بنادر کوچک؛ مزیتی بی نظیر برای اقتصاد

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: تمام هم و غم سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری باید بر توسعه بنادر کوچک معطوف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید فانی، عضو اتاق بازرگانی ایران درباره نقش بنادر کوچک در اقتصاد ایران اظهار داشت: بنادر کوچک در تجارت کشور به ویژه در دوران تحریم که بنادر بزرگ به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها با محدودیت های مختلفی روبرو شده اند، نقش مهمی دارند.

وی اظهار کرد: بنادر کوچک فرصت و مزیتی بی نظیر برای اقتصاد ایران هستند و باید از آنها به نحو مطلوب در راستای بهبود وضعیت تجاری کشور استفاده کرد.

 

ارزیابی نفتکش انگلیسی زمان بر است

مدیر کل بنادر و دریا نوردی استان هرمزگان گفت: بررسیها و ارزیابیها از نفتکش توقیف شده انگلیسی زمانبر است. به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، الهمراد عفیفی پور با بیان اینکه طبق ضوابط باید تمامی ملاحظات و بررسیها با دقت بسیار بالایی انجام شود، اظهار کرد: انجام بازرسیها و ارزیابیها از سوی مقامات مسئول زمان بر است و این امر در مدت کوتاه تحقق نمی پذیرد و پس از پایان بررسی ها میتوانیم برای این نفتکش تصمیمگیری کنیم. وی با اشاره به اینکه تمامی خدمه این نفتکش در کمال صحت و سلامت هستند، گفت: هیچ نگرانی از لحاظ وضعیت ایمنی و امنیت این خدمه وجود ندارد و تمامی نیازهای آن ها برطرف می شود.

 

فرصتی طلایی برای تکمیل مسکن مهر

نماینده وزیر نیرو در پروژه مسکن مهر با اشاره به هماهنگی و همکاری خوب وزارتخانههای نیرو و راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای مسکونی و پروژههای زیرساختی طرح مسکن مهر، تصویب مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح در بودجه ۹۸ را فرصتی طلایی خواند. به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا امیرکمالی، در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساختی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید با اشاره به هماهنگی و همدلی خوب وزارتخانههای نیرو و راه و شهرسازی در تکمیل واحدهای مسکن مهر و خدمات زیربنایی این طرح، به خبرنگاران گفت: در این راستا جلسات مداوم و مستمری بین دو دستگاه برگزار میشود.

 

پروژههای راهسازی در مازندران فعال هستند

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه تمامی پروژههای راهسازی مازندران در حال فعالیت هستند ، اعلام کرد: برای پایان این پروژه ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است. به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران, سید محمد نظری اظهار داشت: چهار خطه کردن محور هراز، کندوان، محور کیاسر و فیروزکوه، آزادراه ساری به قائمشهر و آزادراه آمل به قائمشهر از مهمترین پروژههای راهسازی استان در حال حاضر است . وی همچنین گفت: محدوده سه راهی چلاو تا سد هراز، پلیس راه بائیجان تا وانا و همچنین آب اسک تا سه راهی لاسم باقیمانده است که مشکلترین بخشهای این مسیر است.

رفع تصرف از اراضی دولتی

امید به نظام را تقویت کرده است

حیدری مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: رفع تصرف از اراضی دولتی امید و اعتماد مردم به نظام و انقلاب را افزایش داده و زمینه برقراری عدالت اجتماعی را تقویت کرده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری در جلسه حفاظت از اراضی تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: اهمیت برخی از کارها به حدی ارزشمند است که گاه زبان از بیان تشکر و قدردانی آن قاصر است که نمونه این حرکت تلاش و مجاهدت نیروهای یگان حفاظت از اراضی ملی است که در همین استان کارنامه درخشانی را در این بخش شاهد بودیم.

انتصاب در راه و شهرسازی

سیستان و بلوچستان

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، عطاءاله اکبری مدیر این اداره کل در حکمی سهیلا عنانی را به سمت سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان را منصوب کرد وی ۱۰ سال سابقه خدمت و دارای لیسانس معماری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد:

گروه راه و مسکن: سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: تکمیل ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی و حومهای در سال ۹۸ و ۹۹ در دستور کار شرکت راه آهن قرارگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، « سعید رسولی » روز یکشنبه در دیدار با نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، فرمانداران رباط کریم و اسلامشهر و هیات همراه، تصریح کرد: تکمیل این ۸۰۰ کیلومتر خطوط ریلی و حومه ای، نیازمند ۴ هزار و ۵۰ میلیارد تومان منابع مالی است که انشالله تا پایان سال ۹۹ طرح ها اجرایی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: افزایش مطالبات مردم برای استفاده از قطار نشان از توسعه یافتگی است و توسعه حمل و نقل ریلی حومه ای به خصوص در محدوده و کلانشهرها از استان تهران، از مهم ترین اولویت های شرکت راه آهن برای تسهیل تردد مردم در این منطقه است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: با وجود ۴۰ سال تحریم های ظالمانه شرکت راه آهن موفق شده پروژه های ریلی زیادی را با اولویت بندی انجام دهد، زیرا تامین خواسته ها و فراهم کردن آسایش و رفاه مردم، وظیفه مهمی است که باید به سرانجام برسد.

رسولی با بیان اینکه راه آهن سرمایه ملی و متعلق به همه آحاد مردم ایران است و باید از این امکانات به خوبی استفاده شود، گفت: باید از این ثروت ملی به بهترین وجه استفاده کنیم و مردم نیز حلاوت اجرای پروژه های انجام شده را احساس کنند، امسال باید سال استفاده از فرصت ها و افزایش بهره وری در شرکت راه آهن باشد.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه در این جلسه تمام مسایل و مشکلات ریلی منطقه اسلامشهر، رباط کریم و شهر پرند مطرح و مقرر شد بزودی هیاتی از راه آهن مسایل و مشکلات موجود را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و با اولویت بندی نسبت به رفع آنها اقدام شود.

رسولی تاکید کرد: خطوط ریلی دراین منطقه از مناطق مسکونی رد می شود و باید هرگونه اقدامات مربوط ایمنی را در این مسیر جدی بگیریم و با افزایش برنامه تردد قطارهای حومه ای به خصوص در مسیرهای پر رفت و آمد مردم، تردد در این مسیرها بیش از پیش تسهیل شود.

در این جلسه حجت السلام و المسلمین حسن نوروزی نماینده مردم شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی، مسایل و مشکلات مردم و به خصوص ساکنان حاشیه مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را مطرح و مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد پس از بازدید هیاتی از راه آهن، با تمام امکانات به سرعت خواسته های مردم را در منطقه عملی خواهیم کرد.

راهاندازی موزه ریلی شهر تهران در آینده نزدیک

در خبری دیگر، سعید رسولی مدیرعامل شرکت راهآهن گفت: در آینده نزدیک موزه ریلی را در شهر تهران راه اندازی خواهیم کرد تا از این طریق بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور و اقدامات شرکت راهآهن و نقش آن در صنعتی شدن کشور در معرض دید قرار گیرد.

به نقل از روابط عمومی شرکت راهآهن سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن اظهار داشت: ثبت جهانی راه آهن سراسری با تلاش های شرکت راه آهن و سازمان میراث فرهنگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه امیدوارم جلسه امروز دستاوردهای بزرگی داشته باشد افزود: زحمات و تلاش های زیادی در گذشته برای احداث راه آهن صورت گرفته که باید آنها را پاسداشت و با تلاش برای ثبت جهانی خط آهن سراسری ایران، این خط آهن را که پیچیدگی های فنی، مهندسی و اقلیمی زیبایی دارد به جهانیان بشناسانیم.

رسولی تاکید کرد: برای بهتر دیده شدن این میراث ملی باید همگی برای زیباسازی و بهسازی محیط اطراف خطوط ریلی و ایستگاه های راه آهن تلاش کنیم که البته این امر در سایه تلاش کارکنان با انگیزه و باعلاقه راه آهن، در حال انجام است.

وی ادامه داد: راه اندازی موزه ریلی، اقدام موثر دیگری برای شناساندن تاریخ راه آهن و کشور به مردم است که تا کنون موزه ریلی در چند شهر از قبیل اندیمشک، مشهد و زاهدان راه اندازی شده است.

مدیرعامل راه آهن افزود: در آینده نزدیک موزه ریلی را در شهر تهران راه اندازی خواهیم کرد تا از این طریق بخشی از فرهنگ و تاریخ کشور و اقدامات شرکت راه آهن و نقش آن در صنعتی شدن کشور در معرض دید قرار گیرد.

وی تصریح کرد: ثبت جهانی راه آهن ایران به عنوان یکی از میراث های جهانی به هرچه بیشتر شناخته شدن روند صنعتی سازی ایران و تاریخ صد ساله راه آهن به مردم کمک شایانی خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه گفت: آثار فوق العاده ای در کنار خط راه آهن سراسری ایران وجود دارد و علاوه بر ویژگی های تاریخی ، از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار بی نظیر و پیچیده است.