همکاری دولت و بانک مسکن

اگر بانک مسکن در طرح مسکن مهر همکاری نمیکرد، امروز خانههای مسکن مهر به دست متقاضیان نمیرسید. کمالالدین شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: قوانین متعددی در زمینه مسکن وجود دارد و به جای قانونگذاری جدید، باید قوانین مصوب به درستی اجرا شود. وی با بیان اینکه اگر دولت به دنبال تأمین مسکن برای مردم به ویژه اقشار محروم و کم درآمد است باید به آنان یارانه دهد. وی خاطرنشان کرد: طرح مسکن مهر در آن مقطع حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه روی دست دولت گذاشت و اگر دولت این هزینهها را متقبل نمیشد و بانک مسکن هم در این زمینه همکاری نمیکرد، امروز خانههای مسکن مهر به دست متقاضیان نمیرسید.

 

سودآوری واحدها مورد تاکید بانک ملی

مدیرعامل بانک ملی ایران بر لزوم توجه ویژه کارکنان بانک به موضوع سودآوری واحدها تاکید کرد.

دکتر محمد رضا حسین زاده در جمع کارکنان اداره امور شعب استان خراسان رضوی بانک با بیان این که کاهش هزینه های غیرضروری بانک، الزامی است، افزود: طبیعی است که با این روند، علاوه بر افزایش بهره وری بانک، قدرت تسهیلات دهی و خدمت رسانی به مشتریان نیز افزایش می یابد. وی ، ادامه داد: گسترش خدمات بانک به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک باعث جلب رضایت هر چه بیشتر مشتریان شده است. حسین زاده تاکید کرد : نحوه فعالیت این اداره امور شعب می تواند الگوی مناسبی برای سایر کارکنان در بانک ملی ایران باشد.

 

رشد ۲۸۰ درصدی صدور ضمانت نامه ها

رئیس شعبه مشهد بانک توسعه صادرات گفت: تسهیلات پرداختی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه ۱۳% رشد داشته و در حوزه صدور ضمانت نامه در شعبه مشهد رشد ۲۸۰ درصدی را شاهد بوده ایم.

علی قربانی مقدم از رشد 280 درصدی ضمانت نامه های صادره در سه ماهه اول سال جاری به نسبت مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلات پرداختی به صادرکنندگان استان خراسان رضوی در مدت یاد شده بیش از 143 میلیارد ریال بوده و بیش از 70 درصد کل تسهیلات پرداختی پرداخت شده است. تسهیلات پرداختی در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه 13% رشد داشته است.

 

وام بدون کارمزد در تجارت نو

با همکاری بیمه تجارتنو و بانک قرض الحسنه مهرایران امکان دریافت وام بدون کارمزد برای مشتریان این شرکت بیمهای فراهم شد. درقالب این طرح که ۲۲ تیرماه، باحضورمدیر عامل بیمه تجارتنو و یکی از اعضای هئیت مدیره بانک قرض الحسنه مهرایران رونمایی شد، مشتریان سازمانی تجارتنو میتوانند با معرفی کارکنان خود به این مجموعه از مزایای صدور بیمه نامه خودرو (ثالث و بدنه ) تا سقف ۳۵ میلیون ریال به شکل تسهیلات مالی بهرهمند شوند. در این طرح که با هدف تسهیل شرایط پرداخت حق بیمه و بهره مندی از خدمات بیمه ای برای مشتریان کلید خورده، مدت زمان بازپرداخت وام برای دریافت کنندگان بدون هیچ کارمزدی به صورت تمام قسط به مدت ۱۲ ماه تعیین شده است.

حمایت بیمه حکمت از همایش نیروی دریایی

همایش "آموزش، گام نخست در ایمنی" با حمایت شرکت بیمه حکمت در سالن همایش دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد. هدف از برگزاری این همایش هویت بخشی به آموزش ایمنی به عنوان مهمترین رکن و بررسی نقش آموزش در ارتقا فرهنگ ایمنی و بالابردن توان نیروها در مقابله با حوادث بود. با توجه به شرایط بحرانی منطقه خلیج فارس و لزوم حضور حداکثری نیروهای مسلح بویژه نیروی دریایی ارتش، می طلبید نشستها و همایشهای فنی در این راستا تدارک دیده شود که در این خصوص همایش مذکور از اهمیت ویژهای برخوردار بود. در این همایش جمعی از مقامات کشوری و لشکری از جمله دکتر غلامحسین چایچی مدیر عامل شرکت بیمه حکمت، امیر دریادار دکتر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش حضور داشتند.

برگزاری مجمع عمومی بیمه کوثر

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه کوثر، روز سی و یکم تیرماه در هتل سیمرغ تهران برگزار می شود.

این جلسه راس ساعت 9 صبح آخرین دوشنبه تیرماه در محل هتل سیمرغ به نشانی تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان شهید بهشتی، جنب کوچه دلبسته برگزار خواهد شد.

نوید خاندوزی گفت: سهامداران شخصا یا از طریق وکلا یا نمایندگان حقوقی و با در دست داشتن مدارک معتبر میتوانند در روزهای شنبه و یکشنبه (29 و 30 تیرماه سالجاری) برای دریافت برگ ورود به جلسه به اداره امور سهام و مجامع شرکت مراجعه کنند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه اعلام کرد؛

گروه بانک و بیمه: دكتر اكبري چهارمين مديرعامل اين بانك قرض الحسنه مهرایران است و از روزهاي اول فعاليت اش در مسند مديرعاملي با ارائه ايده هاي متمايز در بحث قرض الحسنه طرح هاي شاخصي در اين بانك اجرا كرد؛ او در زمره مديران جواني است كه به دنبال حمايت از قشر ضعيف جامعه است. به بهانه برنامه هاي بانك در سال جديد و در آستانه برگزاري مجمع عمومي بانك با ايشان به گفتگو نشستيم. آنچه درادامه مشاهده مي كنيد مشروح مصاحبه با اين مديرخلاق در بانكداري اسلامي و قرض الحسنه است.

دکتر مرتضی اکبری گفت: منابع بانک قرض الحسنه مهرایران در آغاز فعالیت حدود ۲.۵ میلیارد ريال بوده است، که اين رقم در پايان سال گذشته به عدد ۱۷۰ هزار و ۳۶۱ ميليارد ريال ارتقاء يافته است. ۵۸.۵ درصد از اين منابع که بالغ بر ۱۰۰ هزار ميليارد ريال مي شود، در دولت دوازدهم جذب شده است. منابع بانک به طورميانگين طي ده سال، ۳۰ درصد رشد سالانه داشته است. این درحالی است که باوجود شرایط دشوار اقتصادی طي دو سال اخير در کشور، منابع بانک طي سال هاي ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به ترتيب به ميزان ۸۳ و ۵۴ درصد رشد داشته است. در این دوره، بانک موفق به جذب ۶ میلیون و ۷۳۶ هزار سپرده گذار شده است که ۲ میليون و ۱۶۲ هزار نفر آن مربوط به دوسال اخير بوده است. طي اين مدت، به بيش از ۴ ميليون و ۴۷۴ هزار نفر تسهيلات قر ض الحسنه پرداخت شده است، که حدود ۱ ميليون ۹۸۲ هزار فقره از اين تسهيلات طي سالهاي ۹۶ و ۹۷ پرداخت شده، که معادل ۴۴ درصد از كل تسهيلات اعطايي ۱۱ ساله اخير بوده است. همچنین مبلغ تسهیلات اعطایی طي ۱۱ سال فعاليت بانک بيشتر از ۳۵۴ هزار ميليارد ريال است که ۶۰ درصد آن به ميزان ۲۱۳ هزار ميليارد ريال در دو سال اخير پرداخت شده است. اين در حالي است که بيش از ۱۳۰ هزار ميليارد ريال يعني معادل ۳۷ درصد از کل مبلغ تسهيلات پرداخت شده، مربوط به سال ۱۳۹۷ است كه نسبت به سال قبل حدود ۶۰ درصد رشد داشته است. تغییر رویکرد اعطای تسهيلات قرض الحسنه ازحوزه معيشت به حوزه هاي اشتغال وکارآفريني وحمايت ازکالاوخدمات ايراني در دو سال اخيرجزء برنامه ريزي هاي منسجم بانک بوده است. اين اقدامات مورد توجه نهادهاي حمايتي از جمله كميته امداد امام خميني (ره)، بنياد بركت، بنياد مسكن انقلاب اسلامي، سازمان بهزيستي و ... از يك سو و همچنين مراكز توليدي، صنايع خدماتي و بيمه قرار گرفته است. اعطای تسهیلات قر ض الحسنه به یک میليون و ۵۰۰ هزار نفر، کمک به رونق بازار از طريق تقويت تقاضا براي خريد کالاهاي ايراني از جمله فرش دستباف، صنايع دستي و گردشگري و صنايع كوچك با طرح مهركارت، اجراي طرح هاي اشتغال وكارآفريني؛ توسعه همكاري وحمايت ازطر ح هاي دانش بنيان براي كمك به اشتغالزايي و كا رآفريني، توسعه خدمات براي ناتوانان جسمي، در راستاي توسعه عدالت اجتماعي و ارتقاي رفاه و امنيت اقتصادی همه اقشار جامعه از اولویت های این بانک در سال ۱۳۹۸ است.

محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی در بازدید از شعبه شیراز برنامه محور بودن کارکنان شعب را برای دستیابی به اهداف و کسب موفقیت بانک ضروری دانست.

به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی؛ محمد رضا قربانی، مدیرعامل به همراه شعبانعلی داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شریعتی، مدیرکل امور شعب و بازاریابی و احمد حشمی پور، مدیرکل حوزه مدیریت از شعبه شیراز بازدید کرد.

قربانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در تحقق اهداف بانک و حرکت در مسیر استراتژی های تدوین شده گفت: با توجه به این که بانک دی در بیشتر مراکز استان ها تک شعبه ای است باید بتواند با عملکرد قوی تر به عنوان یک سوپرمارکت مالی در منطقه ایفای نقش نماید.

مدیرعامل بانک دی با تاکید بر تقویت همدلی کارکنان در پیشبرد اهداف شعبه تصریح کرد: همدلی به عنوان یک اصل همواره سرلوحه فعالیت های کارکنان بانک دی بوده است که با اتکا به آن توانسته ایم از آزمون های سخت سربلند بیرون بیایم.

وی افزود: همدلی و هم افزایی در تمامی بدنه بانک دی احساس می شود و به مدد سخت کوشی و روحیه شکست ناپذیر همکاران متعهد امروز شاهد خبر های خوبی از بانک دی هستیم.

قربانی، برنامه محور بودن کارکنان را یک الزام در مسیر انجام ماموریت های محوله دانست و گفت:برنامه ریزی و برنامه محوری از ضروریات کسب موفقیت و دستیابی به اهداف و شاخص های مورد نظر سازمان است و انتظار می رود همکاران شعب با اهتمام بر این مهم، موفقیت بانک را تداوم بخشند.