راهکار دیجیتالی کردن فرایندها

فرشید فرخ نژاد طی سخنانی بر ضرورت حرکت در مسیر اقتصاد هوشمند تأکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای استقرار اقتصاد هوشمند، دیجیتال کردن فرآیندها است. عضو هیأت مدیره بانک رفاه در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ، غرفه سازمان تأمین اجتماعی و میز خدمات الکترونیک بانک رفاه، با تصریح اینکه دیجیتال کردن فرآیندها مصوبه هیأت محترم دولت است اظهار داشت: این مصوبه به تمامی ارگان ها و به ویژه بانک ها محول شده است. بر این اساس برای اینکه بتوانیم خدمات بانک را در بستر دیجیتال عرضه کنیم، لازم است مجموعه ای از زیرساختها در حوزه فناوری اطلاعات فراهم کنیم که بحمدالله در بانک رفاه این اقدامات پایه ای صورت پذیرفته است.

 

جذب نماینده در راستای اشتغالزایی

بیمه "ما" در سال 97 موفق به جذب و آموزش بیش از 1600 نماینده و نمایندگی فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری شد.

حجت بهاری فر مدیرعامل "ما" گفت: بیمه "ما" با توجه به اهمیت اشتغالزایی در کشور اقدام به جذب نماینده و به طور ویژه نمایندگان فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری کرده و در یک سال گذشته موفق به جذب و آموزش بیش از 1600 نماینده شده است.

بهاری فر با تاکید بر لزوم حفظ نمایندگان با تجربه گفت : بیمه "ما" در سال گذشته ، با پشتیبانی از بالغ بر 1000 نمایندگی حقیقی وحقوقی و کارگزار فعال ، موفق به حفظ سرمایه های فروش خود شده است.

 

ترويج خدمات بانکداري الكترونيكي

حسن تلیکانی، عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران در بازديد از شعب استان ايلام بيان داشت: لازم است تا همکاران براي تسريع در ارائه خدمت به مشتريان، تلاش بيشتري براي ترويج استفاده از خدمات بانکداري الكترونيكي را در دستور كار شعب قرار دهند. وی گفت: استفاده از موبایل بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک در کنار سامانه های آنلاين افتتاح حساب و درخواست تسهيلات مي تواند به حذف رفت و آمدهاي غير ضروري مشتريان كمك كند. تلیکانی افزود: با توسعه بانکداري مدرن مي توان علاوه بر صرفه جويي در وقت، از بروز ترافيک ناشي از رفت و آمدهاي غير ضروري، آلودگي هوا و هزينه هاي فرصت جلوگيري كرد.

واریز آنی سود سهام داران بیمه سامان

طی برگزاری مجمع عمومي عادي سالانه شركت بيمه سامان با حضور بيش از ۷۸ درصد صاحبان سهام بیمه سامان برگزار شد، صورتهای مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۷ با اکثریت آراء تصویب ، و بر اساس آن به ازای هر سهم ۱۰۰ریال سود تقسیم و به حساب سهامداران حقیقی واریز شد.

بیمه سامان در سال گذشته همچنین یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت را بررسی و ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت نیز پرداخت کرده است.

همچنین طبق مصوبه این مجمع عمومی، از مبلغ ۶۴۸ میلیارد ریال سود قابل تخصیص پس از کسر اندوخته های قانونی و سرمایه ای، تقسیم مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال ( به ازای هر سهم ۱۰۰ریال ) توسط مجمع تصویب شد که سود سهامداران حقیقی در همان ساعت به حساب ایشان واریز گردید.

بیمه کوثر وارد مجمع میشود

نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر در پایان روز معاملاتی شنبه بیستو نهم تیرماه و در مجموع با حجم معاملات بیش از 3میلیون سهمی و با صف خرید و قیمت 6583ریال در بورس اوراق بهادار تهران، یک روز کاری قبل از برگزاری مجمع عمومی عادی متوقف شد.

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه کوثر، روز دوشنبه سیویکم تیرماه با دستور کار استماع گزارش هیاتمدیره و بازرس قانونی شرکت، بررسی وتصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1397/12/29 و تصمیمگیری در مورد تقسیم سود سهام، انتخاب بازرس قانونی و حسابرس (اصلی و علیالبدل) برای سال مالی منتهی به 1398/12/29، در هتل سیمرغ تهران برگزار میشود.

تشکیل مجمع عمومی عادی بیمه معلم

اولین مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه معلم پس از ورود به فرابورس تشکیل و صورتهای مالی، مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه معلم با حضور 93.31 درصد از سهامداران تشکیل و صورتهالی مالی مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 1397 به تصویب مجمع و سهامداران رسید.

با توجه به افزایش حجم پرتفوی بیمه ای شرکت بیمه معلم، برنامه اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه در دستور کار سال 1398 هیئت مدیره قرار گرفته است که می بایست تا پایان سال جاری عملیاتی گردد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران عنوان کرد:

گروه بانک و بیمه: عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با اشاره به لزوم تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی در کشور، سککوک را پلتفرمی کارآمد برای توسعه فضای کسب و کار عنوان کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مسعود خاتونی در همایش آشنایی با سامانه سککوک که با حضور جمعی از مدیران امور، روسای ادارات کل، روسای ادارات امور شعب، مسئولان و کارشناسان بانک در مرکز آموزشی و رفاهی بابلسر برگزار شد، با بیان این که توجه به تغییر و پذیرا بودن آن در جهت ادامه حیات و به عنوان راز موفقیت در کسب و کار، امری ضروری است، گفت: در این بین وجود اعتماد به استفاده از پلتفرم های جدید مانند سککوک به جای ابزارهای فعلی هم الزامی است، چرا که سککوک، پلتفرمی کارآمد برای توسعه فضای کسب و کار است.

عضو هیات مدیره این بانک با اشاره به این که توجه به تغییر و پذیرا بودن آن در جهت ادامه حیات و به عنوان راز موفقیت در کسب و کار، امری ضروری است، افزود: در این بین وجود اعتماد به استفاده از پلتفرم های جدید به جای ابزارهای فعلی هم الزامی است.

وی با طرح این سوال که آیا بانک می تواند با ابزارها و رویه های کنونی به حیات سازمانی خود ادامه دهد، گفت: پلتفرم های جدید در حوزه B2B و B2C ایجاد شده که می توان آنها را با کسب و کارهای کنونی جایگزین کرد. خاتونی با بیان اینکه تغییر و تحول، ضامن بقای حیات سازمانی است، ادامه حیات سازمانی را ضامن بقای سودآوری خواند و تاکید کرد: با در کنار هم قرار گرفتن مجموعه ای از قواعد، مقررات والزامات و نیز ابزارهایی که حوزه های مختلف مثل سیستم بانکی و نظام های پرداخت فعال هستند، پلتفرم سککوک ایجاد شد. وی با ارائه آماری از گردش ریالی در سامانه سککوک نیز گفت: در سال گذشته حدود هشت هزار میلیارد ریال گردش در سامانه سککوک وجود داشت که حداکثر اعتبار در نظر گرفته شده برای این گردش به میزان دو هزار میلیارد ریال برای تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط بود. همچنین محمود شایان دیگر عضو هیات مدیره بانک با بیان اینکه بانکداری دیجیتال نه یک انتخاب بلکه الزام است، گفت: بانکداری دیجیتال در بانک ها با نگاه ویژه به مشتری محوری، بر کاهش هزینه های عملیاتی، تقلیل خطاها، توسعه بازار و افزایش منابع درآمدی بر اساس مدل های نوین و تجاری سازی ایده ها استوار است. باقری مدیرعامل شرکت سککوک نیز در این همایش با بیان اینکه سککوک یک پلتفرم از جنس بسترهای B2B است، گفت: امری که توسعه این پلتفرم را کند می کند، همزمانی مساله پرداخت و صدور صورتحساب و ایجاد ظرفیت ها و ابزارها در این حوزه است که سککوک قسمت عمده ای از این مشکلات را حل کرده است.

ارتباطات و اطلاعات بیمه ای باید به روز، کار آمد و در بستر الکترونیک باشد تا روند خدمات رسانی به مردم تقویت شود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه"الکامپ" با اعلام این مطلب افزود: سرعت در ارائه خدمات و تسهیل ارتباطات از نیازهای جدی یک جامعه مدرن و رو به جلو محسوب می شود و صنعت بیمه به دلیل ارتباط بی واسطه با مردم باید در این عرصه پیشتاز باشد. رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از دریافت عنوان نخست و جایزه ویژه توسط مرکز فن آوری ارتباطات و اطلاعات بیمه مرکزی در حوزه "خدمات رسانی در بستر الکترونیک" در بین یکصد و پنج سازمان دولتی، تصریح کرد: بلوغ خدمات الکترونیکی می تواند زمینه ساز بهره گیری از تمامی ظرفیت های صنعت بیمه کشور و در نهایت افزایش ضریب نفوذ در جامعه باشد. وی از صنعت بیمه به عنوان امانتدار اطمینان و اعتماد مردم یاد کرد و افزود: تبادل اطلاعات بین دستگاه های مرتبط از الزامات سرعت، دقت و صحت در ارائه خدمات است که باید ضمن رعایت حقوق بیمه گذاران این مبادلات صورت بگیرد. رییس شورای عالی بیمه در حاشیه این بازدید با مدیران استارت آپ های بیمه ای به گفتگو نشست و با ارائه رهنمودهایی شخصا برای رفع ابهام ها و مشکلات آنان دستور لازم را صادر کرد. بر اساس این گزارش رییس کل بیمه مرکزی در بازدید از غرفه های مختلف، ضمن تبادل نظر با کارشناسان شرکت بیمه ایران، اپلیکیشن های بیمه ای و مدیران ارشد دستگاه های متناظر، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.