افتتاح واحدهای تصفیهخانه فاضلاب در استان تهران

معاون مهندسی و توسعه آبفای استان تهران گفت: تا پایان امسال واحدهای جدید تصفیهخانه فاضلاب در سطح استان تهران به بهرهبرداری خواهند رسید.به گزارش وزارت نیرو سید علیرضا ساداتیفرد، با بیان اینکه علاوه بر افتتاح 5.5 واحد تصفیهخانه 11 واحد دیگر نیز تا پایان سال 98 کلنگزنی میشود، ادامه داد: در حال حاضر 10.5 واحد تصفیهخانه فاضلاب به ظرفیت 773هزار و 400 مترمکعب در شبانهروز برای زیر پوشش قراردادن جمعیتی معادل سه میلیون و 760هزار نفر در حال احداث است که طبق برنامهریزیهای صورتگرفته 5.5 واحد به ظرفیت 223هزار و 400 مترمکعب در شبانهروز برای یک میلیون و 535 هزار نفر در شهرهای تهران، ملارد، پرند، پردیس، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت تا پایان امسال افتتاح و به مدار بهرهبرداری وارد میشود.

 

صادرات 80درصدی محصولات پتروشیمی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی فنآوران گفت:تولید بیش از ۹۷۵ هزارتن متانول و بیش از ۱۲۰ هزارتن اسیدسیتریک برای سال جاری برنامه ریزی شده است.محمدجواد بدری با بیان اینکه این مجتمع دارای 3 واحدمتانول ، اسید سیتریک و منوکسیدکربن است اظهار کرد: در سال 97 بیش از یک میلیون ویکصد هزار تن محصول تولید کردیم .وی با اشاره به اینکه رشد تولید صنعت پتروشیمی در کشور، تحریمپذیری را کاهش میدهدگفت:در این مجتمع استراتژی و چشم انداز تولید را در سال 96 تغییر دادیم که بسیاری از آنها محقق شده و به پایداری تولید ، سودآوری، تولید ایمن و مصرف بهینه انرژی دست یافته ایم .وی گفت: هم اکنون 80 درصد محصولات پتروشیمی فنآوران به بازارهای جهانی صادر میشود.

 

دو دلیل اصلی تخفیف در فروش نفت

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تبصره تخفیف در مذاکرات برای فروش نفت همیشه وجود داشته است، گفت: ریسک خرید نفت از ایران به دلیل تحریم و هزینههای انتقال پول دو دلیل اصلی تخفیف در فروش نفت به شمار میآیند. اسدالله قرهخانی در گفتوگو با خانه ملت با بیان اینکه تبصره تخفیف در مذاکرات برای فروش نفت همیشه وجود داشته است اما در زمان تحریم به چند دلیل باید تخفیفها را بیشتر کرد، ادامه داد: شرکتهای خریدار با خرید نفت ایران بهعنوان کشوری تحریمی ریسک می‎کنند و بهیقین هر کاری که ریسک بالاتری داشته باشد هزینه بیشتری را تحمیل میکند چراکه ممکن است آنها نیز مشمول این تحریمها ازسوی آمریکا شوند.

آخرین تصمیمات

برای نرخ برق بیتکوینها

سخنگوی صنعت برق درباره آخرین تصمیمات برای نرخ برق بیت کوین اظهار داشت: فعلا تعیین نرخ برق برای استخراج کنندگان بیت کوین در حد تصویبنامه هیات وزیران است.مصطفی رجبی مشهدی در گفتوگو با ایلنا، افزود: در وزارت نیرو نیز جلسات کارشناسی برای ابلاغ تعرفه انجام و بزودی مشخص میشود که نرخ برق به چه شکل تعیین شود. سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: همانطور که در تصویبنامه هیات وزیران ابلاغ شده، قیمتها همان متوسط ریالی نرخ صادراتی برق است.

عرضه دو میلیون بشکه نفت‎ خام سبک

در بورس انرژی

اطلاعیه عرضه نفت‎ خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی برای تاریخ سه شنبه، ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ منتشر شد.به گزارش NIOC، اطلاعیه عرضه دو میلیون بشکه نفت‎ خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۵۷ دلار و ۹۸ سنت برای هر بشکه منتشر شد. خریداران می‎توانند تا ۳ ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر است.

صادرات نفت ایران

هیچگاه متوقف نمیشود

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره با بیان اینکه با بهرهبرداری و تکمیل ظرفیت تولید یکی از پالایشگاههای جدید کشور موفق به خودکفایی در تامین تولید بنزین مورد نیاز کشور با کیفیت یورو ۵ شدیم، گفت: بهبود کیفیت هوا بهطور مستقیم متاثر از تولید بنزین یورو ۵ این پالایشگاه و تولید بنزین یورو در دیگر مجتمعهای پالایشی کشور است.بر اساس اعلام وزارت نفت، عبدالله حاتمیان با اشاره به محدودیتهای ایجادشده برای صادرات نفت ایران، افزود: ایران هیچ مشکلی در تامین فرآوردههای نفتی مورد نیاز داخل ندارد، آمریکاییها تصور میکردند ما نمیتوانیم کل بنزین مورد نیاز کشور را تامین کنیم و مردم در این زمینه با مشکل روبهرو میشوند.وی با بیان اینکه صادرات نفت ایران هیچگاه متوقف نمیشود، تصریح کرد: امروز با تلاشهای وزارت نفت، صادرات انجام میشود و البته راه نیز برای فعالیت بابک زنجانیها بسته شده است.

تنش های منطقه ای باعث شد؛

گروه انرژی: این روزها قیمت نفت تحت تاثیر تنش بیشتر در روابط تجاری آمریکا و چین که نگرانیها نسبت به جنگ ارزی را برانگیخته، به ریزش سنگینی تن داده است؛ در این بین عربستان سعودی سعی دارد با کاهش تولید وضعیت بازار را سر و سامان دهد اما همچنان بازار نفت در وضعیت بیثباتی است.

بهگزارش ایسنا، قیمت نفت چهارشنبه گذشته و همزمان با اقدام بانکهای مرکزی در کاهش نرخهای بهره به منظور حمایت از رشد اقتصادی، با دور جدیدی از سقوط سنگین روبرو شد. بانکهای مرکزی هند، نیوزیلند و تایلند برای حمایت از رشد اقتصاد و صادراتشان در برابر پیامدهای جنگ تجاری آمریکا و چین، نرخهای بهره را کاهش دادند. این کاهش نرخها نشان میدهد که جنگ میان واشنگتن و پکن، اقتصاد جهان را تهدید میکند.

به اعتقاد تحلیلگران، تعرفههای بالاتر آمریکا روی واردات چین، هر دو اقتصاد را کند خواهد کرد اما دولت چین ممکن است برای تلافی کردن تعرفههای آمریکا، ارزش یوان را ضعیف کند. ارزش یوان دوشنبه هفته پیش به پایین هفت یوان در برابر هر دلار سقوط کرد که از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ کمسابقه بود. با این حال بانک مرکزی چین فعلا از سقوط بیشتر ارزش یوان جلوگیری کرده زیرا ریسک فرار سرمایهها را به همراه دارد.

نرسی قربان - کارشناس ارشد حوزه انرژی - درباره وضعیت فعلی بازار نفت گفت: کاهش تولید اوپک موضوعی بود که قبلا بر سر آن تصمیم گیری شده بود لذا نمیتوان گفت که این مساله در شرایط فعلی تاثیر چندانی دارد.

وی با اشاره به تصمیم عربستان برای کاهش تولید، اظهار کرد: به تازگی عربستان اعلام کرده است که با هدف افزایش قیمتها قصد کاهش تولید خود را دارد که این مساله نیز بستگی به واکنش بازار دارد.

این کارشناس حوزه انرژی با بیان اینکه این موضوع تا حدی موجب می شود تا افت شدید بازار برگردد، تصریح کرد: نمیتوان گفت که این مساله موجب بالارفتن قیمتها میشود چراکه عوامل دیگری همچون جنگ تجاری آمریکا و چین نیز در این مساله تاثیر گذار است.

قربان با تاکید به این موضوع که اگر اختلافات آمریکا و چین افزایش یابد، رشد اقتصادی جهان دچار مخاطره میشود و تقاضا برای نفت کاهش مییابد اما اگر وضعیت پایدار شود، احتمال افزایش قیمت نفت وجود دارد.

  • سرنوشت جنگ آمریکا و چین چه میشود؟

    اما به دلیل اهمیت چین برای اقتصاد جهانی و به دلیل این که ارزها روی هم تاثیر میگذارند و از آنجا که ارتباط میان دلار و یوان به سیاست پولی جهانی جهت میدهد، افت یکباره ارزش یوان فشار شدیدی را به سایر اقتصادهای نوظهور تحمیل کرد. شی جین پینگ، رییس جمهور چین هیچ علامتی دال بر عقب نشینی نشان نمیدهد و ترامپ هم خود را کنار کشیده و راه چندانی برای خروج از جنگ تجاری برای سران قدرتمندترین اقتصادهای جهان نمانده است.

    پیامدهای این جنگ به سرعت گسترش پیدا میکند. چند روز از زمانی که توییت ترامپ درباره وضع تعرفههای جدید روی واردات چین نگذشته است اما بانکهای مرکزی متعددی در جهان کاهش نرخهای بهره را اعلام کردهاند. شاخص داوجونز اینداستریال هفته گذشته هفت درصد نزول کرد. نفت خام کاهش بهای بیشتری داشته و در نخستین هفته اوت بیش از ۱۳ درصد افت کرد. در حقیقت نفت از اوج قیمتی که در آوریل داشت، بیش از ۲۰ درصد سقوط کرده و روند نزولی پیدا کرده است.

    نفت اما مشکلات خاص خود را دارد و از یک سو با کندی رشد تقاضا و از سوی دیگر با رشد سریع عرضه مواجه است. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته را نشان داد، سقوط قیمتها را تشدید کرد. همچنین جنگ ارزی، تاثیر مستقیمی روی تقاضا برای نفت دارد. قویتر شدن دلار، نفت را برای کشورهای دیگر گرانتر میکند و روی مصرف کنندگان تاثیر فوری میگذارد. به همین دلیل است که نفت با دلار رابطه معکوس دارد و گرانی دلار باعث کاهش قیمت آن میشود.

  • سد عربستان برای کاهش قیمت نفت

    از سوی دیگر، عربستان سعودی در پی سقوط قیمت نفت به پایینترین حد هفت ماه گذشته، با سایر تولیدکنندگان نفت درباره واکنشهای احتمالی برای متوقف کردن این روند به رایزنی پرداخته است. یک مقام سعودی که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات مایل نبود نامش فاش شود، به بلومبرگ گفت: این کشور اجازه نخواهد داد قیمت نفت سقوط کند و همه گزینههای موجود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

    در هر حال، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت عضو اوپک است، تحت توافق کاهش تولید این گروه تولیدش را بیش از سقفی که با تولیدکنندگان دیگر اوپک توافق کرده بود، کاهش داده است. اوپک، روسیه و شماری دیگر از کشورهای غیرعضو اوپک در چارچوب ائتلافی معروف به اوپک پلاس، ماه میلادی گذشته توافق کردند کاهش تولید ۱.۲ میلیون بشکه در روز را تا پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ تمدید کنند.

رئیس اتحادیه بنک داران مواد غذایی از افزایش ۱۲۰ درصدی قیمت چای خارجی در بازار خبر داد و گفت: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیمایی به واردات دلیل اصلی نوسان قیمت چای خارجی در بازار به شمار میرود.محمد آقا طاهر در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: قیمت هر بسته چای نیم کیلویی از ۲۹ هزار تومان به ۶۴ تا ۶۹ هزار تومان رسیده است در حالی که با حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت ارز خارجی حداکثر باید ۲ برابر افزایش مییافت.وی از کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی قیمت برنج ایرانی در عمده فروشیها خبر داد و گفت: با توجه به آنکه کشت نو در هفتههای آتی به بازار عرضه میشود از این رو ازدیاد عرضه برنج سال گذشته موجب شده تا قیمت این محصول روند نزولی در بازار داشته باشد ضمن آنکه پیش بینی میشود روند کاهشی قیمت همچنان در بازار استمرار یابد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این که قرنطینه گیاهی در هر جامعه ای می تواند امنیت غذایی کشور را تضمین کند، گفت: رعایت مباحث قرنطینه گیاهی در مرزهای کشور، امنیت غذایی مطلوبی را به همراه خواهد داشت.به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا درگاهی در ادامه افزود: بیش از ۹۰ پست قرنطینه ای در گمرکات، بنادر و فرودگاه های کشور وجود دارد که وظیفه دارند از ورود آفات و بیماری هایی که با محموله ها و محصولات گیاهی وارد کشور می شود، جلوگیری کنند.درگاهی بیان کرد: در این راستا با توجه به مصوبه سازمان ملل متحد، فائو سال ۲۰۲۰ را سال قرنطینه گیاهی معرفی و ایران را موظف کرده است در سال ۲۰۲۰ برنامه هایی جهت آموزش و شناساندن مباحث قرنطینه گیاهی برای آحاد مردم کشور داشته باشد.

قیمت شیرینی در عید قربان تغییر نخواهد کرد

رئیس اتحادیه قنادان در خصوص آخرین وضعیت بازار شیرینی و قنادیها اظهار کرد: هم اکنون بازار آرام است و باتوجه به کاهش درخواستها تولید نیز در کشور کمتر شده است.علی بهرهمند در گفت وگو با میزان در ادامه افزود:باتوجه به نزدیک شدن به دو عید قربان و غدیر همچنین با بازگشت حجاج به کشور، پیش بینی میشود که بازار از حالت رکود خارج شده و رونق نسبی و موقتی پیدا کند.بهرهمند در رابطه با قیمت شیرینی در ایام عید قربان و غدیر بیان کرد: قیمت انواع شیرینیتر و خشک در ایام عید تغییر نخواهد کرد و با نرخهای پیشین به فروش میرسد.وی در خصوص شکر دولتی گفت: چند ماه گذشته شکر با نرخ دولتی به واحدها عرضه شد که در برخی از واحدها به پایان رسیده و از آن پس، از سوی دولت به واحدها شکر عرضه نشده است.

هزینه تولید هرکیلو قارچ خوراکی ۱۰ هزار تومان

دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ با اشاره به کاهش تولید قارچ به دلیل قرارگیری در فصل گرما گفت: تولید نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، اما هزینههای تولید قارچ در مدت اخیر با روند صعودی همراه بوده است.حبیب الله عظیمی در گفتگو با میزان در رابطه با افزایش قیمت قارچ در بازار اظهار کرد: بنا بر میزان تولید، عرضه و تقاضا و هزینه نهادهها ممکن است قیمتها با تغییراتی همراه شود.وی بابیان اینکه هزینه تولید قارچ خوراکی با توجه به تکنولوژی تولید متفاوت است عنوان کرد: هرینه تولید هرکیلو قارچ بین ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان است و در بازار با توجه به کیفیت بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان عرضه میشود.

ضرورت حمایت از صنعت پوشاک کشور

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان در تولید چادر مشکی در کشور، گفت: چرا با وجود هجمه زیاد مبارزه با عفاف و حجاب دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان این بخش نمیکند؟اسدالله سلیمانی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه صنعت پوشاک به دلیل عدم حمایت دولتهای مختلف نه تنها به جایگاه قابل توجه خود دست پیدا نکرده بلکه از مسیر توسعه هم عقب مانده است، اظهار داشت: باید عزمی جدی برای حمایت از صنعت پوشاک کشور به کار گرفته شود. این صنعت به راحتی میتواند 1.5 تا 2 میلیون شغل در کشور ایجاد کند اما متأسفانه مشکلات عاملی شده تا مسیر توسعه این صنعت بسیار کند انجام شود.وی با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان در تولید چادر مشکی در کشور، افزود: متأسفانه با وجود نیاز بسیار بالای کشور، فقط یک کارخانه آن هم با ظرفیت بسیار کم در حوزه چادرمشکی فعالیت میکند.

رئیس شورای تامین دام کشور تشریح کرد؛
 

گروه اصناف: از هفته گذشته واسطهها فروش هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان را با قیمت ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان آغار کردهاند و انتظار میرود مانند هر سال قیمت را در آستانه عید افزایش بیشتری دهند. با توجه به تفاوت قیمت خرید دام از دامداران و عرضه آن نیاز به نظارت بیشتر دستگاههای ذیربط در آستانه عید قربان احساس میشود. با این حال رئیس شورای تامین دام کشور گفت: در جلسه معاون وزیر جهاد کشاورزی و بخش خصوصی قیمت خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران ۳۰ هزار تومان و قیمت عرضه در فروشگاهها برای مصرفکننده ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان تعیین شد.

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور در گفتوگو با ایلنا با بیان اینکه قیمت گوشت گوساله در جلسه معاون وزیر جهادکشاورزی با تشکلهای بخش خصوصی تعیین شد، اظهار کرد: در این جلسه که معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان انجمن صنفی گاوداران ایران، اتحادیه مرکزی سراسری دامداران ایران، سازمان میادین میوه و ترهبار و فروشگاههای زنجیرهای حضور داشتند، در خرید هر کیلوگرم دام زنده سنگین از دامداران به قیمت ۳۰ هزار تومان توافق شد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه قیمت لاشه دام سنگین ۶۳ تا ۶۴ هزار تومان تعیین شد.پوریان قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله در فروشگاههای زنجیره با احتساب هزینهها را ۸۰ تا ۸۲ هزار تومان اعلام کرد.به گفته پوریان؛ تعیین قیمت دام سبک به جلسه آینده معاون وزیر جهادکشاورزی با تشکلهای بخش خصوصی موکول شده است.

پوریان درباره قیمت عرضه دام زنده برای عید قربان نیز گفت: با توجه به افزایش تولید و عرضه دام سبک در سالجاری، قیمت دام زنده برای عید قربان کاهش یافته است.وی قیمت هر کیلوگرم دام زنده سبک برای عید قربان را ۳۶ تا ۳۸ هزارتومان اعلام کرد.رئیس شورای تامین دام کشور فروش دام بیش از قیمتهای عنوان شده را زیاده خواهی واسطهها دانست.پوریان گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده به صورت درهم از دامداران ۳۴ هزارتومان خریداری میشود.

قیمت عرضه گوشت قرمز نباید بیش از ۸۰ هزار تومان باشد

از سویی دیگر رئیس مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت گوشت گوساله با توجه به نرخ دام زنده و ضرایبی که امروز برای لاشه، حذف استخوان و ... در کشور وجود دارد نباید به ازای هرکیلو بالاتر از ۸۰ هزار تومان در بازار عرضه شود.مختارعلی عباسی بیان کرد: حال سئوالی که با توجه به پائین آمدن قیمت دام زنده مطرح میشود اینکه چرا قیمت گوشت در بازار کاهش چندانی پیدا نمیکند.وی افزود: جلسهای روز گذشته با حضور مسئولان فروشگاههای زنجیره ای، اتحادیه دامداران ایران، انجمن صنفی دامداران و تولیدکنندگان گوشت قرمز برگزار شد.عباسی تصریح کرد: تولیدکنندگان در این جلسه اعلام آمادگی کردند که گوساله زنده پرواری را به قیمت هرکیلوگرم ۳۰ هزار تومان عرضه کنند.وی عنوان کرد: همانطوری که همه واقفند دلالان و واسطهها از جمله عوامل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار هستند از اینرو ضرورت دارد دست آنان به نحوی از این بازار کوتاه شود.

  • ۱۶۶ دامپزشک بر ذبح دام در مراکز شهرداری تهران نظارت دارند

    همچنین مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران گفت: ۱۶۶ دامپزشک برای روزهای عرفه و عید قربان در مراکز عرضه دام بهداشتی سطح پایتخت بر ذبح دام نظارت میکنند.سید سعید راد توضیح داد: این سازمان با تدارک ۲۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام با حضور بیش از ۶۰۰ نفر از ذبح کننده حرفهای برای پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک انسان و دام مانند تب کریمه کنگو همه توان خود را به کار گرفته است.وی ادامه داد: حتی ذبح یک دام در خارج از جایگاه های عرضه بهداشتی دام، سلامت شهروندان را مورد تهدید قرار میدهد و به خطر میاندازد.مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران خاطرنشان کرد: طی روزهای عرفه و عید سعید قربان ۳۰ هزار راس دام در ۲۴ جایگاه عرضه بهداشتی دام به شهروندان عرضه خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، لباسشویی و قطعات یدکی با بیان اینکه ۹۰ درصد نمایندگی و کارتهای گارانتی در کشور بدون اطمینان و ثبات هستند، گفت: کمبودی در بازار قطعات جانبی لوازم برقی آشپزخانه وجود ندارد و تنها قیمت محصولات رشد قابل توجهی به خود گرفته است.علی جمالی در گفتوگو با ایسنا، در رابطه با شرایط خدمات پس از فروش شرکتهای لوازم خانگی که بازار ایران را ترک کردهاند، گفت: اکثر قطعات ماشینهای لباسشویی در ایران داخلیسازی شده و تأمین این قطعات از طریق تولید داخلی انجام میشود و این در حالی است که تأمین بسیاری از قطعات یخچال و فریزرهای وارداتی از بازار آزاد به مراتب راحتتر از فرآیند گارانتی است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشیها ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.عظیم حجت در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به نرخ کنونی مرغ زنده، عرضه مرغ گرم در خرده فروشیها با قیمت ۱۶، ۱۷ و ۱۸ هزار تومان به معنای سود مازادی است که برخی مغازه داران دریافت میکنند، از این رو از دستگاههای نظارتی تقاضا داریم با اعمال نظارتهای بیشتر از فروش با نرخهای غیرقانونی جلوگیری شود.وی افزود: با وجود کاهش وزن گیری لاشه در فصل گرما و افزایش تلفات پیش بینی میشود که نرخ مرغ تا اواسط شهریور در دامنه ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان باشد.