راه حل بانک سامان برای پرداخت یارها

مدیر بانکداری الکترونیک بانک سامان از راه اندازی وب سرویس جدید این بانک برای تسویه حساب پرداخت یارها خبر داد. عباس میرزا نیری عنوان کرد: بانک مرکزی و شرکت شاپرک از سال 97 فعالیت نوینی را در حوزه خدمات پرداخت تحت عنوان پرداخت یار به منظور ایجاد دسترسی ساده تر برای اتصال پذیرندگان به شبکه پرداخت کشور معرفی و به رسمیت شناخته اند. پرداخت یاران شخصیت های حقوقی هستندکه خدمات پرداخت را به صورتی جذاب تر ، سفارشی سازی شده و مشتری محورتر عرضه می­کنند. با توجه به تخصصی که این شرکت ها در زمینه فناوری اطلاعات دارند می­توانند خدمات پرداخت را به صورتی ارائه دهند که انطباق بیشتری با نیازمندی های مشتریان داشته باشد.

 

قدردانی وزیر اقتصاد از بانک ملت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای خطاب به مدیرعامل بانک ملت، از عملکرد این بانک در خدمات دهی به ایثارگران قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، دکتر فرهاد دژپسند در این نامه با اشاره به انتخاب این وزارتخانه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان دستگاه برتر در رسیدگی به امور ایثارگران، اظهار داشت: یاد و خاطره حماسه آفرینی، از خودگذشتگی و ایثار شهدا و ایثارگران معزز، همیشه در اذهان ملت غیور و شهیدپرور ایران اسلامی جاری و باقی خواهد ماند و هر تلاش و حرکتی در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد آن اسوه های همیشه ماندگار و خدمت رسانی به خانواده های آنان، شایسته ستایش است.

 

تسهیل خرید از مراکز با خدمات بانک شهر

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به خدمات بانک شهر در مراکز عرضه بهداشتی دام گفت: حضور کارکنان این بانک در این مراکز باعث خدمات رسانی بهتر و رضایتمندی بیشتر شهروندان از جایگاه های عرضه دام شده است. سید سعید راد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، افزود: امسال بیش از 100 دستگاه کارتخوان بانکی، دستگاههای خودپرداز ثابت و سیار و خودروی سیار بانک شهر در مراکز عرضه دام پایتخت راه اندازی و مستقر شده اند و این مهم باعث تسهیل در خرید از مراکز عرضه دام شده است. در تمامی مناطق شهر تهران به جز منطقه3، حداقل یک مرکز عرضه بهداشتی دام زنده فعال است.

تامین مالی طرح اقدام ملی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از تهیه نقشه عملیاتی برای تامین مالی طرح اقدام ملی در بانک مسکن خبر داد.

محمد حسن مرادی، گفت: از آنجا که به طور طبیعی بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل در این حوزه به تنهایی و صرفا با اتکا به منابع داخلی خود قادر به تامین مالی همه پروژه های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی نیست، بنا شده است، نقشه تامین مالی این طرح به صورت یک پلان عملیاتی تهیه شود و بانک مسکن پیشنهادات خود در این زمینه را به وزارت راه و شهرسازی ارائه کند.

این نقشه تامین مالی شامل انواع روش هایی است که با استفاده از آن ها می توان پروژه های تعریف شده در قالب این طرح را تامین مالی کرد و یا به تامین مالی آن ها برای ساخت کمک کرد.

اعطای تسهیلات به جامعه پزشکی

بانک رفاه کارگران با هدف تداوم روند ارائه خدمات مطلوب و متمایز در شبکه بانکی به فعالان حوزه سلامت کشور "طرح مهر سلامت 98" را ارائه کرد.

این بانک در راستای تامین نیازهای مالی فعالان حوزه سلامت کشور و با هدف توسعه و ارتقاء بیش از پیش ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در قالب "طرح مهر سلامت 98 " به جامعه پزشکی کشور، اعضای هیأت علمی کشور فاقد پروانه مطب شاغل در مراکز درمانی، پرستاران شاغل در مراکز درمانی که دارای شماره نظام پرستاری از سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی هستند و سایر کارکنان شاغل تمام وقت در مراکز درمانی که مرکز مربوطه نیز دارای حساب نزد بانک رفاه بوده و یا نسبت به افتتاح حساب اقدام کند و داروخانه ها تسهیلات می دهد.

تایید صلاحیت معاون مالی بیمه کوثر

صلاحیت حرفهای مصطفی مقصودی گنجه، معاون مالی شرکت بیمه کوثر ازسوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.

مصطفی مقصودی با بیش از 10سال سابقه مدیریتی و بیمه در شرکتهای خصوصی از سالهای 92 تا 96 بهعنوان رییس حسابداری و طی سالهای 96تا 97 نیز در سمت مدیر مالی در شرکت بیمه کوثر مشغول به فعالیت بوده است.

مقصودی گنجه با سالها تجربه در حوزه بیمه و مدیریت، اکنون پس از اخذ مجوز از مبادی ذیربط و خصوصا بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ در سمت معاون مالی بیمه کوثر به ماموریت خویش ادامه خواهد داد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: دکتر اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان مركزي تعاون روستايي بيان داشت: اميدوارم امضاي تفاهمنامه مشترك با سازمان مركزي تعاون روستايي براي گسترش خدمات قرض الحسنه كشور به عنوان يك ابزار تامين مالي خرد با كارمزد هاي پايين، فتح بابي باشد و بتواند به بخش هاي زيرساختي و مزيتي كشور كمك كند.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری افزود: با انعقاد اين تفاهمنامه، براي بانک قرض الحسنه مهر ايران فرصتي شد تا جامعه هدف خود را گسترش دهد و خدمات خود را به حوزه هاي كشاورزي و جوامع روستايي معطوف كند.

وی خاطرنشان کرد: این بانک از سال گذشته به عرصه های رونق روستایي ورود پيدا کرده است و با اعطاي طرح هاي تسهيلاتي متنوع، گام هاي شايسته اي در زمينه اشتغال روستايي و مقاوم سازي مسکن روستاييان برداشته است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این زمینه در سال گذشته تفاهمنامه هاي زيادي براي تقويت زير ساخت هاي روستايي با بنياد برکت، کميته امداد و بنياد مسکن انقلاب اسلامي منعقد شد. دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با حمایت ۱۰ بانك كشور و پشتيباني سرمايه اي بزرگ و بالغ بر ۲۷۰۰ ميليارد تومان و با گستره ۵۳۰ شعبه در سراسر كشور در حال خدمت رساني به اقشار مختلف جامعه است. كليه فعاليت هاي اين بانك در بستر قرض الحسنه است و مي تواند افتخار نظام بانكداري اسلامي باشد.

وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۱۲ سال پیش به منظور پوشش خدمات در حوزه بانکداری خرد به وجود آمد، بنحوي که بتواند منابع خرد نزد جامعه را تجميع کند و در قالب تسهيلات قرض الحسنه به بخش هاي مختلف جامعه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در سال گذشته به یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر وام قرض الحسنه به ارزش ۱۳ هزار ميليارد تومان پرداخت کرده ايم و براي امسال نيز برنامه ريزي شده تا به بالغ بر يک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر تسهيلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا ۴ درصد به ارزش ۱۵ هزار ميليارد تومان پرداخت نماييم. در ۴ ماه گذشته حدود ۶۸۰ هزار نفر توانسته اند نزديك به ۷ هزار ميليارد تومان از منابع قرض الحسنه اين بانك بهره مند شوند.

مجمع عمومی عادی سالانه بانک سینا (نوبت دوم) راس ساعت 14:30 روز یکشنبه 20 مرداد ماه با حضور 79.33 درصد از سهامداران به ریاست آقای رحمت اله صادقیان نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در محل هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا در این جلسه پس از انتخاب اعضای هیأت رئیسه، آقای صادقیان با تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت: بانک سینا جزو اولین بانک هایی بود که صورت های مالی و گزارش حسابرسی را در موعد مقرر جهت ارائه به مجمع آماده کرد که به دلیل زمان بری اخذ مجوز از بانک مرکزی و به حد نصاب نرسیدن سهامداران برگزار نشد که با پیگیریهای صورت گرفته و تلاش همکاران بانک، خوشبختانه امروز شاهد برگزاری آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش سهم بنیاد در بانک سینا که از الزامات بانک مرکزی است از 19 ماه قبل در حال مذاکره و برگزاری جلسات با متقاضیان از جمله یک شرکت خارجی جهت واگذاری سهام هستیم. مجوزهای لازم در این خصوص از سازمان بورس و بانک مرکزی دریافت شده و منتظر تایید نهایی شورای پول و اعتبار هستیم. در خصوص واگذاری سهام اعتماد مبین هم اقدامات متعددی صورت گرفته که به دلیل عدم مشتری مناسب تاکنون واگذار نشده و البته این سهام به حد مطلوبی از ارزش و سوددهی خواهد رسید.

آقای صادقیان، بانک سینا را در زمره شفاف ترین بانک ها بر اساس گزارش بانک مرکزی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راههای افزایش توان بانک برای تعامل با بانک ها و شرکت های خارجی و همچنین فعالیت مطلوب در بازار بانکی و بورس، افزایش سرمایه به منظور بهبود و اصلاح ساختار مالی است که در صورت تایید نهایی از سوی مجمع، نسبت به انجام فرایندهای آن اقدام خواهد شد و برای تحقق این موضوع در گام اول از طریق تجدید ارزیابی دارائیها اقدام خواهیم نمود.در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیأت مدیره و سازمان حسابرسی، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان بانک سینا به تصویب اکثریت اعضا رسید و مقرر شد مبلغ 11 ریال به ازاء هر سهم پرداخت گردد.