فردو تعطیل نشده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو را تکذیب کرد. به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی در واکنش به برخی اخبار درباره تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو، اظهار داشت: این تأسیسات تعطیل نشده و مرکز ملی خلاء در این مجموعه فعال بوده و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلاء انجام می‌دهد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه تصریح کرد: شیرآلات خلاء در صنایع پیچیده هسته‌ای کاربرد دارد و دیوید آلبرایت تحلیلگر هسته‌ای آمریکایی نیز در گزارش اخیر خود به پیشرفت این فناوری اذعان کرده است. وی با اشاره به قرار گرفتن ایران در ردیف کشورهای دارای فناوری کوانتوم گفت: اتفاق مهم و ارزشمند دیگری که در سازمان انرژی اتمی در حال وقوع است.

 

وزارت زنان در مناسبت‌ها برجسته می‌شود

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: من بارها به آقای روحانی گفتم که شما توپ را در زمین مجلس بیاندازید و یک یا دو خانم را به مجلس معرفی کنید، اگر مجلس رأی داد که فبها، اگر هم که رأی نداد شما به وعده خود و رسالت و ماموریت‌تان عمل کرده‌اید. شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتخاب سرپرست برای وزارتخانه آموزش و پرورش چقدر امکان حضور یک زن برای این وزارتخانه وجود دارد و اگر ندارد، دلیل آن چیست، گفت: بحث وزارت زنان در مناسبت‌های خاص برجسته می‌شود و فعالان حوزه زنان برای طرح و جریان‌سازی و یا حداقل مطالبه‌گری در این زمینه فرصت‌هایی ایجاد می‌کنند که اخیراً در مورد وزارت آموزش و پرورش هم این موضوع را دیدیم.

 

به دنبال راه‌حل دیپلماتیک هستیم

وزیر خارجه بریتانیا گفت که این کشور در واکنش به توقیف یک نفتکش این کشور در آب‌های خلیج فارس به دنبال گزینه نظامی نیست. به نقل از اسکای‌نیوز، «جرمی هانت»، وزیر خارجه بریتانیا، گفت که این کشور در واکنش به توقیف یک نفتکش این کشور در آب‌های خلیج فارس به دنبال گزینه نظامی نیست و می‌خواهد این مسئله را از مسیرهای دیپلماتیک حل‌وفصل کند. وی شامگاه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «به‌شکلی حساب‌شده اما جدی به این مسئله واکنش نشان می‌دهیم و می‌خواهیم آشکارا بگوییم که اگر این وضعیت هرچه زودتر حل‌وفصل نشود، نتایجی جدی به دنبال خواهد داشت.»هانت گفت که گرچه لندن «به دنبال گزینه نظامی نیست، اما در پی مسیری دیپلماتیک برای حل‌وفصل آن هستیم.»

انگلیس از شراکت در تروریسم اقتصادی

دست بردارد

وزیر امورخارجه ایران توقیف نفتکش انگلیسی را کاملا مطابق با قوانین بین‌المللی کشتیرانی برشمرد و خطاب به لندن تاکید کرد که این کشور باید دست از شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا بردارد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری با اشاره به توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس نوشت: برخلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج فارس اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی دریایی است.

وی ادامه داد: همان‌طور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تامین می‌کند.

ظریف همچنین خاطر نشان کرد: انگلیس باید شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.

نیروهای انگلیسی بیش از دو هفته پیش در جبل‌الطارق یک نفتکش حامل نفت ایران را با این ادعا که به مقصد سوریه در حرکت بوده توقیف کردند و تاکنون نیز مبادرت به آزای آن نکرده‌اند.

مقامات ایران این اقدام انگلیس را غیرقانونی و مصداق دزدی دریایی دانسته‌اند و وزارت امورخارجه کشورمان نیز در واکنش سفیر انگلیس در تهران را فراخواند.

توقیف نفتکش انگلیسی

مبتنی بر مقررات بین‌المللی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که «ایران در توقیف نفتکش انگلیسی با تخلف رخ داده برخورد کرد»، گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه مبتنی بر مقررات بین‌المللی و قوانین حاکم بر رفت و آمد کشتی‌ها بود.علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه گفت: اقدام نیروی دریایی سپاه دقیقا مبتنی بر مقررات بین‌المللی و قوانین حاکم بر رفت و آمد کشتی‌ها انجام شد. کشتی انگلیسی در جهت مخالف حرکت می‌کرد همچون خودرویی که در یک جاده بر خلاف حرکت ماشین‌ها می‌رود.به گفته‌ وی نفتکش انگلیسی اشکالات زیست محیطی ایجاد کرده بود، با توجه به این که در تقسیم بندی نیروهای مسلح مسئولیت امنیت خلیج فارس با سپاه است، لذا برخورد با این تخلف طبیعی بود. این کار بر اساس مقررات بین‌المللی کشتیرانی انجام شده است که حتما در ادامه راه پروسه قانونی و قضایی آن هم برای تصمیم گیری طی و لحاظ می‌شود.

تاثیر مثبت لایحه مالیات بر درآمدهای بادآورده

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: لایحه مالیات بر درآمدهای بادآورده که گفته شده قرار است به مجلس داده شود، بسیار خوب است و در صورت تصویب و اجرایی شدن می‌تواند اثرگذاری خود را بر اقتصاد کشور داشته باشد. امیر خجسته در گفت‌وگو با ایسنا درباره لایحه مالیات بر درآمدهای بادآورده که قرار است به مجلس داده شود، بیان کرد: بخش های مختلفی در کشور داریم که از زیر ذره بین مالیات خارج هستند و مالیات برای آنان وضع نشده است نظیر منازل خالی که در کلانشهرها وجود دارند. بنابراین لایحه مالیات بر درآمدهای بادآورده بسیار خوب است و در صورت تصویب و اجرایی شدن می تواند اثرگذاری خود را بر اقتصاد کشور داشته باشد. نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه باید در این لایحه به فرار مالیاتی نیز توجه شود، تصریح کرد: امروز ما قریب به ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور فرار مالیاتی داریم که باید جلوی آن ایستاد. این افراد با زور و قدرت و ثروت از دادن مالیات می گریزند که باید در مقابل آنان ایستاد.

از هرگونه بهبود در روابط آمریکا و ایران

استقبال می‌کنیم

رئیس‌جمهور روسیه با توجه به افزایش تنش‌ها در روابط واشنگتن-تهران از تاثیر منفی آن ابراز نگرانی کرد. به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تقابل میان آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: این[ وضعیت] ما را نگران می‌کند چراکه در نزدیکی مرزهای ما رخ می‌دهد. این ممکن است وضعیت پیرامون ایران را بی‌ثبات کرده، برخی کشورهایی را که با آن‌ها روابط نزدیکی داریم تحت تاثیر قرار دهد، موجب افزایش موج پناهندگان در اندازه‌ای بزرگ شده و به اقتصاد جهانی از جمله در بخش انرژی آسیب وارد کند. پوتین افزود: ما از هرگونه بهبودی در روابط آمریکا و ایران استقبال می‌کنیم. حتی کمی گسترش تنش‌ها به نفع هیچ کسی نیست. به نظرم این شامل آمریکا نیز می‌شود.

واکنش گوترش به اتفاقات اخیر در تنگه هرمز

دبیرکل سازمان ملل در رابطه با اتفاقات اخیر در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به اتفاقات اخیر در تنگه هرمز ابراز نگرانی کرد. وی با تاکید بر ضرورت احترام به حقوق کشتیرانی همه طرف ها را به خویشتنداری و عدم اتخاذ اقدامات تنش زا تشویق کرد. به گزارش ایسنا، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد که عصر روزجمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

پذیرش حق ایران برای غنی‌سازی

شرط ورود به مذاکرات بود

شمخانی گفت: اظهارات مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا که طی آن حقوق ایران برای غنی سازی اورانیوم را نفی کرده است، نمادی از بدعهدی، یکجانبه گرایی و نادیده گرفتن مجموعه هنجارهای بین المللی بوده و فاقد هرگونه ارزش و اعتبار حقوقی است‌. به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز جمعه در یادداشتی کوتاه در واکنش به اظهارات بولتون در نفی حق غنی سازی ایران نوشت:۱-️ غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز ، حق همه کشورهایی است که عضو معاهدهNPT هستند و قابل سلب یا اعطا نیست.

روحانی در نشست با مدیران ارشد بخش مسکن تاکید کرد؛

گروه سیاسی: رئیس جمهور با اشاره به ضرورت افزایش هماهنگی و تمرکز میان دستگاه های مسئول در بخش مسکن، گفت: کمک به مردم در بخش مسکن موجب افزایش رفاه، آسایش و امنیت آنان شده و ضمن ایجاد سرمایه برای مردم، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به آنان را تسهیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست با مدیران ارشد بخش مسکن به منظور پیگیری اجرای طرح‌های دولت تدبیر و امید در این بخش، گفت: موضوع مسکن یکی از مسایل مهم اجتماعی، اقتصادی و رفاهی مردم بوده که کاهش دغدغه آنان در این بخش در توسعه اشتغال و رشد اجتماعی کشور هم تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف مرتبط با بخش مسکن از جمله مسکن شهری و روستایی، تکمیل پروژه‌های مربوط به طرح مسکن مهر و احیاء بافت فرسوده، اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا در ۲ سال باقیمانده از دولت گامی مهم در بخش مسکن به انجام برسانیم که در این راستا دولت باید از سرمایه‌هایی که در اختیار دارد، مانند ارایه خدمات ارزان‌قیمت، تسهیل در ارایه جواز، اعطای زمین و کمک بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در ساخت مسکن استفاده کند.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت اهتمام بیشتر مسئولان در احیاء بافت‌های فرسوده، گفت: باید تلاش کنیم تا با تکمیل طرح‌های گذشته در زمینه مسکن و ایجاد و بازسازی خانه‌هایی که در مناطق مختلف کشور به واسطه بلایای طبیعی تخریب و یا دچار آسیب شده، مسکن مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

روحانی با ابراز تأسف از وقوع حادثه آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد تهران، اظهار داشت: آثار و ابنیه تاریخی نشان‌دهنده هویت ملی و تاریخی و هنر ایرانیان بوده و ارزشی ملی، فرهنگی و باستانی دارد که باید از آنها به خوبی حفظ و حراست کرد.

رئیس جمهور افزود: باید هر آنچه که از گذشته برای ما باقیمانده را پاس بداریم، چرا که آثار و ابنیه تاریخی مانند میدان نقش جهان اصفهان نشان‌دهنده هنر و همت بلند ایرانیان با مهندسی و معماری دقیق است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها باید برنامه‌ای فوری برای بازسازی و مقاوم‌سازی ابنیه تاریخی و ساماندهی اماکن مجاور آنها که امکان حادثه‌آفرینی دارند، داشته باشند، گفت: براساس قول شهردار تهران میدان حسن‌آباد ظرف مدت ۶ ماه به حالت قبلی بازگشته و اقدامات بعدی برای حفاظت از این اثر تاریخی انجام خواهد شد.

روحانی با اشاره به گزارش‌های ارایه شده در این جلسه از سوی مسئولان دستگاه‌های ذیربط در بخش مسکن، اظهار داشت: در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش مسکن روستایی ۲۰۰ هزار مسکن در سال جاری و ۲۰۰ هزار مسکن سال آینده ایجاد و وزارت راه و شهرسازی نیز امسال و سال آینده در مجموع ۴۰۰ هزار مسکن را ایجاد و ۵۰۰ هزار مسکن نیز تکمیل خواهد کرد. رئیس جمهور ادامه داد: ایجاد این تعداد مسکن رقم قابل توجهی است که باید بر مبنای قولی که دستگاه‌ها داده‌اند، تا پایان سال ۹۸ و ۹۹ تکمیل شود. روحانی تلاش و سرمایه‌گذاری در زمینه احیاء بافت فرسوده در شهرها را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: کارهایی نظیر احیاء بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی در شهرها موجب رفاه بیشتر و افزایش سرمایه زندگی برای مردم خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای طرح تأمین مسکن کارمندان توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب ظرف مدت چند سال واحدی مسکونی برای کارمندان ایجاد کرده و در اختیارشان قرار دهیم، اقدامی بسیار خوب برای جوانانی است که تازه مشغول بکار شده و با این کار دغدغه آنها در زمینه تأمین مسکن کاهش خواهد یافت. روحانی با انتقاد از گزارش‌ها و اعداد و ارقامی که در زمینه افزایش اجاره‌بها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن استیجاری به طور متوسط در تهران میزان اجاره بها ۳۰ درصد افزایش یافته که این رقم امیدوارکننده است. البته مطلوب نبوده اما در عین حال با آمار و ارقامی که این روزها منتشر می‌شود، متفاوت است. رئیس جمهور تصریح کرد: شهرداران کلانشهرها می‌توانند طرحی برای اجاره ارزان مسکن به اقشاری که تحت فشار اقتصادی هستند، داشته باشند که در این راستا باید برنامه‌ریزی کنند. روحانی با اشاره به اهمیت اجرای طرح احیاء بافت فرسوده در نقاط مختلف کشور، گفت: هر کجا زمین دولتی مناسب برای ساخت و ساز وجود دارد، ضروری است که برای ساخت مسکن در اختیار دستگاه مربوطه قرار گیرد.

تا نیمه مردادماه سال جاری در مناطق سیل‌زده همه منازل مسکونی که نیاز به ترمیم داشته تحویل مالکان خواهد شد

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های بخش‌های مختلف برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده از حوادث و بلایای طبیعی، بویژه سیل و زلزله، گفت: براساس وعده وزیر کشور و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا نیمه مردادماه سال جاری در مناطق سیل‌زده همه منازل مسکونی که نیاز به ترمیم داشته تحویل مالکان خواهد شد و این اقدامی ارزشمند است.

روحانی افزود: همچنین خانه‌هایی که نیاز به بازسازی کامل داشته‌اند نیز با تلاش دستگاه‌های مربوط تا پایان سال تکمیل و در اختیار مردم در این مناطق قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه موضوع مسکن از نگرانی‌های مردم به شمار می‌رود، گفت: امروز آنهایی که مستأجر بوده و در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و مسکن مستقلی ندارند هر یک به گونه‌ای دچار مشکن هستند که دولت وظیفه دارد در این زمینه به آنها کمک کند.

روحانی افزود: اگر بتوانیم در منطقه‌ای که امکان ارایه خدمات گوناگون در آن وجود داشته باشد، یک شهر متوسط با معماری که یادی از معماری جمهوری اسلامی ایران را زنده کند، ایجاد کنیم، اقدامی حائز اهمیت خواهد بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: این جلسات از این پس به صورت فصلی برای بررسی دقیق و ساماندهی بخش مسکن برگزار می‌شود، چرا که معتقدیم باید تمرکز و هماهنگی میان دستگاه‌ها در بخش مسکن بیش از پیش تقویت شود.

در این جلسه مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شماری از مدیران ارشد بخش مسکن گزارش های جداگانه ای از روند اقدامات انجام شده دردولت یازدهم و دوازدهم در زمینه ساخت مسکن در حوزه‌های مختلف شهری، روستایی، بافت فرسوده، حاشیه شهرها و تکمیل طرح های مسکن بجا مانده از دوره های گذشته مانند مسکن مهر ارائه کردند.

سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گو با الاخبار؛

گروه سیاسی: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با یک رسانه عربی با اشاره به اینکه سازوکار اینستکس در مرحله اجرا است گفت که این سازو کار بدون خرید نفت ایران نمی‌تواند توقعات ما را بطور کامل برآورده کند.

به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار در پاسخ به این سوال که ابتکار عمل برجام با شکست مواجه شده است، آینده برجام پس از مهلت 60 روزه را چگونه می بینید گفت: نمی توانیم از واژه "شکست ابتکار عمل" استفاده کنیم. درست است که برجام در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما گفت‌وگو ها و اقدامات ضرورتا ناموفق نبوده است.

وی افزود: نشست وین سازنده بود و گامی به جلو به شمار می رود، طبیعتا میان خواسته های ایران و دستاوردهای ملموسی که جمهوری اسلامی برای آن تلاش می‌کند فاصله وجود دارد اما با این وجود گام های مثبت و رو به جلو در این نشست اتخاذ شد. مهم ترین مساله که مورد بحث قرار گرفت اینستکس بود و می توان گفت که این سازوکار به مرحله اجرایی رسیده است و شاهد تبادلات مالی از این سازوکار خواهیم بود. موسوی ادامه داد: همچنین کشورهای اروپایی به دنبال تخصیص اعتباراتی برای این مکانیزم هستند . این عملیات علیرغم تاخیر اگرچه کم‌تر از تواقعات ما است آغاز شده است؛ بی شک بدون خرید نفت ایران و اختصاص دادن اعتبارات این مکانیزم نمی‌تواند به طور کامل توقعات ما را برآورده کند بنابراین از کشورهای اروپایی می‌خواهیم که با جدیت موضوع فروش نفت ایران را بررسی کنند. تا به امروز انتظارات ما بطور کامل بر آورده نشده است اما گام هایی که در این راستا اتخاذ شد مستحق پیگیری هستند. در نشست وین تصمیم جدید در رابطه با نشست وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در برجام اتخاذ شد که این مساله نیز گامی مثبت به شمار می‌رود.

وی افزود: با امضای برجام مرحله جدید از تعاملات را با کشورهای اروپایی و آمریکا آغاز کردیم اما خروج آمریکا از برجام مانعی بزرگ در مقابل این سیاست بود. به مدت یک سال بر سیاست "صبر استراتژیکی" تکیه کردیم، در آن مرحله علیرغم اینکه منافع اقتصادی ما فراهم نشد اما حفظ این وضع به طور کلی فراهم کننده منافع ایران بود زیرا فوائد برجام تنها فوائد اقتصادی نبود بلکه منافع سیاسی و امنیتی برای هر دو طرف داشت اما با سیاست های ویرانگر آمریکا و تحریم های پی در پی و همچنین سیاست جلوگیری از صادرات نفت ایران وارد مرحله جدیدی شدیم و تعهدات ایران به تدریج کاهش یافت، ما توافقی که ایران بطور یکجانبه به آن پایبند است و کشورهای دیگر به آن پایبند نباشند را نمی پذیریم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت:ما برای خروج از برجام برنامه‌ریزی نمی‌کنیم اما با پایان مهلت شصت روزه شاهد تثبیت گام دوم ایران در کاهش تدریجی تعهداتش بودیم. اگر طرف‌های مقابل در حل مشکلات موجود با جدیت تلاش نکنند این روند ادامه پیدا خواهد کرد. این مساله با خروج از توافق تفاوت دارد. اگر طرف‌های باقیمانده در توافق به تعهدات خود عمل نکنند، روندی که جمهوری اسلامی در کاهش تعهدات خود در پیش گرفته بدون شک بطور قانونی و در چارچوب برجام ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس افشا کرد؛

گروه سیاسی: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وجود رانت در نحوه هزینه کرد ۱۴ میلیارد دلار منابع مالی برای تأمین کالاهای اساسی و دارو خبر داد و گفت: واردات ۳ درصد داروی خارجی بیش از یک میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل کرده است.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسین قربانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر تولید 97 درصد از داروهای مورد نیاز داخل حدود 550 میلیارد تومان هزینه برای کشور دارد در حالی‌که واردات تنها 3 درصد داروی خارجی بیش از یک میلیارد و 400 میلیون دلار هزینه به کشور تحمیل کرده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه غیرعلنی مجلس با هدف اصلاح ساختار بودجه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دولت به هر دلیلی امروزه نتوانسته 14 میلیارد دلاری را که مجلس برای تأمین کالاهای اساسی در اختیارش قرار داده بود را مدیریت کند به طوری‌که بخش اعظمی از این منابع در محل خود صرف نشده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه دولت در برابر پرسش‌های مکرر مجلس و نحوه هزینه کرد 14 میلیارد دلار اعتبار هیچ پاسخ درستی ارائه نمی‌دهد ابراز داشت: دولت در این حیطه نه‌تنها عملکرد درست و قابل قبولی نداشته است بلکه حتی نمی‌تواند در مورد نحوه هزینه کردها یک آمار درست و شفافی به مجلس ارائه دهد.

قربانی عملکرد دولت در حوزه مدیریت بازار سکه، طلا و ارز را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دولت برای اینکه آرامش لازم را به جامعه برگرداند با اجرای یکسری سیاست‌ها تا حدود زیادی نوسانات بازار سکه، طلا و ارز را کنترل کرد و وضعیت کشور را از آن حالت بحرانی چند ماه گذشته به وضعیت آرامش نسبی فعلی سرو سامان داد.

وی با تأکید بر اینکه عدم مدیریت در نحوه تخصیص 14 میلیارد دلار سرمایه ارزی با نرخ 4 هزار و 200 تومانی از سوی دولت برای مجلس به هیچ عنوان قابل قبول و پذیرفته شدنی نیست گفت: چگونه می‌توان باور کرد که دولت در امر کنترل بازار ارز و سکه موفق شود اما نتواند جلوی رانت‌خواری در حوزه تأمین کالاهای اساسی را بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدام غیرقانونی بنگاه‌های اقتصادی و عرضه کالا بدون نظارت و با هر قیمتی توسط آنان در بازار را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: این مسئله امروزه به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مجلس تبدیل شده به طوری‌که برای چاره اندیشی درباره آن جلسات علنی و غیرعلنی زیادی برگزار شد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه دولت در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری اصلاح ساختار بودجه را تعریف و آن را جهت بررسی به مجلس ارائه داده است عنوان کرد: امیدواریم موضوع اصلاح ساختار بودجه کشور تا هفته آینده در مجلس نهایی شود و گزارش نهایی آن نیز متعاقباً به اطلاع عموم مردم برسد.