هشدار به مخالفان ظریف

مشاور رئیسجمهور خطاب به مخالفان وزیر امور خارجه گفت: کاری نکنید ظریف مجبور شود به جای دفاع صرف، به موانع داخلی تحقق سیاست خارجی عزتمند هم حمله کند. بدانید او در هنگام حمله چندان هم ظریف نیست.

به گزارش ایسنا، حسامالدین آشنا در صفحه رسمی توییتر خود خطاب به مخالفان و منتقدان محمد جواد ظریف نوشت:« ‏ظریف تا کنون در مواجهه با دروغها و تخریبهای سازمانیافته به سکوت یا دفاع حداقلی اکتفا کرده است. هشدار: او جز عزت برای ایران اسلامی نمیخواهد. کاری نکنید مجبور شود به جای دفاع صرف، به موانع داخلی تحقق سیاست خارجی عزتمند هم حمله کند. بدانید او در هنگام حمله چندان هم ظریف نیست.»

 

چابکسازی بنگاهها چاره تحریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چابکسازی بنگاههای اقتصادی را عنصر مهم و استراتژیک جهت توسعه سازمانی و چاره تحریمها و عهدشکنیها عنوان کرد. به گزارش خبرگزاری ها، سیده فاطمه ذوالقدر در دومین نشست چابکسازی بنگاههای اقتصادی که روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به تحریمها و نوسانات نرخ ارز، گفت: اگرچه استفاده از تحریمهای اقتصادی به منظور اجرای مقاصد سیاسی روش جدیدی نیست، اما برقراری تحریمهای گسترده و بیسابقه و عهد شکنی های بـین المللـی علیـه جمهـوری اسـلامی ایـران، بخشهای مختلف اقتصادی دولت را بـا چـالشهـای جدی مواجه کرده که رفع ایـن چـالشهـا نیازمند برنامه ریزی فعـال و دقیق است که قابلیت تطبیق سریع با شرایط جدید را داشته باشد.

 

دیگر از تخلفات غربیها چشم پوشی نمیکنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران زمان برجام و پس از آن با طرفهای غربی مدارای زیادی داشت و این موجب شد طرفهای مقابل احساس کنند اقدام نکردن ایران از موضع ضعف و ناتوانی است. ایران با اتمام حجت و صبوری یک ساله پس از خروج امریکا از برجام وارد مقاومت فعال شد. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در گفتوگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: غربیها بارها در منطقه خلیج فارس تخلف میکردند و ایران از این تخلفات چشم پوشی میکرد، اما پس از توقیف بدون دلیل و زورگویانه نفتکش کشورمان دیگر نسبت به تخلفات آنها در منطقه چشم پوشی نمیکنیم.

معضل قاچاق و فساد، جهادگرانه حل شود

گروه سیاسی: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه قیمت کنونی ارز زمینه ساز فساد و قاچاق در کشور است، گفت: این مسایل باید به شکلی جهادگرانه حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین « کاظم صدیقی» در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران که در مصلی تهران برگزار شد، با بیان این مطلب ادامه داد: امسال از جانب رهبری سال رونق اقتصاد و تولید توصیه شده اما زیرساختها به دست مدیران باید تامین شود. وی افزود: یکی از مسائل در این بین، احترام به پول ملی و بالا بردن ارزش آن است بنابراین باید قیمت دلار را به گونهای معین کنند که صادرات ارزش افزوده برای کشور به همراه داشته باشد. صدیقی با اشاره به اینکه برای رونق تولید باید این قیمت با نظر کارشناسان متعادل شود، تاکید کرد: مقداری از پول صادرات به ایران بر نمیگردد و بخشی نیز صرف قاچاق میشود از همین رو مبارزه با قاچاق و فساد باید جهادگرانه حل شود. وی به روز 31 مرداد، سالروز صنعت دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در بخشهای مختلف دفاعی به سمت قله جهش کردهایم که نمونه آن را میتوان در سرنگونی پهباد رادارگریز پیچیده و گران آمریکایی توسط موشکهای ایرانی دید. امام جمعه موقت تهران سقوط پهباد رادار گریز آمریکایی توسط ایران را نشانه افول تمدن آلوده به ظلم غربی و استکباری دانست.

دشمنان به علت اقتدار ما پی نمیبرند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان دلیل اقتدار ما را نمیدانند؛ چرا که آنها تنها عوامل دنیوی و مادی را ابزار پیشرفت میدانند، وعده الهی حق است و هیچ تخلفی در آن راه ندارد.

به گزارش ایسنا، سردار دریادار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در آئین اختتامیه تقدیر از فعالان اربعینحسینی در تالار قدس حرم رضوی اظهار داشت: مصیبتهای بسیاری بر اهل بیت(ع) پیغمبر وارد شده تا مسلمانان این حلاوت و شیرینی امروز را حس کنند، در گذشته از نجف و کربلا پیاده به کربلا میرفتند اما تعداد آنها بسیار اندک بود و افراد کمی به این توفیق دست مییافتند، همچنین بخش بزرگی از آنها را علما تشکیل داده بودند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در حال حاضر این برکات نصیب شیعیان و مسلمانان و حتی غیرمسلمانان شده است، اربعین هرسال جلوههای متفاوت با جلوههای سال قبل پیدا میکند، در ماجرای امام حسین(ع) باید سهم خود را دریابیم و به وظایف آخرتی خود عمل کنیم، در امور دنیوی نیز باید تکالیف خود را بر عهده بگیریم.

در انتخابات حتما از افرادی صالح

و اصلاحطلب حمایت میکنیم

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تشریح وضعیت اقتصادی و شرایط بینالمللی کشور پرداخت و گفت: با توجه به شرایط موجود، یکی از راهکارهای بهبود اوضاع، استحکام داخلی است.

به گزارش تجارت به نقل از خبرگزاری ها، الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتماد ملی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست سراسری بررسی چالشها و فرصتهای انتخابات اسفند، همچنین با بیان اینکه «در صحنه بینالمللی در حال حاضر انفعال فایده ندارد»، افزود: باید از ابزارهایی که داریم استفاده کنیم. تصمیم گرفته شده که در مقابل تهاجم آمریکا و برخی کشورهای منطقه، ما هم مقاومت حداکثری و مقاومت فعال داشته باشیم. وی ادامه داد: تاکتیکهای مختلفی برای این مقاومت فعال در نظر گرفته و با موفقیت اجرایی شد. در بحث اقتصادی هم با سیاستهایی که در نظر گرفته شد الان به ثبات رسیدهایم. ما نیاز به استحکام داخلی داریم و انتخابات، مهمترین فرصت در شکوفایی و ایجاد نشاط در کشور و رفع کدورتهاست. مشارکت مردم در انتخابات برخاسته از رقابت است و رقابت برخاسته از حضور قویترین تیمهاست.

مردم انتظار معجزه از دولت ندارند!

نماینده مردم رشت در مجلس معتقد است اگرچه مردم زیر فشار شدید اقتصادی قرار گرفتهاند اما درعین حال درک درستی از جنگ اقتصادی داشته و انتظار معجزه از دولت ندارند لذا تنها خواهان دریافت کالاهای اساسی خود به قیمت مناسبتری هستند. جبار کوچکینژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دلایل تضعیف اقتصاد خانوار، گفت: متاسفانه دولت به فکر سفره مردم نیست و این سفره هر روز کمرنگتر میشود درحالی که در بند(ز) تبصره 8 قانون بودجه سال 98 آمده است دولت میتواند 14 میلیارد دلار بهمنظور تهیه کالاهای اساسی از خزانه برداشت کند و کالاهای اساسی را با قیمت ارز ترجیحی از طریق کالابرگ الکترونیکی یا روشهای دیگر در اختیار خانوادههای آسیبپذیر قرار دهد. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با یادآوری محاکمه عاملان افزایش قیمت و احتکار گوشت، خواهان محاکمه مهرههای اصلی این تخلف شد و افزود: دلالها و سودجویان گوشت کیلویی 30 الی 40هزار تومان را به مبلغ 120هزار تومان به دست مردم دادند لذا نظارت و جلوگیری از این نوع تخلفها اصلیترین راهکار برای کاهش قیمت کالاهای اساسی است.

ادعای مضحک جدید ترامپ در مورد ایران!

رئیسجمهور آمریکا با طرح ادعایی نخنما مدعی شد که جموری اسلامی ایران به دنبال حصول توافقی جدید با ایالات متحده است. به نقل از روزنامه ایتالیایی لا رپوبلیکا، دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا روز جمعه در جمع هواداران خود در منچستر ادعا کرد: ایران میخواهد به توافق هستهای جدیدی دست یابد چراکه تحریمها بر اقتصاد این کشور فشار آوردهاند. تا زمانی که من رئیسجمهور باشم، ما همانند سالیان سال، سر تعظیم مقابل هیچ کشوری فرود نخواهیم آورد.

آیت الله رئیسی در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان ؛

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با تأکید بر خودداری قضات از صدور احکام یا قرارهای منتهی به حبس جز در موارد ضروری، بر لزوم رعایت ادب و مهربانی در عین اقتدار تاکید کرد و گفت: اقتدار به هیچ عنوان به معنای بی احترامی، بی ادبی و توجه نکردن به حرفهای مردم نیست.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان با بیان اینکه عدد و آمار صرفا یکی از شاخصها برای بهره وری است و شاخصهای دیگر نیز باید در کنارش مورد توجه قرار گیرد، به موضوع تامین نیروی اداری اشاره و تصریح کرد: یکی از دغدغههای ما این است که در حال حاضر ۶ هزار نفر در سال ۹۶ امتحان داده اند و بنده از ابتدای ورود مدام پیگیر جذب این افراد هستم چون ما به نیروی انسانی نیاز داریم. در این زمینه به مشکلات بودجهای برخورد کردهایم و همکاران از طریق سازمان برنامه موضوع را دنبال میکنند. ما امیدواریم که همه این افراد جذب شوند زیرا رفع مشکل نیروی انسانی در تهران و استانها از مسائل مهم به شمار میرود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با تاکید بر ضرورت رفع کمبودها و مشکلات مجموعه قضایی استان کردستان، افزود: در این استان، یارانی از مهاجرین و انصار و کردستانی و غیر کردستانی در مقابل اشرار، ضد انقلاب و دشمنان دفاع کردهاند و مردانه ایستادهاند تا امروز این خطه از نعمت امنیت برخودار باشد و این از نعمتهای بزرگ الهی است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: ثمره خون مطهر شهیدان این است که مزه شیرین عدالت به دست ما در کام مردم جاری شود؛ لذا نباید مشکل کمبود نیروی انسانی باعث بر زمین ماندن کار شود، کمااینکه تا کنون نیز امور بر زمین نمانده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حرکت جهادی لازمه تحول در دستگاه قضایی است، بر نقش همه اجزای سازمان در ایجاد تحول تاکید کرد و در ادامه با اشاره به بازدید خود از زندان مرکزی سنندج خاطرنشان کرد: ظهر به زندان رفتم و بعد از نماز، از بندهای مختلف بازدید کردم. کسی که در زندان است باید به وضعیتش رسیدگی شود و وضعیت کسانی که تحت قرار هستند باید روشن شود. همچنین بخشی از بازسازی شخصیت زندانی به موجب قانون اساسی و قوانین موضوعه با قوه قضاییه است و اگر این بازسازی شخصیت درست صورت گیرد شاهد بازگشت زندانی به زندان نخواهیم بود.

آیت الله رئیسی درباره کاهش ورودی پروندهها گفت: در دستگاه قضایی همه در کاهش ورودی پرونده به عدلیه نقش دارند. به عنوان مثال طرح کاداستر در کاهش پروندهها نقش دارد. جلوگیری از زمین خواریها، کوه خواریها، رودخانه خواریها و بسیاری از اموال عمومی را به غارت بردن و جلوگیری از دست اندازی به حقوق مردم و جامعه مهم است. اگر در حوزه پیشگیری، درست عمل شود شاهد بروز حوادث و تشکیل پرونده در دادگستری نیستیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: مسئولان نباید بگذارند کسانی به اراضی ملی و منابع طبیعی تجاوز کنند و محیط زیست را به مخاطره بیندازند. این مسائل برای قوه قضاییه زحمت ایجاد میکند و تبدیل به پروندههایی میشود که دادگستری باید رسیدگی کند.

آیت الله رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت تلاش جهادی، اظهار کرد: باید ثمره مجاهدت های خاموش و گمنامانه را با همه وجود حفظ کنیم و نگذاریم خللی در آن واقع شود و متجاوزان به حقوق مردم، متخلفان و ناامن کنندگان فضای جامعه میدان پیدا کنند. دادگستری و نیروهای مسلح همه باید تلاش کنند تا فضای امنی که شهدا، جانبازان و ایثارگران ایجاد کرده اند، همچنان برای مردم بماند.

رئیس قوه قضاییه، مهربانی، اقتدار و تدبیر را به عنوان سه محور مهم مورد تاکید قرار داد و گفت: مگر نمی گوییم دادگستری ملجاء و پناهگاه است؟ بنابراین تمام اجزای دادگستری باید با مهربانی با مردم برخورد کنند. لازمه اقتدار، تشر زدن، راه ندادن به اتاق و اجازه نشستن به مردم ندادن نیست. دادگستری باید با اقتدار کار خودش را انجام دهد و این اقتدار به هیچ عنوان به معنای بی احترامی، بی ادبی و توجه نکردن به حرفهای مردم نیست.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه سومین نکته محوری تدبیر است، اظهار کرد: حتماً باید در کارها و امور با فکر و اندیشه و مدبرانه عمل شود. ۴۰ سال از انقلاب می گذرد و ما تجربیات و اندوخته های بسیاری داریم که باید از آن ها درس بگیریم. لذا زمان آزمون و خطا سپری شده است.

جهانگیری بیان کرد؛

 

گروه سیاسی: معاون اول رئیس جمهوری، روستاها و مناطق عشایری کشور را یکی از کانون های اصلی تاب آوری اقتصادی دانست و گفت: اگر به دنبال تاب آوری مسائل کشور هستیم، باید اقداماتی انجام دهیم تا روستاییان و عشایر در مناطق خود بمانند و به تولید بپردازند.

به گزارش تجارت به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور در جمع خبرنگاران، درباره میزان تاثیر توانمند سازی عشایر و روستاییان بر تولید ناخالص ملی، افزود: روستاها به خصوص در زمینه مواد غذایی که جزو مهم ترین نیازهای هر کشوری است، کانون اصلی تولید کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهوری، اظهارداشت: مهم این است کاری کنیم روستاییان در روستا بمانند، به امر تولید بپردازند و وارد حاشیه شهرها نشوند تا از نظر اقتصادی امکان زندگی داشته باشند. وی ادامه داد: از طرفی باید مسائل رفاهی آن ها را تامین کنیم. جهانگیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه اقدامات وسیعی انجام گرفته؛ کسب و کار روستاییان روند خوبی پیدا کرده و فکر میکنم همین نمایشگاه یک نمونه از رونق فعالیت در روستاها و مناطق عشایری است که باید به این امر بیشتر بپردازیم. معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: اگر به دنبال تاب آوری مسائل کشور هستیم، حتماً یکی از کانونهای اصلی تاب آوری اقتصادی کشور روستاها و مناطق عشایری است. جهانگیری گفت: بخش اصلی تولیدات روستایی تامین غذایی کشور است که در سیاستهای اقتصاد مقاومتی اهمیت غذایی کشور جزو مهمترین سیاست ها در برنامه های دولت بوده است. اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال زایی روستاییان وی بیان اینکه اشتغال زایی فراوانی برای بخش روستا در نظر گرفته شده، اظهار کرد: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در این زمینه منظور شد که این اعتبارات برای اشتغال روستاییان، کارآفرینان روستایی و افراد علاقه مند برای استفاده از این منابع است تا در روستاهای خود طرحهای تولیدی را اجرا کنند. این طرحهای تولیدی اگر در زنجیره تولید روستا قرار گیرد، به تولید روستا و عشایر و همچنین اقتصاد منطقه کمک میکند.

سخنگوی دولت تشریح کرد؛

گروه سیاسِی: سخنگوی دولت آزادی نفتکش گریس ١ را شکست دیگری برای کاخ سفید و پیروزی دیپلماسی فعال ایران دانست و در حساب توییتری خود نوشت: این پیروزی بدون هیچ تعهدی، ثمره اقتدار و کوتاه نیامدن از حقوق ملت است.

«علی ربیعی»در حساب توییتری خود نوشت: نفتکش گریس۱ بهرغم تلاشها، فشارها و کارشکنیهای آمریکا - که همچنان ادامه دارد- از توقیف غیرقانونی خارج و آزاد شد و شکست دیگری برای کاخ سفید به ثبت رسید.

وی در این پیام توییتری افزود: این پیروزی بدون هیچ تعهدی ثمره اقتدار، دیپلماسی فعال و کوتاه نیامدن از حقوق ملت است. لازم به ذکر است نفتکش ایرانی گریس 1 که توسط دولت محلی جبل الطارقِ تحت حاکمیت بریتانیا، توقیف شده بود روز گذشته آزاد و در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت. آزادی نفتکش «گریس١» یک پیروزی دیپلماتیک برای کل نظام است در خبری دیگر، رییس دفتر رییس جمهوری گفت: آزادی نفتکش گریس ١ با حمایت دولت و پشتیبانی همه ارکان نظام از حقوقدانان و دیپلمات های کشور، یک پیروزی دیپلماتیک برای کل نظام است. «محمود واعظی» در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندیهای روستاییان و عشایر در باره ماجرای نفتکش گریس١ گفت؛ توقیف نفتکش گریس ١ یک رهگیری دریایی بود که با دستور آمریکا انجام شد و با عکس العمل کل کشور و نظام مواجه شد. معاون رییس جمهوری گفت: هم دولت و هم وزارت خارجه و هم کلیت نظام پس از توقیف نفتکش گریس ١ توسط دولت محلی جبل الطارق؛ با همدلی و حمایت یکپارچه از دیپلماتها و حقوقدانان پشتیبانی کردند و این نفتکش آزاد شد و یک پیروزی دیگر برای کشور رقم خورد. واعظی با ابراز خرسندی از آزادی نفتکش گریس ١ اظهار کرد: کاری که حقوقدانان ما انجام دادند ثابت کرد تحریم هایی که اتحادیه اروپا بر علیه ایران گذاشته بر ضد خود آنها خواهد بود نه برای ایرانی که می خواهد در آبهای آزاد کشتیرانی داشته باشد. وی تاکید کرد: آزادی گریس ١ نتیجه عکس العمل منسجم کل کشور همدلی، حمایت و پشتیبانی از مقاومت دیپلمات های ما بود. هدف دولت احساس آرامش و زندگی مردم در روستاها است واعظی درباره حمایت ها و برنامه های دولت از اشتغال روستاییان و عشایر ضمن قدردانی از دستاندرکاران نمایشگاه و معاونت روستایی ریاست جمهوری نیز گفت: دولت تدبیر و امید همواره عنایت ویژه ای به روستاییان کشور داشته و دارد.