خدمات به بازنشستگان در بانک رفاه

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت : علی رغم همه مشکلاتی که در روند فعالیت بانک ها وجود دارد، فعالیت بانک رفاه از دو منظر حائز ویژگی های مطلوبی است .

سلمان خدادادی با اشاره به نحوه فعالیت بانک رفاه کارگران در زمینه خدمات رسانی به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: علی رغم همه مشکلاتی که در روند فعالیت بانک ها وجود دارد، فعالیت بانک رفاه از دو منظر حائز ویژگی های مطلوبی است . وی افزود: یکی از این ویژگی ها، داشتن مدیریت و هیأت مدیره خوب، مجرب و کارآمد در این بانک است . در حال حاضر مدیریت این بانک برعهده فردی فوق العاده دلسوز و رعایت کننده موازین قانونی است.

 

تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده

سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از پرداخت یک هزار و سه فقره تسهیلات حمایتی بازسازی بافت فرسوده از ابتدای امسال تا اواخر تیرماه خبر داد. رضا صالحی شهرابی سرپرست اداره کل تسهیلات تبصره ای اظهار کرد: بانک مسکن با تمام توان تسهیلاتی خود در راستای حمایت و کمک به هموطنان ساکن در بافت فرسوده کشور در جهت بازسازی واحدهای مسکونی آنها گام بر می دارد و به همین جهت تسهیلات مشارکت مدنی ویژه ای با نرخ سود ویژه به سازندگان اعطا می شود. گزارش عملکرد بانک طی دوره مورد اشاره در خصوص میزان تسهیلات پرداخت شده به بافت فرسوده حاکی از آن است که طی این مدت، یک هزار و سه قرارداد منعقد شده است.

 

تشریح رویکردهای جدید بانک صادرات

سید جعفر صدری، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران رویکردهای جدید این بانک در حوزه بانکداری الکترونیک و تازه‌ترین تلاش‌ها برای تقویت زیرساخت‌های بانکداری نوین را تشریح کرد. وی حرکت در مسیر بانکداری دیجیتال، گسترش بانکداری الکترونیک شرکتی، تقویت اپلیکیشن‌های راهبردی و با تجربه مشتری بهتر از جمله «صاپ» و نسخه های جدید همراه بانک و اینترنت بانک را مورد اشاره قرار داد. با ورود بانکداری الکترونیک، آمد و شد مردم برای دریافت خدمات بانکداری به حداقل رسیده و با ورود فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها که از سرویس‌های بانکداری باز استفاده می‌کنند، خدمت‌دهی بانک‌ها عمدتا به سمت محصولاتی است که در اختیار مردم در هر زمان و هر مکان بوده و عملا درگاه‌های خدمات‌دهی بانک‌ها خارج از فیزیک شعب تعریف می‌شود.

 

تصویب صورت‌های مالی بیمه دانا

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سهامی بیمه دانا روز ۲۷ تیرماه جاری با حضور ۷۶ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی در سالن اجتماعات ساختمان سعدی این شرکت برگزار شد.

در این مجمع که به ریاست عبدالحسین پهلوان رئیس هیئت مدیره بیمه دانا برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۷ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از قرائت بندهای مختلف توسط حسابرس قانونی و توضیح لازم از سوی مدیران ارشد شرکت، با اکثریت آرا به تصویب اعضای مجمع رسید.

در این نشست همچنین با تأیید اعضای مجمع، سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه رسمی شرکت انتخاب شدند.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه، گزارش مصوری از عملکرد و فعالیت‌های این شرکت در سال ۱۳۹۷ شامل راهبردهای سازمان، عملکرد مدیریت‌های فنی و ستادی، حق بیمه صادره از نظر تعداد و مبلغ، کل خسارات پرداختی، وضعیت ترکیب نیروی انسانی و شبکه فروش و تعداد شعب و نمایندگان کل کشور ارائه شد.

رشد ٤١ درصدی سود بیمه دی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه دی (سهامی عام) با حضور ٨٤/٩٩ درصد از سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، نمایندگان بیمه مرکزی ج.ا.ایران، سندیکای بیمه گران ایران و سازمان بورس و اوراق بهادر روز پنجشنبه ٢٧ ام تيرماه ١٣٩٨ برگزار و صورت های مالی منتهی به ١٣٩٧/١٢/٢٩ شرکت تصویب شد.

پس از استقرار هیئت رئیسه و بعد از توضیحات مستدل به بندهای گزارش حسابرسی، صورت های مالی سال ١٣٩٧ بیمه دی با اکثریت آرا حاضرین مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه دی مورد تصویب قرار گرفت.

شرکت بیمه دی در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ١٣٩٧ با رشد سودآوری همراه بوده و عملکرد مالی این شرکت در سال گذشته منجر به تحقق سود خالص ١.٠٢٨ میلیارد ریالی (معادل ٤١١ ریال به ازای هر سهم) شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ٤١ درصدی را نشان می‌دهد و در نهایت با تصویب مجمع به ازای هر سهم ٥٠ ريال سود تقسیمی به سهامداران تعلق گرفت.

سود ناخالص فعالیت ‌های بیمه ‌ای شرکت (بدون احتساب درآمد سرمایه گذاری ها) با افزایش ٨ درصدی نسبت به سال قبل از آن رسیده است.

مدیرعامل بیمه سامان تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بیمه سامان لازمه رسیدن به ضریب نفوذ ٧ درصدی را حمایت از استارت آپ‌ها عنوان کرد و گفت: صنعت بیمه استعداد دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را دارد.

احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان و در نشستی خبری گفت: مجمع بیمه سامان روز ٢٧ تیرماه برگزار و عملکرد و صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.

وی حق بیمه تولیدی بیمه سامان در دوره مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٧ را یک هزار و ١٦ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ٥٣ درصد رشد داشته است. در حالی که رشد صنعت بیمه در سال بین ٢٠ تا ٢٥ درصد است، ما ٥٣ درصد رشد داشتیم که این موضوع ناشی از افزایش سهم بازار ماست.

مدیرعامل بیمه سامان همچنین از بررسی یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت طی سال گذشته در این شرکت و پرداخت ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت خبر داد و اظهار داشت: توانگری مالی بیمه سامان در سال ٩٦، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال گذشته موفق شدیم در سطح یک باقی بمانیم.

وی سود هر سهم بیمه سامان را ٣١٧ ریال و سود پرداختی به هر سهم را ١٠٠ ریال اعلام کرد که در روز مجمع به حساب صاحبان سهام واریز شده است.

مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: ما همچنین درخواست برگزاری مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه از ١٥٠ میلیارد تومان به ٢٥٠ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران، آورده سهامداران و سود انباشته را داده ایم که این مجمع بعد از موافقت نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدنبال آن هستیم تا توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد برسانیم.

ضرابیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار داده ایم.

وی با اشاره به جمعیت بالای افراد تحصیلکرده در کشور و فرهنگ سرمایه گذاری فردی اظهار داشت: مطابق با موج جدید سرمایه گذاری در دنیا و SME ها در جهان، ما هم قصد داریم استفاده از فناوری های نوین برای ارائه خدمات را افزایش دهیم.

مدیرعامل بیمه سامان ضریب نفوذ بیمه در کشور را ٢.٣ درصد عنوان کرد و با اشاره به هدفگذاری رسیدن ضریب نفوذ بیمه به ٧ درصد در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد ولی برای رسیدن به رقم ٧ درصدی نیاز به میان بر داریم که از نظر ما این میان بر حمایت و توسعه استارتآپ هاست.

وی با بیان آماده هستیم از قالب یک شرکت به شکل پلتفرم تغییر کنیم، تصریح کرد: کارخانه نوآوری پلنت را با همین هدف ایجاد کردیم که یک شتاب دهنده در حوزه استارتآپ هاست. صنعت بیمه برای بقای خود چاره ای به جز حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ندارد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه حکمت (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال 1397، روز پنجشنبه مورخ 27/04/98 با حضور 67/51 درصد از نمایندگان سهامداران حقوقی و حقیقی در محل سالن سروناز نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این مجمع به ریاست آقای اکبر غفرالهی به عنوان رئیس مجمع، جناب آقایان عیسی عباسی، علیرضا هاشمی و مهران حدادی به ترتیب به عنوان ناظرین و منشی هیات رئیسه مجمع انتخاب شدند.

بر این اساس مجمع مذکور با حضور جناب آقایان دکتر عباس عسکرزاده رئیس هیات مدیره، دکتر غلامحسین چایچی مدیر عامل بیمه حکمت و نمایندگان بیمه مرکزی، سازمان حسابرسی، سازمان بورس و اوراق و دیگر سهامداران حقیقی راس ساعت 9 صبح تشکیل شد.

در ادامه دکتر چایچی مدیرعامل بیمه حکمت ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های سهامداران حقیقی و حقوقی و تلاش های شبانه روزی کارکنان بیمه حکمت، گزارشی از عملکرد یکساله این بیمه را بیان نمود. وی از تلاش هیات مدیره شرکت برای متنوع سازی پرتفوی تولیدی در سال گذشته گفت و افزود: بر آن بودیم تا با افزایش تولید در بیمه هایی با تحلیل ریسک منطقی، راهبری کارآمد عملیات جاری شرکت را کنترل و مدیریت نمائیم که با لطف پرودگار متعال و همت همکاران خود توانستیم عوامل و ابزارهای کارکرد مناسب را به خوبی سازماندهی کرده و توسعه منطقی شرکت را بر پایه استراتژیک به اجرا بگذاریم.

دکتر چایچی افزود: حضور هوشمندانه در بازار هدف و طراحی محصولات متنوع بیمه‌ای برای پاسخگویی به تقاضای این بازار یکی دیگر از برنامه های اجرا شده بیمه حکمت در سال 97 است