اولین بحران جدی استراماچونی و آبی پوشان رقم خورد؛

گروه ورزشی: استقلال این روزها یکی از بحرانی ترین روزهایش را سپری می کند و در فاصله یک هفته مانده به آغاز لیگ برتر با خطر احتمال استعفای سرمربی خود مواجه شده است.

روز دوشنبه در رسانههای مطرح ایتالیایی اعلام شد که استراماچونی در آستانه استعفا قرار دارد. رسانهها چند دلیل برای استعفای استراماچونی مطرح کردند که مهمترین آنها، جدایی خطیر از استقلال و نخریدن بازیکنان برای استراماچونی بود. طبق خبری که منتشر شده بود، استراماچونی، خطیر را تنها حامی خود در استقلال میدانست و جدایی او باعث شده تا فکر کند دیگر حامی مشخصی در استقلال ندارد. مسئله مهم دیگر که سرمربی آبیپوشان به نخریدن بازیکنان مدنظر استراماچونی بود و ناهماهنگی ایجاد شده است.

بر اساس گزارش ها ماجرا از جایی شروع شد که مدافع کروات مد نظر استقلال به خاطر مشکلاتی که برای ویزاش به وجود آمد نتوانست در ایران بماند و کشور را ترک کرد. این موضوع باعث ناراحتی استراماچونی شد و او مدیران استقلال را تهدید کرد که در صورت حل نشدن این مشکل از سمتش استعفا میدهد.

باشگاه استقلال هفته گذشته اعلام کرد که میلیچ، مدافع کراوات که سابقه حضور در تیمهای فیورینتا و ناپولی را در کارنامهاش دارد، برای گذارندن تستهای پزشکی و عقد قرارداد به ایران میآید. در همین راستا میلیچ، عصر یکشنبه به فرودگاه امام خمینی رسید تا کارهای لازم را برای عقد قرارداد با استقلالیها انجام دهد اما او با مشکلی روبرو شد و نتوانست بیش از چند ساعت در ایران بماند. ماجرا از این قرار بود که مدیران استقلال نتوانستند به موقع کارهای مربوط به ویزای این بازیکن را انجام دهند و به همین دلیل این بازیکن کروات، پس از چند ساعت حضور در فرودگاه امام خمینی از ایران خارج شد. این اتفاق ناراحتی استراماچونی، سرمربی استقلال را به همراه داشت و به همین دلیل او به مدیران استقلال اعلام کرد که اگر نتوانند شرایط حضور میلیچ را در ایران فراهم کنند از سمت خود کناره گیری میکند. در کنار این اخبار، همسر استراماچونی هم در اینستاگرام با انتشار یک استوری نسبت به شایعات دامن زد تا استقلال بیش از پیش در حواشی غرق شود. این موضوع تا حدی بالا گرفت که خلیلزاده، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال به این موضوع واکنش نشان داد و تمام این شایعات را تکذیب کرد تا جو کمی آرام شود. انتشار عکسی از امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال در شیراز هواداران استقلال را عصبانی کرد و باعث شد تا این تیم بازهم به شرایط بحران برگردد. چند ساعت بعد دلیل حضور فتحی در شیراز مشخص شد و اعلام شد که مدیرعامل باشگاه استقلال، بهدلیل فوت پدر دوستش از تهران خارج شده است. استراماچونی، اما به استعفایش پافشاری کرد و در بازی مقابل پیکان با لباس شخصی حاضر شد تا شرایط استقلال پیچیدهتر از قبل شود. این حرکت و حواشی استقلال باعث شد تا این تیم برای اولین با سرمربی ایتالیایی متحمل شکست شود، اما رفتار استراماچونی درنهایت جواب داد و مدیرعامل باشگاه استقلال مجبور به عقبنشینی شد. فتحی در مصاحبهای اعلام کرد که استقلال هم میلیچ را جذب میکند و یک هافبک دفاعی دیگر به ترکیب خود اضافه خواهد کرد. این در حالی است که جانلوکا دیمارتزیو، خبرنگار مطرح ایتالیایی از احتمال جدایی استراماچونی بهدلیل برخی اختلافات در فصل نقلوانتقالات خبر داده است. به گفته این خبرنگار استراماچونی میخواهد سیرو ترئو، مهاجم سیوشش ساله که سابقه بازی در فیورنتینا را در کارنامه خود دارد، بهعنوان زوج دیاباته به استقلال بیاورد تا استقلال در فصل آینده موفق شوند. این بازیکن یکی از بازیکنان مورد علاقه استراماچونی است و حتی این مربی در سال 2014 سعی کرده بود، این بازیکن را به خدمت بگیرد. گله استراماچونی از استقلال بهخاطر این است که مدیران این تیم، بعد مذاکرات طولانی با فیورنتینا و توافقات ایجاد شده با قیمتی که در حد و اندازههای بودجه باشگاه استقلال است، بدون اطلاع به استراماچونی از این انتقال پشیمان شدهاند و پا پس کشیدهاند.

در 70 کیلومتری تهران، در نزدیکی لواسان، تعداد زیادی شقایق منتظر هستند که با رعایت اصول طبیعت گردی و محیط زیست به دیدنشان بروید، زیبایشان را تحسین کنید و از بودن در کنارشان غرق لذت شوید. اینجا جایی نیست جز دشت لار که از شمال به کوههای شهرستان نور معطوف میشود و جنوبش به لواسانات میرسد. قلعه خاتون بارگاه و گرمابدر نیز در قسمت غربی آن قرار دارند و در قسمت جنوب شرقی آن هم پلور و کوه دماوند نگهبانیش را میدهند.

دشت لار منطقهی مسکونی نیست ولی ییلاق عشایر محسوب میشود. این منطقه از لحاظ جانوری (وحش) بسیار غنی و به همین خاطر از سال ۵۴ به پارک ملی لار تغییر نام داد و در سال ۶۱ به منطقهی حفاظت شده تبدیل شد و در آن هرگونه شکاری ممنوع اعلام شده است. گونههای جانوری نادری همچون ماهی قزل آلای خال قرمز نیز در این منطقه تحت حفاظت میباشند.

دشت لار حدود ۷۳۵۰۰ هکتار است. در فصل بهار پیش از ۱۵ خرداد امکان عبور با خودرو از محیط بانی وجود ندارد، (به علت فصل زاد و ولد حیوانات) اما اگر قصد ورود به منطقه را دارید، باید حداقل ۲ کیلومتر را پیاده طی کنید تا به ترتیب به اولین نقطه دسترسی به آب سد و پس از ۵ کیلومتر به رودخانه دلیچای و حدود ۱۰ کیلومتر به رودخانه سفید آب و ۲۰ کیلومتر به پست تفرجگاهی انتهای سد برسید. امیدواریم این آخر هفته فرصت را مغتنم شمرده و سری به این نقطهی زیبا و دلربا بزنید. باهم به تماشای اعجاز این منطقه مینشینیم.

روزنامه نیویورکتایمز در سرمقاله خود به موضوع حادثه انفجار همراه با تشعشعات هستهای که اخیرا در شمال روسیه اتفاق افتاد، پرداخته و از چگونگی پاسخ مقامهای روسیه در قبال این حادثه انتقاد کرد. این روزنامه نوشت: زمانی که مقامهای شهر سورودوینسک در نزدیکی محل حادثه خبر از افزایش سطح تشعشعات رادیواکتیو بلافاصله بعد از انفجار را دادند، موجب شدند که مردم منطقه برای تهیه قرصهای یُد (به عنوان یک تدبیر محافظتی از غده تیروئید در برابر جذب رادیواکتیو) هجوم ببرند اما واکنش مسکو این بود که اطلاعات ارائه شده را از وبسایت شهرداری این شهر حذف کند. گزارشهای اولیه مقامهای روسیه به انفجار در "موتور 'راکت' با سوخت مایع" اشاره کردند و در عین حال اطمینان دادند چنین اتفاقاتی معمولا از ریسکهای عادی در زمان انجام تحقیقات مهم محسوب شده و این دست اشتباهات سهوی در آمریکا و ژاپن نیز اتفاق افتادهاند. از طرف دیگر این مقامها با افتخار به روسها اطلاع دادند پنج دانشمند از بین رفته در این حادثه قهرمانان بزرگی هستند که مدالهای مهم دریافت خواهند کرد و خانوادههایشان نیز پول فراوان به دست خواهند آورد! صد البته مقامهای روسیه دو روز بعد خاطرنشان کردند که این دانشمندان "مشغول به سرویس منابع قدرت ایزوتوپی برای یک 'موتور' با سوخت مایع" بودهاند. این توضیحات نیز با انبوهی از صحبتهای علمی همراه شد. (اینکه این تحقیقات مربوط به "تولید منابع حرارت یا انرژی الکتریکی با استفاده از مواد رادیواکتیو، شامل مواد شکافتپذیر و مواد رادیوایزوتوپ" بوده است) اما هیچ اطلاعات ملموسی درباره اینکه این دانشمندان بیچاره- که طبق برخی گزارشها نیروی انفجار آنها را به دریای سفید پرتاب کرد- روی چه چیزی کار میکردهاند، داده نشده است. مقامهای اطلاعاتی آمریکا با بررسی سرنخهای موجود در اظهارات و بیانیهها گفتند، یک پروژهای که به صورت بالقوه با این انفجار مرتبط بوده تولید یک موشک کروز با سوخت هستهای است که میتواند با طی مسافتهای طولانی سیستمهای دفاع موشکی آمریکا را دور بزند؛ موشکی که ناتو از آن با مدل "اسکایفال" و خود روسیه از آن با مدل "بوروستنیک" یاد میکند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنرانی سالانه خود خطاب به مردم روسیه در سال 2018 به وجود چنین سلاحی افتخار کرده بود. خوشبختانه حادثه رخ داده در دریای سفید معادل چرنوبیل نیست و به احتمال خیلی زیاد تهدید بیشتری متوجه جان مردم نمیکند. با این حال تهدید واقعی علیه پوتین شکست خوردن یک آزمایش موشکی یا انتشار اطلاعات درباره برنامههای تسلیحات هستهای روسیه که خود پوتین علنا اعلام کرده، نیست. بلکه بزرگترین خطر این است که انکارها و دروغهای غریزی دولت روسیه تنها باعث میشود که مردم روسیه و جهان حتی کمتر از قبل به هر چیزی که پوتین یا همراهانش در زمان بروز بحران بعدی گفته یا انجام دهند، باور پیدا کنند.»

 

 

معاون وزیر بهداشت گفت: ایران رتبه دوم فرار مغزها در جهان را دارا است و سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار متخصص تحصیلکرده از کشور مهاجرت میکنند.

به گزارش وزارت بهداشت، باقر لاریجانی، رئیس یازدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ضمن اشاره به برگزاری این المپیاد طی ماههای گذشته و تشکر از دست اندرکاران این امر گفت: بر اساس شاخصهای نوآوری سال ۲۰۱۹ رتبه کلی ایران در جهان ۶۱ است و در منطقه پس از هند رتبه دوم را دارد، همچنین بر اساس شاخصهای دانش جهانی در سال ۲۰۱۷ ایران رتبه ۸۳ را در بین ۱۳۲ کشور جهان کسب کرده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور ایران رتبه دوم فرار مغزها در جهان را دارا است، گفت: سالانه ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار متخصص تحصیلکرده از کشور مهاجرت میکنند و لازم است برنامه ریزی جدی برای استفاده از این ظرفیتها در داخل کشور صورت گیرد.

وی نگهداری نخبگان در داخل کشور و جلوگیری از فرار مغزها، ایجاد تسهیلاتی برای برگشت نخبگان ایرانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند و ایجاد شبکههای نخبگان در کشور و تشویق عضویت نخبگان ایرانی در اقصی نقاط جهان را به عنوان راهبردهای بهره برداری از ظرفیت نخبگان در کشور ذکر کرد و گفت: المپیادهای علمی دانشجویی شرایط خوبی فراهم میکند تا با شناسایی استعدادهای درخشان حوزه علوم پزشکی برنامه ریزی لازم برای ماندگاری این استعدادها در داخل کشور صورت پذیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از تلاشهای نخبگان حوزه علوم پزشکی و تاثیر آن بر پیشرفت علمی این حوزه سخن گفت و عنوان کرد: در کنار پیشرفت کلی کشور در حوزه علم، سهم دانشگاههای علوم پزشکی از مقالات منتشرشده کشور در بانکهای اطلاعاتی معتبر، حدود ۳۰ درصد کل مقالات منتشر شده کشور است.

وی افزود: در تولید مقالات پزشکی، ایران از رتبه ۲۰ در ۲۰۱۱ به رتبه ۱۷ در ۲۰۱۷ در جهان رسیده و با تلاشهای صورت گرفته، مقالات منتشرشده دانشگاههای علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پنجسال گذشته در بیش از ۷۹۸۳ عنوان کتاب مرجع بین المللی و راهنماهای تصمیمسازی بالینی، مورد استفاده و استناد قرار گرفته است.

لاریجانی گفت: علاوه بر انتشارات علمی در حوزه اختراعات و تولید محصولات دانش بنیان نیز پیشرفت خوبی داشته ایم به طوری که طی پنج سال گذشته، تعداد ۹۲۱ پروانه اختراع (Patent) از دانشگاههای علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دنیا ثبت شده و ۳۳۰۷ شرکت دانش بنیان در حوزه علوم پزشکی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ محصول دارویی در شرکتهای دانش بنیان مستقر در دانشگاههای علوم پزشکی تولید میشود گفت: ضروری است تا با توسعه نیروی انسانی حوزه سلامت در تداوم و شتاب پیشرفت علوم پزشکی گام برداریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برنامههای این حوزه برای تحول در آموزش علوم پزشکی سخن گفت و اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته مشکلات تحصیلی و آموزشی علت عمده خروج نخبگان از کشور و در قالب برنامه تحول، با بهره گیری از نظامهای اعتباربخشی و ایجاد زیرساختهای مناسب گامهای مهمی برای ارتقای کیفیت آموزش علوم پزشکی برداشته شده است..

 

ستارهها، سوپراستارها، بازیگران بفروش، چهرهها و ... همه این عناوین سالهاست که در سینمای ایران نقل محافل سینمایی بوده و هستند و به بازیگرانی اطلاق میشوند که نام و تصویرشان روی سردر سینماها سیل گسترده مخاطبان را به سینما میکشاند و به نوعی تضمینکننده فروش برای فیلمها میشود.

یکی از این بازیگران که بدون ایفای نقش در یک فیلم کمدی جزو پرفروشترین بازیگران باشد، نوید محمدزاده است و از قول بسیاری از اهالی سینما از توانمندترین بازیگران سینمای ایران به شمار میآید، بازیگری که فروش فیلم هایش این روزها از 80 میلیارد تومان هم گذشته است.

نوید محمدزاده از جمله بازیگرانی است که از حوزه تئاتر پا به عرصه سینما گذاشت و توانست خیلی زود جایی در میان خانواده بزرگ سینمای ایران برای خود باز کند. از نظر بسیاری از منتقدان یکی از دلایل موفقیت او در بازیگری هم پیشینه تئاتری است که دارد.

او فعالیتش در حوزه بازیگری را با فیلم «آن دو» ساخته بهروز قبادی در سال ۸۷ آغاز کرد و سپس در فیلمهای «در میان ابرها» به کارگردانی بهرام توکلی و «لرزاننده چربی» ساخته محمد شیروانی به ایفای نقش پرداخت که البته این سه اثر نتوانستند همای سعادت را بر دوش این بازیگر بنشانند، هر کدام به دلایلی از زمان نامناسب اکران گرفته تا نگرفتن مجوز نمایش.

اما فیلمی که محمدزاده را به عنوان یک بازیگر توانمند به سینمای ایران معرفی کرد و البته کمحاشیه هم نبود، «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان بود. فیلمی که در سیودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و بازی محمدزاده هم مورد تحسین قرار گرفت، حتی قرار بود جایزه بهترین بازیگر مرد هم به او برسد، اما مسایلی خارج از حوزه سینما باعث شد تا این فیلم از بخش مسابقه خارج شود و دست محمدزاده از جایزه کوتاه بماند.پرفروش شدن محمدزاده در سینما پس از این دو فیلم و از سال ۹۵ با ساخته دیگر درمیشیان، «لانتوری» آغاز شد، فیلمی اجتماعی با موضوع اسیدپاشی که توانست این بازیگر را بیش از گذشته به تماشاگران معرفی کند.«لانتوری» که در محافل اجتماعی هم بسیار مورد توجه قرار گرفت، در اکران به فروش قابل قبول و نسبتا خوب شش میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومانی دست پیدا کرد.هر بازیگری در کارنامهاش یک نقطه اوجی دارد و این فیلمها هیچ کدام برای محمدزاده چنین نقشی را نداشتند تا به او بازی در نخستین ساخته سینمایی سعید روستایی، «ابد و یک روز» پیشنهاد شد و نقشی متفاوت و خاص را بازی کرد که حسابی سروصدا کرد و برایش جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به همراه داشت.

این فیلم در اکران هم توانست روند موفق خودش را دنبال کرده و به فروش ۱۱میلیارد و ۴۷۹میلیونی دست پیدا کند و در فهرست پرفروشترین فیلمهای سال ۹۵ قرار بگیرد.

او یک سال بعد بار دیگر در نقشی متفاوت مقابل دیدگان مخاطبان قرار گرفت که حاصل همکاری مجدد او با هومن سیدی بود؛ فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده».

این فیلم با توجه به فضای متفاوت و البته جدیدی که داشت و همچنین به واسطه حضور محمدزاده در نقشی نو مورد توجه سینماگران در جشنواره سیوششم فجر هم قرار گرفت و این توفیق در اکران عمومی هم با «مغزهای کوچک زنگ زده» همراه شد و این فیلم با ۱۲میلیارد و ۷۶۵میلیون تومان جزو یکی از فیلمهای پرفروش سال هم قرار گرفت.

البته همانطور که پیشتر اشاره شد در این سال «عصبانی نیستم» هم سرانجام رنگ پرده نقرهای را به خود دید و توانست در اکران هم به واسطه عقبهای که داشت و البته برچسب توقیفی بودن، توفیق خوبی را به دست آورد و سه میلیارد و ۶۶میلیون تومان بفروشد.

 

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب جزئیات توافق فیمابین وزارت صنعت و شهرداری برای انتقال نمایشگاههای پر مخاطب به شهر آفتاب و همچنین تبدیل این نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری را تشریح کرد.

قادری در گفتوگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تکمیل فازهای سایت نمایشگاهی شهر آفتاب و تبدیل آن به منطقه آزاد تجاری گفت: مدیریت شهری جدید به منظور استفاده بهینه از سایت نمایشگاهی شهر آفتاب سه استراتژی مهم را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه انتقال نمایشگاههای پر مخاطب از سطح شهر تهران به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به منظور کاهش بار ترافیکی و کاهش اثرات منفی زیست محیطی و برگزاری نمایشگاههای پر مخاطب در شهر به عنوان یک استراتژی دنبال میشود، گفت: در شورای شهر دوم به منظور کاهش بار ترافیکی ناشی از برگزاری نمایشگاههای پر مخاطب در داخل شهر تهران، اجازه ساخت نمایشگاه شهر آفتاب داده شد و حالا میبایست پس از سالها این مهم عملیاتی شود و شهر آفتاب به عنوان بهترین گزینه برگزاری نمایشگاههای پرمخاطب به مردم شناسانده شود.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه تبدیل نمایشگاه به شهر نمایشگاهی و مرکز ارتباطات بینالملل به عنوان یک استراتژی دیگر در دستور کار قرار دارد، گفت: برای رسیدن به این مهم با اضافه کردن جاذبههای تجاری، مراکز اقامتی و تفریحی سعی داریم که وجهه نمایشگاه شهر آفتاب را تغییر دهیم. وی با بیان اینکه سیتی سنتر، شهربازی، پارک آبی، دهکده گردشگری و ... به شهر آفتاب اضافه کردهایم، گفت: استراتژی سوم ما تبدیل شهر آفتاب به منطقه آزاد تجاری است. وی در تشریح استراتژی سوم گفت: ایجاد منطقه تجاری در جنوب تهران و در محدوده شهر آفتاب یکی از برنامههای مهم ما است چرا که ورود و خروج تجهیزات نمایشگاهی با حذف بروکراسی اداری و گمرکی میتواند به حیات نمایشگاه کمک کند همچنین ورود و خروج نمایشگاهداران خارجی تسهیل میشود و میتوانیم سرمایههای کلان خارجی را به سمت شهر آفتاب هدایت کنیم و حتی شهر آفتاب را به مرکز گفتوگوهای اقتصادی تبدیل کنیم. قادری با بیان اینکه تهران فقط پایتخت سیاسی نیست بلکه بیش از ۵۵ درصد مبادلات مالی و بانکی در تهران اتفاق میافتد و تصمیمات کلان اقتصادی نیز به پشتوانه وجهه سیاسی تهران در این شهر اخذ میشود، اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد در تهران یک ضرورت حیاتی است که متاسفانه طی سالهای گذشته مغفول مانده است.