شهروندان سراسر کشور،افزود: این بانک به عنوان یک بانک جوان و البته تاثیرگذار در شبکه بانکی کشور، با حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها توانسته است موجب کاهش مشکلات و معضلات زندگی شهری شود.

برگزاری مجامع فصلی مناطق بیمه آسیا

مجامع فصلی منطقه چهار، منطقه دو و منطقه شش بیمه آسیا با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران، سرپرستان این مناطق ، روسای استان ها و شعب تابعه برگزار شد. مجامع فصلی منطقه چهار، منطقه دو و منطقه شش بیمه آسیا با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران، سرپرستان این مناطق ، روسای استان ها و شعب تابعه برگزار شد. مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا در سخنانی در مجمع فصلی سرپرستی منطقه بر فروش ترکیبی بیمه­ ها ، احیا و گسترش بیمه های عمر و پس انداز ، تشکیل شاخه ای از مجتمع تخصصی بیمه های زندگی در منطقه ، نظارت بیشتر بر فعالیت شبکه فروش ودقت در جذب نمایندگان تاکید کرد.

مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران مطرح کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات علاوه بر ارائه تسهیلات،همه ظرفیت خود را در قالب خدمات متنوع برای تسهیل فرایندهای صادراتی به کار می بندد.

حمیدرضا معبودی در پنل پرسش و پاسخ دومین همایش ملی تامین مالی صادرات گفت: در شرایط فعلی صادرات نجات دهنده اقتصاد کشور محسوب می شود، بانک توسعه صادرات علاوه بر ارائه تسهیلات،همه ظرفیت خود را در قالب خدمات متنوع برای تسهیل فرایندهای صادراتی به کار می بندد.

معبودی افزود: یکی از خدمات بانک توسعه صادرات ایران اعطای اعتبار خریدار به خریداران خارجی کالاهای ایرانی می باشد که مورد تایید صندوق ضمانت صادرات هستند؛ به این ترتیب به خریداران کالای ایرانی وام داده می شود تا از صادرکنندگان ایرانی خرید کنند.

مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات ایران با ذکر این نکته که دوره بازپرداخت اعتبار خریدار، برای کالاهای مصرفی حداکثر دو سال و برای کالاهای سرمایه ای و پروژه ها پنج سال و بعضا هشت سال است، افزود: همه صادرکنندگان می توانند با مراجعه به کارشناسان تخصصی این حوزه در اداره تامین مالی مدیریت بین الملل بانک از جزییات کامل در این مورد مطلع شوند.

حمیدرضا معبودی یادآور شد: اداره عملیات ارزی بانک توسعه صادرات ایران، مدیریت عملیات ارزی اعم از حوالجات، بروات اسنادی و اعتبارات اسنادی را نیز پوشش می دهد.

وی گفت: علی رغم فشار تحریم ها، صادرکنندگان کماکان می توانند به صورت مستقیم و بدون استفاده از بانک ابلاغ کننده، اعتبار اسنادی را دریافت کنند؛ در واقع اعتبار اسنادی تعهد یک بانک به فروشنده است و این امکان برای صادرکنندگان وجود دارد که بدون وجود یک بانک ایرانی، اعتبار اسنادی دریافت کنند.

معبودی با اشاره به دغدغه های صادرکنندگان در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات، یادآور شد: در مورد بازگشت ارز حاصل از صادرات بخشنامه جدید بانک مرکزی به شکل شفاف ابلاغ نموده است که صادرکنندگان غیرپتروشیمی می بایست حداقل 50 درصد از ارز خود را در سامانه نیما به فروش برسانند و می توانند حداکثر 20% آن را به شکل اسکناس و مابقی را به واردات خود اختصاص دهند و به منظور اطلاع از جزییات روند مراحل قانونی آن و اخذ مشاوره، صادرکنندگان میتوانند به اداره عملیات ارزی مدیریت امور بین الملل بانک مراجعه نمایند. مدیر امور بین الملل بانک توسعه صادرات، صرافی توسعه صادرات را به عنوان صرافی مورد اعتماد بانک مرکزی معرفی کرد و گفت: صرافی توسعه صادرات بعنوان صرافی عامل بانک مرکزی وظیفه خرید ارز از صادرکنندگان، به صورت اسکناس را به عهده دارد؛ این صرافی ارز صادراتی را از مشتریان به نرخ بازارآزاد خریداری و ما به ازای ریالی آن را بلافاصله پرداخت می کند و در این بخش محدودیتی برای خرید اسکناس ارائه شده از سوی صادرکننده و پرداخت مابه ازای ریالی آن، وجود ندارد.

دكتر حسين مهري از تخصيص معادل 21 هزار ميليارد ريال تسهیلات به طرح هاي توليدي استان كرمانشاه از ابتداي سال 92 تا پايان سال 97 خبر داد كه براي 1437 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد خواهد كرد. دكتر حسين مهري رييس هيأت مديره و مدیرعامل اين بانک كه روز چهارشنبه به استان كرمانشاه سفر كرده بود، در ديدار با استاندار و مديران بخش توليد در اين استان ضمن بيان مطلب فوق افزود: باید عارضه يابي صنایع استان هاي كشور بیش از پیش پیگیری شود و در كمترين زمان ممكن براي رفع مشكلات بخش صنعت و معدن كشور اقدام مؤثر صورت پذيرد. مدیرعامل بانک صنعت و معدن بيان داشت: سياست هاي اعتباري اين بانك در سال 98 بر سه ركن جذب منابع، وصول مطالبات و نظارت بر تخصيص تسهيلات استوار است. وي تصريح كرد: با توجه به شرايط اقتصادی کشور در سال جاري برنامه هاي اين بانك در جهت حمایت از رونق تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و حفظ ظرفيت خطوط توليد واحدهاي توليدي و صنعتي است و بانك صنعت و معدن در اين زمينه عملكرد مطلوبي در استان كرمانشاه داشته است بطوريكه در پرداخت تسهيلات رونق توليد رتبه نخست را در بين ديگر بانك ها به خود اختصاص داده است. وي اظهار داشت: ايجاد زنجيره تأمين در بين شركت ها به منظور کاهش هزینه و افزایش کارایی و حمايت از شرکتهاي دانشبنيان و صادرات محور در شرايطي كه كشور نياز به ارزآوري دارد، مي تواند راهگشا باشد.وي گفت: نسبت سرمايه گذاري بانك به ميزان سپرده ها در بانك صنعت و معدن 40 به يك است و مشتريان بايد بدانند با سپرده گذاري بيشتر در بانك موجبات رونق كسب و كار در استان را فراهم مي كنند.