روند مشکوک افشاگری در فضای مجازی

سخنگوی دولت گفت: متاسفانه این روزها روند مشکوکی تحت عنوان افشاگری در فضای مجازی به شکل غیراخلاقی در حال رواج است.

علی ربیعی در یادداشتی با عنوان «وقتی می گوییم عملیات روانی از چه صحبت می کنیم؟» افزود: «اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن مردی جوان در محیطی خارج از کشور در حال رقص نمایش داده می شود. متاسفانه این روزها، روند مشکوکی تحت عنوان افشاگری در فضای مجازی به شکل غیراخلاقی در حال رواج است.

بررسیها حاکی از آن است که بخشی از این موارد یا به طور کامل دروغ و یا در برگیرنده بخش اندکی از حقیقت هستند که در بازنمایی دروغ ساخته و پرداخته می شوند.

 

تروریسم اقتصادی بر ناامنی منطقه افزوده است

وزیر امور خارجه ایران گفت: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست و بر ناامنی منطقه افزوده است.

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه با شیخ تمیم بن حمد امیر قطر دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کلیه همسایگان را مورد تاکید قرار داد و از روابط ایران و قطر به عنوان الگویی برای مناسبات سیاسی ایران و کشورهای منطقه یاد کرد. وی گفت: تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران کارساز نیست و بر ناامنی منطقه افزوده است.

 

هنر صدا و سیما سرمایه سوزی است

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه صدا و سیما به جای آنکه کارخانه آدم سازی باشد، هنرش سرمایه سوزی شده است. به گزارش ایرنا به نقل از امیدنامه، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی، هنری و بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون با تبریک اعیاد قربان و غدیر و با گرامی داشت یاد و خاطره هنرمندانی که در یکسال اخیر درگذشتند، از اصلاح اساسنامه صدا و سیما در مجلس خبر داد و گفت: باید اداره صدا و سیما به گونهای باشد که در شان یک نهاد ملی باشد. درشرایطی که شاهد برخی سوء تدبیرها و همینطور تلاش عده ای برای ناامیدکردن مردم هستیم متاسفانه برخی آثار هنری هم در راستای تشدید این ناامیدی است.

مراسم بزرگداشت آیتالله محسنی

از طرف رهبر انقلاب برگزار میشود

مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع علما اسلامی کشور افغانستان فردا از طرف رهبر معظم انقلاب در قم برگزار میشود.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد آصف محسنی رئیس فقید مجمع علما اسلامی کشور افغانستان امروز از طرف رهبر معظّم انقلاب در قم برگزار میشود.

این مراسم، بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود.

فرانسه پیشنهاد قطعی

برای جبران تعهدات اروپا نداده است

سخنگوی وزارت خارجه وجود هرگونه پیشنهاد قطعی و قابل اعتنا از سوی فرانسه را برای جبران عملی نشدن تعهدات اروپاییها، رد کرد.

به گزارش ایسنا، سید عباس موسوی در گفتگو خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این سؤال که برخی رسانهها همانند المانیتور اعلام کردهاند که در تماس تلفنی آقای روحانی با ماکرون دو پیشنهاد از سوی فرانسه مبنی بر حساب بانکی با ۱۵ میلیارد دلار برای راه انداختن اینستکس و دعوت از رئیس جمهور ایران برای حضور در نشست G-7 در پاریس مطرح شده است، گفت: پس از واکنشهایی که جمهوری اسلامی ایران به بی عملی اروپاییها نشان داد برخی از کشورهای اروپایی تلاشهایی را شروع کردند و به دنبال فائق آمدن به مشکلات برآمدند. وی با اشاره به تلاش فرانسه به عنوان یکی از اعضای ۱+۴ افزود: رئیس جمهور فرانسه به عنوان یکی از اعضای ۱+۴ اقداماتی را به منظور کاهش تنش شروع کرده و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که از این تلاشها استقبال میکند و تلاشها را نفی نمیکند.

تعویق نشست سهجانبه

ایران، روسیه و آذربایجان

سخنگوی کرملین گفت که نشست میان رؤسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان به تعویق افتاده است. به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، امروز -دوشنبه- گفت که نشست میان رؤسای جمهور ایران، روسیه و آذربایجان به تعویق افتاده است. وی گفت: «نشست میان رؤسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه که بنا بود در روزهای پیش رو برگزار شود، بهخاطر دلایل فنی عقب افتاده است.» این اجلاس قرار بود در ماه جاری میلادی در شهر بندری سوچی روسیه برگزار شود.

حضور معاون سیاسی وزیر کشور

در مراسم عید قربان اهل تسنن

معاون سیاسی وزارت کشور ضمن حضور در مراسم عبادی _ آیینی و باشکوه عید سعید قربان در جمع اهل تسنن شهرستان آق قلا گفت: اقوام و اقلیت های گوناگون کل پیکرهای به نام ایران را پدید آوردهاند. به گزارش ایلنا، در جریان یازدهمین سفر استانی معاونت سیاسی وزارت کشور که به میزبانی استان گلستان در حال انجام است، جمال عرف در مراسم باشکوه عید سعید قربان در عیدگاه مرکزی اهل تسنن شهرستان آققلا حضور یافت و علاوه بر به جای آوردن نماز عید در جمع اهل تسنن شهرستان سخنرانی کردند. عرف با تاکید بر اهمیت و جایگاه ویژه اقوام مختلف و متنوع در کشور, ایران را به یک فرش ایرانی زیبا و چشم نواز شبیه دانست که اقوام و اقلیت های گوناگون هم چون تار و پود این فرش به آن زیبایی و قوام و هویت بخشیدهاند و کل پیکرهای به نام ایران را پدید آوردهاند.

تلاش بولتون برای خروج انگلیس از برجام

تلاش مشاور امنیت ملی آمریکا برای همراه کردن انگلستان با سیاستهای آمریکا علیه ایران ادامه دارد. به نقل از هیل، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواهان آن است تا انگلستان را به همراهی با سیاستهای «دونالد ترامپ» رئیسجمهوری ایالات متحده وادار کند و شنیده میشود بولتون خواهان تشدید مواضع انگلستان در مورد ایران است. بر اساس این گزارش، وی حتی خواستار خروج انگلیس از برجام در راستای سیاستهای آمریکا شده است. هم چنین بولتون قصد دارد از انگلیس بخواهد موضع سختگیرانهتری در قبال هوآوی اتخاذ کنند. بولتون به دولت جدید «بوریس جانسون» نخستوزیر بریتانیا بسیار امیدوار است و تصور می کند میتواند دولت جدید را با خود همراه کند.

عبور از شرایط نامساعد معیشتی کنونی

با توزیع کالا برگ

عضو کمیسیون بودجه مجلس راهکار عبور از شرایط معیشتی نامساعد کنونی را توزیع کالا برگ عنوان کرد و با انتقاد نسبت به نبود همت در دولت برای تحقق این مهم، گفت: تورم در برخی از کالاها و اقلام اساسی به ۱۰۰ درصد رسیده است. محمد حسینی در گفت‍وگو با خبرگزاری خانه ملت در تحلیل دلایل تضعیف اقتصاد خانوار و راههای برونرفت از این وضعیت، گفت: برنامهریزیهای کوتاه مدت به جای بلند مدت، سوءمدیریتها و تحریمهای آمریکا سبب تجربه تورم خارج از انتظار در اقتصاد شد، درواقع با بالارفت تورم در یک کشور بهویژه در حوزه کالاهای اساسی، دولتها باید اقدامات ضروری انجام دهند، اقداماتی مانند پرداخت یارانه مستقیم و ارائه کالاهای اساسی با قیمت مناسب به طبقه پایین جامعه. برنامهریزیهای کوتاه مدت به جای بلند مدت، سوءمدیریتها و تحریمهای آمریکا سبب تجربه تورم خارج از انتظار در اقتصاد شد نماینده مردم تفرش، آشتیان و فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها در شرایط مشابه با وضعیت کنونی اقتصاد ایران برای فاصله سطح معیشت جامعه از حداقلها، تلاش کرده تا مردم به رفاه نسبی دست پیدا کنند، ادامه داد: اگرچه طبق آمار ارائه شده توسط دولت تورم در ایران به 30واندی درصد رسیده اما این مهم در برخی از کالاها و اقلام اساسی تا 100درصد نیز رشد داشته است.

روحانی ضمن تبریک عید قربان به سران کشورهای اسلامی بیان کرد؛

گروه سیاسی: رئیس جمهوری در پیام های جداگانهای به سران کشورهای اسلامی با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، ابراز امیدواری کرد که رهبران کشورهای اسلامی با وحدت هرچه بیشتر بتوانند با یکجانبهگراییها و سلطهگری سران سلطه و تروریسم در جهان مقابله نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام تبریک به سران کشورهای اسلامی تاکید کرد: عید قربان، عید پیروزی در انجام وظیفه و ادای فرمان حق و قربانی کردن هوای نفسانی و کرنش در برابر مخلوق و تقرب به معبود است.

رئیس جمهوری در این پیام ابراز امیدواری کرد: رهبران کشورهای اسلامی و اندیشمندان مسلمان به واسطه برکات این روز عزیز و با وحدت هر چه بیشتر بتوانند با یکجانبهگراییها و سلطهگری سران سلطه و تروریسم در جهان مقابله نموده و راه را برای گسترش بیش از پیش صلح و ثبات در منطقه و جهان و تحکیم عدالت و برادری در میان امت اسلامی هموار کنند.

در گفت وگویی تلفنی مطرح شد؛

روحانی و اردوغان بر توسعه همکاریهای دو کشور در همه عرصهها تاکید کردند

روحانی و اردوغان بر توسعه همکاریهای دو کشور در همه عرصهها تاکید کردند

تهران - ایرنا - روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه عصر یکشنبه بر گسترش روابط تهران – آنکارا در همه عرصههای مورد علاقه تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت ترکیه و همه مسلمانان جهان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با ترکیه به عنوان یک کشور دوست و برادر، کاملا آماده است.رئیس جمهوری همچنین تسریع در اجرای توافقات میان دو کشور را ضروری دانست.

رئیس جمهوری ترکیه نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رئیس جمهوری، دولت و ملت ایران، اظهار داشت: آنکارا آماده است روابط خود را با تهران در همه زمینه ها بیش از پیش تقویت کند.

رجب طیب اردوغان ابراز امیدواری کرد که عید سعید قربان عامل بیداری و اتحاد جهان اسلام و تقویت وحدت و برادری میان کشورهای اسلامی شود.

اقدامات برخی کشورهای فرامنطقهای در خلیج فارس، مشکلات منطقه را پیچیدهتر و خطرناکتر میکند

اقدامات برخی کشورهای فرامنطقهای در خلیج فارس، مشکلات منطقه را پیچیدهتر و خطرناکتر میکند

رئیس جمهوری اسلامی ایران، روابط تهران – دوحه را دوستانه، برادرانه و رو به توسعه خواند و تاکید کرد که روابط دو کشور دوست، در همه عرصهها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باید بیش از پیش توسعه و تحکیم یابد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت قطر و همه مسلمانان جهان، اظهارداشت: ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است و همه تلاش خود را در این راستا بکار گرفته و معتقد است که حفظ این امینت، توسعه و منافع مردم منطقه را تضمین می کند.

رئیس جمهور هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان دانست و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت خلیج فارس با همکاری و همراهی کشورهای ساحلی و در قالب ترتیبات امنیتی مشترک قابل تحقق است، اظهارداشت: تجربه تاریخی این واقعیت را به همگان نشان داده که مداخله خارجی ها، تنها موجب افزایش تنش و پیچیده تر کردن شرایط منطقه شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تداوم رایزنی ها با کشورهای دوست برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه است، گفت: تهران معتقد است که کاهش تنش ها در منطقه به نفع همه است و امیدواریم آمریکایی ها دریابند مسیری که انتخاب کرده اند نادرست است، این مسیر برنده ای نخواهد داشت و باید رفتار خود را اصلاح کنند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران، تاکید کرد که قطر از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها استقبال می کند. امیر قطر کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس را به نفع منطقه و جهان دانست و با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: دوحه از هیچ تلاشی برای کاستن از این تنش ها دریغ نخواهد کرد. وی تاکید کرد: امنیت منطقه باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و مواضع قطر در این عرصه کاملا روشن است و ما خواهان همکاری با ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه و امنیت منطقه هستیم.

معاون اول رییس جمهور در ترکمنستان تاکید کرد:

گروه راه و مسکن: معاون اول رییس جمهور با اشاره به امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر گفت: اکنون فرصت سمایه گذاری متقابل در بنادر دریای خزر فراهم شده است.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری در نخستین مجمع اقتصادی خزر که در ترکمنستان برگزار شد، پس شرکت در مراسم عکس یادگاری با رییس جمهوری ترکمنستان و مقامات شرکت کننده، اظهار داشت: برگزاری این همایش فرصتی مناسب برای گفت وگو و افق گشایی در روابط کشورهای شرکت کننده در این اجلاس باشکوه است که جا دارد از ابتکار جناب آقای قربانقلی بِردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان در برگزاری آن تشکر و قدردانی کنم.

اسحاق جهانگیری خاطر نشان کرد: ۲۱ مرداد برابر با ۱۲ آگوست برای کشورهای ساحلی دریاری خزر یادآور تحولات بزرگ و امید بخش است. در چنین روزی بود که کنوانسیون تهران در سال ۲۰۰۶ لازم الاجرا شد و در سال ۲۰۱۸ نیز کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر به امضاء رسید. به این اعتبار امروز، «روز خزر» نامگذاری شده و نقطه عطفی است در روابط و همکاریهای پنج جانبه کشورهای ساحلی دریای خزر که باید آن را گرامی بداریم و از این فرصت برای بسط هر چه بیشتر روابط استفاده کنیم.

جهانگیری ادامه داد: اکنون و پس از امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر، اولین اولویت ما باید توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی بویژه از طریق برقراری ارتباط موثر میان بخشهای خصوصی و دولتی در حوزه خزر باشد. وی گفت: اولویت مهم دیگری که نیازمند همکاری مشترک و تلاش جمعی کشورهای حوزه خزر است، حفاظت از محیط زیست این دریا، به عنوان میراث مشترک است. معتقدیم هرگونه برنامه توسعهای باید همراه با سرعت بخشیدن به اجرایی شدن کنوانسیون تهران و پروتکلهای آن باشد. معاون اول رییس جمهوری افزود: اگرچه حجم مبادلات تجاری بین کشورهای ساحلی دریای خزر روندی رو به رشد دارد اما متناسب با روابط سیاسی ما نیست. اهتمام دولتها در بسترسازی و فعال کردن بخشهای خصوصی، تسهیل روادید تجاری و کاهش و به صفر رساندن تعرفههای تجارت ترجیحی در قالب دو یا پنج جانبه میتواند باعث افزایش حجم روابط اقتصادی حوزه خزر شود.

وی ادامه داد: امروز فرصت برای گسترش همکاری ما در بخش های اقتصادی، گردشگری، گمرکی، حمل و نقل، کشتیرانی و بنادر، صنایع، شیلات، سرمایه گذاری های متقابل در ساخت بندر، خرید و فروش تجهیزات بندری و ترانزیت به خوبی فراهم است و ظرفیت های فراوانی در این زمینه وجود دارد. جهانگیری اظهار داشت: تعامل با همسایگان، پرهیز از هر گونه تنش و حفظ ثبات و امنیت منطقه از اولویتهای اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به حساب میآید. ما با استقبال از رویکرد مثبت کشورهای آسیای مرکزی و دولتهای ساحلی خزر، مصمم هستیم با گسترش همکاریهای سیاسی و منطقهای و نیز با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، حجم مناسبات اقتصادی و تجاری کشورمان را در چارچوب منافع مشترک با کشورهای حوزه خزر افزایش دهیم. معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان کشورهای ما، مستلزم تقویت مبانی حقوقی مناسبات فیمابین است. ساختارمند کردن و ایجاد نظم و ترتیب پایدار در همکاریهای اقتصادی کشورهای ساحلی خزر نیازمند سازوکار مشخصی است. پیشنهاد قبلی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تشکیل سازمان همکاریهای دریای خزر می تواند چارچوب مناسبی برای پیشبرد این همکاریها باشد. اجرای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا نیز می تواند تجارت منطقهای ما را وارد مرحله نوینی کند. جهانگیری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با در اختیار گذاشتن سخاوتمندانه زیرساختهای خود در حوزه حمل و نقل و ترانزیت در بخشهای جادهای، ریلی، هوایی و دریایی در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس، کشورهای منطقه را در جهت گسترش روابطشان با جهان کمک کرده است. در این چارچوب، توافقات چند جانبه متعددی نیز به امضاء رسیده است که اجرای کامل آنها می تواند وضعیت کنونی منطقه را متحول کند. وی ادامه داد: کریدور حمل و نقل شمال ـ جنوب، همکاری سه جانبه ریلی قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران و اجرایی شدن موافقتنامه حمل و نقل و ترانزیت بینالمللی عشق آباد، امکانات و ظرفیتهای مناسبی را برای توسعه و تحکیم همکاریها بین کشورهای ساحلی دریای خزر و سایر کشورهای منطقه فراهم ساخته که موجب تقویت هر چه بیشتر همکاریهای چند جانبه در منطقه خزر خواهد شد.

ابوترابی فرد در خطبه های نماز عید قربان:
 

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران گفت: رژیم های صهیونیستی، آل سعود و آل خلیفه بر سر نیزه نشستهاند و قطعا محکوم به شکست و نابودی هستند.

به گزارش تجارت، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابیفرد در خطبههای نماز عید قربان که در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن افزود: یکی از مهمترین دستورالعمل های سید آزادگان این بود که میگفت، برادران هم بند نباید یک نفر از ما در این اسارت جا بماند، همه با هم باید استقامت و ایستادگی کنیم و برای ملت ایران، امام و رهبر معظم انقلاب پیامآور عزت باشیم.

ابوترابی فرد اظهار داشت: همه آزادگان در دوران اسارت با عزت ایستادند و از انقلاب دفاع کردند و در طول سالیان پررنج و پر شکنجه سیاه اسارت حتی یک بار پیام نداند که ما خسته شده ایم. پیام آنها برای رزمندگان و مسئولان این بود که ما ایستادیم و ما مردان استقامت هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از درسهای مدرسه حضرت ابراهیم مبارزه با استکبار است، گفت: قدرتهای جهانی چه شانی دارند که ملت ها را مقهور کرده اند؟ اروپا و انگلیس باید از ملت ایران درس بیاموزند و از شخصیت خودشان برابر آمریکا دفاع کنند. ملت ایران و جبهه مقاومت چه درس زیبایی از مدرسه ابراهیم آموختهاند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امام خمینی(ره) به ما درس قدرت آموخت و دنیای اسلام را برابر استکبار به جبهه قدرت تبدیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار ملت ایران در این هفتههای اخیر به نمایش گذاشته شد، گفت: سپاه پاسداران پهپاد آمریکا را سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فروریخت.

ابوترابیفرد خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی، آل سعود و رژیم آل خلیفه بر سر نیزه نشستهاند و قطعا محکوم به شکست و نابودی هستند.

وی تاکید کرد: این جان کلام رهبری که جان کلام قرآن است، اینکه ملت اسلام، ملت عزیز، مستقل، شجاع و مقتدر سوریه، عراق، حزب الله مقاوم لبنان و دلیرمردان یمن شما در راه ابراهیم خلیل الرحمان گام بر می دارید. اتکای به خدای متعال و ایستادگی در برابر این بتها و مجسمه های بی روح و بیجان.

ابوترابی فرد تصریح کرد: شما اقتدار ملت ایران در هفته های اخیر را مشاهده کردید که چگونه به نمایش گذاشته شد. این سبزپوشان مقتدر، پهپاد رادار گریز آمریکا را مورد هدف قرار ندادند، بلکه شخصیت پوشالی آنها را هدف قرار دادند و ابهت آمریکا را فرو ریختند.

وی گفت: این کشتی انگلیسی نبود، این بریتانیای کبیر بود که برابر قدرت ملت بزرگ ایران احساس ضعف کرد، این راه ابراهیم و قدرت ابراهیمی است که دسیسهها را به نردبانی برای قدرت و عزت ملت ایران تبدیل و آتش را گلستان میکند. این راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است که چهار دهه است در دنیای اسلام نهادینه شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: مقابله سازمان یافته و گسترده با منافع نامشروع و زیادهخواهیهای آمریکا و نظام سطله ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی که نمایندگی نظام سلطه در منطقه جنوب غرب آسیا را برعهده دارد و دستش به خون جوانان، زنان، مردان و کودکان فلسطینی آلوده است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: ایستادگی برابر این جریان مفسد و فاسد الهام از مدرسه ابرهیمی است. خلق قدرت و استفاده بهینه از قدرت، برای ارتقای جایگاه امت اسلام، به استقبال خطر رفتن با آرمان های بلند و مبانی مستحکم مبتنی بر دانش، اینها راهبرد ایران است. وی با بیان اینکه ما در سالگرد پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه قرار داریم، خاطر نشان کرد: میشل عون رئیسجمهوری لبنان در سالگرد جشن آزادی سرزمین های اشغالی لبنان اینگونه گفت درود بر آنها که صبر و ایستادگی داشتند و خون هایشان خاکمان را آبیاری کرد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: این رزمندگان شجاع، این سربازان پر توان انقلاب، شاگردان مدرسه حضرت ابراهیم خلیل الرحمان هستند که این راه را آغاز کردند و با قدرت هم تداوم می بخشند. خطیب نماز جمعه تهران درباره مساله اخیر کشمیر گفت: عقلانیت، مدیریت مبتنی بر اخلاق و علم وحدت کشور را خلق می کند، مبادا به سرنیزه روی بیاورید. ملت مسلمان کشمیر جزیی از امت اسلام است و هر حرکت غیرقابل دفاع و غیر اصولی با هر فردی از جامعه اسلامی، برخورد با امت اسلام است. ابوترابی فرد افزود: مسلمانان و غیر مسلمانان صدها سال است که با هم در شبه قاره هند زندگی مسالمت آمیز دارند، حاکمان باید این نوع زندگی را استحکام ببخشند. منطقه ما ظرفیت تنش و نزاع را ندارد. ما دغدغه آرامش و امنیت در امت اسلام، صلح در شبه قاره هند و دغدغه همکاران، خواهران و برادارن خود در جهان اسلام را داریم.