توجه پست بانک به توسعه روستاها

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در نشست مشترک با مسئولان پست بانک شهرستان های استان تهران گفت: این بانک با ارائه خدمات متنوع بانکی در روستاها، توجه ویژه ای به توسعه این مناطق دارد. نظام بانکی، رکن اصلی نظام پولی کشور است که می تواند دولت را در پاسخگویی به مردم و رفع مشکلات جامعه یاری رساند. اینکه پست بانک برای توسعه و رفع محرومیت مناطق روستایی خدمات خود را به داخل این مناطق برده، نشان از توجه ویژه مسئولان آن به توسعه روستایی دارد که باید این مهم با شناخت کافی از نیازهای روستانشینان و اختصاص منابع مالی به طرح های اشتغالزای روستایی که از توجیه اقتصادی نیز برخوردارند همراه باشد.

 

سادهترین شیوه پرداخت اقساط مسکن

مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن سادهترین شیوه پرداخت اقساط بانک مسکن را استفاده از اینترنت بانک و فعالسازی قابلیت برداشت خودکار اقساط از حساب عنوان کرد. ساسان شیردل اظهار کرد: بانک مسکن در زمینه سادهسازی سیستمهای پرداخت اقساط گامهای بزرگی برداشته به طوری که در سالهای اخیر انواع روشهای پرداخت اقساط را در دسترس مشتریان قرار داده تا هر کس از میان این روشها، روش مطلوب و مناسب خود را انتخاب کند و یا در هر شرایطی دستکم به یکی از این روشها دسترسی داشته باشد تا خللی در روند پرداخت اقساط وی ایجاد نشود. مشتریان بانک مسکن میتوانند اینترنت بانک مسکن خود را فعال کنند.

 

قدردانی استانداری گیلان از بانک کشاورزی

دکتر ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان در آیین آغاز برداشت مکانیزه برنج که با حضور مدیر شعب این بانک،نماینده مجلس، مسولان محلی وجمعی از کشاورزان در روستای مهدی محله شهرستان فومن برگزار شد،از بانک کشاورزی به دلیل حمایت مالی از بخش کشاورزی به ویژه مکانیزه شدن عملیات کاشت و برداشت برنج در این استان تشکر وقدردانی کرد. بانک کشاورزی طی سه سال گذشته با هدف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای خرید انواع ماشين هاي كشاورزي از قبيل تراكتور ويژه شاليزار، تيلر، تجهيزات بانك نشاي برنج ، نشاكار برنج، وجين كن موتوري شاليزار، دروگر، كمباين مخصوص برنج و ... به شالیکاران استان های گیلان و مازندران تسهیلات پرداخت کرده است.

 

دریافت تندیس زرین سرآمدی توسط

روابط عمومی بانک سپه

پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه: اداره کل روابط عمومی بانک سپه در هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران موفق به دریافت تندیس زرین سرآمدی شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه؛ در لوح تقدیر تندیس زرین سرآمدی خطاب به غلامرضا اسکندری رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه آمده است: «تندیس زرین سرآمدی به روابط عمومی بانک سپه به دلیل تعهد به سرآمدی و طی مسیر سرآمدی بر اساس مدل تخصصی شده EFQM و کسب 740 امتیاز طبق آرای ممیزان و ارزیابان در هشتمین دوره آیین تقدیر از سرآمدان روابط عمومی ایران در 25 تیرماه سال 1398 و دریافت پنج ستاره، تقدیم می شود.»

برگزاری مجمع عمومی عادی بیمه کوثر

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت بیمه کوثر با حضور بیش از 93درصد سهامداران در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعمومی بیمه کوثر، مجمع سالانه منتهی به سال مالی 29/12/97 باحضور امیر هوشنگ جنگی، رییس مجمع؛ غلامعلی موحدی اصل و حسین جعفری، ناظران مجمع؛ مصطفی مقصودی، منشی مجمع؛ مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت؛ نمایندگان سازمان بورس و اوراقبهاردار و بیمه مرکزی و نیز جمعی از سهامداران حضور داشتند.

شفاف سازی صورت های مالی بیمه میهن

صورت های مالی دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ بیمه میهن شفاف شد.

به گزارش روزنامه تجارت: بر اساس شفاف سازی صورت گرفته، بیمه میهن در دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷(حسابرسی شده) به ازای هر سهم (۶) ریال زیان محقق کرده است این در حالیست که شرکت در گزارش ۱۲ ماهه حسابرسی نشده به ازای هر سهم ۲۱ ریال سود محقق کرده بود که افزایش هزینه خسارت از عمده دلایل شناسایی زیان در گزارش حسابرسی شده است. در ادامه اطلاعیه شفاف سازی بیمه میهن آمده است؛ که این شرکت براساس عملکرد واقعی ۱۲ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۷ مبلغ (۹,۴۱۸) میلیون ریال زیان خالص محقق کرده است.

حجت اله صیدی اعلام کرد:

گروه بانک وبیمه: مدیرعامل بانک صادرات ایران با ارائه گزارشی از صورتهای مالی سال ٩٧ این بانک، ٩ برنامه راهبردی برای سال ٩٨ را اعلام کرد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی در مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به پایان اسفند ٩٧، ارزش بازار سهام این بانک در بازار سرمایه را ٧ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تلاش شده تا نقدشوندگی سهام بانک از زمان بازگشایی سهم در اسفند ماه ٩٦ تاکنون حفظ شود و در ادامه برنامههای سهگانه طرحریزی شده برای توسعه و رونق بانک، ٩ برنامه راهبردی با قدرت در سال ٩٨ در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صیدی افزود: افزایش سهم از بازار، بهینهسازی مصرف، به کارگیری تمامی ظرفیتهای طرح «طراوت» و معرفی محصولات نوین، ساماندهی و تعیین تکلیف مطالبات معوق، تداوم روند فروش اموال مازاد و داراییهای کمبازده، توسعه فعالیتهای ارزی و ارتقای عملیات بانکداری بینالمللی، افزایش بهرهوری در شعب و سرمایههای انسانی، ارتقای نظام راهبردی شرکتی و اثربخشی کمیتههای آن و ورود به منطقه سودآوری در سال ٩٨ را ٩ اولویت کاری بانک برای دسترسی به اهداف آتی بانک عنوان کرد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مجمع که با حضور نمایندگان دولت و سازمان بورس اوراق بهادار تهران، حسابرس و بازرس قانونی، اعضای هیئتمدیره، مدیران بانک و حضور بیش از ٨٣ درصد دارندگان سهام در محل تالار حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برپا شده بود، با بیان تاریخچه و افتخارات بانک، اظهار کرد: افزایش سرمایه بانک به میزان بیش از ١٧٥ هزار میلیارد ریال در راستای خروج از شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت و تامین نظر سهامداران عمده و بانک مرکزی انجام شد تا در نتیجه عملیات بانکداری و افزایش سودآوری کفایت سرمایه را بهبود ببخشیم.

صیدی افزایش منابع سپردهای بانک تا ١٧٠ هزار میلیارد تومان را در راستای سودآوری، مهمترین قدم بانک در سال ٩٧ عنوان کرد و افزود: تلاش شد تا در این سال منابع ارزانقیمت بانک در حدود ٥٠ درصد افزایش یابد تا با کاهش قیمت تمامشده پول، مسیر برای افزایش سهم از بازار بانک تسهیل شود.

صیدی همچنین با تاکید بر اینکه در سال ٩٧ هیچگونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی صورت نگرفته است، گفت: در این سال در حدود ١٦٠هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که سهم بانک از بازار تسهیلات نظام بانکی را حدود ٨ درصد بالا برده است.

حجتاله صیدی در بخش دیگری از سخنان خود بهکارگیری تمامی ظرفیتهای طرح «طراوت» به عنوان طرح ویژه اعتباری تولید را یکی از برنامههای بانک عنوان کرد که به دلیل کارآمد بودن آن، دو بانک بزرگ دیگر کشور نیز خواستار پیوستن به این طرح برای تأمین مالی زنجیره تولید تا مصرف در حمایت از بخشهای مختلف اقتصادی کشور شدند.

بیمه آسیا دوران میانسالی خود را سپری میکند و مدیران و کارکنان این شرکت باید با تکیه بر نوآوری و خلاقیت خون تازه ای در رگهای این شرکت جاری کنند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در مراسم شصتمين سالگرد تاسيس شرکت بیمه آسیا ضمن اعلام این مطلب افزود: تجربه بیش از نیم قرن مدیران شرکت بیمه آسیا می تواند علاوه بر ارتقای سطح کیفی این شرکت به بالابردن ضریب تجربه صنعت بیمه نیز کمک کند. رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از فعالیت های شرکت بیمه آسیا به فضای رقابتی بازار بیمه اشاره کرد و گفت: اگر شرکتهای بیمه با سابقه خود را به ابزار نوین و فناوریهای روز مجهز نکنند از قافله رقابت با شرکتهای بیمه تازه نفس جا می مانند، چرا که با ورود استارتاپ ها معادلات بازار بیمه تغییر خواهد کرد. وی افزود: کسب رتبه های نخست برای شرکتهای بیمه یک افتخار است اما حفظ این رتبه ها به توانی مضاعف نیاز دارد و همه ارکان شرکت باید برای حفظ موقعیت تلاش کنند. رئیس شورای عالی بیمه، آینده صنعت بیمه را در گرو بهره گیری از نیروی انسانی جوان، توانمند و باانگیزه دانست و تصریح کرد: خوشبختانه جوانان بسیاری برای توسعه صنعت بیمه، آستین همت بالا زده اند که بی توجهی به ظرفیت های آنان، زیان های جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت. وی در بخش دیگری از سخنان خود از حادثه سیل به عنوان یک فرصت ابراز وجود برای صنعت بیمه یاد کرد و گفت: پرداخت بیش از ۹۰ درصد خسارات سیل در مدت زمانی کوتاه نشانه اقتدار و توانمندی های منحصر به فرد صنعت بیمه به حساب می آید.