برگزاری همایش انگیزشی بیمه ملت

پنجمین همایش انگیزشی آموزشی نمایندگان بیمه ملت، با محوریت بهبود کار تیمی و خلاقیت گروهی، روز دوازدهم مردادماه 98 در هتل ارم تهران برگزار شد. دکتر علی صلاحینژاد مدیرعامل بیمه ملت؛ در همایش انگیزشی آموزشی نمایندگان بیمه ملت، برنامههای آموزشی شرکت را در مسیری مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به سیاست بیمه ملت در فروش خُرد، میکوشیم نمایندگان به عنوان بازوی اجرایی، فعالیت بیشتری داشته باشند. وی با ارزیابی نقش توسعه کمی بیان کرد: با توجه به آمارها، در سال 80 بین 15 تا 16 درصد کل پورتفو توسط نمایندگان جذب میشد که با گذشت زمان و افزایش تعداد نمایندگان در صنعت بیمه، این مهم به صورت متوسط به 30 درصد رسیده است.

 

ذخیره گیری كافي نیاز جدی صنعت بیمه

رشد اندک سود شرکتهای بیمه، ریشه در ذخیره گیری در بخش شخص ثالث دارد که در سال جاری به سه برابر افزایش یافته و این موضوع در درازمدت صنعت بیمه را با تحول جدی در ذخاير و اطمينان بخشي روبرو خواهد کرد.

دکتر غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: شرکت های بیمه ای که از محل سود خود موضوع افزایش سرمایه را دنبال می کنند به معنای واقعی، باعث رشد صنعت بیمه می شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی کشور گفت: آینده صنعت بیمه در گرو افزایش سهم صنعت بیمه در اقتصاد کلان و نقش آفرینی در بازارهای ثانویه با نگاه های پولی-مالی کشور است.

 

سیمرغ های طلایی برای برگزیدگان تجارتنو

دبیرنخستین همایش سراسری شبکه فروش بیمه تجارتنو ملاک انتخاب نمایندگان، کارگزاران و شعب برترهمایش ۱۷ مرداد را دستاوردهای حاصله از دو جشنواره ویژه سال گذشته و بیشترین رقم فروش، اعلام کرده و از اهدای تندیس طلایی به تعدادی از منتخبان خبر داد. ابوطالب قره چماقلو که معاونت شبکه فروش و توسعه بازار تجارتنو را برعهده دارد درخصوص جزئیات این همایش گفت: بالغ بر ۴۵ نماینده و کارگزار برگزیده به همراه شعب برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که برای تمامی آنها لوح و جوایزی درنظر گرفته شده است. درفرصت به وجود آمده سعی بر این است با ارج نهادن به تلاش همکاران ساعی و کوشا انگیزه سایرنمایندگان و کارگزاران نیز بیشتر و بیشتر شود.

برگزاری مجمع عمومی بیمه سینا

مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده صاحبان سهام بیمه سینا با حضور اکثریت سهامداران، مدیرعامل، اعضای هیأتمدیره، نمایندگان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 12 مردادماه 1398 برگزار شد. پس از انتخاب هیأت رئیسه و استماع گزارش هیأتمدیره توسط دکتر رضا جعفری مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره و نیز گزارش حسابرسی و بازرس قانونی، صورتهای مالی منتهی به 29 اسفندماه 1397 شرکت به تصویب رسید. همچنین در پایان سال مالی و بر اساس الزام بیمه مرکزی و نظر سهامداران عمده به منظور شفافسازی حسابهای شرکت در راستای اجرای الزامات IRFS نسبت به احتساب ذخایر معوق و ذخیره مطالبات مشکوکالوصول متناسب با واقعیت موجود در صورتهای مالی منتهی به پایان سال ۹۷ اقدام گردید. شایان ذکر است ریاست این مجمع را دکتر محسن علیخانی، نایبرئیس هیاتمدیره شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایهگذاری سینا به عهده داشت.

افتتاح باجه گنبدکاووس بیمه نوین

شرکت بیمه نوین در راستای افزایش و ارتقای فرآیند خدمت رسانی خود، باجه بیمهای گنبد کاووس در استان گلستان را افتتاح کرد. حمیدرضا صفری، مدیر امور شعب، نمایندگان و کارگزاران این شرکت با اعلام این خبر، تشریح کرد: بیمه نوین با توجه به گسترش فعالیت­های خود، استقبال بیمهگذاران و سهولت بیشتر در ارائه خدمات بهخصوص در بخش­های صدور و پرداخت خسارت، یکی دیگر از باجه­های بیمهای خود را در شهر گنبد کاووس افتتاح کرد.

بیمه نوین در حال حاضر با ۳۹ شعبه، ۱۲ باجه، یک مرکز تخصصی بیمه­های زندگی و بیش از ۱۸۵۰ نماینده جنرال و بیمههای عمر انفرادی و نیز با استفاده از خدمات کارگزاران فعالیت می­کند.

بازدید دکتر آخوندی از بیمه پارسیان

پیرو دعوت بعمل آمده از آقای دکتر آخوندی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، ایشان ضمن بازدید از شعبه جزیره کیش این شرکت در جلسهای با معاون فنی مدیرعامل و تعدادی از مدیران بیمه پارسیان حاضر و تبادل نظر گردید. وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در شعبه بیمه پارسیان و مذاکره با مدیران این شرکت، ابراز امیدواری کرد بیمهپارسیان بتواند با فعالیت حرفهای بیمهگری و جذب هرچه بیشتر بیمهگذاران در جزیره کیش، بستری جهت خدمات بیمه ای متمایز و مطابق با نیاز ساکنان جزیره زیبای کیش فراهم نماید.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه حذف چهار صفر باعث روان شدن معاملات میشود، گفت: ممکن است که پس از اجرای این طرح در کوتاه مدت، نوسان قیمتها را مشاهده کنیم اما خیلی زود به ثبات خواهند رسید؛ حذف چهار صفر نمیتواند اثر تورمی بلندمدت داشته باشد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، «حجت اله صیدی» در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در آستانه روز خبرنگار، در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره طرح حذف چهار صفر از پول ملی، افزود: حذف چهار صفر، طرح مثبتی به شمار میرود که سبب روانتر شدن معاملات و شفاف شدن قیمتها میشود. وی خاطرنشان کرد: گاهی بحث میشود که حذف چهار صفر اثر تورمی داشته و میتواند باعث رشد تورم شود که این موضوع را قبول ندارم. چرا که بر اساس این طرح، ریال در کنار تومان قرار میگیرد که به بخش پذیری واحد پول ملی کمک میکند. «تومان» هیچگاه از زندگی ایرانیها حذف نشده و «ریال» فقط برای گزارشگری اقتصادی مورد استفاده قرار میگرفته است. وی با اشاره به تجربه سایر کشورها برای اصلاحات پولی، گفت: اگر به تجربه سایر کشورها نگاهی بیندازیم به دو تجربه موفق در اتحادیه اروپا و ترکیه میرسیم. در اتحادیه اروپا اقدام به تبدیل واحدهای پول مختلف و پراکنده به یورو کردند، در ترکیه نیز «لیر جدید» رونمایی شد. صیدی ادامه داد: ممکن است که پس از اجرای طرح حذف چهار صفر در کوتاه مدت، نوسان قیمتها را داشته باشیم اما خیلی زود به ثبات خواهند رسید؛ قطعا میتوان ادعا کرد که حذف چهار صفر نمیتواند اثر تورمی بلندمدت داشته باشد. وی درباره میزان موفقیتآمیز بودن طرح حذف چهار صفر در شرایط غیرعادی اقتصادی و تحریم، گفت: تاثیر روانی تحریم بیشتر از آثار واقعی آن است، تاثیر واقعی تحریم بر اقتصاد به حدی نیست که نتوانیم اصلاحات پولی در کشور انجام دهیم.مدیرعامل بانک صادرات ایران ادامه داد: سیاست گذار پولی سالها دنبال انجام این اصلاحات پولی بود که با تصویب هیات وزیران جنبه اجرایی یافته است. هیات دولت در جلسه روز چهارشنبه (۹ مرداد) به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند. این تصمیم با هدف حفظ کارایی پول ملی، تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی و هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی رواج یافته است، اتخاذ شد.

مصادف با گرامیداشت روز ملّی ازدواج و طی مراسمی که به همین مناسبت با حضور تنی چند از وزرا، نمایندگان خانه ملت، اعضای کابینه ریاست جمهوری، مسئولان و دست اندرکاران حوزه ازدواج و خانواده برگزار شد، از بانک رفاه به عنوان سازمان مسئولیت پذیر اجتماعی و حامی بنیان خانواده تجلیل بهعمل آمد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، در این آئین که به همّت وزارت ورزش و جوانان و ستاد ملّی هفته ازدواج و با نام "ازدواج ساده، مهربانی مفصل" صبح شنبه دوازدهم مردادماه سالجاری مصادف با اول ذیالحجه و سالروز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در مرکز همایشهای بینالمللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، بانک رفاه به عنوان بانک ساعی در پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه معرفی شد و از دکتر سهمانی مدیرعامل بانک رفاه با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد. در این مراسم زوج های جوان برگزیده و ورزشکار کشور و اعضای تیم های ملی نیز حضور داشتند که بانک رفاه در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود و با هدف فرهنگ سازی و ترغیب جهت ازدواج آسان و تقدیر از جوانانی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز نموده اند، هدایای نقدی در قالب کارت هدیه به آنها اهدا کرد.

گفتنی است، بانک رفاه طی سالهای اخیر تلاش ویژهای در پرداخت تسهیلات قرضالحسنه ازدواج داشته و طی دولت دوازدهم بیش از 18،311 میلیارد ریال تسهیلات قرضالحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به جوانان اعطا کرده است. در خاتمه مراسم از تمبر روز ملّی ازدواج رونمایی شد و وزرای ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده و سایر مسئولان حاضر با امضای یادبود بر آن، به تمبر مزبور رسمیت بخشیدند.