واریز سود مشارکت در بیمه ملت

شرکت بیمهملت سود قطعی مشارکت در منافع سال 97 بیمههای زندگی را به میزان 24 درصد به حساب بیمه گزاران واریز کرد. دکتر علی صلاحی نژاد با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران متخصص ما در بیمه ملت، سوددهی مناسبی از محل سرمایه گذاری وجوه بیمه گزاران، حاصل و امروز به یمن ولادت امام رضا (ع)، سود سال 97 به حساب بیمه گزاران بیمه های زندگی واریز شد. گفتنی است شرکت بیمه ملت، در 7 سال گذشته به صورت میانگین، حدود 25 درصد سود مشارکت در منافع برای بیمهگزاران زندگی خود محاسبه و پرداخت کرده و از معدود شرکتهایی است که بالاترین سود مشارکت در منافع را در صنعت بیمه محقق کرده است.

 

حمایت بانک شهر از سیلزدگان

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر با تاکید بر توجه ویژه این بانک به حوزه مسئولیت اجتماعی، گفت: خوشبختانه طی سال های گذشته بانک شهر با توجه به این اصل مهم، توانسته در بسیاری از طرح های حمایتی و عام المنفعه حضور گسترده و تاثیر گذار داشته باشد. حمیدرضا عظیمی با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی «روایت گِل و دل» و حمایت این بانک از این رویداد فرهنگی ، افزود: بانک شهر در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از مردم سیل زده کشور، حمایت مالی مسابقه عکاسی «روایت گل و دل» را عهده دار شد. حمایت های بانک شهر از زلزله زدگان استان کرمانشاه و سیلزدگان تا بهبود وضعیت هموطنانمان ادامه خواهد یافت.

 

زمان بندی پرداخت سود بیمه کوثر

برنامه زمان بندی پرداخت سود سهام داران شرکت بیمه کوثر(سهامی عام) اعلام شد. زمانبندی پرداخت سود سهامداران شرکت بیمه کوثر (سهامی عام) مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به 1397/12/29 که در تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه مورخ 1398/04/31 سهامدار این شرکت هستند، مشخص شد. نویدخاندوزی با بیان اینکه سهامداران حقیقی شرکت میتوانند از تاریخ 1398/05/15 از طریق مراجعه به شعب بانک صادرات در سراسر کشور، با همراه داشتن کارت ملی و اعلام کد سهامداری، سود سهام مصوب مجمع عمومی سالانه منتهی به سال مالی1397 را دریافت کنند، افزود: سهامداران حقیقی میتوانند از طریق فایل پیوست شماره یک، بهمنظور تکمیل مشخصات فردی خود و اعلام شماره حساب بانکی برای واریز سود سهام اقدام کنند.

حمایت بانک صادرات از تیم تکواندو

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: اولین گروه از تیم ملی تکواندو نونهالان و نوجوانان کشور با حمایت بانک صادرات ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا راهی اردن محل برگزاری این مسابقات شد.

سید محمد پولادگر گفت: تیم پاراتکواندو نونهالان و نوجوانان کشورمان به عنوان یکی از سه تیم این سطح از مسابقات، برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا بامداد دوشنبه ٢٤ تیرماه با حمایت بانک صادرات ایران راهی شهر امان پایتخت اردن شد تا روز پنجشنبه در این مسابقات شرکت کند.

تیم نوجوانان نیز با ترکیب ١٠ پسر و ١٠ دختر روز پنجشنبه به این مسابقات اعزام خواهد شد که طی دو روز ٣٠ و ٣١ تیرماه به رقابت خواهند پرداخت.

 

بیمهنامه مسافرتی در بانک سامان

بانک سامان با هدف ارائه خدمات و امکانات متمایز به مشتریان خود، امکان صدور بیمه نامه مسافرتی در کلیه شعب این بانک را فراهم کرد.

بیمهنامه مسافرتی سامان، علاوه بر آنکه امکان ارائه خدمات کمک رسانی به صورت 24 ساعته در سراسر جهان را دارد، هزینههای خسارت را به صورت مستقیم به مراکز درمانی میپردازد و این موضوع باعث میشود که بیمه گذار لزومی به پرداخت هزینهها در سفر نداشته باشد. همچنین بانک سامان با ارائه مستقیم بیمهنامه مسافرتی، این امکان را فراهم کرده که مشتریان بدون واسطه شرکتهای خارجی مسائل و مشکلات خود را از طریق شعب بیمه سامان پیگیری کنند.

اعلام زمان مجمع بیمه حکمت

به گزارش روابط عمومی بیمه حکمت، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه حکمت با حضور سهامداران برگزار می شود. بر این اساس کلیه صاحبان سهام بیمه حکمت میتوانند در جلسه عمومی عادی سالیانه این بیمه که از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه 98/04/27 در محل مجمع واقع در تهران، لویزان، بلوار نیروی زمینی سالن سرو ناز برگزار می شود حضور بهم رسانند.

سهامداران یا نمایندگان قانونی آنها می توانند با در دست داشتن مدارک مالکیت سهام و کارت شناسایی معتبر در ساعات اداری روزهای دوشنبه و سه شنبه 24 و 25 تیر ماه سال جاری از ساعت 7:00 الی 14:30 جهت دریافت برگه ورود به جلسه به شعبه مرکزی بیمه حکمت صبا مراجعه نمایند.

عضو هیأت مدیره بانک رفاه تشریح کرد؛

گروه بانک و بیمه: رحمتی عضو هیأت مدیره بانک رفاه با اشاره به اینکه استارتاپ ها و فین تک ها اثبات کرده اند که قادر به جابه جایی الگوهای سنتی کسب و کار هستند، گفت: بانک رفاه برای توسعه مدل کسب و کار نوین خود تعامل با استارتاپ ها و بهره مندی از ظرفیت های فناوری را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، حسین رحمتی عضو هیأت مدیره بانک رفاه در مراسم اهدا جوایز گروه های استارتاپی برگزیده در مسابقه رفاه تک بـا قدردانی از حضور و مشارکت جـوانان خلاق و ایده پرداز در این مسابقه خاطرنشان ساخت: رویداد رفاه تک آغازی اثربخش برای حضور بانک رفاه در عرصه کسب و کارهای الکترونیک و نوین بود که بحمدالله با استقبال و مشارکت جوانان خلاق و ایده پرداز کشور مواجه شد. وی به تشریح برخی از تحولات و کلان روندها در حوزه فناوری های نوین پرداخت و اظهار داشت: بانک رفاه همراستا با تحولات بخش های مختلف حضور در حوزه های استارتاپی و کسب و کارهای نوین، حمایت از این بخش ها را در دستور کار خود قرار داده و با استقرار مرکز نوآوری به آن جامه عمل پوشانده است. رحمتی با تصریح اینکه حمایت از استارتاپ ها ضرورت مـدل نوین کسب و کار بانک رفاه است، تأکید کـرد: لازم است زمینه را به گونه ای فراهم سازیم که استارتاپ ها نقشی فعال تر و اثرگذارتر در اقتصاد، صنعت و تولید ایفا کنند. عضو هیأت مدیره بانک رفاه مهم ترین چالش استارتاپ ها را تأمین مالی عنوان کرد و گفت : متأسفانه سرمایه گذاران اعتماد کـافی بـه استارتاپ ها ندارند و ظرفیت های ویژه این بخش را نمی شناسند. لازم است این قـابلیت بـه نحو مطلوبی به جامعه شناسانده شود. وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به ساختار سهامداری بانک و جامعه ذی نفعان که قشر معزز بازنشستگان، مستمری بگیران و کارگران را تشکیل می دهد، استارتاپ ها می توانند خدمات مورد نیاز این قشر از جامعه را طراحی و روانه بازار سازند. فرخ نژاد دیگر عضو هیأت مدیره بانک رفاه نیز در این مراسم گفت: بانک رفاه آمادگی لازم برای حمایت از ایده ها، طرح و برنامه های خلاقانه ای که احتمال موفقیت دارند را دارد.وی همچنین اظهار داشت: مهم تر از ایده خوب، سرمایه گذاری و عرضه به موقع ایده در سطح جامعه است که نقشی مهم در موفقیت ایده ایفا می کند.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد راهکار تقویت قدرت خرید تسهیلات ویژه خانه اولیها را تشریح کرد و گفت: راهکار تقویت صندوق مسکن یکم را باید بیرون از این صندوق جستوجو کرد.

محمدعلی دهقان دهنوی با تشریح مکانیزم صندوق پسانداز مسکن یکم که با هدف کمک به خرید مسکن توسط خانه اولیها طراحی شده است، اظهار کرد: این صندوق بر پایه رژیم پسانداز اشخاص طراحی شد و البته از ابتدا مقرر شد بانک مسکن از طریق منابع دولتی که قبلا تزریق شده بود نیز برای اعطای تسهیلات به سپردهگذاران در صندوق یکم استفاده کند. وی با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن چه به شکل تدریجی و چه به صورت جهش میتواند قدرت خرید تسهیلات را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، گفت: در حال حاضر نیز تحت تاثیر جهش قیمت مسکن در سال گذشته قدرت خرید تسهیلات ویژه خانه اولیها به پایینترین حد کاهش پیدا کرده است. دهقان دهنوی معتقد است راهکار خروج از این وضعیت را نباید در داخل صندوق جستوجو کرد، بلکه باید به دنبال منابعی در خارج از صندوق باشیم تا به کمک بیاید و بتواند قدرت خرید این نوع تسهیلات را که ویژه خانه اولیها طراحی شده است، احیا کند. معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد اظهار کرد: طرح اقدام این بود که در طول دورههای زمانی مشخص، متناسب با تغییرات قیمت مسکن سقف تسهیلات پرداختی نیز به تدریجی افزایش یابد. اما عملیاتی شدن این برنامه تحت تاثیر عوامل پیرامونی و اقتصاد کلان کشور قرار دارد و در نتیجه زمینه اجرای آن فراهم نشد.

وی توضیح داد: یکی از عوامل بیرونی موثر بر این موضوع، نرخ سود بانکی است. از آنجا که نرخ سود در اقتصاد ما بالاست، زمانی که سقف تسهیلات افزایش پیدا میکند، مبلغ اقساط ممکن است به کلی از استطاعت تسهیلاتگیرندگان و به خصوص خانه اولیها خارج شود. از طرفی اگر قرار باشد نرخ سود تسهیلات کاهش یابد هم نیازمند منابعی به جز سپردههای متقاضیان مسکن در صندوق یکم هستیم تا به کمک بیاید.