آمریکا از بیثبات کردن منطقه دست بردارد

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی به آمریکا هشدار داد که اگر واقعا خواهان امنیت دریانوردی در خلیج فارس است، باید از رفتارهای بیثباتکنندهاش دست بکشد. به گزارش به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ها، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: اشاعه تسلیحات در منطقه، امنیت منطقه را تهدید میکند. سال گذشته، ایران با داشتن یک میلیون نظامی تنها 16 میلیارد دلار را صرف اهداف نظامی کرده است. عربستان به تنهایی پنج برابر ما برای خرید تسلیحات نظامی خرج کرده است. پر کردن زادخانهها نه باعث صلح و نه باعث پیروزی در جنگ میشود. تنها با همکاریهای منطقهای میتوان به امنیت حقیقی دست یافت.

 

افزایش اورانیوم غنی شده به 370 کیلوگرم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: در حال حاضر موجودی اورانیوم غنی شده 4.5 درصد کشورمان حدود 370 کیلوگرم است.

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی در جمع خبرنگاران درباره میزان اورانیوم غنی شده کشور بالاتر از 3.67 درصد اظهار کرد: وقتی تصمیم گرفتیم غنی سازی خود را بالاتر از 3.67 درصد انجام دهیم این کار با توجه به ضرورت و نیازمان به سوخت نیروگاهی انجام شد که 4.2 درصد است اما ما تا 4.5 بالا رفتیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره میزان تولید آب سنگین نیز گفت: مساله مهم این است که دیگر تعهدی به حفظ سطح 130 تن نداریم.

 

نیروی دریایی سپاه مسئول امنیت تنگه هرمز است

فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه مسئول امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس بوده و هیچ نیازی به غریبهها نیست.

به گزارش تجارت به نقل از سپاه نیوز؛ دریادار پاسدار علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس از موارد مهم برای ایران است اظهار داشت: عبور و مرور دریایی بینالمللی باید همچنان بینالمللی باقی بماند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایران چندین دهه است که امنیت تنگه هرمز را تامین کرده و حضور کشورهایی خارج از منطقه باعث مختل شدن امنیت این تنگه شده است.

 

ابلاغ دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران

دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران از سوی سیدابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه ابلاغ شد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز رسانه قوه قضاییه، در متن دستورالعمل «تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران» که از سوی سید ابرهیم رئیسی ابلاغ شده، آمده است: به منظور انجام بهینه وظایف قوه قضاییه در مسائل اقتصادی جامعه، پیشگیری از وقوع مفاسد و جرائم اقتصادی، حمایت از سرمایهگذاری سالم، تدوین سیاست کیفری مناسب و بازدارنده، تهیه پیوستههای اطلاع رسانی متناسب، مبارزه و مقابله قاطع با مجاری فساد، تسریع در تعقیب، تحقیق، رسیدگی، صدور حکم و اجرای احکام و در اجرای قانون مجازات اسلامی و مقررات آیین دادرسی کیفری، به ویژه ماده ۵۶۶ و تبصره آن، «دستورالعمل تشکیل مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی تهران»، به شرح مواد آتی است. لازم به توضیح است که این دستورالعمل مشتمل بر ۲۹ ماده و ۱۲ تبصره در تاریخ ۱۳۸۹.۵.۱۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید.

تاکید وزیر اطلاعات بر برخورد قاطع

با مفسدان اقتصادی

وزیر اطلاعات بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی تاکید کرد. به گزارش ایسنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در جلسه شورای اداری استان سمنان ارزشمندترین داشته جامعه اسلامی را عزت دانست و تصریح کرد: دشمن همواره به دنبال این است تا با انواع توطئه ها و جنایات مقابل ملتی که راه عزت را در پیش گرفته بایستاد.

وی صبر ، پایداری و مقاومت در کنار تقوا را راهبرد کارآمد نظام مقابل تحریم ها دانست و تصریح کرد: خداوند در قرآن موفقیت و پیروزی ملت های مسلمان را تضمین کرده است ،به سختی و دشواری ها به عنوان نردبان رشد و تعالی نگاه کنیم.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی، حمایت از فعالان اقتصادی و رونق تولیدات صنعتی را از نقاط قوت استان سمنان برشمرد و یاد آور شد: خطوط تولید متکی به مواد اولیه و تجهیزات داخلی راه توسعه بازار اشتغال و بی اثر کردن تحریم ها است.

علوی هزینه های تحمیل شده از تحریم های امریکا و استکبار را به تعبیر قرآن سختی های دانست که پس از آن گشایش نصیب مردم مقاوم و صبور خواهد شد.

مجامع بینالمللی در قبال تحریمهای آمریکا سکوت نکنند

وزیر بهداشت طی نامهای از دبیرکل سازمان بهداشت جهانی خواست تا مانع تداوم تحریمها علیه ایران شود و نوشت: مجامع بینالمللی در قبال تحریمهای آمریکا سکوت نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی طی نامهای به «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با اشاره به تحریمهای آمریکا، از مجامع بین المللی به ویژه سازمان جهانی بهداشت خواست تا در برابر جنایات واشنگتن سکوت نکرده و اجازه ندهند سیاستهای ظالمانه و غیرقانونی ایالاتمتحده بر سلامت مردم تاثیر منفی و مخرب بگذارد.

وزیر بهداشت در این نامه از دبیرکل سازمان جهانی بهداشت دعوت کرد تا در شصتوششمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی که در تاریخ ۲۲ تا ۲۵ مهرماه سال جاری در تهران برگزار می شود، شرکت کند.

صندوق رای مهمترین فرصت مردم برای تعیین سرنوشت خود

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه صندوق رای مهمترین ابزار و فرصت مردم برای تعیین سرنوشت خودشان است،گفت: بایستی با فکری تازه وارد عرصه انتخابات شد تا پاسخگوی نیازهای فعلی و مطالبات جامعه باشد.

«سیده فاطمه حسینی» با اشاره به سخنان رئیس دولت اصلاحات مبنی بر اینکه انتخابات نباید تحریم شود گفت: شرکت در انتخابات و ایفای نقشهای سیاسی و فعالیتهای پیرامونی آن نیازمند یک برنامه و یک فکر است، این برنامه حتما باید پویا و متناسب با شرایط موجود باشد. بایستی با فکری تازه وارد این عرصه شد تا پاسخگوی نیازهای فعلی، سوالات، ابهامها و مطالبات جامعه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در رابطه با شرکت و برخورد با صندوق میتواند چند رویکرد داشت، منتها فکر میکنم این مسئله باید با توجه به تجربههای موجود در جریانات سیاسی و با توجه به شرایط بین المللی و داخلی کشور به صورت هوشمندانه انجام شود.

مجریان انتخابات وامدار

هیچ شخص و جریانی نیستند

معاون سیاسی وزیر کشور بابیان اینکه وظیفه مجریان انتخابات، سرلوحه قرار دادن اصل قانونمداری و نهایت بیطرفی در عمل است، گفت: مجریان انتخابات وامدار هیچ شخص و جریانی نیستند، بنابراین بیطرفی مجریان انتخابات باید بیطرفی به مفهوم واقعی کلمه باشد. به گزارش ایلنا، جمال عرف معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور در جریان یازدهمین سفر استانی خود به استان گلستان با اشاره به اینکه سفرهای استانی و حضور در جلسات ستاد انتخابات استانها با هدف ارزیابی میزان آمادگی ستادهای انتخابات استانها انجام میشود، در جریان آخرین اقدامات، برنامه ها و فعالیتهای کمیته های ستاد انتخابات استان گلستان قرار گرفت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هیأتی از جنبش انصارالله یمن:

گروه سیاسی: در دیدار هیأتی از جنبش انصارالله یمن با حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، نامه آقای سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله تقدیم ایشان شد.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با تمجید از ایمان، ایستادگی، هوشمندی و روحیه جهادی مردم یمن در برابر یک تجاوز وحشیانه و گسترده، تأکید کردند: هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنهای، شهادت ابراهیم بدرالدین برادر آقای سیدعبدالملک بدرالدین را تبریک و تسلیت گفتند و با تجلیل از خانواده بزرگ و مجاهد بدرالدین و گرامیداشت شهید حسین بدرالدین، افزودند: مردم یمن با تمدن عمیق و تاریخی خود و با روحیه مجاهدت و ایستادگی که در این پنج سال از خود نشان دادهاند، آینده خوبی را در پیش دارند و به لطف خداوند، دولتی قوی را تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پیشرفت خواهند رسید.

ایشان با تأکید بر اینکه سعودیها و اماراتیها و حامیان آنها که مرتکب جنایات بزرگی در یمن شدهاند، قطعاً به نتیجه نخواهند رسید، خاطرنشان کردند: آنها بهدنبال تجزیه یمن هستند که باید با قدرت در مقابل این توطئه ایستاد و از یمنِ یکپارچه، متحد و با تمامیت ارضی حمایت کرد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: حفظ یکپارچگی یمن با توجه به عقاید دینی و قومیتهای مختلف این کشور نیازمند گفتگوهای یمنی – یمنی است. حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به جنایتهای سعودیها و همراهان آنها در یمن بویژه در روز عید قربان، افزودند: آنچه در یمن میگذرد، واقعیت دنیای امروز و مدعیان حقوق بشر است.

ایشان با اشاره به مواضع ضد امریکایی و ضدغربی نظام جمهوری اسلامی تأکید کردند: این مواضع براساس تعصب نیست بلکه براساس واقعیات و عملکرد دولتمردان امریکا و غرب است که با ظاهری انسانی و مدنی و اخلاقی، بدترین جنایتها را انجام میدهند و بهطور دائم نیز دَم ازحقوق بشر می زنند.

رهبر انقلاب اسلامی بی تفاوتی دنیای غرب را در قبال جنایاتی که در یمن و فلسطین رخ میدهد، یک نمونه از واقعیات دنیای امروز برشمردند و افزودند: باید با این قدرتهای جنایتکار، با قدرت ایمان و مقاومت و اتکاء به نصرت الهی، مواجه شد و تنها راه همین است.

حضرت آیت الله خامنهای با اشاره به تحریمها و فشارهای گوناگون به جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بخصوص دردوران هشت سال جنگ تحمیلی و مشکلات تأمین نیازهای اولیه دفاعی، خاطرنشان کردند: به رغم تحریمهای چهل ساله ملت ایران با ایستادگی و ایمان و جهاد اکنون به تواناییهای مهمی در زمینه سلاحهای دفاعی خود دست یافته است.

ایشان در پایان ضمن اعلام حمایت از مجاهدت زنان و مردان مؤمن و مقاوم یمن، از هیأت یمنی خواستند، سلام ایشان را به برادر مجاهد و عزیز، سیدعبدالملک بدرالدین و همچنین ملت مؤمن و مقاوم یمن برساند.

در ابتدای این دیدار آقای محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن ابلاغ سلامهای گرم آقای سیدعبدالملک بدرالدین رهبر جنبش انصارالله و همه مجاهدان و رزمندگان یمنی خطاب به رهبر انقلاب اسلامی گفت: ما ولایت شما را امتداد خط پیامبر اسلام (ص) و ولایت امیرالمومنین (ع) می دانیم و مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مردم مظلوم یمن را ادامه خط امام خمینی (ره) و مایه برکت و بسیار روحیه بخش می دانیم.

وی با تأکید بر اینکه مواضع رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم یمن، یک موضع دینی و اعتقادی است گفت: مردم یمن که در شرایط بسیار سختی بسر میبرند با دست خالی اما با ایمان و ثبات قدم در مقابل تجاوز هفده دولت ایستادهاند و به شما قول میدهیم که ملت یمن منسجم و همچون یَد واحد به استقامت و ایستادگی خود در مقابل تجاوز ظلم، تا پیروزی کامل ادامه خواهند داد.

جهانگیری در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق سیلزده کشور خواستار شد؛

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهوری خواستار شناسایی عوامل اصلی بروز سیل در کشور شد و گفت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شد شناسایی عوامل اصلی بروز سیل است که همچنان پابرجاست و باید پیش از آنکه حادثه دوباره ای رخ دهد نسبت به رفع آنها اقدامات مناسب انجام شود.

به گزارش تجارت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق سیلزده کشور، تصریح کرد: دولت به سهم خود در میانه میدان امداد رسانی و پس از آن کمک به بازسازی خسارات سیل ایستاد و امروز هم باید همه مسئولان تلاش کنند تا در بازسازی خسارات حوزه مسکن و کشاورزی که در ارتباط مستقیم با زندگی و معیشت است، نقش خود را به درستی ایفا کنند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل، از روند قابل قبول و مطلوبی برخوردار است، گفت: حادثه سیل روزهای اول سال ۹۸ خیلی متاثر کننده بود، اما در جریان این حادثه بزرگ شاهد نمایش عظیم و باشکوه همبستگی و همیاری مردم بودیم که بار دیگر نشان دادند چگونه در روزهای سخت یکپارچه پشت یکدیگر هستند. وی با بیان اینکه براساس جمع بندیها معیشت عمده مردم استان های گلستان، خوزستان و لرستان از طریق کشاورزی تامین میشد، خاطرنشان کرد: دولت در همان نخستین روزهای وقوع سیل تصمیم گرفت خسارات سیل کشاورزان و باغداران را پس از جبران خسارات واحدهای مسکونی آسیب دیده در اولویت کار قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای اطلاع رسانی شایسته و به موقع درباره اقدامات موثر انجام شده در استانهای سیل زده، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل عدم توجه به این موضوع مهم شاهد بودیم که در جریان زلزله کرمانشاه هم با وجود عملکرد بسیار خوب دولت که تایید و تحسین نهادهای بین المللی را نیز به دنبال داشت، فضای رسانه ای منفی علیه دولت شکل گرفت. بنابراین باید با روشهای کارآمد رسانه ای عملکرد دولت به درستی منعکس گردد.

وی در این جلسه که با حضور وزیران کشور، صمت، نیرو، جهاد کشاورزی و روسای بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: نکته مهمی که نباید از آن غافل شد شناسایی عوامل اصلی بروز سیل است که همچنان پابرجاست و باید پیش از آنکه حادثه دوباره ای رخ دهد نسبت به رفع آنها اقدامات مناسب انجام شود.

جهانگیری با تشکر از مردم، مسئولان و گروه هایی که تلاش کردند در کنار مردم باشند و خسارات ناشی از سیل را جبران کنند، تصریح کرد: قطعا حجم خسارات و پیامدهای این حادثه بسیار زیاد بود و دولت تمام سعی خود را به کار بسته تا برای تسکین آلام مردم سیل زده گامهای موثری بردارد. همچنین در این جلسه وزیر کشور با اشاره به اینکه سیل امسال ۲۵ استان را درگیر کرده بود گفت:: دولت ابتدا تمرکز خود را روی پیشگیری از تلفات گذاشت که انصافا در این زمینه موفق عمل کرد به طوری که از آن حادثه مهیب و بزرگ با کمترین میزان تلفات عبور کردیم. همچنین برای جلوگیری از وارد آمدن خسارات بیشتر و پس از آن جبران خسارات اقدامات خوبی انجام شد و امروز می توانیم بگوییم عملکرد دولت موفق و قابل قبول بوده است.

وزیر کشور طی پیامی اظهار کرد؛
 

گروه سیاسی: وزیر کشور همزمان با ۲۲ مرداد ماه روز "تشکل ها و مشارکتهای اجتماعی"، در پیامی ضمن تبریک این روز، مردم را مهمترین پایه و راسخترین عمود نظام دانست.

متن کامل پیام رحمانی فضلی بدین شرح است:

روز "تشکل ها و مشارکت های اجتماعی"، فرصت مغتنمی است تا در راستای رویکرد مردم سالارانه نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه واقعی مردم در عرصه های مختلف اجتماعی از منظر مشارکت مسئولانه و سازنده در فرآیندهای توسعه اجتماعی مورد توجه و تجلیل قرار گیرد. بدون تردید مشارکت های اجتماعی و حضور مردم در صحنه های مختلف جلوه ای موثر، پسندیده و از مهمترین ابزارهای توسعه و تعالی بوده و این امر پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رکن اساسی در کشور تبدیل شده و همواره مورد اعتنا و توجه بوده است. قانون اساسی و بیانات و رهنمودهای حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به این ظرفیت عظیم شکل داده و آن را به حرکت درآورده و در سایه این مشارکت بسیاری از بحران های بزرگ دشمن ساخته و یا طبیعی از اول انقلاب تاکنون به خوبی با حضور و محوریت مردم مدیریت شده است.اینکه مردم، مهمترین پایه و راسخترین عمود نظام هستند امری است بدیهی به نحوی که مقام معظم رهبری، در بیانات خود، مردم را دارای کرامت و برای نقش آنان در نظام اسلامی اهمیت بسیاری قائل هستند؛ معظم له به چهار شاخص مهم و اصلی برای مردم شامل: «آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی» تأکید فرموده اند. این چهار شاخص ویژگیهای اصلی ساختار اجتماعی توسعه است و سازمان های مردم نهاد فرصت های بی بدیل اجتماعی در تحقق این شاخص ها در بستر تعامل و حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی در سایه فعالیت گروههای مردمی می باشند.رشد چشمگیر سازمان های غیر دولتی در دولت تدبیر و امید و حضور قریب به ۲۰ هزار سازمان مردم نهاد، ۱۳۰ هزار تشکل اجتماعی و هیات های مذهبی نشان از پویایی درون زا و تحول ذاتی و حس مشارکت در فرهنگ ملی و اسلامی کشور دارد. گفتمان دولت تدبیر و امید و سیاست های راهبردی وزارت کشور در حوزه مشارکت های اجتماعی بر گفتمان "توسعه مشارکت محور" متکی به ظرفیت و توان فکری، معنوی و عملیاتی فعالین اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد برای نقش آفرینی در عرصه مهم کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط و امید در جامعه در بستر سیاست های کلان و چشم انداز توسعه اجتماعی، قوانین و دستورالعمل های تخصصی و حمایتی، برنامه های ویژه توان افزایی و فرصت سازی حضور گسترده تشکل های اجتماعی در فرآیندهای تصمیم سازی و مداخلات تخصصی اجتماعی، استوار می باشد. اینجانب ضمن تبریک "روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی" به کلیه اعضاء و دست اندرکاران مدیریت سازمان های مردم نهاد، از حضور مسئولانه و مشارکت خردمندانه این سازمانها که با تقویت رویکردها و نگرشهای جدید، در مواجهه با مسائل اجتماعی، با ساختاریافتهترین شکل، به عنوان " پیشرانان توسعه اجتماعی در کشور " عمل نموده و به تقویت مشارکت عمومی، انسجام ملی و ارتقای سرمایه اجتماعی کمک و یاری میرسانند، قدردانی می نمایم. امید است با استعانت از الطاف الهی و در سایه سیاست ها و برنامه های حمایت محور دولت و در چارچوب سیاستگذاری های تعامل گرا میان دولت و مردم ، شاهد تقویت بیش از پیش روحیه مشارکتی و توسعه کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد با ایجاد بسترهای مناسب برای تاسیس، فعالیت و توانمند سازی آنها در سراسر کشور باشیم تا ان شاا... برای ساختن جامعه آرمانی اسلامی و ایرانی با همفکری، هم افزایی و مشارکت وسیع اجتماعی، جامعهای سرشار از امید و نشاط و عاری از هر گونه آسیب داشته باشیم.

گروه سیاسی: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: هر موقع مسئولین تصمیم لازم را درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام اتخاذ کنند، سازمان آمادگی دارد آن تصمیمات را در اسرع وقت عملیاتی کند.

به گزارش تجارت به نقل از ایلنا، علی اکبرصالحی در مراسم آغاز عملیات احداث مرکز تحقیقات ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ های پایدار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا درباره گام سوم کاهش تعهدات هسته ای تصمیمی گرفته شده است، گفت: هیات نظارت بر برجام در این خصوص تشکیل جلسه داده و مشورت می کند و نظر رهبری هم اخذ می شود.وی اظهار داشت: من هم اکنون در شرایطی نیستم که درباره گام سوم صحبت کنم و اظهار نظر من هم در حد حدس و گمان خواهد بود اما ما به عنوان مجری دستورات، سناریوهای مختلفی را ارائه کردیم.وی افزود: این سناریوها بررسی شده است اما اینکه تا به حال دستوری در این خصوص صادر شده است یا خیر ترجیح میدهم صحبت نکنم و هر موقع مسئولین تصمیم لازم را اتخاذ کنند سازمان آمادگی دارد آن تصمیمات را در اسرع وقت عملیاتی کند.رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تمدید معافیتهای هستهای ایران از سوی آمریکا و اینکه آیا بازه زمانی این تمدیدها مشکلی در همکاری هستهای ایجاد نمیکند اظهار داشت: همکاریهای ما در چارچوب برجام با اروپا، روسیه و چین ادامه دارد.

صالحی ادامه داد: ساخت واحدهای ۲ و ۳ بوشهر به خوبی پیش میرود و ما حتی از برنامه هم جلوتر هستیم؛ ضمن اینکه نباید فراموش کرد بحث تامین مالی این پروژه هم بحث مهمی است اما در مجموع از زمانبندی پیشبینی شده جلوتر هستیم.

وی یادآور شد: پروژه اراک هم تا امروز به خوبی پیش میرود هر وقت مسالهای باشد ما با صداقت با مردم درمیان می گذاریم. حدود یک سال پیش هم زمانی که وقفه ای از طرف دوستان چینی دیدیم هم اطلاع رسانی کردیم اما الان پروژه به خوبی پیش می رود و مشکلی نداریم. رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در این پروژه قدم های بلندی برداشته شده است که ضرورت اعلام آن الان وجود ندارد اما ما در اراک به بخش ساخت تجهیزات رسیدیم و مراحل طراحی را پشت سر گذاشته ایم که من وارد جزئیات نمی شوم اما ملت بدانند که مسائل به خوبی پیش می رود.