تاثیرکاهش نرخ ارز محسوس نیست

یک نماینده مردم تهران تاکید کرد: تاثیر کاهش نرخ ارز در زندگی مردم، نرخ خودرو، بلیط هواپیما و مواد غذایی قابل مشاهده نیست و نرخ این موارد افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایلنا، سیده فاطمه ذوالقدر در نشست علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس بانک مرکزی ضمن تشکر از وی برای اتخاذ سیاست های خوب در جهت کاهش نرخ ارز و کنترل آن گفت: شما اقدام در خوری در این خصوص داشتید، اما اثر آن نیز باید دیده شود و این درحالی است که تاثیر آن در زندگی مردم، نرخ خودرو، بلیط هواپیما و مواد غذایی قابل مشاهده نیست و نرخ این موارد افزایش چشمگیری داشته است.

 

خانم موگرینی با دم شیر بازی نکنید!

یک نماینده اصولگرای مجلس خطاب به موگرینی گفت: نقشه مخدوش ایران را در اتاق خود نصب نکنید. با دم شیر بازی نکنید، از یک طرف لبخند نزنید و از طرف دیگر القا نکنید که نقشه ایران قابل دستکاری است، شما اسقاط پهپاد دیدهاید، آزموده را آزمودن خطاست.

به گزارش ایلنا، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: خانم موگرینی، نقشه مخدوش ایران را در اتاق خود نصب نکنید. با دم شیر بازی نکنید، از یک طرف لبخند نزنید و از طرف دیگر القا نکنید که نقشه ایران قابل دستکاری است، شما اسقاط پهپاد دیدهاید، آزموده را آزمودن خطاست.

 

طرح بازگشت در مقابل بازگشت مطرح شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که جمهوری اسلامی ایران باید در مقابل طرح فرانسویها مبنی بر توقف مقابل توقف طرحی تحت عنوان بازگشت در مقابل بازگشت را مطرح کند. حشمت الله فلاحت پیشه در گفتوگو با ایسنا، در تحلیلی از رفتارهای اخیر مقامات آمریکایی نسبت به ایران و پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه، اظهار کرد: گام بعدی آمریکا یک نوع ارتباطی بین آخرین توئیت ترامپ و موضع ماکرون دارند. بعد از آنکه فرانسویها طرح توقف در مقابل توقف را مطرح کردند بلافاصله آقای ترامپ گفت که میخواهیم تحریمهای تازه را شکل دهیم. این یعنی آمریکا به طور تلویحی موافق این طرح است. چون دیگر تحریمی نمانده که آمریکاییها انجام دهند و همه تحریمها را پیاده کردند.

حمایت اعضای فراکسیون امید

مجلس از وزیر نفت

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور «زنگنه» در جلسه فراکسیون، از حمایت فراکسیون امید از زنگنه خبر داد و گفت: فراکسیون امید بر جلوگیری از تسلط بابک زنجانی ها بر منابع مالی تاکید دارند.

فاطمه سعیدی با اشاره به حضور زنگنه در جلسه این فراکسیون از حمایت فراکسیون امید از زنگنه خبر داد و گفت که تاکید این فراکسیون جلوگیری از تسلط بابک زنجانی ها بر منابع مالی است.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس درخصوص جزییات جلسه فراکسیون امید با وزیر نفت اظهار داشت: زنگنه در این جلسه توضیحات جامعی درباره شرایط تحریم و فروش نفت ارائه و تاکید کرد به دلیل سو استفاده دشمنان نمیتواند مکانیزم فروش نفت و میزان فروش را به اطلاع مردم برساند با این حال جمعبندی نمایندگان از توضیحات وی این بود که مجموعه وزارت نفت در تعامل و همکاری با سایر ارکان نظام تمام تلاش خود برای دور زدن تحریمها را انجام میدهد و اینکه میگویند وی انگیزه ندارد حرف بیپایه و اساسی است.

وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی عدهای نادانسته تمرکز و انرژی وزارت نفت را معطوف به حاشیهسازی میکنند و اجازه نمیدهند تمام توان کشور صرف مقابله با دشمنان خارجی شود.

صدور حکم سید هادی رضوی

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: رسیدگی به پروندههای مفاسد اقتصادی همچنان در دستور کار قوه قضائیه قرار دارد و هدف ما رسیدگی سریع و قاطع است. بنای ما این است که در دوره تحول اهتمام بیشتری در این حوزه داشته باشیم و در همین راستا ریاست قوه قضائیه دستورالعمل رسیدگی تخصصی به جرائم را ابلاغ کردهاند و به زودی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم اقتصادی در همین ساختمان افتتاح خواهد شد. اسماعیلی همچنین از صدور حکم سیدهادی رضوی خبر داد و گفت: حکم این فرد صادر شده و در حال تایپ است. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت نفتکش توقیفی گفت: همانگونه که اشاره شده دولت انگلیس بر خلاف تمامی قوانین و مقررات بینالمللی بدون داشتن هیچ توجیه حقوقی مبادرت به توقیف کشتی که حامل نفت ایران بوده انجام داده است. وی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی در سازمان بین الملل و مجامع داوری به این موضوع اهتمام ورزیده است. در آیین نامه دادرسی کشور ماده ۲۹۰ دادستان کل کشور میتواند هر زمان که حقوق بینالمللی کشور و منافع ملی مردم با رویداد مواجه شود علاوه بر احترام به اهتمام دولت به این موضوع ورود پیدا کند که در این مسئله ورود پیدا کرده است. وزارت خارجه و نهاد حقوقی بین المللی ریاست جمهوری هم در حال پیگیری است.

خوش آمد به مسافران خارجی با بوی زباله

نماینده تهران گفت: جایی که نزدیک به فرودگاه امام(ره) است به کانون دفن زباله تبدیل شده است، یعنی به هر مسافری که به کشور ما میآید با بوی زباله خوش آمد گفته میشود. به گزارش ایلنا، امروز در صحن علنی مجلس لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استانهای ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت. علیرضا محجوب در مخالفت با این لایحه در صحن علنی گفت: لایحه دولت بر اساس زباله سوزی تنظیم شده است، اما باید اماکن و جاهایی برای دفن زباله پیشبینی شود. متاسفانه کمیسیون شوراها و دولت توجه نداشتند که امروز مساله اصلی در بحث زباله امر تفکیک آن است. در بسیاری از کشورها هم تفکیک زباله در جلوی درب خانهها و کوچهها انجام میشود. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفکیک زباله خود تامین هزینه میکند و دیگر لازم نیست بعضی هزینهها را انجام دهیم. عدم مطالعه کافی باعث شده 10 درصد از زبالههای برگشتپذیر را بازگردانیم. بالاترین کار این است که چطور زبالههای برگشتپذیر را برگردانیم. این امر باعث شده هرروز به دنبال جای دفن زباله برگردیم.

ایران فعلا از غنیسازی 5/4 درصد عبور نمیکند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی میگوید قرار ما این نیست که فعلا از غنیسازی ۴.۵ درصد عبور کنیم. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره میزان انباشت اورانیوم غنیسازی شده، گفت: در حال حاضر میزان انباشت اورانیوم غنی سازی شده بیش از 300 کیلوگرم است و سرعت انباشت افزوده میشود در واقع غنیسازی همانند لوکوموتیوی میماند که هر چه به جلو میرود بر سرعتش افزوده میشود؛ درحال حاضر سطح غنیسازی ایران 4.5 درصد است. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا ایران از سطح غنیسازی 4.5 درصد عبور نمیکند، اظهار کرد: قرار ما این نیست که از غنیسازی 4.5 درصد عبور کنیم، فعلا در این سطح میمانیم. غنی سازی همانند قطاری سریع السیر است که ایستگاه بعد از 4.5 درصد، 20 درصد است.

سازمان ملل تحریمهای اقتصادی

ایالات متحده را محکوم کرد

به گزارش ایلنا به نقل از مورنینگ استار، سازمان ملل قطعنامهای تصویب کرد که بر اساس آن تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مختلف مورد محکومیت واقع میشود. پیشنویس این قطعنامه که توسط ونزوئلا و فلسطین و از سوی جنبش عدم تعهد ارائه شد، با ۲۸ رای موافق ، ۱۴ رای مخالف تصویب شد. «ادریس جزایری» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در ماه مه اعلام کرد: استفاده از تحریمهای اقتصادی علیه «کوبا»، «ونزوئلا» و «ایران» با اهداف سیاسی، نقض کننده حقوق بشر و قوانین بینالملل است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:

گروه سیاسی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به «ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه»، نماز جمعه را امری بسیار مهم، «تأمین کننده نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی» و «زمینه ساز استقرار گفتمان های عالی و بصیرت بخش» خواندند و با انتقاد شدید از رفتار طلبکارانه اروپایی ها و عمل نکردن آنها به ۱۱ تعهد برجامی‎شان تأکید کردند: روند کاهش اجرای تعهدات ایران قطعاً ادامه خواهد یافت و توفیقات ملت و نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت زده غربی ها روز به روز بیشتر خواهد شد.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار که در ایام چهلمین سال برپایی نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب صورت گرفت، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت امام رضا(ع)، «توجه دادن دلهای مردم به ذکر الهی» را از ویژگی های مهم نماز جمعه برشمردند و افزودند: ویژگی دیگر نماز جمعه، «اجتماع مؤمنان» و «زمینهسازی برای همدلی، یکپارچگی و تألیف قلوب» است.

ایشان با اشاره به گستردگی نهاد نماز جمعه در سراسر کشور به عنوان یک زنجیره و شبکه بهم پیوسته، خاطرنشان کردند: این مجموعه گسترده توانایی نهادینه کردن عالی ترین و دشوارترین گفتمان ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور را دارد که این، از ویژگیهای برجسته نمازجمعه است.

رهبر انقلاب اسلامی، ائمه جمعه سراسر کشور را به تبیین اهمیت و جایگاه نماز جمعه، توصیه مؤکد کردند و در جمع بندی اولین محور از سخنان خود، گفتند: بدانیم که نماز جمعه، مسئولیت بزرگ و سنگینی است که ویژگی های ممتازی دارد و باید این فرصت را مغتنم شمرد.

حضرت آیت الله خامنه ای، محور دوم سخنان خود را به «لزوم توصیه به تقوا» در خطبه های نماز جمعه اختصاص دادند و افزودند: یکی از نیازهای امروز جامعه ما تقوا است که زمینه ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد، اما این تقوا باید بهصورت مصداقی و عینی در خطبه های نماز جمعه تبیین شود و نه بهصورت توصیه کلی و بدون بیان مصادیق.

ایشان «تقوا در فضای مجازی» را از نیازهای جامعه دانستند و افزودند: یکی از گرفتاری های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه های نماز جمعه لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی، تبیین شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: «بیان چگونگی رعایت تقوا در مسائل خانوادگی و وظایف پدران و مادران در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان»، «بیان مصادیق تقوا در روابط زوجین و در مسائل مربوط به اسراف در جامعه» و نیز «اجتناب از دروغ و تهمت در کسب و کار و معاملات»، از جمله مصادیق عینی و عملی تقوای مورد نیاز جامعه است که باید در نمازهای جمعه بیان شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از مصادیق رعایت تقوا را، «اجتناب از ناامید کردن جوانان» برشمردند و افزودند: برخیها در مدارس، دانشگاهها و حتی در محیط های کسب و کار، بهگونهای صحبت می کنند که جوان از آینده ناامید می شود. ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه اسلامی و این خود یک منکر است.

«سلوک عملی ائمه جمعه و نحوه ارتباط آنان با مردم» سومین محوری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: رفتار و عمل ائمه جمعه باید بهگونهای باشد که مردم از آن دین، تقوا، صداقت و انقلابی گری را استشمام کنند.

ایشان «مردمی بودن و اُنس با مردم بهصورت واقعی و غیرتصنعی» را از ضروریات سلوک عملی ائمه جمعه برشمردند و افزودند: پیگیری مشکلات مردم با چهره باز و گشاده، اجتناب از رفتن به سمت صاحبان ثروت و قدرت و افراد چربزبان، و مراقبت از نزدیکان و فرزندان، از موارد مهم در سلوک عملی ائمه جمعه است.

رهبر انقلاب اسلامی در بیان نکته چهارم با تأکید بر «ضرورت غنیسازی خطبههای نمازجمعه» گفتند: خطبهها باید پر مغز، آموزنده، راهگشا و حاوی پاسخ به سؤالات مختلف مردم بهویژه جوانان باشد.

ایشان «ارتباط و انس با جوانان» را بهترین راه درک مسائل و ابهامات ذهنی آنان دانستند و به ائمه جمعه توصیه کردند هر هفته وقت مشخصی را به دیدار با جوانان اختصاص دهند تا بتوانند خطبههای قابل استفاده بیان کنند.

حضرت آیت الله خامنهای «استفاده از جوانان مؤمن، با فکر و مورد اعتماد را در ستادهای نمازجمعه» ضروری خواندند و به ائمه جمعه توصیه مؤکد کردند خطبهها را کوتاه، بلیغ و رسا بیان کنید.

رهبر انقلاب اسلامی «حمایت از جهتگیریها و جریانهای انقلابی» را از وظایف ائمه جمعه کشور برشمردند اما تأکید کردند: در عین حمایت از جریانهای انقلابی باید به همه طرفها روی خوش نشان دهید. «حمایت از تشکلهای جوان و خودجوش فرهنگی در سراسر کشور» و «اتخاذ مواضع انقلابی و منطبق با سیاستهای نظام» دو توصیه مؤکد دیگر رهبر انقلاب به ائمه جمعه بود. ایشان خاطرنشان کردند: کشور با «روحیه انقلابی» قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل میرسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه فقط به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود. رهبر انقلاب اسلامی، ائمه جمعه را از برخورد با دستگاهها در نمازجمعه پرهیز دادند و افزودند: گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیریهای مکرر حل نمیشود، بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاههای دولتی، قضایی و یا مراکز دیگر، آن را در خطبهها مطرح کرد، چرا که تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکافها و اختلافها میشود و مردم را دچار تشویش میکند.

ایشان طرح عملکردهای مثبت و امیدبخش در نماز جمعه را کاملاً ضروری خواندند و افزودند: حرکتی در زمینه رونق تولید در کشور شروع شده که لازم است مصادیق این جریان امیدبخش در خطبهها بیان شود.

حضرت آیت الله خامنهای، تمرکز دستگاههای تبلیغاتی دشمن بر «ناکارآمدنمایی نظام» و «ناامید کردن مردم» را یادآور شدند و افزودند: باید با بیان واقعیات امیدبخش، مردم را در مقابل هجوم رسانههای بیگانه کمک کرد.

رهبر انقلاب اسلامی بخش پایانی سخنانشان را به مسائل جاری و کلی کشور اختصاص دادند و تأکید کردند: خوشبختانه ملت و نظام، عظمت و اقتدار و ثبات خود را به دنیا نشان دادهاند و به دشمنان تحمیل کردهاند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اذعان عمدتاً پنهان مقامات کشورهای مختلف در مذاکرات گوناگون و سطح بالای سیاسی جهان گفتند: حتی در مذاکرات و محافلی که ما حضور نداریم، حرف از قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی در میان است که این واقعیت نشان می دهد نظام مردمی ایران توانسته است عظمت و اقتدار خود را به کوری چشم دشمنان، به اثبات برساند.

رهبر انقلاب اسلامی، «دست یاری پروردگار» را عامل اصلی ایستادگی و موفقیت ملت در مقابل فشارها و توطئه های چهل ساله دشمنان خواندند و افزودند: اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی در مقابل چشمان حسرت زده دشمنان، نشانهی بیتردیدِ حمایت خداوند متعال از انقلاب اسلامی و ملت ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ریشه یابی برخورد گستاخانه غربیها از جمله اروپاییها با ایران در مسائل جاری برجامی، به خصلت «تکبر» آنان اشاره کردند و گفتند: خودبزرگ بینی موجب می شود غربیها نتوانند حقایق را درک کنند، البته این تکبر در مقابل ملتها و کشورهای ضعیف برای آنان موفقیت به همراه می آورد، اما در مقابل ملتهایی که نمی هراسند و از حق خود دفاع می کنند، غربی ها را دچار شکست می کند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان صریح وزیر امور خارجه درباره ۱۱ تعهد برجامی اروپاییها در مقابل ایران و عمل نکردن آنها حتی به یک تعهد، گفتند: وزیر امور خارجه که واقعاً زحمت هم میکشد و ملاحظات دیپلماتیک هم دارد، به صراحت از عمل نکردن اروپاییها حتی به یکی از تعهداتشان سخن می گوید.

ایشان خاطرنشان کردند: ما به تعهدات خود در برجام و حتی بالاتر از آن عمل کردهایم و حالا که به علت رفتار آنها شروع به کاهش اجرای تعهداتمان کرده ایم، اروپاییها طلبکارانه و با پررویی می گویند چرا این کار را می کنید.

ایشان تأکید کردند: شما اروپاییها که هیچ یک از تعهدات خود را اجرا نکرده اید، به چه حقی از ما میخواهید که به تعهدات خود پایبند باشیم؟ بدانید که ما تازه کاهش تعهدات را شروع کردهایم و این فرایند قطعاً ادامه خواهد یافت.

رهبر انقلاب با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسیهای خبیث گفتند: آنها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربودهاند اما سعی می کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی جواب نمی گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

رهبر انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از دل بریدن ملت و مسئولان از بیگانگان افزودند: به برکت این دل بریدن، کشور از درون در حال جوشیدن است و این حرکت تحسین برانگیز حتماً به موفقیتهای بیشتری منجر خواهد شد.

ایشان توانمندیهای افتخارآفرین دفاعی کشور را نتیجه فشارها و دل بریدن از بیگانگان در دوران دفاع مقدس خواندند و افزودند: حرکت کنونی نیز به برکت تکیه بر خود در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی به نتایج مهمی خواهد رسید.

رهبر انقلاب افزایش مراجعه دستگاههای دولتی به جوانان مبتکر، فعال و خوشفکر را از جمله نتایج دل بریدن از بیگانگان دانستند و تأکید کردند: استمرار جوشش درونی به فضل الهی به استغنای واقعی ایران عزیز از بیگانگان منجر خواهد شد.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجتالاسلام حاجعلیاکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، نمازجمعه را از برکات انقلاب و از عوامل اصلی حفظ نظام اسلامی خواند و افزود: امروز در ۹۰۰ شهر نمازجمعه اقامه میشود و در طی ۴۰ سال گذشته با برگزاری بدون وقفه ۲۰۷۹ هفته نماز جمعه حدود ۲۰۰ هزار ساعت محتوا در خطبههای نمازجمعه شهرهای کشور ارائه شده است.

حجتالاسلام حاجعلیاکبری، نماز جمعه را رسانهای موثر خواند وخاطرنشان کرد: نهاد نمازجمعه به عنوان قرارگاه مردمی تحقق بیانیه گام دوم، هدف اصلی خود را دستیابی به نمازجمعه تراز انقلاب اسلامی با ویژگیهایی همچون جامعه پردازی و تمدن سازی قرار داده و ائمه جمعه سعی میکنند نقش خود را در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی متناسب با شرایط کنونی و نیازهای جامعه ایفا کنند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد؛

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهور گفت: اروپایی ها به جای فشار بر ایران، آمریکا را به لغو تحریم ها علیه ملت ایران وادار کنند.

به گزارش تجارت به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری در کنگره ملی پرسش مهر اظهار داشت: مهمترین هدف از این برنامه این بوده که دانش آموزان و فرهنگیان به پرسشگری نسبت به حال و آینده خود، محیط پیرامونی و جهان حساسیت پیدا کنند.

وی افزود: رئیسجمهور به عنوان عالیترین مقام اجرایی کشور هر سال در ابتدای آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس حضور پیدا میکند و همزمان با بهار تعلیم و تربیت پرسشی را مطرح میکند تا همه را وادار کند به یک موضوع مهم بیندیشند و با یکدیگر تعامل، تحقیق و پژوهش انجام دهند.

وی با بیان این که تنها راه توسعه کشور و رهایی از بیماریهای مزمن و تنها راه بازسازی و نوسازی سرمایههای مادی و معنوی کشور توجه به مدرسه است، خاطرنشان کرد: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه هر کشور است چرا که سرمایه انسانی میتواند بهترین استفاده و بهرهبرداری را از سایر سرمایههای مادی و منابع طبیعی انجام دهد. سرمایه انسانی قادر است بقیه سرمایهها را به حرکت وادار کند.

معاون اول رئیسجمهور تصریح کرد: اگر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و جامعه توانمند میخواهیم جز از طریق آموزش و پرورش پویا و روزآمد میسر نیست و این موضوعی است که باید در دستور کار همیشگی دولتمردان قرار داشته باشد.

جهانگیری با اشاره به این که ما با جهانی روبرو هستیم که به صورتی لحظهای دستخوش تغییرات است و ظرف چند ساعت علم و دانش و فناوریهای روز متحول میشود افزود: در عصر انفجار اطلاعات، آموزش و پرورش ثابت بدون تحرک نمیتواند پاسخگوی تغییر و تحولات روزانه باشد و ما باید به مدرسهای فکر کنیم که انسانهایی متفکر، نقاد، پرسشگر، با معنویت، انتخابگر و مشارکتجو تحویل جامعه دهیم.

وی برخی تنگناهای آموزش و پرورش را ساختاری، فکری و مدیریتی دانست و با تأکید به این که باید به این تنگناها پرداخته شود خاطرنشان کرد: برخی تنگناها نیز اقتصادی است و هر تحولی در آموزش و پرورش نیازمند منابع اقتصادی است.

معاون اول رئیسجمهور از معلم به عنوان مهمترین موتور محرک برای تغییرات جامعه یاد کرد و گفت: باید راهی پیدا کنیم که ذهن معلم به صورت تمام وقت در خدمت توسعه کشور و در مسیر تعلیم و تربیت دانشآموزان قرار گیرد. باید دغدغههای معلمان برطرف شود و بتوانند از زندگی شرافتمندانه برخوردار باشند.

معاون اول رئیسجمهور همچنین با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: رئیسجمهور جدید آمریکا اعلام کرد که برجام کلاه بزرگی است که بر سر آمریکا رفته و همه چیز به نفع ایران است و با این استدلال از برجام خارج شد.

وی با بیان اینکه کشورهای طرف قرارداد برجام برای حفظ برجام هیچ راهی جز پایبندی به تعهدات خود ندارند، گفت: بازگشت جمهوری اسلامی ایران از مسیر کاهش تعهدات کار سادهای است. کشورهای اروپایی به جای آن که جلسه برگزار کنند و به ایران فشار بیاورند، آمریکا را تحت فشار قرار دهند که از تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران دست بردارد.