راه‌اندازی نخستین واحد پالایشگاهی فاز ١٤

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: فاز ١٤ آخرین و اولویت‌دارترین طرح باقی‌مانده پارس جنوبی است که تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز ( روزانه ۲۸.۲ میلیون مترمکعب) از دو سکوی فاز نخست آن محقق شده است و دو سکوی باقیمانده نیز تا پیش از زمستان امسال نصب و تولیدی می‌شوند.به گزارش ایسنا، محمد مشکین‌فام اظهار کرد: برداشت حداکثری گاز از میدان پارس جنوبی اولویت وزارت نفت است و در فاز ١٤ پارس جنوبی با رسیدن به ظرفیت تولید ٥٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، این برنامه تکلیفی به‌طور کامل محقق خواهد شد.وی گفت: پیش از این در بخش تامین کالاهای فله‌ای باقیمانده پالایشگاه فاز ١٤ عقب ماندگی وجود داشت که با تلاش و مدیریت کارفرما این اقلام تامین می‌شود.

 

لزوم بازنگری ماموریت شرکت‌های آب و فاضلاب

وزیر نیرو در نشست شورای معاونان آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: تحقق این مهم نیازمند تمرکززدایی و بارگذاری بیشتر فعالیت‌ها بر عهده مدیریت‌های استانی است و استان‌ها بایستی اختیارات بیشتری را بر عهده بگیرند. به‌گزارش وزارت نیرو، رضا اردکانیان با اشاره به برنامه ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده و برنامه در مراحل نهایی است که امیدواریم در تابستان امسال شاهد یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب کشور باشیم.وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ماموریت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب پس از سه دهه فعالیت بایستی متناسب با اهداف و نیاز‌های پیش‌رو بازنگری شوند، گفت: شرکت آبفا بایستی در طرح‌های اجرایی نقش نظارتی داشته باشند و فعالیت‌ها را برون سپاری کند.

 

ادامه صادرات پتروشیمی ایران به سه قاره جهان

مدیرکل گمرک پارس جنوبی با اشاره به روند تجارت خارجی از این گمرک، گفت: یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن صادرات غیرنفتی به ارزش بالای ۷۰۰ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی به مقصد ۳ قاره دنیا در خرداد امسال انجام شده است.احمد پورحیدری،در گفت و گو با ایرنا با بیان این مطلب ادامه داد: خرداد امسال در مجموع ۱۰ هزار تن کالا از این گمرک وارد کشور شده که ارزشی ۴۳۰ میلیون دلاری دارد.وی با اشاره به اینکه حجم واردات در خرداد امسال از نظر ارزش ۲۹۰ درصد بیشتر از خرداد سال ۹۷ بوده افزود: مبدا واردات کالا به ایران بیشتر کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، امارات، اسپانیا و کره‌جنوبی بوده است.

سقوط صادرات نفت عربستان

صادرات نفت عربستان در ماه می امسال ( اردیبهشت-خرداد سال ۹۸) به پایین‌ترین حد خود در ۱۳ ماه اخیر رسید.به گزارش پایگاه خبری مباشر، گزارش عربستان به مؤسسه جودی نشان داد صادرات نفت این کشور در ماه مه امسال به ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی تا کنون است.رقم یاد شده، نسبت به صادرات روزانه ۷ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه نفت عربستان در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی، ۲۴۰ هزار بشکه کمتر بود.

واحد جدید نیروگاه طرشت

سنکرون شد

مدیر عامل شرکت تولید برق حرارتی از سنکرون شدن واحد جدید نیروگاه طرشت خبر داد و گفت: افتتاح این واحد در هفته جاری با حضور وزیر نیرو صورت خواهد گرفت.محسن طرزطلب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نیروگاه طرشت درحال حاضر در مدار است، اظهار کرد: این نیروگاه قبل از به مدار آمدن واحد جدید تقریبا ۴۰ مگاوات برق به شبکه سراسری می‌داد.وی از افزایش تولید ۲۵ مگاواتی در این نیروگاه خبر داد و افزود: سرمایه مورد نیاز برای افتتاح پروژه جدید از منابع مالی صنعت برق تامین شد و میزان این سرمایه ۱۰۰ میلیون یورو بود.به گفته مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی با افتتاح واحد جدید ظرفیت نیروگاه طرشت به ۶۵ مگاوات می‌رسد.

انتقاد از تحویل آب به جای گازوئیل

به نیروگاه‌ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس از تحویل آب به نیروگاه‌ها به جای گازوئیل و دزدی گازوئیل در زمان تحویل به نیروگاه‌ها انتقاد کرد و خواستار افزایش نظارت مجلس شد.هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با خانه ملت درخصوص انتقاد وزیر نفت مبنی بر تحویل رایگان گازوئیل به نیروگاه‌ها، گفت: روزانه اگر یک کامیون حاملِ گازوئیل وارد نیروگاه‌ها شده اما به جای گازوئیل آب به مخزن تحویل داده ‌شود هیچ کس با خبر نمی‌شود. وی تاکید کرد: مجلس و دولت باید نظارت خود را بیشتر کنند چراکه تخلفات مالی و اقتصادی افزایش یافته و این افزایش نظارت بیشتر و کاربردی‌تری را می‌طلبد.

در پی تحولات جدید خاورمیانه صورت گرفت؛

گروه انرژی: با توجه به نقش مهم نفتکش‌های ایران در دور زدن تحریم‌ها، به نظر می‌رسد کشورهای غربی‌نتوانستند میزان صادرات نفت ایران را به صفر برسانند حالا روی تضعیف ناوگان نفتکش ایران متمرکز شده‌اند و قصد دارند با توقیف و گروگانگیری نفتکش‌های ایرانی، این ابزار مهم را از دسترس ایران خارج کنند.با این حال قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت تنش‌های غرب آسیا بالا رفت و هر بشکه 64.91 دلار فروخته شد.

روز جمعه روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.این نفتکش قرار بوده عازم عربستان سعودی شود، اما مسیرش را تغییر داده و به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت شده است. مبدأ حرکت این کشتی «الفجیره» در امارات بوده و قرار بود روانه «الجبیل» در عربستان سعودی شود.

دولت محلی جبل‌طارق۱۳ تیرماه اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس-۱» را که حامل نفت خام ایران بوده را توقیف کرده است.

ادعا شد که مقصد این نفتکش پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده و به همین دلیل ناقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه بوده است. این منطقه تحت حاکمیت انگلیس قرار دارد و نیروی دریایی انگلیس هم در توقیف نفتکش حامل نفت ایران مشارکت داشته است.

کارشناسان مسائل حقوقی می‌گویند اقدام انگلیس را غیرقانونی توصیف کرده و می‌گویند بر اساس اصل «استقلال دولت‌ها» و اصل «نسبی بودن معاهدات»، اعضای اتحادیه اروپا نمی‌توانند بدون رضایت دولت‌های ثالث یا غیرعضو، مقررات و مصوبات اتحادیه را بر آنها اعمال کنند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل فارس، پس از کاهش‌های شدید قیمت نفت در روز پنج شنبه، قیمت این کالای اساسی در معاملات روز جمعه به علت افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران حدود یک درصد افزایش یافت اما نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان که می‌تواند تقاضا برای نفت را کم کند، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد. متوسط قیمت نفت خام طی هفته گذشته کاهش یافت زیرا در ابتدای هفته به علت نگرانی در مورد تقاضا، قیمت ها به شدت کاهش یافته بود. هر بشکه نفت برنت با 56 سنت افزایش 64.91 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 36 سنت افزایش 57.98 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا طی هفته گذشته 7 درصد و نفت خام برنت 5.5 درصد از ارزش خود را از دست دادند که بیشترین کاهش از اواخر ماه می به شمار می‌رود. قیمت‌ها پس از بیانیه سپاه مبنی بر توقیف یک کشتی انگلیسی در خلیج فارس، افزایش یافت.همچنین قیمت‌ها با بروز نشانه‌هایی در مورد کاهش نرخ بهره بانکی آمریکا با هدف تقویت اقتصاد، تقویت شد. در عین حال، شرکت‌های انرژی آمریکا در این هفته تعداد دکل‌های نفتی فعال خود را برای کاهش هزینه‌ها کاهش دادند.بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 19 جولای 5 دکل نفتی را خاموش کردند و تعداد دکل‌های فعال به 779 دکل رسید که کمترین میزان از فوریه 2018 به شمار می‌رود.

  • آغاز بررسی تخلفات دریایی نفتکش انگلیسی

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، پرچم نصب شده در نفتکش «استینا ایمپرو» مربوط به کشور انگلستان است و فرمانده آن دارای ملیت هندی است. عفیفی پور ادامه داد: در صورت لزوم و بر مبنای درخواست مقام قضائی، ممکن است خدمه برای انجام مصاحبه‌های تخصصی و فنی فراخوانده شوند.عفیفی پور گفت: به منظور رعایت ضوابط ایمنی و استانداردهای بین المللی دریانوردی، همکاری‌های لازم برای هدایت ایمن و دقیق تانکر «استنا ایمپرو» و لنگراندازی در موقعیت مناسب، از سوی این اداره کل صورت پذیرفته است.

  • قیمت نفت خام در بازارهای جهانی جهش شدیدی نخواهد داشت

همچنین در خبر دیگری فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: این نهاد انتظار ندارد قیمت نفت افزایش شدیدی داشته باشد، زیرا روند تقاضا برای نفت خام در حال کند شدن است و در بازار، مازاد عرضه وجود دارد. وی گفت: قیمت‌ها از سوی بازار تعیین می‌شود و اگر امروز به بازار بنگریم، می‌بینیم رشد تقاضا به شکلی چشمگیر در حال کند شدن است. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی افزود: در کنار نفت عراق، برزیل و لیبی، نفت زیادی از سوی آمریکا، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز، به بازار افزوده می‌شود. بیرول هشدار داد تنش‌های سیاسی می‌تواند بر عوامل محرک بازار تأثیر بگذارد. وی در همین حال اعلام کرد: افزایش استفاده از خودرو‌های برقی نمی‌تواند تأثیر منفی شدیدی بر تقاضای جهانی نفت داشته باشد، زیرا مهم‌ترین محرک رشد تقاضای نفت در جهان بخش پتروشیمی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: با وجود کاهش نرخ ارز در هفته گذشته به دلیل عدم تامین نیاز بازار، قیمت تلفن همراه متناسب با افت ارزش دلار، کاهش نیافت.ابراهیم درستی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در ابتدای ماه جاری اعلام شد بازار طی دو هفته آینده مورد رصد و پایش قرار خواهد گرفت تا وضعیت واردات و رفع نیاز بازار تلفن همراه به صورت دقیق مورد مطالعه و تصمیم‌گیری قرار گیرد، اظهار کرد: در چند هفته اخیر اتفاق خاصی در بازار تلفن همراه رخ نداده و می‌توان این موضوع را در هفته گذشته که قیمت دلار افت داشت اما قیمت تلفن همراه تغییر نداشت، مشاهده کرد.وی بیان کرد: شرکت‌های واردکننده رسمی برای چند روز آینده درخواست فرصت داشته‌اند تا با رصد بازار و انجام تشریفات قانونی واردات تلفن همراه، شرایط بهتری را برای بازار رقم بزنند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده که ۲ برابر مدت مشابه سال گذشته است.علیرضا رفیعی‌پور در گفت و گو با ایرنا افزود: مشکلی در تأمین گوشت موردنیاز کشور وجود ندارد و افزایش واردات گوشت قرمز در دستور کار دولت قرار گرفته تا بخشی از نوسان قیمت این محصول کاهش پیدا کند.وی ادامه داد: با باز کردن معبرهای مرزی، تأمین نهاده‌های دامی و گوشت قرمز و همچنین اصلاح دستورالعمل‌ها و انعقاد قراردادهایی با کشورهای مختلف برای تأمین ۱۵ درصد گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات در سال جاری، نگرانی در این زمینه وجود ندارد.وی با با بیان اینکه بخشی از وارادات گوشت قرمز به‌صورت منجمد است، بیان کرد: بازرسان نظارت کاملی بر این‌گونه گوشت‌های وارداتی دارند و مردم دغدغه‌ای برای مصرف این محصولات نداشته باشند.

دریافت 200 میلیارد تومان جریمه قاچاق کالا در 4 ماه

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: در این مدت 174 هزار و 625 پرونده وارد شعب تعزیرات شد که 168 هزار و 802 پرونده مختومه شده است.سید یاسر رایگانی گفت: در خصوص اجرای احکام با 128 هزار و 270 پرونده مواجه بودیم که 121 هزار و 655 پرونده، مختومه و هزار و 901 میلیون ریال در حق دولت و 328 میلیارد ریال در حق شکات خصوصی وصول شد.رایگانی افزود: در این مدت بیش از 200 میلیارد تومان نیز بابت جرایم قاچاق کالا و ارز دریافت و در همین ارتباط 19 هزار پرونده وارد سازمان تعزیرات شد که 97 درصد آن رسیدگی شده و تعداد پرونده های ورودی قاچاق در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد افزایش و در خصوص مبلغ وصولی 70 درصد افزایش داشته است.

کمبودی در تولید مداد، پاک‌کن و خودکار نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر تأثیر رشد قیمت مواد پتروشیمی بر قیمت لوازم‌التحریر گفت: از ابتدای سال گذشته واحدهای تولیدی در زمینه تأمین مواد اولیه با مشکلاتی روبرو شدند که در چند ماه اخیر شیوه عرضه مواد مصرفی از سوی پتروشیمی‌ها تغییر کرده است، اما همچنان به واسطه شرایط اقتصادی واحدها و شیوه عرضه، دسترسی مستقیم به مواد تولیدی پتروشیمی‌ها سخت است.موسی فرزانیان در رابطه با آغاز فرآیند آمادگی برای آغاز فصل مدارس، خاطرنشان کرد: برخی از اقلام مصرفی لوازم‌التحریر همچون مداد، پاک‌کن، خودکار و دفتر در کشور تولید می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و ظرفیت واحدهای تولیدی، کشور با کمبودی در این اقلام روبرو نخواهد بود.

نرخ خدمات خشکشویی در سایت‌های اینترنتی

منطقی نیست

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران گفت: برنامه‌های اینترنتی ارائه‌دهنده خدمات خشکشویی باید قیمت‌گذاری خود را با توجه به درجه‌بندی واحد صنفی و نرخنامه اتحادیه، ارائه کنند که متاسفانه برای تمام واحدها یک نرخ ثابت از سوی برنامه ارائه می‌شود.ابولفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا،تهران اظهار کرد: متاسفانه در برنامه‌های کاربردی و سایت‌های اینترنی، اطلاعات کامل واحدهای خشکشویی وجود ندارد و مشتری در زمان انتخاب واحد صنفی نسبت به شرایط و امکانات آن واحد هیچگونه اطلاعی ندارد.وی ادامه داد: متاسفانه برنامه‌های اینترنتی فعلی در فرآیند همکاری با واحدهای خشکشویی و لباسشویی توجهی به درجه‌بندی واحد، نرخنامه رسمی اتحادیه و جواز کسب اتحادیه ندارند و در حال حاضر یکی از مکان‌هایی که برخی از برنامه‌های مرتبط با خشکشویی معرفی می‌کنند، یک کارگاه در محیط باغ است

معاون وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛
 

گروه اصناف: معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: برخی کشاورزان، گندم خود را نگه داشته اند و تحویل دولت نمی دهند.

به گزارش مهر، عبدالمهدی بخشنده در همایش مشارکت عمومی-خصوصی در توسعه بخش کشاورزی در پاسخ به مبنی بر اینکه گفته می شود امسال گندم کاران گندم خود را تحویل دولت نمی دهند و میزان خرید تضمینی در سال جاری کاهش یافته است، اظهار داشت: تا امروز صبح ۵.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که ۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: با توجه به افزایش تولید محصول در سال جاری انتظار داشتیم که خرید بیشتر از سال گذشته باشد که این اتفاق رخ نداده است. ضمن اینکه در کل سال گذشته ۹.۵ میلیون تن از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی می شد این رقم امسال به ۱۲ میلیون تن برسد که این پیش بینی تاکنون محقق نشده است. معاون وزیر جهاد کشاورزی، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان را ۹,۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که ۷,۶۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۱,۹۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است. به گفته بخشنده باقیمانده مطالبات با تأخیر یک الی دو هفته ای پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کشاورزان، گندم خود را نگه داشته اند، گفت: گندم برخلاف محصولات تازه خوری قابلیت نگهداری دارد و کشاورزان می توانند آن را در انبارهای خود نگه دارند که البته انبارهای کشاورزان خیلی استاندارد و فنی نیست و ما این نگهداری را توصیه نمی کنیم. معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه قیمت گندم برای سال زراعی جاری، تغییری نداشته است، خاطرنشان کرد: برای سال زراعی آینده قیمت محصولاتی که باید خرید تضمینی شود، باید تا پایان شهریور اعلام شود که وزیر جهاد کشاورزی طی یکی دو روز آینده پیشنهادات خود را به شورای اقتصاد اعلام می کند.

بخشنده درباره اینکه آیا گندم از کشور قاچاق می شود یا خیر؟ تصریح کرد: اطلاعی در این باره ندارم.

  • مخالف ممنوعیت صادرات هر محصولی هستیم

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی درباره اینکه گفته می شود ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی ممنوع شده است، گفت: ما همواره در وزارت جهاد کشاورزی مخالف ممنوعیت صادرات هر گونه محصول کشاورزی هستیم و هیچ گاه پیشنهادی در این زمینه ارائه نکرده ایم. بخشنده اظهارداشت: قبلاً سران سه قوه تصویب کرده بودند مسئولیت ممنوعیت صادرات و واردات محصولات کشاورزی با وزارت صمت است و همکاران ما در این وزارتخانه در این زمینه تصمیم گیری می کردند. به گفته این مقام مسئول، وزیر جهاد کشاورزی در ماه های گذشته سه بار به مسئولین مختلف نامه نوشته و اعلام کرده که موافق ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی نیست و خواستار وضع عوارض صادراتی برای محصولات کشاورزی در شرایط اضطرار شده بود. وی تصریح کرد: در صورتی که محصول کشاورزی زیاد صادر شود و بازار داخل دچار نوسان گردد، با وضع عوارض صادراتی می توان این مسئله را کنترل کرد. در همه کشورهای دنیا نیز از وضع عوارض صادراتی برای کنترل این امر استفاده می شود.

  • ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی منوط به ۶ رای شد / ‏اعلام‬ به صادرکنندگان؛ یک ماه زودتر

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت جهاد مورد تأیید شورای سران سه قوه قرار گرفت گفت: مصوبه ای در این خصوص تصویب شد و در هفته گذشته به وزارت جهاد، وزارت صمت و گمرک ابلاغ شده و بر این اساس تنها در شرایطی صادرات کالای کشاورزی می تواند ممنوع شود که ۶ عضو کمیته مربوطه به ممنوعیت صادرات آن رأی دهند که در میان این ۶ عضو معمولاً وزارت جهاد کشاورزی همواره مخالف است. به گفته بخشنده، دبیرخانه این کمیته در سازمان توسعه تجارت قرار دارد و وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی از دیگر اعضای آن هستند.

وی افزود: در صورتی که قرار باشد چنین ممنوعیتی اعمال شود، باید یک ماه قبل از این ممنوعیت به صادر کنندگان این مسئله اعلام شود.

  • مشارکت بخش خصوصی در پروژه های کشاورزی

بخشنده با بیان اینکه بودجه دولت برای اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای به ویژه در بخش کشاورزی محدود است، اظهار داشت: قانون به ما اجازه داده است در راستای جلب مشارکت‌های عمومی و خصوصی تا ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی هر دستگاه و هر وزارتخانه با مشارکت عمومی و خصوصی اجرا شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اعتبارات تملک دارایی وزارت جهاد که بین ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان است، تأکید کرد: اگر تا ۱۰ درصد از این رقم به روش مشارکت عمومی و خصوصی تامین مالی شود، باعث می‌شود از توان و تخصص بخش خصوصی در جهت اجرای پروژه‌ها استفاده کنیم و بدون اینکه به تشکیلات دولتی اضافه شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۴۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ هزار تومان است.عظیم حجت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،وی فروش مرغ با نرخ ۱۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها را تخلف صنفی دانست و افزود: هم اکنون برخی مغازه داران با نرخ کمتر از ۱۴ هزار تومان مرغ را به مشتری عرضه می‌کنند، از این رو دستگاه‌های نظارتی باید با متخلفان امر برخورد کنند.حجت ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا در فصل تابستان و کاهش وزن گیری لاشه‌ها ناشی از تنش‌های گرمایی پیش بینی می‌شود که قیمت در حد ۱۴ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان باشد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز درباره بازار کفش اظهار کرد: در اوایل مهر امسال کمبودی در تولید و عرضه کفش نخواهیم داشت.رسول شجری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ۶ هزار واحدصنفی فعال در تهران مشغول به فعالیت هستند، افزود: اتحادیه در تلاش است که واحد‌های غیرمجاز را شناسایی و نسبت به غیرفعال سازی آنها اقدام کند.شجری با اشاره به اینکه سالانه بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ میلیون جفت کفش، در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: در واقع این میزان تولید، بیانگر این است که ۹۸ درصد تولید کفش، داخلی است.وی با تاکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز، یکی از عوامل تاثیرگذار بر این صنف به حساب می‌آید، افزود: دولت و مسئولان ذی‌ربط می‌توانند با برنامه ریزی مناسب برای تامین مواد اولیه محصولات چرمی، گام بردارند.